🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Kyl tuo rasvan vähentäminen toimii kun on aikansa puuhastellu (no mullakin 3v 75% ketoosissa :D)... anyways, ei tuu nälkä vaikka välillä pudottaakin rasvoja ja kyllä se tuota kiristymistä nopeuttaa. Olo on kuitenkin sellainen vähän päästä pehmoinen ja ei tuo mikään kestoratkaisu ole. Tehostaa kyllä mukavasti jos haluaa nopeasti dieettailla.

Kiitos neuvoista.

Tuo rasvan lisääminen tulee varmasti olemaan haastavaa, sillä rasvat olen tottunut ottamaan öljyn muodossa ja kermat + voi ovat lähes täysin vieraita. Viime aikoina olen sitten taas tutustunut jonkin verran tähän elimistön emäs / hapan-tasapainoasiaan ja ajatuksena yrittää näitä sitten edes jotenkin yhdistellä.

Tuota turkkilaista jogurttia suuntaan sitten tänään ostamaan.

Pääsen valittamaan. :evil: Paino ei ole tullut eilisestä alas yhtään, vaikka kovasti odotin, että alkuvaiheessa nesteet lähtevät liitoon. En edes usko eilen iltapalaksi syödyllä mansikkasatsilla olleen kamalaa vaikutusta. Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä? No, yksi syy voisi olla makeutusaineet, joita tuli purkan ja light-limun muodossa, kun nekin voivat EHKÄ pitää nesteitä kehossa. Hyvällä tuurilla paino humpsahtaa sitten parissa päivässä reilusti alas, mikä olisi enemmän kuin toivottavaa. Olen malttamaton, mutta ärsyttää, kun yritän niin kovasti. :puntti:

Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä?

Mansikassa on aika paljon hiilaria ainakin pahimpien karppinatsien mielestä. Itse syön mustikkaa lähes päivittäin, mutta aika vähän, n. 50 grammaa kerralla, jottei hiilarit pomppaa yli 30 gramman päivässä.

Pääsen valittamaan. :evil: Paino ei ole tullut eilisestä alas yhtään, vaikka kovasti odotin, että alkuvaiheessa nesteet lähtevät liitoon. En edes usko eilen iltapalaksi syödyllä mansikkasatsilla olleen kamalaa vaikutusta. Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä? No, yksi syy voisi olla makeutusaineet, joita tuli purkan ja light-limun muodossa, kun nekin voivat EHKÄ pitää nesteitä kehossa. Hyvällä tuurilla paino humpsahtaa sitten parissa päivässä reilusti alas, mikä olisi enemmän kuin toivottavaa. Olen malttamaton, mutta ärsyttää, kun yritän niin kovasti. :puntti:
Ei se paino päivässä muutu. Mielestäni riittää kunhan saa painoa alaspäin sen 0.5kg viikossa, sen yli mennessä alkaa palamaan jo lihaksetkin. Eli maltti on valttia. Alussahan paino lähtee nopeammin alas kun nesteet poistuvat kehosta, mutta sä olet sen verran köykäinen ettet millään voikaan odottaa monen kilon pudotusta nesteiden poistumisen takia. Se määrä kun on aika pitkälti suoraan verrannollinen lihasten määrään.

Siis mä ainoastaan mietin painonputoamista nesteitä sen takia, että mulla tosiaan on nestettä kropassa "hiilaritankkausten" (lue: mässäilyn) takia, koska ei ihmisen paino voi esim. yhdessä viikossa kerätä 4-5 kg rasvaa. ;) No, vasta 4 päivää on mennyt, ja muutokset voi olla aika nopeitakin.

Alussa ei kannata liikaa tosiaan olla miinuksella, koska glukoneogeneesi jyllää. Sitten kun on kauan karpannut pärjää hyvin vähäisilläkin kaloreilla kun lihaksissa katabolia on minimissään. Oon syönyt välillä pitkiäkin aikoja 1300 kcal päivässä, etenkin jos on ollut kiire töissä ja unohtanut syödä... eikä ne lihat ole ainakaan mitan mukaan minnekään lähteneet :D

Mitäköhän teen väärin, kun

a) olen ollut miinuksilla
b) syönyt rasvaa 80-120 g/pv
c) hiilareita alle 40 g

Paino ei kuitenkaan ole pudonnut kuin noin 0,5 kg (nyt sekin jo takaisin..) viidessä päivässä. Hiilareita olen nipistänyt koko ajan lisää, nyt olin päivän syömättä manteleita. Ainoana miinuksena light-limpparit ja purkka, mutta jätän nekin pois.

