Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Oli oli virhe, mutta se ei muuttanut tilannetta niin että nyt halla-ahon blogin voi heittää roskiin ja islam on jees, tästä kaiketi ollaan samaa mieltä? Ja jos ei olla, niin sitten kyllä menee yli hilseen.
Oikeudessa toki huonompi homma, mutta ei minua kiinnosta mitkään poliittiset lumeoikeudenkäynnit silloin kun puhutaan siitä "onko islam pedofiili uskonto vai ei".

Jos näissä Halla-ahon argumenteissa ei näe argumentaatiovirhettä, niin ei hyvin mene.

Tottakai tuo argumentti on väärä koska sen lähdeoletus on väärä. Jos tilalle korjaa hadithit tai perimätiedon on ketju taas toimiva.

Minä puolestaan vieroksun kaltaisiasi ihmisiä, jotka vielä tuossa iässä julistavat kovaan ääneen noinkin sekavaa ja rahvaanomaista ajattelumallia.

Ai rahvaanomainen ajattelumalli...sun mielestä rahvaassa on jotain vikaa? Asutko Ullanlinnassa ja äidinkielenä ruotsi ja taskussa RKP:n jäsenkirja?

Maahanmuuttokriittisyys erikseen, mutta että vihaat oikein tiettyjä ihmisryhmiä, mutta kuitenkin kun ne pistää duuniin, niistä tulee hyviä kansalaisia?

Eikös suomessa ole perinteisesti arvostettu työtätekeviä ihmisiä? Kyllä mun mielestä duunia tekevä ihminen on parempi kansalainen ku huvikseen lorviva.

Taitaa pojalla olla katiskassa pari kalaa liian vähän, jotta tuommosia möläyttelee. Emmä dissaa Kanye Westiä, koska hän on naapuri, vaan siksi, koska hän on ylimielinen narsisti.
Ei tää sunkaan teksti ny kauheasti antanu kuvaa pullistelevista katiskoista silläkään suunnalla.

Ei tää sunkaan teksti ny kauheasti antanu kuvaa pullistelevista katiskoista silläkään suunnalla.
Rahvaanomainen on nykypäivänä termi, jolla ei ole varsinaisesti enää puhekielessä tekemistä sääty-yhteiskunnan kanssa.

Pyrin tuossa tekstissä kiinnittämään huomiota lähinnä sen sekavuuteen. "Vihaako" nyt joku oikeasti neekereitä silloin, kun toisaalta kuitenkin on ihan ok, jos he kuokkivat peltoa kuten kantaväestö?

Tulkitsit mun tekstin nyt pahasti päin Karjalan mäntyä. Veikkaan tarkoitushakuista provoa, am I right?

No ainakin sunnien mukaan Sahih al-Bukhari -kirja, jossa siis tämä Aishan tapaus mainitaan on koraanin jälkeen autenttisin opus koko uskonnossa. En tiedä miten asia shiialaisen keskuudessa, mutta aikanaan kun Khomeini tiputti Iranissa suojaikärajan 9-vuoteen niin en usko, että hän olisi shiialaisuuden ylimpänä auktoriteettina tehnyt sitä perusteitta. Joten on totta, että H-a mokasi tuossa, se on selvää. Kuitenkin virhe oli lähinnä näennäinen.

En todellakaan oo rasisti... siis siinä sanan merkityksessä et eri kulttuureista peräsin olevat eri väriset ihmiset olis jotenki eri ARVOSIA tai erilaisia, ei todellakaan..

Ennakkoluuloinen? Joo jossaki määrin.. en haluu yleistää mut oman kokemuksen mukaan suurin osa pakolaisista vaikuttaa kohtuu idiooteilta, että ennakkoluuloja on

Olenko rasisti jos olen islamia ja yleensäkin kaikkia järjestäytyneitä uskontoja vastaan?
Mutta varsinkin islamia ja sen kannattajia?

Niin ja nyt sinä voit olla äärimmäisen ylimielinen kun olet lukenut jostain että Halla-Ahon kirjoituksiin on eksynyt virhe.

Itse asiassa siinä kävi niinkin hauskasti, että kyselin eräältä Halla-ahon fanilta, joka kiihkeästi julisti näitä pedofiiliasioita, että missä kohtaa Koraania näistä Muhammedin ja Aishan asioista kerrotaan. Hän postasi kasan lähdeviitteitä, jotka eivät olleet suuria. Ihmettelin tätä ja googlasin yhden noista hänen viitteistään ja kävi ilmi, että ne ovatkin Hadith-kirjallisuutta. Pienten jatkoselvittelyjen avulla selvisi, että Halla-aho kirjoitti tosiaan paskaa. En tiedä, onko tätä virhettä yleisemmin huomattu. Kieltämättä tuli ihan hyvä olo. En nyt välttämättä silti kutsuisi olotilaani ylimieliseksi.

No eihä se sit mitään jos vaa vähän ja muualla ku Palestiinassa...

Nyt siirryimmekin näköjään hieman uuteen aiheeseen, josta varmaan on myös ihan tärkeä aihe.

