Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ekkai lyöny mitenkää konetttas, vois olla vaikka kovot paskana sulta, selittäs tuon wintoosan hävieämisen ja sen takia varmaa automaattisesti muutti buutin tuolle CD:lle

En. Eilen illalla sammutin koneen normaalisti ja käänsin näytön ihan normaalisti kiinni.
Aamulla avasin koneen normaalisti ja sen jälkeen ilmestyi toi teksti kun käynnistin koneen..

Onneks on takuuta, mut voi vittu jos kovo meni TAAAAAAAS paskaks. Sattunu mulle varmaan 3-4 kertaa jo!

Siis vittu, eihän Windows noin vain voi hävitä koneelta.. :curs:
Hei, se on windows, kaikki on mahollista :rock: Mikäli sulla on vista siinä, niin voit kokeilla tehdä järjestelmänpalautuksen, vaikka 3päivään taakse päin. Yleensä se tekee niitä palautus pistetä ainakin edeltäville päiville. Tämän ei pitäs viedä kovolta mitään tiedostoja pois. MIkäli siis tätäkään vaihtoehtoa pystyy tekemään. Pahalta vaikuttaa, että takuusee viedä ja toivoo pahinta. Jos kovo on kerta hajonnut monta kertaa noin vähään aikaan, niin valita ihmeessä siitä, kun ei toi iha normia oo enää. Vika voi olla jossai muualla, mikä hajottaa kovon vaan eka.

Hei, se on windows, kaikki on mahollista :rock: Mikäli sulla on vista siinä, niin voit kokeilla tehdä järjestelmänpalautuksen, vaikka 3päivään taakse päin. Yleensä se tekee niitä palautus pistetä ainakin edeltäville päiville. Tämän ei pitäs viedä kovolta mitään tiedostoja pois. MIkäli siis tätäkään vaihtoehtoa pystyy tekemään. Pahalta vaikuttaa, että takuusee viedä ja toivoo pahinta. Jos kovo on kerta hajonnut monta kertaa noin vähään aikaan, niin valita ihmeessä siitä, kun ei toi iha normia oo enää. Vika voi olla jossai muualla, mikä hajottaa kovon vaan eka.

Siis tää kovon hajoaminen on ensimmäinen kerta tällä koneella, ne muut taas tapahtuneet muilla koneilla. Mut tuntuu ne 3-4 kertaa jos riittävän...taatana.

Mikä on CD-levyjen musiikkitiedoston alkuperäinen formaatti ja onko olemassa torrentti-sivuja missä niitä on paljon??
Miten sitten SACD:n alkuperäisformaatti, ja näille torrentti-sivut?

Miksi youtube (tai vimeo) -videot nykii jos yrittää katsoa hd-laadulla?
Sama ongelma mulla kahdella eri koneella, joista toinen onneton läppäri mutta toisessa pitäisi ruutia riittää (P4/3.0 ghz 1gb muistia).

Miksi youtube (tai vimeo) -videot nykii jos yrittää katsoa hd-laadulla?
Sama ongelma mulla kahdella eri koneella, joista toinen onneton läppäri mutta toisessa pitäisi ruutia riittää (P4/3.0 ghz 1gb muistia).

Mikä näytönohjain? HD kuvan pyörittäminen vaatii näyttikseltä jonkin verran tehoa.
Eikä toi P4 enää varsinaisesti liity koneeseen, jossa on "ruutia" ;)

Miks meitsin netti ei toimi? Kaikilla muilla tässä talossa toimii ihan hyvin, mutta tähän ei mukamas saa yhteyttä vaikka boksi näyttää kaiken olevan kunnossa. Piuhat oon kattonu miljoona kertaa et on kunnol kii.

Miks meitsin netti ei toimi? Kaikilla muilla tässä talossa toimii ihan hyvin, mutta tähän ei mukamas saa yhteyttä vaikka boksi näyttää kaiken olevan kunnossa. Piuhat oon kattonu miljoona kertaa et on kunnol kii.

Kuinka monta konetta teidän taloudessa käyttää sitä nettiyhteyttä? Jos käytössä on normaali sillattu yhteys ja koneita on yli viisi, niin silloin IP-osoitteet loppuvat kesken. Tuo viisi on siis se maksimi palveluntarjoan puolelta.

Vaikka näin ei olisikaan, niin kirjoita kuitenkin aluksi siihen Windowsin Suorita-valikkoon "cmd" ja siitä aukeavalle komentoriville "ipconfig". Minkä IP:n antaa?

