Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Nämä tällaiset viestit kyllä on omiaan antamaan todella hyvän ja fiksun kuvan teistä mamu-kriittisistä.

Miten niin mamu-kriittisistä? Eikö tuosta Olbien viestistä käy aivan selkeästi ilmi, että hän on maahanmuuttovastainen, ei maahanmuuttokriittinen?

Maahanmuuttokriittisyys on jonkinlainen kattomääre maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvan kansanosan osalta, ei mikään yhtenäinen ja samat mielipiteet omaava ryhmä. Periaatteessa maahanmuuttokriittinen saattaa olla jopa humanitäärisen maahanmuuton kannalla, joskin on vaikea nähdä logiikkaa tämän takana. Katsotko itse olevasti jotain muuta kuin kriittinen maahanmuuton suhteen? Tämä siis tarkoittaa sitä, että et yritä suhtautua asiaan objektiivisesti, koska "Arvostelu tai kritiikki on arviointia, jossa tarkoituksena on arvosteltavan asian arvon tutkiminen, pohtiminen ja määrittely." Teikäisellä on 36 postausta tähänkin threadiin, joten myönnätkö tässä nyt että et ole edes pohtinut näitä asioita koskaan? Miksi postaat threadiin, jos et suhtaudu kriittisesti asiaan, jota käsittelet? Luuletko että vaikkapa elokuvakriitikko tarkoittaa samaa kuin elokuvien vastustaja?

Miten niin mamu-kriittisistä? Eikö tuosta Olbien viestistä käy aivan selkeästi ilmi, että hän on maahanmuuttovastainen, ei maahanmuuttokriittinen?

Maahanmuuttokriittisyys on jonkinlainen kattomääre maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvan kansanosan osalta, ei mikään yhtenäinen ja samat mielipiteet omaava ryhmä. Periaatteessa maahanmuuttokriittinen saattaa olla jopa humanitäärisen maahanmuuton kannalla, joskin on vaikea nähdä logiikkaa tämän takana. Katsotko itse olevasti jotain muuta kuin kriittinen maahanmuuton suhteen? Tämä siis tarkoittaa sitä, että et yritä suhtautua asiaan objektiivisesti, koska "Arvostelu tai kritiikki on arviointia, jossa tarkoituksena on arvosteltavan asian arvon tutkiminen, pohtiminen ja määrittely." Teikäisellä on 36 postausta tähänkin threadiin, joten myönnätkö tässä nyt että et ole edes pohtinut näitä asioita koskaan? Miksi postaat threadiin, jos et suhtaudu kriittisesti asiaan, jota käsittelet? Luuletko että vaikkapa elokuvakriitikko tarkoittaa samaa kuin elokuvien vastustaja?
Ei vaan tämä on nimitys, jotaa netissä meuhkaava porukka käyttää itsestään. Sanoista en ala tappelemaan, käytä sinä mitä vaan nimitystä haluat. Mun mielipiteet maahanmuutosta voi lukea vaikka viestihistoriasta.

No minusta ei kyllä ole mitään järkeä vääntää semanttisesti merkityksettömistä nimityksistä. Sanotaan nuivaa sitten vaikka immigraatiofoobikoksi, niin totuushan nyt on se että monikulttuuristajat ei selkeästi tajua, missä tilanteessa tää maa on, mihin tää on menossa, ja kuka tän maksaa. Maksumiehet pidetään tarkoituksen hiljaisina.. Mutta kyllä ruotsinkin esimerkki osoittaa, että tuhansia euroja vuodessahan siitä ilosta että saa katella täällä loisivia pakolaisia.. Sitä se maksaa.