Mutta jatketaan ensin loppuun se mistä aloitimme.

Eli tosiaan. Minä sanoin, että:
En voi käsittää miten joku saattoi uskoa nuo pedofiilihääjutut kritiikittä...

Ja todellakin olen edelleen sitä mieltä, että aika kritiikittä meni monella läpi se, että Hamas olisi järjestänyt muutaman sadan pariskunnan lapsimorsianhäät. Ihmettelen edelleen. Mutta ehkä jotkut todella ovat uskoneet, että nuo ovat hyvin yleisiä muslimialueilla ja niitä järjestetään esimerkiksi Palestiinassa tuollaisina muutaman sadan parin kertarysäytyksinä. Tietämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä tässä varmaan vain oli kyse.

Itse asiassa siinä kävi niinkin hauskasti, että kyselin eräältä Halla-ahon fanilta, joka kiihkeästi julisti näitä pedofiiliasioita, että missä kohtaa Koraania näistä Muhammedin ja Aishan asioista kerrotaan. Hän postasi kasan lähdeviitteitä, jotka eivät olleet suuria. Ihmettelin tätä ja googlasin yhden noista hänen viitteistään ja kävi ilmi, että ne ovatkin Hadith-kirjallisuutta. En tiedä, onko tätä virhettä yleisemmin huomattu. Kieltämättä tuli ihan hyvä olo. En nyt välttämättä silti kutsuisi olotilaani ylimieliseksi.

Tuo virhe on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa ja siitä on käyty keskustelua. Onnittelut silti tämän asian hoksaamisesta ihan itse :hyvä:

JHa:n kirjoituksessa tosiaan on virhe, mutta se ei silti muuta perusongelmaa. Jos kerran muhammedin elämä on esimerkki kaikille "hyville" muslimeille ja perimätiedon mukaan Aisha oli 9v kun avioliitto pantiin täytäntöön niin islam on ... ?

ja tähän väliin voitaisiin sitten kaivaa helvetillinen määrä uutisia tämän esimerkin toteuttamisesta käytännössä nykyaikana, mutta ei nyt aleta mässäilemään lasten raisk... eikun avioliiton satamaan saattamisella, koska esim suomalaisen imaamin mukaan seksi avioliitossa on aina sallittua ja hyvä juttu, vaikka morsian sattuisi olemaan 9 vuotias.

Tosin on vähän surullista että täällä Halliksen fanit ajoivat tähän miinaan noinkin sokeasti.

Tuo virhe on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa ja siitä on käyty keskustelua. Onnittelut silti tämän asian hoksaamisesta ihan itse :hyvä:

Kiitos! Ilmeisesti pyörin väärillä forumeilla. ;) Saisinko kysyä missä tätä keskustelua on käyty? Olisi hauska lukea.

JHa:n kirjoituksessa tosiaan on virhe, mutta se ei silti muuta perusongelmaa. Jos kerran muhammedin elämä on esimerkki kaikille "hyville" muslimeille ja perimätiedon mukaan Aisha oli 9v kun avioliitto pantiin täytäntöön niin islam on ... ?

Se virhe tekee Halliksen hienosta lausumasta aika lailla tylsemmän. :) Olihan se meinaan komeaa, kun siinä luki, että Koraani on kirjaimellisesti otettavaa Jumalan sanaa jne.

Lyhyesti: omasta mielestäni en ole rasisti mutta monen mielestä olen tietysti koska mielipiteeni ovat omiani eivätkä yleisesti hyväksytyn lässyn lässyn lällällää politiikan sanelemia. Mielestäni suuri osa ihmisistä on täysiä kusipäitä mutta en silti vihaa ketään. Jos vihaisin niin vihaisin ennemmin juuri näitä ylisuvaitsevaisia vasemmisto yliopistojeesustelijatutkijoita jotka ei voi suvaita yhtään erilaista mielipiteitä keskusteluissa leimaamatta ja luulevat vielä olevansa aina oikeassa kun vaan jaksavat kirjoitella niitä näppäriä juttujaan. Tämäkin mielipiteeni on väärä ja olenkin siis paitsi rasisti vielä myös juntti koska yliopistohan on sivistyksen kehto. Helpointa onkin olla suosiolla kaikkea mahdollista negatiivista eikä edes yrittää tapella turhaan näitä mulkeroita vastaan.

Nyt on taas niin kiintoisa aihe että jaksaa huudella kuuroille korville ja sokeille silmille...
Eipä se nyt niin kummallisen tylsäksi muuttuisi vaikka muoto olisi:
"Islamilaisen perimätiedon, hattidmitäolikaan kirjallisuuden mukaan, joka määrittää hyvän muslimin elämän... lapsiavioliitot...."

Tämä on vaan tälläistä mässäilyä kun löydetään yksi virhe halliksen tekstistä. Ollaan yhtäkkiä maailman herroja ja romutettiin nyt sitten koko maahanmuuton kritiikki kertarysäyksellä.

Back
Ylös Bottom