Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Joko
A) Kopioit numerot simmiltä puhelimen muistiin
tai
B) jostain asetuksista etsit kohdat, että puhelinmuistiossa näytetään sim-kortin (tai sim+puhelimenmuisti) numerot

Nämä ainakin nokialaisissa olleet..

Tarttee tutustua tohon puhelimeen tarkemmin. Kyseessä on Nokia 6220.

Kasarmilla on ekoase (muovinen RK), jolla voi harjoitella tähtäämistä, mutta se ei taida juurikaan auttaa. Ilma-aseradalle ajattelin ainakin mennä ampumaan treenin vuoksi.

Kuten erkjetter jo sanoi, tulosta tulee, kun löytää hyvän ja vakaan asennon ja sitä on minusta hyvä harjoitella sillä ekoaseella, koska se on oikean rynkyn kokoinen ja muotoinen. Eipä se muukaan ampumistreeni tietty pahaa tee. Erityisesti polvelta ampumista kannattaa harjoitella. Se on ehkä ATT:n vaikein osuus ja sitä ei varmaankaan paljon ole muissa ammunnoissa.

En tiedä ulkoa kyseistä mallia, mutta villi veikkaus.. Osoitekirjaan - valinnat - asetukset - näytettävät numerot..

Ei mennyt ihan noinn, mutta löysin sellaisen kohdan, jossa luki: sim-kortin numerot, kun hyväksyin sen, tuli esille teksti: sallitut numerot, kun valitsin sen, tuli esille teksti: sallitut numerot ei käytössä...

Huoh... Vittu tässä on ihan liikaa toimintoja, mä en ole tekninen ihminen ja sit kaiken lisäksi noi näppäimet ovat liian pienet mun sormille ja rakennekynsille... :( ja mä en ole niin blondi miltä kuulostaa... :D

Ei mennyt ihan noinn, mutta löysin sellaisen kohdan, jossa luki: sim-kortin numerot, kun hyväksyin sen, tuli esille teksti: sallitut numerot, kun valitsin sen, tuli esille teksti: sallitut numerot ei käytössä...

Huoh... Vittu tässä on ihan liikaa toimintoja, mä en ole tekninen ihminen ja sit kaiken lisäksi noi näppäimet ovat liian pienet mun sormille ja rakennekynsille... :( ja mä en ole niin blondi miltä kuulostaa... :D

Ainakin 6220 käyttöohje netistä antaa kuvion: osoitekirja - valinnat - asetukset - näytettävät nimet

tai vaihtoehtoon 2 osoitekirja - kopioi - puhelimen/simkortin muisti.

Taitaa melkein kaikissa nokialaisissa mennä valikko - osoitekirja - asetukset - käytettävä muisti... Sieltä valitset vaikka puhelin & SIM.

E: Joissakin tolla valinnalla kaikki tallennettavat numerot menee puhelimen muistiin, joten itse käytän aina pelkkää sim-kortin muistia, niin ei tarvitse sitten siirrellä nimiä.

Taitaa melkein kaikissa nokialaisissa mennä valikko - osoitekirja - asetukset - käytettävä muisti... Sieltä valitset vaikka puhelin & SIM.

E: Joissakin tolla valinnalla kaikki tallennettavat numerot menee puhelimen muistiin, joten itse käytän aina pelkkää sim-kortin muistia, niin ei tarvitse sitten siirrellä nimiä.

Kiitti sullekin neuvosta.

Maksullisilla parkkipaikoillahan voi myöhemmin mahdollisesti sakot saatuaan osoittaa ostetulla parkkilipulla, että kyseisenä ajankohtana oli oikeus pitää pyörää parkissa.
Tää ei ainakaan Turussa onnistu. Valitettavasti täytyy todeta, että kokemusta löytyy. :(

Tää ei ainakaan Turussa onnistu. Valitettavasti täytyy todeta, että kokemusta löytyy. :(

meille autokoulus opetettiin nimenomaan tää asia. Jos se lapun jättäis vaa siihe johonkin, niin joko tuuli vie sen tai sitten joku kusipää laittaa omaan autoonsa.

Hyvä keino välttää pysäköintisakkoja on ottaa yksi jota sitten säästää ja aina pysäköidessä laittaa pyyhkijän alle. Näin tein kaksi vuotta Turun satamassa ollessani laivalla duunissa. Ei ne Pirkot/Poliisit sakota samaa autoa kahteen kertaan.

Tästä taitaa olla eri vähän käytäntöjä pysäköinnin valvojilla eri kaupungeissa.. Tampereella aikoinaan otin yhden pikavoiton mp:llä ja kysyin sitten ohjeen kuinka toimitaan, juurikin, kun mpstä on niin helppo se lappu nyysiä tai tuulen viedä. Silloin 2006 ohje oli, että mittarista lappu+se muistilappu (piti painaa jotain muistutuslappunappia silloin) ja MUISTILAPPU/kuitti jätetään pyörään ja se virallinen lappu taskuun.

onko kukaan espoon suunnalla hereillä :D??

juu oli mulla ihan pointtikin tuolle kysymykselle :) oon duunis ja jäi eväät ostamatta..ja en voi poistua duunipaikalta ja oisin tarvinnut jonkun tuomaan jotain safkaa tänne :D tosin homma on hoidossa..sain frendin lahjottua eineskuskiksi :)

juu oli mulla ihan pointtikin tuolle kysymykselle :) oon duunis ja jäi eväät ostamatta..ja en voi poistua duunipaikalta ja oisin tarvinnut jonkun tuomaan jotain safkaa tänne :D tosin homma on hoidossa..sain frendin lahjottua eineskuskiksi :)
Pitäsköhän kysyy itekkin seuraavaks pakkikselta lounasta töihin :D Kylhän täältä melkee mitä vaan löytää ;)

Miksi metsäpaloissa palomiehet joskus sytyttää "vastapaloja"?

Maalaisjärjellä voisi ajatella, että itse sytytettyä paloa on helpompi hallita. Eli metsää poltetaan hallitusti alta pois, ettei itse metsäpalo pääse leviämään.

Luulisin.

Ehkä sellaisissa tapauksissa ainakin, jos halutaan katkaista mahdollinen palon leviämisreitti, jota ei ilman kastelua, raivaamista tms. saa varmuudella katkaistua.

edit. kun ei kerkee niin ei kerkee

Back
Ylös Bottom