Näinä aikoina kun pitäisi keskittyä kehittämään kilpailukykyä, investoida laman jälkeiseen tulevaisuuteen, karsia kustannusrakenteita ja höttöä pois organisaatioista, myös julkisista, koska matalampi veropohja takaa nopeamman ja suuremman nousun lisääntyneen talouden dynamiikan muodossa. Joko me hirttäydytään sosialismiin, helvetillisiin ja alatinouseviin veroihin, hyysätään puolen maailman pakolaiset tai sitten tehtäisiin niinkuin viisainta olisi: karsittaisiin julkista sektoria, alennettaisiin sen palkkoja, pienennettäisiin veroastetta vaikka väkisin ja annettaisiin vaikka veronalennuksia firmoille jotka ylittävät tietyn % liikevaihdosta investointeihin

Tällä maahanmuuttopolitiikalla tähän maahan ei taatusti koskaan ikinä eikä milloinkaan tule osaavia ihmisiä muualta, ja ne omatkin fiksut lähtevät täältä kyllä helvetin kauas. Tällänen kysymys: jos olisitte vaikkapa korkeakoulutettuja saksantaitoisia ruotsalaisia, kumpaan muuttaisitte, Sveitsiin vai Suomeen?

e: niin, tää maa ei nyt vaan millään voi nousta tästä lamasta tällä tavalla, ei me nyt voida alkaa myymään mitään vitun kyyneleitä Baden-Badeniin, kyllä täällä tarvii tehdä todella paljon kovaa työtä, että saadaan suomalaisyritykset nousuun. Ja ainakaan yksityisen kulutuksen varassa ei voida juhlia, ei tällä verotuksella. tää mamutouhuilu on kyllä hirveä karhunpalvelus suomelle

Ei vaan tämä on nimitys, jotaa netissä meuhkaava porukka käyttää itsestään. Sanoista en ala tappelemaan, käytä sinä mitä vaan nimitystä haluat. Mun mielipiteet maahanmuutosta voi lukea vaikka viestihistoriasta.

Kyllä teikäläisen mielipiteet tunnetaan, älä ole siitä huolissasi. Tuon määritelmänhän määrittelet tuossa itse, vaikka et ole termin lanseeraaja. Mamukriittisen vastakohta on selvästikin mamukritiikitön. Oletko sellainen?

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009082010113647_ul.shtml

Rikastajat tietysti ruotsalaisia kuin prinsessa Madeleine, vai ovatko sittenkään?

Hadi Mahdi född 1993 (15 år vid övergreppet) döms till ungdomstjänst i 30 timmar samt skall betala skadestånd till målsäganden med 5000 kr. Brottet han döms för är sexuellt ofredande. Offentlig försvarare tillerkänns ersättning av allmänna medel med 33 339 kr.

Shivan Tofik född 1992 (17 år vid övergreppet) döms till sluten ungdomsvård i 6 månader för våldtäkt. Han skall betala 81 900 kr i skadestånd till målsäganden. Offentlig försvarare tillerkänns ersättning av allmänna medel med 39 239 kr

Yksittäistapauksia, vai mitä Dangerous, El Menace, Aatu ja kumppanit? Tämä esimerkkinä vaan siitä, kuinka avoimempia muualla ollaan, vai mitä El Menace.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/07/30/valdtakten-i-hammarkullsskolan/

Kyllä teikäläisen mielipiteet tunnetaan, älä ole siitä huolissasi. Tuon määritelmänhän määrittelet tuossa itse, vaikka et ole termin lanseeraaja. Mamukriittisen vastakohta on selvästikin mamukritiikitön. Oletko sellainen?
No omasta mielestäni en ole mitenkään kritiikitön. Jos kerran mun mielipiteet tunnet, niin sitten varmaan tiedät, että asiakysymyksissä olen monilta osilta samaakin mieltä tämän "kriittisen" porukan kanssa. Se mikä mua tässä porukassa jurppii, on se jatkuva meuhkaaminen ja aivan ylilyövät jutut, sekä aivan liian monen topicin floodaaminen näillä raiskaajaneekerijutuilla.

edit:
Itseasiassa sanoi:
Yksittäistapauksia, vai mitä Dangerous, El Menace, Aatu ja kumppanit? Tämä esimerkkinä vaan siitä, kuinka avoimempia muualla ollaan, vai mitä El Menace.
Äläs nyt yritä mua vetää tähän juttuun mukaan. En mä ole missään sanonut, että tuollainen meininki mitä esim. Ruotsissa on, olisi jotenkin hyväksyttävissä. Vähän malttia vaan toivoisin tähän keskusteluun, kun ne vaihtoehdot ei oikeasti ole käsien nostaminen pystyyn tai kaikkien neekereiden lähettäminen lautalla takaisin Timbuktuun.