2 konetta käyttää mun lisäks. Tohon tuli "Laitteen tila......: Ei kytketty"
Miten on mahollist, ettei oo mukamas kytketty vaikka kaikki näyttää olevan kunnos?

2 konetta käyttää mun lisäks. Tohon tuli "Laitteen tila......: Ei kytketty"
Miten on mahollist, ettei oo mukamas kytketty vaikka kaikki näyttää olevan kunnos?

Palaako boksissa linkkivalo sun piuhan kohdalla? Onko kaapeli varmasti ehjä (ei taitoksia tms)?

EDIT. Ja jos läppäristä kyse, niin varmistathan, että verkkokortti on aktiivinen? Jotkut verkkokortit disabloituvat verkkovirtaa irrotettaessa koneesta.

Palaako boksissa linkkivalo sun piuhan kohdalla? Onko kaapeli varmasti ehjä (ei taitoksia tms)?

EDIT. Ja jos läppäristä kyse, niin varmistathan, että verkkokortti on aktiivinen? Jotkut verkkokortit disabloituvat verkkovirtaa irrotettaessa koneesta.

Joo siis palaa palaa, kaiken pitäs olla kunnos. Kokeiltii vaihtaa siskon kaa paikkoja ja sillä toimi ja mulla ei. Eli ei se ainakaan netistä voi sit johtua. Eikä täs johossa mitään ongelmia näkyvissä oo. Eikä oo läppäri, ihan pöytäkone.

Joo siis palaa palaa, kaiken pitäs olla kunnos. Kokeiltii vaihtaa siskon kaa paikkoja ja sillä toimi ja mulla ei. Eli ei se ainakaan netistä voi sit johtua. Eikä täs johossa mitään ongelmia näkyvissä oo. Eikä oo läppäri, ihan pöytäkone.

Ootko kokeillut toisella johdolla? Oletko katsonut verkkoyhteyksistäsi (Ohjauspaneeli->verkkoyhteydet), ettei lähiverkkoyhteytesi ole Disabled-tilassa? Ne katsoisin seuraavaksi...

Kaukaa haettu mutta voisit vielä tarkistaa (Ohjauspaneeli->Järjestelmä), että verkkokortilla on ajurit vielä tallella.

Tän jälkeen voisi jo kuvitella, että verkkokortti on paskana.

Vaikuttaisi olevan sun verkkokortissa sitten vika, jos kerta ilmoittaa "ei kytketty". Jos mahdollista, niin kokeile toisella kortilla.

Mikä näytönohjain? HD kuvan pyörittäminen vaatii näyttikseltä jonkin verran tehoa.
Eikä toi P4 enää varsinaisesti liity koneeseen, jossa on "ruutia" ;)

Vai näytönohjain? No se siitä sitten, toisessa on integroitu intel:n chip ja läppärissä sitten vähän huonompi...

Vai näytönohjain? No se siitä sitten, toisessa on integroitu intel:n chip ja läppärissä sitten vähän huonompi...

Juu, tarttee olla tosiaan ihan kohtuu näyttis, jotta voi hd kuvaa toistaa.
Ei riitä noissa intelin integroiduissa teho eikä muisti.

Nyt tarttis Excelivelhoa, itsellä ei enää tässä vaiheessa päivää leikkaa.

Työkirjassa on tietoa neljässä sarakkeessa. Pitäisi saada laskettua niiden rivien kappalemäärä joissa sarake C = Arvo1 JA sarake D = Arvo2. Countiffit ja andit pyörii päässä mutta ei tästä nyt meinaa tulla yhtään mitään :wall:

Nyt tarttis Excelivelhoa, itsellä ei enää tässä vaiheessa päivää leikkaa.

Työkirjassa on tietoa neljässä sarakkeessa. Pitäisi saada laskettua niiden rivien kappalemäärä joissa sarake C = Arvo1 JA sarake D = Arvo2. Countiffit ja andit pyörii päässä mutta ei tästä nyt meinaa tulla yhtään mitään :wall:
Mikset vaan tee viidettä saraketta (vaikka piiloitettu) ja laita siihen:
Koodi:
=AND(C1="Arvo1";D1="Arvo2")  <--rivi1
=AND(C2="Arvo1";D2="Arvo2")  <--rivi2
...
Sitten vaan laskee yhteen tuon sarakkeen. Eli esim. SUM(E1:E10)

Back
Ylös Bottom