Mitäköhän teen väärin, kun

a) olen ollut miinuksilla
b) syönyt rasvaa 80-120 g/pv
c) hiilareita alle 40 g

Paino ei kuitenkaan ole pudonnut kuin noin 0,5 kg (nyt sekin jo takaisin..) viidessä päivässä. Hiilareita olen nipistänyt koko ajan lisää, nyt olin päivän syömättä manteleita. Ainoana miinuksena light-limpparit ja purkka, mutta jätän nekin pois.

Eiköhän se johdu noista sun light limppareista ja purkasta.

Mielestäni tuo 0,5kg taas kuulostaa juuri sopivalta tuon viiden päivän ajalta. Itsellä putoaa paino 0,5kg-0,7kg viikossa ja ketolla ollaan. Itselle tuo on ainakin hyvä tahti. Ja light-juomaa tulee myös kitattua se 1,5l per ilta, eikä ole ollut negatiivista vaikutusta.

Tuosta purkasta minä en viitsi sanoa mitään...

Jep, varmasti puolen kilon viikkovauhti on ok, mutta näin alussa pitäisi nesteitä kai lähteä enemmän, kun oikeasti mulla nousi viime viikonloppunakin paino kahdessa päivässä huomattavasti - nesteiden poistumisvauhti ei vain nyt ole optimaalinen. Olenko pöljä, kun stressaan reilusta purkansyönnistä? Kaikkea tässä vain alkaa ajatella.

Jep, varmasti puolen kilon viikkovauhti on ok, mutta näin alussa pitäisi nesteitä kai lähteä enemmän, kun oikeasti mulla nousi viime viikonloppunakin paino kahdessa päivässä huomattavasti - nesteiden poistumisvauhti ei vain nyt ole optimaalinen. Olenko pöljä, kun stressaan reilusta purkansyönnistä? Kaikkea tässä vain alkaa ajatella.

Vaikka nyt en itsekään väitä olevani mikään "guru" näissä ravintoasioissa, niin sen voin sano, että turhaan kyllä stressaat jostain purkasta.

Kiitos kovasti :) Ehkä ne muutokset tulee sitten hujauksessa, vastahan tässä on 5 pv takana tosiaan. Atkisinkaan mukaan ei heti tule muutoksia.

Huhhhuh, alkaa pikkuhiljaa tää diettailu ottaan aivoon.. :(

Nyt n. 3kk takana, paino karissut 93,5kg -> 81,5kg. Olen tietoisesti, lihojen menettämisen uhallakin, dietannut aika kovilla miinuksilla. Ainoo, mistä tuntuu lihaa lähteneen on jalat! Reidet kaventunut jonkin verran, tiedä sitten olisiko niissäkin sitä läskiä ollut kuitenkin paljon. Kolesteroli arvot ehkä hieman huolettaa, usein tullut vedettyä päiväruuaksi vain se 400g naudan jauhelihaa :D Kroppa näyttää kireemmältä huomattavasti, palikat paistaa.. Ainoo miinus, että rasva lantiossa / rintalihasten sivussa ei meinaa millään lähteä. Kyllä tää ketoosi on niin hyvä dietti, että ei voi kun suositella. Tavoitepainoon on vielä 3kg matkaa, toivotaan että ne rasvat lähtis sen 3kg:n aikana! :D

Pelottaa vaan, kun kuukauden salitauko tullut nyt.. Mitähän niille tuloksille on käynyt :)

Itselläkin menee noita 0hl limsoja / mehuja aikas paljon nykyään, en jaksa uskoa että niistä olisi kenenkään laihtuminen kiinni.

Tosiaan, oon senkin huomannut että aineenvaihduntaa on hyvä kerran parissa viikossa kunnolla "boostata" ja mättää ruokaa oikein kunnolla.. Sillon se paino taas lähtee alaspäin.