edit2:
Crusader sanoi:
Ehkä sitten jatkossa olet käyttämättä termiä maahanmuuttokriittinen, kunnes etymologia aukeaa.
Voin koittaa muistaa sun mieliks olla käyttämättä. Väännetään nyt vielä rautalangasta, että sehän mua tässä koko sanassa juuri huvittaakin, kun tämä meuhkaajaposse on varannut itselleen oikeuden olla "kriittisiä". Muut on sitten joko mokuttajia, rikastajia, hyysäreitä, monikulttuuriuskovaisia tai mitä noita nyt on. Ja nimen omaan niin, että jos ei ole ihan kaikesta samaa mieltä Rankkurin ja faniklubin kanssa, niin sitten on kaikkia noita ja varmaan vielä jotain muutakin.

No omasta mielestäni en ole mitenkään kritiikitön. Jos kerran mun mielipiteet tunnet, niin sitten varmaan tiedät, että asiakysymyksissä olen monilta osilta samaakin mieltä tämän "kriittisen" porukan kanssa. Se mikä mua tässä porukassa jurppii, on se jatkuva meuhkaaminen ja aivan ylilyövät jutut, sekä aivan liian monen topicin floodaaminen näillä raiskaajaneekerijutuilla.

Ehkä sitten jatkossa olet käyttämättä termiä maahanmuuttokriittinen, kunnes etymologia aukeaa.

Voin koittaa muistaa sun mieliks olla käyttämättä. Väännetään nyt vielä rautalangasta, että sehän mua tässä koko sanassa juuri huvittaakin, kun tämä meuhkaajaposse on varannut itselleen oikeuden olla "kriittisiä". Muut on sitten joko mokuttajia, rikastajia, hyysäreitä, monikulttuuriuskovaisia tai mitä noita nyt on. Ja nimen omaan niin, että jos ei ole ihan kaikesta samaa mieltä Rankkurin ja faniklubin kanssa, niin sitten on kaikkia noita ja varmaan vielä jotain muutakin.

Tuon kritiikin määritelmän mukaanhan se jako menee juuri kriittiseen tai epäkriittiseen, mitään varsinaista välimuotoahan ei edes ole. Mokuttaja ja hyysäri kuvaavat lähinnä aktiivisia maahanmuuton lisäämisen toimijoita, rikastajalla taas viitataan lähinnä (humanitääriseen) maahanmuuttajaan, ja tuo uskovaiseen vertaaminen on ihan looginen vertaus jollekin joka ei suhtudu agendaansa kriittisesti, hence uskovainen.

Paskaahan nämä keskustelut pääasiassa ovat, pitkälti tuon Rankkuri vs. Poro ja Dave -asetelman takia, joka on ollut jo jonkin aikaa asemasotavaiheessa, eikä näytä olevan etenemässä mihinkään. Jos nyt ajatellaan että se maahanmuuttokriittinen tarkoittaa kuitenkin juurikin maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvaa henkilöä, niin oma kontribuutiosi heittämällä jotain sekalaista paskaa maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvien suuntaan koska joku on (kenties leikillään) sanonut jotain maahanmuuttoa koskevaa jota et allekirjoita, ei vie sitä keskustelua eteenpäin pätkän vertaa.

Nämä tällaiset viestit kyllä on omiaan antamaan todella hyvän ja fiksun kuvan teistä mamu-kriittisistä.

Mikäs tuossa viestissä oli erikoista :D?

Jotenkin tuntuu siltä(oliko se pari sivua sitten tässä samassa ketjussa?) että täällä aiemmin esitetty teoria uskonnosta ja tieteestä pätee myös tähän aiheeseen.
On kaksi näkemystä. Ei mamulle, jolle löytyy paljon perusteita ja Joo mamuille jolle ei löydy perusteita.
Ja sitten nämä jees-miehet eivät ymmärrä faktoja -> heidän täytyy olla oikeassa...

