Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1) Onko turkkilainen jogurttia hyvää tavaraa? Ainakin tajuttoman hyvää, varsinkin itsepoimittujen mustikoiden kanssa?
2) Ovatko kuivatut hedelmät (ilman sokeria) sallittua tavaraa?
Onko sitten kasvisten hiilarit jollain tavalla hyväksytympää tavaraa, jota saa mättää huolella?
Kuinka paljon haittaa on sovellettuun ketoosidiettiin (jossa ketoosiin pääsyllä ei ole aina edes niin väliä) marjat, itseväsätty luonnonsuklaa sekä aina yhtä terveellinen hunaja?
2) Ovatko kuivatut hedelmät (ilman sokeria) sallittua tavaraa?
Ei ihan näinkään. Hunaja on 80,8% hiilaria, siinä kun on myös vettä. Vähän samoin, kuin voikin on vain n. 80% rasvaa.Ketoosidietti jossa ketoosiin pääsyllä ei ole väliä ei ole ketoosidietti vaan low-carb eli matalahiilihydraattinen dietti. Marjoissa hiilaria on aika vähän, jogurtissa noin 5g/100g ja hunaja on 100% hiilaria.
Marjoista esimerkiksi mansikat sisältävät 8,4g hiilaria/100g ja mustaherukat sisältävät 7,8g/100g. Nuo nyt esimerkkeinä sellaisista marjoista, joita itse syön
Olen ollu keto-dietillä pari päivää ja ongelmana on, et en meinaa saada rasvoja tarpeeksi ilman, että kalorit tai proteiinit karkaisi liian ylös.. nyt on menty suunnilleen näin: 1900kcal, 200P, 120R, 14hh.
^ Riippuu siitä mikä on rasvan ja proteiinin suhde. Jos proteiinin osuus on korkea (yli 30%), kroppa hajottaa proteiinia sokereiksi saadakseen energiaa, jolloin hiilarien osuus energiasta kasvaa ja ketoosi ei välttämättä käynnisty. Koita suurentaa rasvan osuutta proteiinin (ja jos mahdollista, myls hiilarien) kustannuksella, jotta kroppa rupeaa tosissaan pitämään rasvaa pääasiallisena energianlähteenä.
Rasvan osuuden nostaminen ei ole vaikeaa. Sian kylikisiivut ovat melko edullisia, ja voissa paistat ne vielä niin jopas käy rasvaiseksi. Pähkinäsekoitus ja avokadot sopivat jos haluat pysytellä kasvikunnan tuotteissa.
Ei vältttämättä myöhemmin mutta jos ketoosi ei tahdo lähteä käyntiin, niin pieni Atkins-tyylinen induktiovaihe voi olla paikallaan. Kun kroppa on totutettu hyödyntämään rasvaa tehokkaasti, voi sitten taas lisätä protskun osuutta, ja siirtyä jopa TKD:lle jossa ennen treeniä otetaan annos hiilaria glykogeenien täyttämiseksi.Hei hof..onko tuo prosentuaalinen suhde noin tärkeä verrattuna taas siihen että grammoina homma olisi lähes kohdallaan?
harrastanut mies. Puntteja tuli nosteltua 16 vuotiaasta 20:een. Sen jälkeen urheilut jääneet vähemmällä. Tiettyjä määriä satunnaisesti, mutta ei mitään säännöllistä. Painoa on kertynyt kiitettävästi. Nyt olen taas keväällä saanut kipinän ja lähinnä ketoosin tuoman energianlisän vuoksi aloittanut myös säännöllisen treenaamisen. Paino on laskenut muutamassa kuukaudessa mukavasti n. 20kg ja matkaa tavoitteeseen vielä muutamia kymmeniä lisää... Hiilarit olen pitänyt noin 20-30 grammassa. Makroprosentit r70 p25 hh5.Muutamia vinkkejä kyselisin. Olen lukenut koko ketjun läpi ja todella paljon asiaa ja asiantuntijoita löytyy joukosta.
