Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Täällähän on täys rähinä päällä. Davelle sen verran, et katsoitko sen videon jonka muistaakseni Dona tänne linkitti? Ja sua ei yhtään häiritse se ajatus, että toi saattaa olla todellisuutta täälläkin joskus tulevaisuudessa. Jos tehdäänki niin, et me maksetaan sun matkas Tukholman sijasta Malmöön, ilman paluulippua, ja oikeastaan voisit jäädäkin sinne asumaan.

En katsonut videota. Tukholma on nyt sovittu. Malmö sovitaan Tukholman jälkeen, jos siihen rahaa teiltä tai kiinnostusta minulta löytyy. Jos teiltä löytyy rahaa ja kiinnostusta niihin Ranskan lähiöihin, niin olen pelkkänä korvana. Tukholma on nyt kuitenkin ensimmäisenä listalla.

Kannattaisikohan pyytää tähän projektiin joltain tv-yhtiöltä rahoitusta? YLE nyt tuskin antaa senttiäkään tällaiseen kulttuurivaihtoon, mutta mainosrahoitteisilta kanavilta saattaisivat rahapussit ihan oikeastikin aueta.

BTW, kiitos tästä keskustelusta. Te teette tästä muuten tylsästä perjantai-illasta mielenkiintoisen! :kippis1:

Kyllä se mun lempilapsi Rosengård on saatava mukaan. Tähänkö kaatuu projekti heti kärkeen? Hommalta olis tulossa pientä rahoitusta myös.

Hurjaa touhua, kaveri on menossa juutalaiseksi tälläytyneenä seudulle, jossa israelilaisen tennispelaajan pelit aihuttivat mellakan. Daavidintähteä ei nyt ainakaan kannata laittaa hihaan, jos joku sellaista ehdottaa.

Kyllä se mun lempilapsi Rosengård on saatava mukaan. Tähänkö kaatuu projekti heti kärkeen? Hommalta olis tulossa pientä rahoitusta myös.

Mitään kaadu. Katotaan nyt kuka lähtee vetämään keissiä ja luonnostellaan vaikka ryhmässä jossain pubissa. Hommatapaamisia vissiin oli Helsingissä joka viikko. Sponssia on hyvä kysyä varmsti joku lähtee sponssaan kunhan on ensin vähän enemmän luonnosteltu ja järjestelty. Kannattaa jonkun varmaan vihjata muropakettiinki? :D

Hurjaa touhua, kaveri on menossa juutalaiseksi tälläytyneenä seudulle, jossa israelilaisen tennispelaajan pelit aihuttivat mellakan. Daavidintähteä ei nyt ainakaan kannata laittaa hihaan, jos joku sellaista ehdottaa.

Joo, on tää hurjaa. Kaveri lähtee Ruotsiin. Sinne menee niitä punasia ja sinisiä laivoja tuolta piäkaupungista.

Mites muuten onko lakiasiantuntijoita? Jos Dave heittää reissulla henkensä tai pahoinpidellään teholle voidaanko meitä pitää vastuussa? Täytyy varmaan joku vastuunvapautussopimus tehdä sekä ottaa selvää kummankin maan poliisilaitoksilta mitä he ovat mieltä.

Mites muuten onko lakiasiantuntijoita? Jos Dave heittää reissulla henkensä tai pahoinpidellään teholle voidaanko meitä pitää vastuussa? Täytyy varmaan joku vastuunvapautussopimus tehdä sekä ottaa selvää kummankin maan poliisilaitoksilta mitä he ovat mieltä.

Ei teitä voida pitää vastuullisina mistään. Te vain maksatte matkan. Minä menen Tukholmaan omasta tahdostani. Nyt on siis keskustelun aiheena Tukholman lähiöt, ei Malmö tai mikään muu. Malmö ja muut sovitaan Tukholman matkan jälkeen. Niissäkin edelleen edellytän teidän rahoitusta. Muuten en lähde matkalle.

Mistäs meitä voitaisiin syyttää? -Että yllytimme kaverin Ruotsiin?

-"Poliisilaitoksella, komisario Sisu"
-"No se on Karttunen, iltaa".
-"Nhmm..."
-"Niin, sellaista kysyisin, että onko laillista yllyttää yhtä kaveria Ruotsiin?"
*klik*

PS. :D

Njoo, käytkö viel vanhassa kaupungissa ja stor&litenissä...Rinkeby ja Rosengård on mun ehdot. Muuten ei tuu kauppoja.