Mikäs tuossa viestissä oli erikoista :D?

Jotenkin tuntuu siltä(oliko se pari sivua sitten tässä samassa ketjussa?) että täällä aiemmin esitetty teoria uskonnosta ja tieteestä pätee myös tähän aiheeseen.
On kaksi näkemystä. Ei mamulle, jolle löytyy paljon perusteita ja Joo mamuille jolle ei löydy perusteita.
Ja sitten nämä jees-miehet eivät ymmärrä faktoja -> heidän täytyy olla oikeassa...
No näin sen täytyy olla. Jos ei tosiaan ymmärrä asioita juuri niin kuin Hfoorumin isot pojat, täytyy olla uskonnollisella typeryydellä, ilman minkäänlaista "kriittistä" otetta liikkeellä. Eikä varmasti tajua mitään asiasta ja siitä kuinka kuilun partaalla nyt mennään. Kriittisillä kyllä kritiikki toimii oikein hyvin. Tai siis, ei homman juttujen suhteen, mutta neekereiden.

Aatu tuossa jo hyvin kertoi sen mikä itseänikin tässä possessa vituttaa/huvittaa/naurattaa/itkettää.

Crusaderille sen verran, että itse kyllä nykyään pyrin pysymään tämän keskustelun ulkopuolella. Aina ei kuitenkaan onnistu. Tätä piereskelyä seuratessa joskus tulee pakottava tarve itsekin vähän töräytellä.

Mutta jatkakaa toki, pitäisi varmaan taas vetäytyä, niin saatte jatkaa yksipuolista meuhkaamistanne. Laskeutuu ketjuun kriittinen harmonia ja yksimielisyys.

Se mikä mua tässä porukassa jurppii, on se jatkuva meuhkaaminen ja aivan ylilyövät jutut, sekä aivan liian monen topicin floodaaminen näillä raiskaajaneekerijutuilla.
Omituista, että vain meidän kamalien nazzzien kirjoittelua pidetään jatkuvana meuhkaamisena, kun kuitenkin pääsääntöisesti se känninen vittuilu ja provoilu tulee poron ja muiden mokuttajien taholta.

Erona tässä meidän meuhkaamisessa on se, että me nazzzit pystytään esittämään kylmää tilastofaktaa meidän asian puolesta, kun taas esim. el menacen kaikki jutut perustuu hänen omiin tuntemuksiinsa (joten sen täytyy olla oikein) ja poro taas keskittyy pelkkään provoamiseen. Tässä valossa mä vähän ihmettelen, että me rasistit ollaan niitä meuhkaajia?

Ja arvaa jurppiiko mua se, että jatkuvasti on aihetta noihin "raiskaajaneekerijuttuihin"? Mua vituttais huomattavasti enemmän se, että noihin juttuihin on aihetta eikä se että joku sanoo sen ääneen.

...tää maa ei nyt vaan millään voi nousta tästä lamasta tällä tavalla, ei me nyt voida alkaa myymään mitään vitun kyyneleitä Baden-Badeniin, kyllä täällä tarvii tehdä todella paljon kovaa työtä, että saadaan suomalaisyritykset nousuun. Ja ainakaan yksityisen kulutuksen varassa ei voida juhlia, ei tällä verotuksella. tää mamutouhuilu on kyllä hirveä karhunpalvelus suomelle

Juuri näin. Siitä vaan tekee sitä kovaa työtä yrityksissä että saadaan aina vaan lisää ja lisää juhlijoita sossupuolelle. Kuvitelkaa miltä mahtaa tuntua tehdä ikänsä duunia ja kituuttaa tuloilla 20t€ käteen vuodessa, 65 vuotiaasta eläkettä 8000€ vuosi ja samaan aikaan lukea lehdestä kuinka yksi pakolainen saa vastikkeetta 67t€ vuosi elämiseensä. Jos nyt eläkkeelle tavallinen jamppa enää edes pääsee kohta enää kun keski-ikä lähenee eläkeikää. Kansaa pidetään pilkkanaan tässä asiassa. Joku tietysti koittaa sanoa ettei nämä asiat liity toisiinsa mutta totta vitussa liittyy...siihen vielä kaikki muu negatiivinen lisäksi mitä näistä pakolaisista seuraa.

