Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mä muistelisin summan oleva 57t€ ja juuriki muodostuu ylläolevalla tavalla, mikä ei poista sitä tosiasiaa, että 57t on aina 57t.
Kyllä, helvetin kallista puuhaa tuo on, ja siksi pakolaisuuden pitäisikin olla se vihoviimeinen keino autaa, kun mitään muuta ei ole tehtävissä. Mutta tuosta 123jippo:n viestistä ainakin minä ymmärsin, että hänellä on sellainen käsitys että tuo raha menee pakolaiselle suoraan. Saatoin tietysti ymmärtää väärinkin.

Kyllä, helvetin kallista puuhaa tuo on, ja siksi pakolaisuuden pitäisikin olla se vihoviimeinen keino autaa, kun mitään muuta ei ole tehtävissä. Mutta tuosta 123jippo:n viestistä ainakin minä ymmärsin, että hänellä on sellainen käsitys että tuo raha menee pakolaiselle suoraan. Saatoin tietysti ymmärtää väärinkin.
Joo, en tiedä mitä jippo loppupeleissä meinasi, mutta eihän se toki mamulle hanskaan tule se summa :D Vois olla persujenki kannatus siinä vaiheessa eri kymmenluvulla.

En sitä meinannutkaan. Olisi kyllä mielenkiintoista löytää jokin luotettava lähde missä asiaa olisi oikeasti arvioitu.
En uskonutkaan niin, heitin vain välihuomion aiheeseen. Sehän se suurin hankaluus onkin, kun tuota summaa tuskin saa koostettua mistään yhdestä lähteestä vaan pitäis selata ulkoministeriön, maahanmuuttoviraston, sisäministeriön, tilastokeskuksen, työvoimaviraston etc. tilastoja läpi ja mulla ei ainakaan oo intoa tehdä sitä.

Rauhanuskonto islam tänään:
Daily Mail

"27-vuotias turvapaikanhakija tuomittiin elinikäiseen vankeuteen vaimonsa tappamisesta. Mies perusteli tekoaan oikeudelle sillä, että vaimo oli liian itsenäinen.
Miehen anoppi oli kehottanut miestä pitämään perheessä kuria, koska hänen tyttärensä oli itsepäinen. Vaimo oli myös miehen serkku.

Uutena vuotena 2008 mies puukotti 18-vuotiasta vaimoaan 48 kertaa mm silmiin ja hakkasi tätä biljardikepillä. Koska tyttö oli käsittelyn jälkeen kohtuullisen rujon näköinen, mies päätteli ettei vaimo häntä enää kamalasti rakastaisi. Niinpä hän haki autonsa ajoi sillä uhrin yli monta kertaa.
Kuten monesti on tapana, tämänkin perhedraaman käsittely nosti tunteet pintaan oikeussalissa. Tuomari Jutta Albert joutui useaan otteeseen hillitsemään yleisön käyttäytymistä istunnon aikana. Hän pisti porukkaa ruotuun huutamalla: "Luuletteko voivanne käyttäytyä täällä kuin tämä olisi joku turkkilainen basaari?"

Mitä jos näkisit hieman vaivaa itsekin. Sulla varmaan google-toimii samalla tavalla kuin meillä muillakin.

Juu, Google toimii. Löysinkin heti, ettei esim.mitään "uusittua maahanmuuttolakia" ole olemassakaan, on vain "Hallituksen esitys Eduskunnalle laeiksi ulkomaalaislain ja eräiden siihen liittyvien lakien muuttamisesta", jossa käytetään yhden kerran termiä "humanitäärinen maahanmuutto" sitä kummemmin selittämättä. Humanitaarisesta suojelusta sen sijaan puhutaan joka toisessa lauseessa.

