Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ja suurin osa suomeen tulevasta kodinelektroniikasta taitaa olla jo Kiinassa valmistettua, tai ainakin kohta. Paketissahan lukee yleensä valmistuttajan maa, esim. Saksa, mutta todellisuudessa tulevat jostain ihan muualta, koska isoilla yrityksillä on nykyään isot tehtaat Kiinassa halvempien kustannuksien vuoksi. Vähän harhaan johtavaa. Noista Kiinalaisista koneista menee varmaan 1/2-1/5 -osa takuuseen ja jos avaa jonkun koneen, niin huomaa ne paukkulankaviritelmät minkä takia ne on halvempia kuin oikeat enemmän maksavat laatutuotteet. Kiinalaisissa laitteissa on säästetty ja korvattu monia tärkeitä metallisia osia muovilla, jotka kuumetessaan ajan myötä haurastuvat tai sulavat, eli käyttöikä on lyhyempi.

:offtopic: Joo ja hauskinta on että meikäkin on joskus aikoinaan toiminut esim nimeltä mainitsemattoman "suomalaisen" matkapuhelinvalmistajan toimittajaketjussa ja eurooppalaisille firmoille oli hirveät määrät laatu yms määräyksiä aivan älyttömistä asioista lähtien. Hommat kun lähti kiinaan ja mitä siellä on tullut käytyä niin yht'äkkiä onkin laatu, ympäristö ja työolosuhteet väännettykkin paikalliselle tasolla, eli hieman alemmalle :D

Rekkasin huutonettiin yhen ostoksen takia. Se loppuu huomenna 20.11. Oonko oikeessa, jos teen ekan tarjouksen vaikka 20.10, ni mulla on hyvät tsänssit saada se tuote? Kun teen ekan tarjouksen, niin eihän siinä tule mitään ihmeellisiä kysymyksiä ja vahvistuksia, että käytän/millä maksan ostoksen jne..?

Rekkasin huutonettiin yhen ostoksen takia. Se loppuu huomenna 20.11. Oonko oikeessa, jos teen ekan tarjouksen vaikka 20.10, ni mulla on hyvät tsänssit saada se tuote? Kun teen ekan tarjouksen, niin eihän siinä tule mitään ihmeellisiä kysymyksiä ja vahvistuksia, että käytän/millä maksan ostoksen jne..?

Ei tuu, niinhän useimmiten huudetaan viimisillä minuuteilla. Huomioi että huutoaika pitenee aina viidellä minuutilla viimeisestä huudosta joten ihan turha viimesekunneille huutoa venyttää...

Ei tuu, niinhän useimmiten huudetaan viimisillä minuuteilla. Huomioi että huutoaika pitenee aina viidellä minuutilla viimeisestä huudosta joten ihan turha viimesekunneille huutoa venyttää...
+ Jollain on tod.näk automaattinen huutaja jos on joku suosittu tuote.

Millä maalla on kestoltaan pisin kansallislaulu?

8v pikkuveljeni löysi eilen metallinpaljastimella niemestä kolikon aikaväliltä 1620-1630. Rahayksikkö äyri. Lieköhän tuollaisella jotain rahallista tai historiallista arvoa?

Tällainen tapaus sattui minulle tuossa kesäkuussa että työtapaturman yhteydessä sormi murtui. Samana päivänä lääkäriin kun tämä sattui -> lääkärin diagnoosi että ei voi olla murtumaa kun ei koske kovin paljoa, eli ei laittanut röntgeniin. Kuukausi myöhemmin menin uudestaan lääkäriin kun sormen pää oli jäänyt vinoon. Tuloksena reissu röntgeniin jossa sormessa todettiin murtuma. Sormi on kuitenkin ehtinyt jo luutua väärään asentoon jonka takia sitä ei voi korjata muuten kuin leikkauksella ja tähän en taida ryhtyä koska haitta on vain kosmeettinen.

Kysymys kuuluukin että onko minun mahdollista hakea jotain korvauksia hoitovirheeseen vedoten?

Tällainen tapaus sattui minulle tuossa kesäkuussa että työtapaturman yhteydessä sormi murtui. Samana päivänä lääkäriin kun tämä sattui -> lääkärin diagnoosi että ei voi olla murtumaa kun ei koske kovin paljoa, eli ei laittanut röntgeniin. Kuukausi myöhemmin menin uudestaan lääkäriin kun sormen pää oli jäänyt vinoon. Tuloksena reissu röntgeniin jossa sormessa todettiin murtuma. Sormi on kuitenkin ehtinyt jo luutua väärään asentoon jonka takia sitä ei voi korjata muuten kuin leikkauksella ja tähän en taida ryhtyä koska haitta on vain kosmeettinen.

Kysymys kuuluukin että onko minun mahdollista hakea jotain korvauksia hoitovirheeseen vedoten?

Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Sieltä saat neuvoja.

8v pikkuveljeni löysi eilen metallinpaljastimella niemestä kolikon aikaväliltä 1620-1630. Rahayksikkö äyri. Lieköhän tuollaisella jotain rahallista tai historiallista arvoa?

Mutuillen vastaan ja kysyn, että jos löytää jonkun historiallisesti arvokkaan esineen, niin sehän kuuluu automaattisesti valtiolle ja museolle? Näin olen joskus lukenut.

Eli vastasin, että jos ilmotat siitä johonkin, museo tj ottaa sen pois.. Kuulostaa vaan älyttömältä, että ne vaan ottaa sen, mutta näin olen lukenut. Totta/tarua?

Osoitteesta potilasvakuutuskeskus.fi löytyy myös vahinkoilmoituslomakkeet ja aika paljon ohjeita

Mutuillen vastaan ja kysyn, että jos löytää jonkun historiallisesti arvokkaan esineen, niin sehän kuuluu automaattisesti valtiolle ja museolle? Näin olen joskus lukenut.

Eli vastasin, että jos ilmotat siitä johonkin, museo tj ottaa sen pois.. Kuulostaa vaan älyttömältä, että ne vaan ottaa sen, mutta näin olen lukenut. Totta/tarua?
Irtaimet muinaisjäännökset, joiden omistajaa ei tiedetä ja joiden voidaan
olettaa olevan yli sata vuotta vanhoja, tulee laissa säädetyin tavoin joko
toimittaa tai ilmoittaa museovirastolle. Museovirastolla on oikeus lunastaa
tällainen muinaisesine tai siirtää lunastusoikeutensa siihen muulle yleiselle
museolle. Jollei esinettä lunasteta, se on palautettava löytäjälle, joka saa
pitää esineen. Tunnetusta kiinteästä muinaisjäännöksestä tavattu
muinaisesine, jolla on yhteyttä muinaisjäännöksen kanssa, kuuluu kuitenkin
lunastuksetta valtiolle.

Löysin kaapista Kreatiini purkin jossa oli pohjassa numerot : 27 08 10 ja glutamiini purkin pohjassa : 08 04 10, niin mitäs päivämääriä nämä on ku en itse ihan varma ole?

Jos nuo ovat jenkeistä peräisin mitä epäilen menee järjestys kk/pv/v. Jos taas euroopasta niin pv/kk/v.

Back
Ylös Bottom