Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Moro kaikki! Tarvis nyt apuu yhes ongelmassa. Mulla on Vista käyttöjärjestelmänä ja ihan Fujitsu Siemensin kannettava. Tulee koko ajan sellanen ärsyttävä ilmoitus näyttöön, jossa lukee et:" Windowsin moduulien asennusohjelma lakkasi toimimasta ja suljettiin".

Teksti jatkuu viä sillain et "Sovellus päättyi virheellisesti ongelman vuoksi. Windows ilmoittaa jos käytettävissä on ratkaisu". Kone on hidastunu aika paljon kun toi ongelma alko esiintyy joskus siinä kuukausi sitten. Kone käynnistyy ja sammuttaa hitaasti. Ja sit huomasin että Koneeni ei pysty lataamaan Windows updateja ollenkaan - Yritin korjata asiaa mut en onnistunu. Olisko tällä yhteyttä asiaan?

Oon yrittäny kaikenlaista... levyn eheyttämistä, ajureiden päivittämistä ja koittanu ite korjata ongelmaa lukemal sellasta ns. "Windowsin ratkaisua ongelmaan" ja noudattunu ohjeitakin mut ei vaan tunnu onnistuvan et pääsisin tosta hiton ärsyttävästä herjausviestistä eroon Sitä meinaa tulee tässä tosi usein, muutaman minuutin välein ja joskus montakin kertaa minuutissa. Niin pliis auttakaa mua... en tiä mitä pitäis tehdä -
Tietäiskö kukaan mikä neuvoks?

Ps. samzala
Posts: 55 <--- Toi tyyppi oli joskus 2v sit joulukuussa kans kyselly samasta ongelmasta. Kysyn täällä kun en löydä sit millään apuu netistä... tää foorumi oli ainoo paikka mis oli tästä aiheesta kysytty.

kabjiaacn.jpg

Tää alkaa ihan oikeesti olemaan paska vitsi. Youtube kaataa firefoxin 99% käyttökerroista ja muuten se kaatuu kanssa TODELLA helposti. Mitä tälle vois ruveta tekemään, ei oo enää nimittäin kovin hauska juttu. FF version on uusin, kaikki päivitykset on ladattu yms....

Vika löydetty :dance2:

Ohjelma nimeltään SpeedBit Video Accelerator kaatoi tuota firefoxia kokoajan.
Nyt ei kaada enää kun siihen tuli uusi päivitys.

Mulla kävi jotain outoa koneessa.
Netissä surffatesa kone yhtäkkiä sammui, ja uudelleen käynnistäessä huusi fatal erroria.
Lopulta päädyin yrittämään asentamaan Vistaa uudestaan, mutta jostain syystä asennus päättyi samaan erroriin tietyn vaiheen jälkeen.
Oletin että multa on kovo tai emolevy mennyt paskaksi, ja annoin olla pariksi päiväksi.
Päätin pahimman vitutuksen laannuttua kokeilla joskos Xp menisi koneeseen ja yllätys yllätys sehän toimi. Annoin sen olla pari päivää ja kokeilin asentaa vistaa jälleen...fatal error taas.

Lopputulos, Xp toimii ihan normaalisti, Vistaa ei saa asennuksen jälkeen pyörimään.
Olisi mielenkiintoista saada selville missä vika, sillä tuskin kyseessä on vaan vistan ongelmat. Epäilisin että läppärissä on jotain häikkää, joka vaikuttaa tohon vistan asentamiseen.

Nyt tulee turha kysymys, mutta mitä tarkoittaa kun modeemissa lukee seuraava "(TUETTU) LANGATON STANDARDI 802.11b,802.11g,"?

Noi 802.11b tarkoittanee jotai nopeusluokka stantardeja, mutta mitä toi "(TUETTU)" meinaa?

Nyt tulee turha kysymys, mutta mitä tarkoittaa kun modeemissa lukee seuraava "(TUETTU) LANGATON STANDARDI 802.11b,802.11g,"?