Kun se ny tuntuu olevan niin saatanan vaikeata niin ylläoleva linkki löytyi hakusanalla ulkomaalaislaki (yllätys?)

ja seuraavat sanalla humanitaarinen maahanmuutto:
http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;121;43719
http://mokumaku.blogit.uusisuomi.fi/2009/01/25/vastusta-humanitaarista-maahanmuuttoa-ja-monikulttuurisuutta/
http://hommaforum.org/index.php?topic=3791.0
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/suuret-puolueet-vaikenevat-maahanmuutosta

Juu, ei ole uusittu ulkomaalaislakia ja kukaan ei ole kuullutkaan humanitaarisesta maahanmuutosta. Ei ny oo näin vitun vaikeaa.

Ei tollaisia arvioita saa julkisuudessa tehdä, nehän olisivat rasismia.

Oikea luku oli siis se 57te, joka oli kustannus keskimäärin yksi aikuinen turvapaikanhakija per vuosi, muistaakseni alkuvuodesta oli uutisissa. Kyllä tuo ihan luotettava ja virallinen tieto on jostain ministeriöstä lähtöisin, ja taisipa tuon itse Thorskin vahvistaa silloin muistaakseni. Nyt vahvistuksen tuohon uutiseen voi lukea enää keskustelupalstoilta silloisista keskusteluista sillä kaikki ko. asiaa koskevat uutiset on poistettu netistä. Huppekin teki silloin aiheesta kuvaavan photon tänne jonnekkin palstalle. Hakekaa, en mä jaksa ettiä, mutta ilmeisen totta on tuo luku.

Kerran vielä..

Kun se ny tuntuu olevan niin saatanan vaikeata niin ylläoleva linkki löytyi hakusanalla ulkomaalaislaki (yllätys?)

Juu, ei ole uusittu ulkomaalaislakia ja kukaan ei ole kuullutkaan humanitaarisesta maahanmuutosta. Ei ny oo näin vitun vaikeaa.

Näyttää se olevan saatanan ja vitun vaikeata, ainakaan kukaan (edes Rankkuri) ei sen kummemmin selitä mitä humanitaarisellä maahanmuutolla tarkoittaa.Onko se sama asia, kuin oleskeluluvan saaminen humanitaarisen suojelun perusteella? Vai sisältääkö se myös pakolaiset ja toissijaisen suojelun tarpeessa olevat?

Kertauksen vuoksi: pakolaiset ja toissijaisen suojelun tarpeessa olevat ovat kotimaassaan kuoleman, kidutuksen yms. vaarassa uskontonsa, poliittisen kantansa, etnisen taustansa jne. takia. Esimerkkinä tästä vaikkapa pohjoiskorealainen toisinajattelija tai irakilainen kurdi Husseinin aikaan. Humanitaarisen suojelun takia turvapaikan voi saada, mikäli kotimaassa on yleisesti ottaen huonot olot nälänhädän, sodan tai muun katastrofin takia, riippumatta siitä, olisiko hakija itse vaarassa. Esimerkisi taitaa sopia Addis Abeban kautta Suomeen lentävä varakas somali. Ainakin minun mielestäni näissä tapauksissa on aika iso ero.

Näyttää se olevan saatanan ja vitun vaikeata, ainakaan kukaan (edes Rankkuri) ei sen kummemmin selitä mitä humanitaarisellä maahanmuutolla tarkoittaa..
Riittää, että alue katsotaan "turvattomaksi" eli mitään henkilökohtaista vainoa ei vaadita. Eli jos esim. irak katsotaan jossain turvattomaksi, periaatteen tasolla kaikki 24 miljoonaa irakilaista ovat oikeutettuja turvapaikkaan humanitaarisen suojelun perusteella.

Omituista, että vain meidän kamalien nazzzien kirjoittelua pidetään jatkuvana meuhkaamisena, kun kuitenkin pääsääntöisesti se känninen vittuilu ja provoilu tulee poron ja muiden mokuttajien taholta.

