Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mitäs sille vaikka kotikoneen msn:lle sitten käy O_o jää päälle :D?
Ainakin uusimmassa meses sen voi päättää kirjautuuko toinen ulos, kun kirjaudut toisessa paikassa. Eli jos kirjaudut paikassa A ja sit paikassa B, niin joku voi tehä källin ja kirjottaa sun nimillä paikas A, kun sulla vaan lukee että kirjotat itse viestiä.

Eduskunnan remonttiin uppoaa 180 miljoonaa euroa. Selittäkääs nyt pienen talon pojalle mihin tuollainen rahasumma saadaan upotettua?

Eduskunnan remonttiin uppoaa 180 miljoonaa euroa. Selittäkääs nyt pienen talon pojalle mihin tuollainen rahasumma saadaan upotettua?

Ehkä siellä vaihdetaan kaikki vanhat runkkarit ja vatipäät kerrankin oikeen kunnolla pätevään jengiin.

Olen nähnyt sappisaippuaa myytävän ihan Prisman pesuainehyllyllä sekä palana että nestemäisenä. Tehokasta tavaraa on ainakin ruokatahroihin yms. Aiemmin taisi olla vain luontaistuotekaupoissa...

Vaikka tähän jo vastattiinkin, niin heitän vielä oman suosituksen. Dr. Beckmann roll-on-tahranpoistaja eli tällainen
On ainakin mulla toiminut hyvin pinttyneisiinkin tahroihin, eikä vahingoita kankaita. Voi käyttää jopa silkille. Kätevä ja nopea käyttää. Maksaa muistaakseni jonkun 3-4 euroa, ja pitäis saada ihan perusmarketeista.

Kiitoksia! Elikkä suuntana Prisma ja eiköhän sieltä ainakin jompi kumpi purkki löydy :)

Eduskuntatalon lisärakennus

Asiakas: Eduskunta
Pinta-ala: 17000 m²

hinta 180 000 000 euroa
pinta-ala 17 000 m2

neliöhinnaksi tulisi siis 10 500 euroa jos kaikki rahat työnnetään lisärakennukseen. todennäköisesti myös itse eduskuntataloa.

tässä eka random-esimerkki etuovesta:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometa..._id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1209997

hinta: 553 000 euroa
pinta-ala : 200 m2

neliöhinta: 3000e

eli jos kaikki raha menisi lisärakennukseen, olisi suht kallis. 6000e/m2 olisi varmaan ihan hyväksyttävä hinta koska materiaalivalinnat ym kuitenkin pakottavat valitsemaan kalliimpaa (kenen kotona pyörii joka arkipäivä 200 tyyppiä plus avustajat sihteerit jne?)

Voiko puhelinoperaattori periä saataviansa lähettämällä uhkauksen ulosotosta ENNEN kuin on lähettänyt viivästyskirjeen eli ns. karhun? Musta tuntuu kohtuuttomalta, että saan 5% koron sijasta maksaa huomattavasti enemmän. Olin yksinkertaisesti unohtanut maksaa tuon, eikä karhua ole tullut. Olen aina aikaisemmin maksanut kaiken ajoissakin? Kysyn täältä ennen kuin valitan asiasta.

Mitä kuuluu Maajussi-Timolle? Onko 200kg:n penkki jo ajankohtainen?

Voiko puhelinoperaattori periä saataviansa lähettämällä uhkauksen ulosotosta ENNEN kuin on lähettänyt viivästyskirjeen eli ns. karhun? Musta tuntuu kohtuuttomalta, että saan 5% koron sijasta maksaa huomattavasti enemmän. Olin yksinkertaisesti unohtanut maksaa tuon, eikä karhua ole tullut. Olen aina aikaisemmin maksanut kaiken ajoissakin? Kysyn täältä ennen kuin valitan asiasta.
ainakin kuullostaa oudolta että ruetaan perimään ennen maksumuistutusta....

Mitä sillä on väliä jos lähettävät uhkauksen? Ei se ole sama asia kuin, että asia on jo perinnässä. Tuon "uhkauksen" voisi tulkita karhuna.

Eikö siinä ollut laskun tietoja mukana eli voiko sillä maksaa laskun?

Eikö siinä ollut laskun tietoja mukana eli voiko sillä maksaa laskun?
Tuli siinä lasku mukana, mutta toi saatavien perintä oli siirretty toisen firman kontolle. Operaattorin laskua kerjää joku Intrum Justitia.

Tuli siinä lasku mukana, mutta toi saatavien perintä oli siirretty toisen firman kontolle. Operaattorin laskua kerjää joku Intrum Justitia.

Oliko siinä tullut jotain perintäkuluja?

Kyllä nykyään monetkin firmat tekee juuri noin. Ymmärtääkseni voit maksaa laskun nyt jolloin se ei mene perintään.

Eli käytännössä firmat myyvät maksamattomat laskut eteenpäin. Jos tekevät noin niin miksi tekisivät vasta ensimmäisen karhun jälkeen.

Suomeksi sanottuna tuo on se karhu.

Erittäin toimiva käytäntö on ollut odottaa että muistutuslasku tulee, ja kun se tulee, maksaa se alkuperäinen lasku (säästää huomatuslisän, mahtavat 5euroa) :dance2:

Erittäin toimiva käytäntö on ollut odottaa että muistutuslasku tulee, ja kun se tulee, maksaa se alkuperäinen lasku (säästää huomatuslisän, mahtavat 5euroa) :dance2:

Ei toimi noin, ainakaan mulla ei oo toiminut. Jos laskua ei ole maksettu kun se muistutus tulee, niin pitää maksaa se uusi lasku. Kerran maksoin vanhan laskun ja heitin muistutuksen roskiin ja sieltä tuli uus lasku postissa.

Oliko siinä tullut jotain perintäkuluja?

Kyllä nykyään monetkin firmat tekee juuri noin. Ymmärtääkseni voit maksaa laskun nyt jolloin se ei mene perintään.
Eli käytännössä firmat myyvät maksamattomat laskut eteenpäin. Jos tekevät noin niin miksi tekisivät vasta ensimmäisen karhun jälkeen.

Suomeksi sanottuna tuo on se karhu.
Siis laskuhan on jo perinnässä. Tuo intrum justitia on juurikin perintätoimisto joka karhuaa noita saatavia operaattorin puolesta. Ulosotolla voidaan toki "uhkailla", eli siis kertoa, että mikäli ei vapaaehtoisesti maksa niin saatavalle haetaan tuomio käräjäoikeudesta ja tämän jälkeen se on ulosottokelpoinen. Eli nyt maksat sen laskun + mahdolliset perintäkulut ennen kuin saatava on käräjäoikeudessa. Jos saatava menee käräjäoikeuteen tulee laskun päälle vielä oikeudenkäyntikulut jotka tällaisessa summaarisessa riita-asiassa ovat jotain 220 € luokkaa. Mikäli saatava on jo viety käräjäoikeuteen sun pitää maksaa se alkuperäinen lasku + mahdolliset vapaaehtoisen perinnän aiheuttamat kulut (ovat yleensä jotain 5-20 €/krt) + oikeudenkäyntikulut. Jos maksat ennen kuin käräjäoikeus antaa tuomion, tuomiota ei tule, koska saatava on maksettu (yleensä tässä vaiheessa kantaja vetää haasteen pois, koska kanteelle ei enää ole perusteita).

Ts. Rahalla tuosta selviää. Suosittelen ottamaan yhteyttä intrum justitiaan ja sopimaan heidän kanssa laskun maksusta.

Back
Ylös Bottom