Dave rupes jo jänistää ja haluu vaa lomamatkalle Stokikseen :)
Siltä vaikuttais. Mitä jos aloitettais Malmöstä ja jatketaan sit Stokikseen jos kaveri tulee viel takasin?

Njoo, käytkö viel vanhassa kaupungissa ja stor&litenissä...Rinkeby ja Rosengård on mun ehdot. Muuten ei tuu kauppoja.

Jos Rosenrårdia ei löydy Tukholmasta, en sinne voi mennä Tukholman matkalla. Voitte edelleenkin ehdottaa matkabudjettia ja matka-aikataulua Tukholman matkaan, joko sen hyväksyn tai hylkään. Jos matka ulottuu muualle Ruotsiin, harkitsen asiaa vakavasti ja ilmoitan päätökseni tälle palstalle. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että Malmö on liian kaukan, jotta voisi puhua Tukholman matkasta. Loppujen lopuksi asia on kuitenkin teistä kiinni. Malmöhön voin mennä myös juutalaishattu päässä, jos minulle ei siitä ylimääräisiä kuluja koidu. Tukholma on nyt kuitenkin prioriteetti nr. 1. Voitte ehdottaa myös Ruotsin kiertuetta, jos tarpeeksi rahaa löytyy. Sörertäljen Hovsjö on minulle erityisen tuttu ja se on tunnettu suuresta ulkomaalaispopulaatiostaan. Siellä vierailen erittäin mielelläni.

Tervetuloa palstalle. Ootko sama kaveri, joka kirjoittaa Hommalla?

Kyllä.

Jos matkan kesto on yksi viikko, niin kustannukset ovat:

Lentoliput Helsinki - Tukholma, menopaluu noin 150EUR.
Hotelli, noin 60 euro/päivä, noin 400 euroa.
Junalippu Malmöön, menopaluu 120EUR.
Ruoka ja muut kustannukset: noin 20-30 euroa päivässä.

Yhteensä noin tonnin verran.

Sovitaan myös hyvin tarkkaan mihin menet, mihin aikaan, missä vaatteissa. Esim näin, lähdet hotellista klo 20 ja menet julkisilla tiettyyn osoitteeseen. Löydetään tietysti juuri sinua varten kaikkien pahimmat lähiöt Rosengårdista. Laitat sen hatun päähän ja kävelet tiettyä reittiä. Sitten pysähdyt jossain kohtaa ja pysyt siellä jonkun aikaa. Sovitaan myös mitä saat ja mitä et saa tehdä. Et esimerkiksi saa kutsua poliisia etukäteen tai ottaa mukaan vartijaa :).

PS: mainitkaa myös asia siinä muron "Kulttuurin rikastuminen"-ketjussa.

Kyllä.

Sovitaan myös hyvin tarkkaan mihin menet, mihin aikaan, missä vaatteissa. Esim näin, lähdet hotellista klo 20 ja menet julkisilla tiettyyn osoitteeseen. Löydetään tietysti juuri sinua varten kaikkien pahimmat lähiöt Rosengårdista. Laitat sen hatun päähän ja kävelet tiettyä reittiä. Sitten pysähdyt jossain kohtaa ja pysyt siellä jonkun aikaa. Sovitaan myös mitä saat ja mitä et saa tehdä. Et esimerkiksi saa kutsua poliisia etukäteen tai ottaa mukaan vartijaa :).

Sounds like a plan :thumbs:

Kyllä.

Lisätään, että Daven on otettava oma videokameransa mukaan me ei sitä hänelle ruveta kustantamaan.

Lisätään, että Daven on otettava oma videokameransa mukaan me ei sitä hänelle ruveta kustantamaan.

Minulla on vain kännykkä ja digikamera. Sen enempää en teille voi tarjota. Jos haluatte korkealaatuisempaa kuvaa ja pidempää akun kestoa, teidän täytyy maksaa siitä.

EDIT: niin ja mitä enemmän olette halukkaita maksamaan muistikorteista tai akuista kameraan, sen enemmän se teille maksaa. Määritelkää itse hinta tai hommatkaa tarvittavat varusteet matkan dokumentoimiseen.

Back
Ylös Bottom