Noi 802.11b tarkoittanee jotai nopeusluokka stantardeja, mutta mitä toi "(TUETTU)" meinaa?

No varmaan sitä että modeemi tukee noita standardeja. :)

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=53265771

Ihan btw, mitä ihmettä tuolla tekee?

Missä laitteessa on 3,5mm input? Output nyt on jokaisessa p3 soittimessa, tietokoneessa, radiossa, kännykässä, jne.
Ei tule minulle, kaveri tarvitsee nimenomaan tuon mallisen ja tuossa kulmassa olevan. Eli ei käy tuo suoraa mallia oleva, vaan juuri tuossa kulmassa, kuin laittamassani linkissä.

kuinka pahasti muilla tuo vista jumittaa läppäreissä? Itsellä täysin uusi ja suht tehokas kannettava, avasin paketin eilen ja toimi vielä melko nopeasti ilman mtn ongelmia. Tänään kun laittaa päälle niiin voi jumalauta että jumittaa joka ohjelma. Viruksia ei tod ole, kaikki sen suhteen kunnossa. Siis tänäänkin messengerin avaaminen kesti pari minuuttia käynnistyksen yhteydessä.

Kyseessä siis hpn dv7-sarjalainen. 4gb muistia, 500gb kiintolevy, 2.2ghz amd tuplaydinprossu. vista home premium.

Jos toi on normaalia vistassa niin ok, mutta en usko. Itse käyttänyt xptä enimmäkseen.

Ei pitäisi jumittaa tuolla kokoonpanolla. Kyllä minulla pari minuuttia menee kirjautumisen jälkeen kun kaikki tauhka latautuu, mutta sen jälkeen toimii hyvin jouhevasti. UACit sun muut olen ottanut pois häiritsemästä käyttöä.

testasin tuossa äsken avata ohjauspaneelin, kesti noin minuutin. Tämän jälkeen avasin ohjelmat ja toiminnot. ensin tuli näkyviin 5 ohjelmaa noin 30 sek kuluttua ja sitten menikin reilut 3-4 min että kaikki ohjelmat näkyy(41 kpl).

NIS virustentorjuntaohjelmana, voi tietty sekin hidastaa mutta tää on jo ihan käsittämätöntä. Voikohan olla että HP on yllättänyt mut taas jollain rikkinäisellä mallilla. Olisi aika ironista kun tämä malli nimenomaan tuli korvauksena edelliselle koneelle joka hajosi.

edit. katsoinkin hätäisesti. Vielä se tossa lataa sitä ohjelmat ja toiminnot listaa..tällä hetkellä 59 ohjelmaa..ei hele..:dance:

Moro kaikki! Tarvis nyt apuu yhes ongelmassa. Mulla on Vista käyttöjärjestelmänä ja ihan Fujitsu Siemensin kannettava. Tulee koko ajan sellanen ärsyttävä ilmoitus näyttöön, jossa lukee et:" Windowsin moduulien asennusohjelma lakkasi toimimasta ja suljettiin".

Teksti jatkuu viä sillain et "Sovellus päättyi virheellisesti ongelman vuoksi. Windows ilmoittaa jos käytettävissä on ratkaisu". Kone on hidastunu aika paljon kun toi ongelma alko esiintyy joskus siinä kuukausi sitten. Kone käynnistyy ja sammuttaa hitaasti. Ja sit huomasin että Koneeni ei pysty lataamaan Windows updateja ollenkaan - Yritin korjata asiaa mut en onnistunu. Olisko tällä yhteyttä asiaan?

Oon yrittäny kaikenlaista... levyn eheyttämistä, ajureiden päivittämistä ja koittanu ite korjata ongelmaa lukemal sellasta ns. "Windowsin ratkaisua ongelmaan" ja noudattunu ohjeitakin mut ei vaan tunnu onnistuvan et pääsisin tosta hiton ärsyttävästä herjausviestistä eroon Sitä meinaa tulee tässä tosi usein, muutaman minuutin välein ja joskus montakin kertaa minuutissa. Niin pliis auttakaa mua... en tiä mitä pitäis tehdä -
Tietäiskö kukaan mikä neuvoks?

