Seuraava matkakohteenne?

Kolmen viikon harrastelu ja rentoutumis-loma Kiinan eteläosiin elokuun alusta ja luultavasti joulukuussa Intiaan kärsimään syysmasennus :/

Elokuuksi Pohjois-Italiaan. Kavereita moikkaamaan maalle Piemonteen, Rivieralle ja mahdollisesti Korsikaan. Takaisin tullessa pakko hoitaa yks konferenssi Milanossa. Enköhän mä sen kestä.

3-9kk. Usa, Meksiko, siitä Karibianmeren saarten kautta Brasseihin->Argentiina->Chile->Peru->Kanada(olympialaiset). Saas nähdä et tuleeko lähdettyä reissuun :jahas:

Huomenna Japanista Suomeen. Kaksi yötä kotona, ja sitten Laosiin. Saa nähdä onko sisäinen kello taas sekaisin vähän aikaa....:rolleyes:

Syyskuussa Itävaltaan työ/koulutusasioissa..

Vuoden vaihteessa pariksi viikoksi thaimaaseen sukeltamaan.

Kyllästyin joten otanpa äkkilähdön.

Montenegron Budva, Sisilia tai Sardinia tässä vaihtoehtoina, osaiskohan joku veikata mikä näistä olisi hiljaisin ja rauhallisin? Otan meinaan sen.

E: Ukko haluaa mennä Sisiliaan joten otetaankin se pois vaihtoehdoista sillä nyt olen lähdössä ihan vaan itsekseni, yhdessä sitten joskus Sisiliaan. Joten Montenegro tai Sardinia, enttententten.

Kyllästyin joten otanpa äkkilähdön.

Montenegron Budva, Sisilia tai Sardinia tässä vaihtoehtoina, osaiskohan joku veikata mikä näistä olisi hiljaisin ja rauhallisin? Otan meinaan sen.

E: Ukko haluaa mennä Sisiliaan joten otetaankin se pois vaihtoehdoista sillä nyt olen lähdössä ihan vaan itsekseni, yhdessä sitten joskus Sisiliaan. Joten Montenegro tai Sardinia, enttententten.

No päätin itse - lähden kohtapuolin Sardiniaan.

Maanantaina olis taas Varsovaan tarkoitus lähteä.

Berliini.6.8.

Lupauduin matkaseuraksi Yhdysvaltoihin ja kaupunkina ilmeisesti New York.
En tykkää suurkaupungeista niinkään, liiat massat ahistaa, mutta en mä mun siskoa sinne yksin päästä.
Joten, ne jotka on käyneet siellä, onko meno hurjaa?

Lupauduin matkaseuraksi Yhdysvaltoihin ja kaupunkina ilmeisesti New York.
En tykkää suurkaupungeista niinkään, liiat massat ahistaa, mutta en mä mun siskoa sinne yksin päästä.
Joten, ne jotka on käyneet siellä, onko meno hurjaa?

Meno on tasan niin hurjaa kun sen haluaa olevan. Itse en ole mikään massojen ystävä tai bileiden kiertäjä, mutta hyvin olen viihtynyt kummallakin käyntikerralla. Jos ihmismassoja haluaa välttää, niin kannattaa pysyä poissa erityisesti Times Squarelta (hulluna turisteja) sekä Empire State Buildingin ja Rockefeller Centerin näköalatasanteille jonottavien joukoista (tosin silloin missaa hyvät näkymät, etenkin jälkimmäisestä). En myöskään lähtisi Chinatowniin, siellä porukka tykkää tulla iholle kauppaamaan Rolexia ja Tiffanya. Muuten ei mitään ongelmaa, aina voi rentoutua lojumalla puistoissa ja kierrellä vähän pienempiä kujia. Omasta mielestäni Nykin yksi parhaista puolista onkin se, että vaikka se on hemmetin iso kaupunki (ja kuvissa näyttää aina massiiviselta pilvenpiirtäjineen kaikkineen) niin oikeasti maan tasossa siellä on kiva tavallisen pikkukaupungin tunnelma.

By the way: jos johonkin kaupunkiin kannattaa sisko "päästää" yksin niin kyllä se on New York. Iso kaupunki, mutta itse tunnen Nykin keskustassa oloni paljon turvallisemmaksi kuin esim. Helsingin keskustassa. Ei näy juoppoja eikä narkkareita, kodittomia jonkin verran mutta ne on harmittomia, tosi vähän katuja jonne ei uskalla mennä (huom. kokemukset etenkin länsipuolelta). Paikalliset on ystävällisiä, sekunnin ehtii karttaa katsoa niin jo on joku kysymässä, että tarviiko apua. Metroon mennään porttien kautta joten hulluimmat on karsittu jo ovella, toisin kuin täällä meikäläisessä metrossa. Keskustasta poispäin on tietysti eri juttu, mutta harvoinpa sinne turistilla on asiaa... Että rennosti ja nautikellen matkaan vaan! Vaikka Amerikoissa on kaikki isompaa niin ei se kaupunkia kummempi ole. Onneksi ja valitettavasti :)

Edit. Sen verran piti vielä varsinaiseen aiheeseen lisäämäni, että maanantaina lähtö kolmeksi päiväksi Amsterdamiin. Ei vaan jaksa pyöriä kotona viimeisellä lomaviikolla.

Back
Ylös Bottom