Vähän taustaa. Olen kolmikymppinen, 20 vuotiaaseen asti paljon eri urheilulajeja (korkeallakin tasollaharrastanut mies. Puntteja tuli nosteltua 16 vuotiaasta 20:een. Sen jälkeen urheilut jääneet vähemmällä. Tiettyjä määriä satunnaisesti, mutta ei mitään säännöllistä. Painoa on kertynyt kiitettävästi. Nyt olen taas keväällä saanut kipinän ja lähinnä ketoosin tuoman energianlisän vuoksi aloittanut myös säännöllisen treenaamisen. Paino on laskenut muutamassa kuukaudessa mukavasti n. 20kg ja matkaa tavoitteeseen vielä muutamia kymmeniä lisää... Hiilarit olen pitänyt noin 20-30 grammassa. Makroprosentit r70 p25 hh5.
Käyn 6 kertaa viikossa aamulenkillä(kävely) ennen aamupalaa, juon vain vettä ennen lenkkiä, 5km sykkeellä 120-130. Punttisalilla olen nyt pari kuukautta käynyt joka toinen päivä. Tehnyt lähinnä koko kropan aina yhdellä kerralla, n.60 min ja sen jälkeen 500m palauttavaa uintia.
Tavoite on maksimaalinen rasvanpoltto. Lihaksia voin taas kasvatella sen jälkeen kun on saatu rasvat pois:D. Mutta en siis haluaisi myöskään menettää näitä tämän hetkisiä lihaksia...
Eli kysymyksiä olisi lähinnä salitreenistä ja sen ennen/jälkeen ravinnosta. Eli tuntuu olevan tehot todella vähissä, kaikki yli 8 toiston sarjat ei suju lainkaan vähänkin isommilla painoilla. Minkäpituiset sarjat ja millä tehoilla saadaan aikaiseksi parasta rasvanpolttoa? Olen syönyt yleensä 1-2h ennen treeniä perusaterian jossa makrot samat kuin yllä mainitsin. Nyt olen hankkinut hiilaritonta proteiini juomaa jossa proteiinia 40g pullossa jonka ajattelin nauttia treenin jälkeen. Pitäisikö jonkun verran lisätä hiilareita ennen treeniä jaksamista ajatellen? Treeni kai polttaa suuren osan jos ei vedä paljoa. Missä muodossa käytätte jos käytätte, mikä ruoka tai muu olisi paras hiilari ketoosilla ennen treeniä? Entä miten tuo proteiinjuoma, kannattaako vetää heti treenin jälkeen ennen uintia ja saunaa, vai puolet treenin jälkeen ja puolet uinnin ja saunan?
Että tämmöisiä....
Onko tuosta jotain hyviä esimerkkejä? Kofeiini ja (pseudo)efedriini? Vihreä tee?joku katekoliamiineja laukaiseva tuote
Onko tuosta jotain hyviä esimerkkejä? Kofeiini ja (pseudo)efedriini? Vihreä tee?
Onnittelut hienosta suorituksesta. Jos olet ollut jo ketolla kahdesta kolmeen kuukautta voit hyvin lisätä hiilihydraatteja ennen treeniä. 5-10g on sopiva määrä n. puoli tuntia aikaisemmin, kaikki palaa harjoituksessa. Muodoltaan mielellään mahdollisimman nopeaa hiilihydraattia, esimerkiksi yksi peruna on varsin hyvä. Muista huolehtia erityisesti magnesiumin, kalsiumin ja kaliumin saannista. Samaten unohda palautusjuoma ja ota puhdasta heraa/muuta proteiinia puoli tuntia ennen treeniä, eli vaihda palautusjuoma latausjuomaksi. Tällöin aminohapot ovat jo valmiina verenkierrossa kun lihasta aletaan möykyttämään.
^ Riippuu siitä mikä on rasvan ja proteiinin suhde. Jos proteiinin osuus on korkea (yli 30%), kroppa hajottaa proteiinia sokereiksi saadakseen energiaa, jolloin hiilarien osuus energiasta kasvaa ja ketoosi ei välttämättä käynnisty. Koita suurentaa rasvan osuutta proteiinin (ja jos mahdollista, myls hiilarien) kustannuksella, jotta kroppa rupeaa tosissaan pitämään rasvaa pääasiallisena energianlähteenä.
Kiitokset vastauksesta. Tulin juuri salilta ja sama meno tosiaan jatkui, ei potku riittänyt. Täytyy kokeilla tuota hiilaria ennen. Eli palautusjuomalla ei niin suurta merkitystä? Riittää kun syö 1-2 tunnin päästä treenin jälkeen?
Vielä noista toistoista painoilla. Miten näkisit, onko 3x10-15, 60-70% teholla sarjat optimaalisia rasvanpoltolle?