Oli pakko vaan tulla vähän avautuun, viimeistä kertaa teen mitään puolen vuoden sikabulkkeja... Tällänen -15kg ei ole mikään rento homma, varsinkin jos haluaa niistä päästä mahdollisimman nopeesti eroon.

Viitsiskö joku pitempään ketoillut ja painoa onnistuneesti pudottanut hlö listata vaik kahden eri päivän syömisensä määrineen eli treenipäivän syömiset ja lepopäivän syömiset? Saatais me aloittelevatkin vähä osviittaa mitä se ketodiettaus konkreettisesti on...

mä voin laittaa vaikkei tämä oma ollutkaan..

aamu:
-3 kananmunaa, loraus rypsäriä, perusmakkara --> pannulle

välipala:
- kahvia, loraus kermaa

lounas:
- 200g lohta ja 225g (puoli pussia) wok kasviksia wokattu pannulla. kookosmaitoa loraus, curryä, inkivääriä ja chiliä

välipala:
- salaatti jossa rasvaista salaatinkastiketta, salaattia, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa ja hieman pähkinöitä ja raejuustoa.

päivällinen:
- jauhelihapihvejä jossa sipulia, 200g naudan jauhelihaa ja munanvalkuaista. Lisäksi paistettuja kasviksia ja kaalta haudutettuna pienessä kermamäärässä.

iltapala:
- 10g suolapähkinämurua, sipulisilppua ja öljyä pannulle. 2 kananmunaa perään ja munakkaaksi. väliin juustoa ja leikkeleitä.

määriä en osaa sanoa tarkemmin mut proteiinia n.170g = 680kcal, hiilareita 30g = 120kcal ja rasvaa n. 140g = 1260kcal
Eli 2060kcal tuosta tuli, ei ollu salipäivä.. hyvin oltiin ketoosissa.

Meikäläisen ketoruokailut ovat näyttäneet viime aikojen vhh-päivinä tältä:

Treenipäivä:

- aamupalaksi runsaassa voissa paistettuja munia 4 kpl & kolme siivua pekonia sekä kurkkua.

- aamupäivällä kuppi kahvia, jossa reilusti kermaa

- lounaaksi vihreä megasalaatti: jääsalaattia, ruohosipulia, valkokaalta, kurkkua, 20% fetajuustoa, 2% raejuustoa (olisipa tätä vieläkin rasvaisempana!) sekä kunnolla kruunumajoneesia päälle.

- iltapäivällä taas kahvi kermalla

- ennen treeniä laturijuoma eli 15 g herajauhetta veden kanssa.

- palkkariksi 30 g heraa veden kanssa.

- illansuussa ylimääräisenä välipalana (hiukoi jostain syystä) Protein 40-juoma

- iltapalana turkkilaista jogurttia, 50 g mustikoita ja 10 g hyvänmakuista herajauhetta.

YHT: 2358 kcal, 164 g prot, 30 g hiil, 174 g rasvaa.

Seuraava päivä oli lepopäivä:

- kuten eilen, mutta ei laturi- eikä palautusjuomia.

YHT: 2235 kcal, 139 g prot, 30 g hiil, 172 g rasvaa.

Eipä se paino ole mihinkään muuttunut, joten aion nyt kokeilla Atkinsin induktiota (hh alle 20 g) sen 14 päivän ajan ja katsoa, miltä olo alkaa tuntua. Eilenkin rasvat 145 g, kalorit 1500, p 33 g (vähän..) ja hh 17 g, mutta painoa edelleen PALJON.

Eipä se paino ole mihinkään muuttunut, joten aion nyt kokeilla Atkinsin induktiota (hh alle 20 g) sen 14 päivän ajan ja katsoa, miltä olo alkaa tuntua. Eilenkin rasvat 145 g, kalorit 1500, p 33 g (vähän..) ja hh 17 g, mutta painoa edelleen PALJON.

Koitapa ihan piruuttas kattoa, josko niissä sun light limppareissa on hedelmäsokeria...

Sehän ilmeisesti tuppaa katkaisemaan ketoosin.

Back
Ylös Bottom