Erona tässä meidän meuhkaamisessa on se, että me nazzzit pystytään esittämään kylmää tilastofaktaa meidän asian puolesta, kun taas esim. el menacen kaikki jutut perustuu hänen omiin tuntemuksiinsa (joten sen täytyy olla oikein) ja poro taas keskittyy pelkkään provoamiseen. Tässä valossa mä vähän ihmettelen, että me rasistit ollaan niitä meuhkaajia?

Ja arvaa jurppiiko mua se, että jatkuvasti on aihetta noihin "raiskaajaneekerijuttuihin"? Mua vituttais huomattavasti enemmän se, että noihin juttuihin on aihetta eikä se että joku sanoo sen ääneen.
No sanotaan nyt tasapuolisuuden vuoksi, että kyllä mun mielestä myös nuo El Menacen jutut on aika isosti vailla päätä ja häntää. Sinä kuitenkin pidät melko hyvin huolen siitä, että tämä asia tulee myös huomatuksi, niin en ole katsonut tarpeelliseksi enää siihen puuttua. Silloin kun sitä provoilua tulee sieltä teidän leiristä, niin olen välillä tarttunut siihen, vaikka ei varmaan pitäisi kun ei se mihinkään johda kuitenkaan.

Ongelma ei tosiaan ole se, että sinä ja kumppanit sanotte ääneen sen, mikä teidän (ja osittain minunkin) mielestä on ongelma. Vaan se tyyli, millä asia ilmaistaan, leimaamalla kaikki jotka ovat vähänkään eri mieltä kritiikittömiksi mokuttajiksi.

Ongelma ei tosiaan ole se, että sinä ja kumppanit sanotte ääneen sen, mikä teidän (ja osittain minunkin) mielestä on ongelma. Vaan se tyyli, millä asia ilmaistaan, leimaamalla kaikki jotka ovat vähänkään eri mieltä kritiikittömiksi mokuttajiksi.
Tässä sä nyt taas itse yleistät kaikkia koskevaksi tämän väitteen. Esim. mä oon melko varma, etten ole jokaista eri mieltä olevaa sanonut "kritiikittömäksi mokuttajaksi". Pitäis elää niinku saarnaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Tässä sä nyt taas itse yleistät kaikkia koskevaksi tämän väitteen. Esim. mä oon melko varma, etten ole jokaista eri mieltä olevaa sanonut "kritiikittömäksi mokuttajaksi". Pitäis elää niinku saarnaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
No et ole sanonut, mutta aika herkästi näitä "mokuttaja", "rikastaja" ym. pilkkanimiä sinäkin heittelet. Ja myönnän kyllä, ettei nämä munkaan viestit aina ihan täysin asiallisia ole. Vuoroin vieraissa vai miten se nyt oli.

Riittää, että alue katsotaan "turvattomaksi" eli mitään henkilökohtaista vainoa ei vaadita. Eli jos esim. irak katsotaan jossain turvattomaksi, periaatteen tasolla kaikki 24 miljoonaa irakilaista ovat oikeutettuja turvapaikkaan humanitaarisen suojelun perusteella.

Hyvä, pitäkäämme tätä ketjun virallisena määritelmänä humanitaariselle maahanmuutolle. Eli "humanitaarinen maahanmuutto" ei sisällä pakolaisia eikä toissijaisen suojelun tarpeessa olevia.

Muslimimaista tulevat, islamia tunnustavat maahanmuuttajat taitavat enimmakseen olla näitä "humanitaarisia maahanmuuttajia", joiden takaisinlähettämiseksi voidaan Suomessakin tehdä jotakin. Pakolaisten kanssa asia on vaikeampi

Irakissakin on vain muutamia alueita, joista tulleet turvapaikanhakijat saavat sen. Muut käännytetään samantien takaisin.

Irakissakin on vain muutamia alueita, joista tulleet turvapaikanhakijat saavat sen. Muut käännytetään samantien takaisin.
Ei helvetti sä oot hidas, mä käytin irakia ardelle esimerkkinä. Olisin voinut käyttää vaikka norjaa irakin tilalla.

Back
Ylös Bottom