Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelma. Kaveri toi mulle koneen katottavaksi, kun toimi hitaasti. Jumitti ja välillä heitti erroria, kun yritti käynnistää. Koneen käynnistyessä heitti 2x piippauksen. Eli päättelin siintä muisti vian. Kokeilin vaihtaa kampojen paikkoja, yhdellä kamalla kerralla, eri paikoissa, mutta nyt kone heittää 3x piippaus, vaikka laittaisin alkuperäisen linjauksen uudestaan. Eli näyttöön ei tule edes kuvaa enää, enkä tehnyt muuta kuin koskenut kampoihin. Olen ymmälläni. Nollasin myös biosin, mutta ei apua.

Ongelma. Kaveri toi mulle koneen katottavaksi, kun toimi hitaasti. Jumitti ja välillä heitti erroria, kun yritti käynnistää. Koneen käynnistyessä heitti 2x piippauksen. Eli päättelin siintä muisti vian. Kokeilin vaihtaa kampojen paikkoja, yhdellä kamalla kerralla, eri paikoissa, mutta nyt kone heittää 3x piippaus, vaikka laittaisin alkuperäisen linjauksen uudestaan. Eli näyttöön ei tule edes kuvaa enää, enkä tehnyt muuta kuin koskenut kampoihin. Olen ymmälläni. Nollasin myös biosin, mutta ei apua.
Piippaukset saattavat johtua risasta näytönohjaimesta ja jos kuvaakaan ei tule, niin veikkaisin sitä.

Unohdin mainita, että kokeilin myös toisella näytönohjaimella. Sama vika. Olen ihan kujalla. Apuva!
PCI-E / AGP -väylä soosina?

Nyt tarttis wordiosaajaa. Miten mä saan tekstiä ennen semmosen tyhjän ruudun mihin on tarkoitus laittaa ruksi sitten kynällä aikanaan?

edit. kyseessä 2007 versio

Open SUSE- linux, mist mahtaa saada asennettua suominappaimiston, rasittavaa kun tassa puuttuu skandit

edit: löyty, YaST-conrolista. Pitää kyllä ostaa ulkonen kovalevy, pistää sinne kaikki tiedostot, osioida linuxille osio, ja asentaa ihan kunnolla, live-cd:ltä tämä on vähän hitaanpuoleinen;)

Mitkä kaiuttimet on hinta/laatu-suhteeltaan tällä hetkellä parhaita?

Entä jos ostaa käytetyt, mitä kannattaa huomioida ja kysyä myyjältä niistä? Huononevatko kaiuttimet vanhetessaan tai tuleeko niihin nopeastikin vikoja?

Asensin joskus koneelle Neron kokeiluversion. Nyt en pysty poistaa sitä. Kokeilin poistaa yhden poisto-ohjelman avulla, mut ei onnistunu. Miten mä saan ton poistettuu koneelta?

Mikä on kun windows msn lopetti yhtäkkiä toiminnan.

Sanoo vaan kirjautuessa että "Sisäänkirjautuminen kohteeseen live msn epäonnistui, yritä myöhemmin uudelleen" sitten tulee joku virhekoodi siihe alas? ennen toiminu iha normaalisti mutta nyt on pyginy jo useemman päivän.

hain uusimman msn eikä auttanu sekään..

Tietääkös täällä joku paremmin avoimen lähdekoodin käyttämisestä? Eli jos käytän ohjelmistossa avoimen lähdekoodin kirjastoa (Lisenssi: GNU GPL license v3)? "Joudunko" silloin julkaisemaan koko ohjelmani samalla lisenssillä (=antamaan lähdekoodin muille)? Vai riittääkö, että julkaisen vaan kyseiseen kirjastoon mahdollisesti tekemäni muutokset?

edit.
Kyllä tuolla puhutaan vaan muutoksista koodiin ja niiden julkaisemisesta. Eli ei taida tarvita koko oman ohjelmiston lähdekoodia julkaista?

Mikäs oli se soitin millä näkyy melkeempä kaikki video tiedostot?
VLC Player (Hah. Grip=hidas :D)

Mikä on kun windows msn lopetti yhtäkkiä toiminnan.

Sanoo vaan kirjautuessa että "Sisäänkirjautuminen kohteeseen live msn epäonnistui, yritä myöhemmin uudelleen" sitten tulee joku virhekoodi siihe alas? ennen toiminu iha normaalisti mutta nyt on pyginy jo useemman päivän.

hain uusimman msn eikä auttanu sekään..

Suosittelisin googlaamaan aina noi virhekoodit...

Mikä tahansa ongelma missä tahansa ohjelmassa on ollu jollai muullaki.. googlesta löytyy vastaus!

Mikähän ihme on vikana kun yritän polttaa nero express ohjelmalla noita netistä imuroimiani keikkoja dvd:lle niin antaa ilmoitusta että: reallocation failed? Eikä suostu polttamaan niitä levylle...

Back
Ylös Bottom