Onko laittaa linkkiä? Ei meinaa löytyä Finlexistä.
Löytäisikö joku tähän kuuluisaan 67 tonniin jonkun alkuperäisen tietolähteen? Tuleeko se jostain viranomaistaholta vai keltaisesta lehdistöstä?
Mitä jos näkisit hieman vaivaa itsekin. Sulla varmaan google-toimii samalla tavalla kuin meillä muillakin.

Muistetaan edelleen, että meillä on ilmaiset koulut ja niissä ilmaiset safkat ja lähestulkoon ilmainen terveydenhuolto. Ja muutama tuhat pakolainen vuodessa tuskin muuttaa näitä asioita mihinkään.

Jaa että rahaa tulee seinästä ja sähkö töpselistä. Miksi ihmeessä verottaja vie joka kuukausi suuren osan palkastani, kun kaikki noikin palvelut ovat ilmaisia?

Mitä "näitä asioita"? Noita "ilmaisia" palvelujako? No ei tietenkään muuta, ainahan voi säästää jostain muista julkisista menoista tai vaikka nostaa veroja.

Mikään ei muutu, kaikki on ihanaa, kansalaisten ei kannata vaivata pieniä päitään sillä, mihin verovarat menevät. Tota kun jaksaa hokea, niin ei potuta enää yhtään.

Mutta tietenkään kukaan pakolainen ei saa 67ke käteen vuodessa. Eihän näissä jutuissa nyt ole mitään järkeä. Tuo summa lienee joku laskennallinen summa joka yhteensä kuluu pakolaisen tukiin, koulutukseen, pakolaisasioita hoitavien ihmisten palkkoihin jne per pakolainen. Tai sitten se on jonkun omaa keksintöä. Mutta onhan se nyt päivän selvää ettei pakolaiselle anneta yli viittä tonnia kuussa puhtaana kouraan.

Eihän se pointti olekaan, saako käteen vaan ei. Pointti on, että paljonko se tulee maksamaan. Ja se on aika paljon/naama. Siitä davet, porot, tulkit, monikulttuurisuusüüberkoordinaattorit, sopeuttamissilittäjät ja integroimiskonsultit vetää liksansa välistä.

Se on saatana härskiä bisnestä.

Mutta tietenkään kukaan pakolainen ei saa 67ke käteen vuodessa. Eihän näissä jutuissa nyt ole mitään järkeä. Tuo summa lienee joku laskennallinen summa joka yhteensä kuluu pakolaisen tukiin, koulutukseen, pakolaisasioita hoitavien ihmisten palkkoihin jne per pakolainen. Tai sitten se on jonkun omaa keksintöä. Mutta onhan se nyt päivän selvää ettei pakolaiselle anneta yli viittä tonnia kuussa puhtaana kouraan.
Mä muistelisin summan oleva 57t€ ja juuriki muodostuu ylläolevalla tavalla, mikä ei poista sitä tosiasiaa, että 57t on aina 57t.

Tämä oli ainut mikä googlaamalla löytyi nopeasti:

Yhteen yksin Suomeen alaikäisenä tulleen lapsen pakolaispaikkaan varataan valtion budjetissa varoja yli 40 000€; Samalla rahalla Afrikassa kouluttaisi vaikkapa lukemaan 100 lasta. Aikuisen pakolaisen vastaanottokeskuksen paikkaan varataan valtion budjetissa rahaa vuodessa 12000€ eli kymmenien lasten Afrikassa lukemaan opettamisen kustannusten verran. Säilöön otettujen pakolaisen kustannukset vuodessa ovat yli 67000€, kun taas suomalaisen vankilapaikka on parikymmentä tuhatta euroa halvempi.

http://suuronen.blogit.uusisuomi.fi/page/2/

Back
Ylös Bottom