Ps. samzala
Posts: 55 <--- Toi tyyppi oli joskus 2v sit joulukuussa kans kyselly samasta ongelmasta. Kysyn täällä kun en löydä sit millään apuu netistä... tää foorumi oli ainoo paikka mis oli tästä aiheesta kysytty.

Käyttiksen uudelleenasennus ainakin on varma tapa päästä eroon ongelmasta.

testasin tuossa äsken avata ohjauspaneelin, kesti noin minuutin. Tämän jälkeen avasin ohjelmat ja toiminnot. ensin tuli näkyviin 5 ohjelmaa noin 30 sek kuluttua ja sitten menikin reilut 3-4 min että kaikki ohjelmat näkyy(41 kpl).

NIS virustentorjuntaohjelmana, voi tietty sekin hidastaa mutta tää on jo ihan käsittämätöntä. Voikohan olla että HP on yllättänyt mut taas jollain rikkinäisellä mallilla. Olisi aika ironista kun tämä malli nimenomaan tuli korvauksena edelliselle koneelle joka hajosi.

edit. katsoinkin hätäisesti. Vielä se tossa lataa sitä ohjelmat ja toiminnot listaa..tällä hetkellä 59 ohjelmaa..ei hele..:dance:

^^ Voisikohan tällä perusteella periaatteessa soittaa jo huomenna HPlle ja vaatia että lähettävät uuden vastaavan. Kone 2 pvää vanha ja eikö näissä ole se 14pvän aika jolloin vaihdetaan uuteen jos jtn onkelmaa ilmenee? Tuo kun voi johtua myös raudasta ja huoltorumbaan en tod lähde taas. Ei voi tietää auttaako joku käyttiksen asennus ja toisekseen ei tässä mtn levyjä mukana tullutkaan. pitäisi kuulemma itse poltella jos jtn haluaa.

^^ Voisikohan tällä perusteella periaatteessa soittaa jo huomenna HPlle ja vaatia että lähettävät uuden vastaavan. Kone 2 pvää vanha ja eikö näissä ole se 14pvän aika jolloin vaihdetaan uuteen jos jtn onkelmaa ilmenee? Tuo kun voi johtua myös raudasta ja huoltorumbaan en tod lähde taas. Ei voi tietää auttaako joku käyttiksen asennus ja toisekseen ei tässä mtn levyjä mukana tullutkaan. pitäisi kuulemma itse poltella jos jtn haluaa.

No jos vaikka lyöt äkkiä meneen läpi kovalevyltä palautuksen niin sillähän se selviää. Riippuu hiukan valmistajasta miten se kovolta palautus tehdään, mutta yleensä käynnistyksessä näpyttelet F8 ja sieltä pitäis löytyä korjaa tietokone/vastaava mistä löytyy kovolta palautus. Tän jälkeen jos jumittelee niin rautavika.

No jos vaikka lyöt äkkiä meneen läpi kovalevyltä palautuksen niin sillähän se selviää. Riippuu hiukan valmistajasta miten se kovolta palautus tehdään, mutta yleensä käynnistyksessä näpyttelet F8 ja sieltä pitäis löytyä korjaa tietokone/vastaava mistä löytyy kovolta palautus. Tän jälkeen jos jumittelee niin rautavika.

Juu kokeilen tuota aamulla ja jos ei toimi saavat toimittaa uuden toimivan vastaavan tilalle. Tai vähintään toimittavat nuo uudet käyttiksen levyt postitse, mieluusti 64 bit version.

Tuossa winukan ja NISin päivitysten jälkeen omissa tiedostoissa näyttää tältä(ks kuva). Alunperin oli vain nuo kansiot etc mitkä näkyvät tummempina. Nyt tullut jos jonkinlaista filea lisää. Mitä nämä ovat ja voiko niitä poistaa ilman että jokin paikka antaa periksi?

Back
Ylös Bottom