Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos vuokralainen lähtee kämpästä esim 15pv niin loppukuun vuokrat meni varmaan hukkaan. Voiko vuokranantaja pyytää uudeltakin vuokralaiselta puolen kuun vuokran ja saada kuusta siis 1.5kk vuokran.
Ei. Jos se eka vuokralainen on maksanut koko kuun vuokran, niin sillä on käyttöoikeus asuntoon koko kuukaudeksi, eikä sitä asuntoa voi silloin kenellekään muulle vuokrata.

Olis tossa lauantaina yo-juhlien jatkot tiedossa ja mennään porukalla yhteen vuokrattuun mestaan eikä ainakaan heti baariin, niin kertokaapas, että mikä olis hyvä sellainen pieni taskumattipullo mukaan? Ideana olis siis ottaa povariin tai takataskuun joku pienehkö ja mieto (ei ikää väkeviin) "janojuoma", mutta en oikein itse tiedä, mikä olis hyvä. Dieseliä mietin vähän alkosta, mutta ehdottakaa niin sitten tiedän enemmän.

Tuosta vuokra-asiasta vielä...

Tuli mieleen oma muuttoni viime vuonna. Olin maksanut (sopimuksen mukaisesti) toukokuun vuokran, vaikka muutin asunnosta pois jo toukokuun ekalla viikolla. Sain kuitenkin asunnon vuokranneelta uudelta henkilöltä "hyvitystä", eli toisin sanoen sain takaisin osan jo maksamastani toukokuun vuokrasta.

Kannattaa siis neuvotella näistä asioista kaikkien osapuolten kesken, joskus sekin kannattaa. :)

Viimeksi muokattu:
Olis tossa lauantaina yo-juhlien jatkot tiedossa ja mennään porukalla yhteen vuokrattuun mestaan eikä ainakaan heti baariin, niin kertokaapas, että mikä olis hyvä sellainen pieni taskumattipullo mukaan? Ideana olis siis ottaa povariin tai takataskuun joku pienehkö ja mieto (ei ikää väkeviin) "janojuoma", mutta en oikein itse tiedä, mikä olis hyvä. Dieseliä mietin vähän alkosta, mutta ehdottakaa niin sitten tiedän enemmän.
Diesel on hyvä tuohon tarkoitukseen, mutta niitä saa olla pari-kolme mukana. On niin pieniä pulloja.

Mulla on macilla OpenOffice, miten saan ylätunnisteen pois kahdelta ekalta sivulta ja sen tulemaan vain kolmannelta sivulta eteenpäin?

PC:llä olevassa versiossa 3 onnistuu ainakin Insert --> Manual Break --> Page break

Noilla erottimilla saat jaettua dokumenttisi eri osiin, joille voit määritellä erilaiset sivun muotoilut.

Ei. Jos se eka vuokralainen on maksanut koko kuun vuokran, niin sillä on käyttöoikeus asuntoon koko kuukaudeksi, eikä sitä asuntoa voi silloin kenellekään muulle vuokrata.

Eikö saa vaikka palauttaisi avaimet? Tietenkään vuokralaisen ei tarvitse palauttaa avaimia kuin vasta kuun ensimmäinen arkipäivä.

Mistä löytyis paahdettuja muurahaisia? joku kauppa mistä vois tilaa, suklaalla kuorrutettuja löytyis kyl ja uunissa paistettua tarantellaa mut tahon muurahaisia!

Mistä löytyis paahdettuja muurahaisia? joku kauppa mistä vois tilaa, suklaalla kuorrutettuja löytyis kyl ja uunissa paistettua tarantellaa mut tahon muurahaisia!

Käy lähimmällä keolla ja paahda itse? ;)

En kyllä ymmärrä miksi haluat paahdettuja muurahaisia, onko ne sitten hyviä. :D

Käy lähimmällä keolla ja paahda itse? ;)

En kyllä ymmärrä miksi haluat paahdettuja muurahaisia, onko ne sitten hyviä. :D
Ei mitää suomalaisii :D ku täst on jonku aikaa ni katoin yheltä sivulta et ne oli jotaa jättiläismuurahaisii :D tahtoisin vaa niit maistaa et miltä maistuu ni siks kyselen :D

Miten on mahdollista, että naisella on kaappi täynnä vaatteita, mutta lisää on pakko ostaa jatkuvasti, koska ei kuulemma ole yhtään vaatteita? Tätä on monen naisen kohdalla tullut ihmeteltyä.

Miten on mahdollista, että naisella on kaappi täynnä vaatteita, mutta lisää on pakko ostaa jatkuvasti, koska ei kuulemma ole yhtään vaatteita? Tätä on monen naisen kohdalla tullut ihmeteltyä.
njaahas tätä kannattais kysyä elämän tarkoitus - threadista :D

vähän kuin kysyisi että "miksi pallo on pyöreä".

kai niillä on joku tiedostamaton tarve varautua pahan päivän varalle jos vaikka kaikki maailman pesukoneet hajoaa yhtä aikaa kahdeksi kuukaudeksi? ;)

Kai niihin jotenkin kyllästyy. Ei ole siis muka kivoja vaatteita. Suosittelen hoidoksi pakkaamaan 50 % varastosta puolivuosittain piiloon, josta ne voi sitten taas "löytää". Aika moni tuntuu pitävän kivan vaatteen jotenkin puhki, tai siis uutena sitä pitää niin paljon että kyllästyy nopeasti.

Itse teen jatkuvasti aivan käsittämättömiä löytöjä vaatekaapista, joten ei haittaa että olen niin saita etten voi täyspainoisesti edustaa lajityyppiäni tässä asiassa.

Miks mun auton renkaat on aina samaan aikaan perillä vaikka ajaisin 100km pelkkää kaarretta? Miksi pikajuoksijoiden jalat tulee samaan aikaan maaliin vaikka oikee jalka juoksee pitemmän matkan?

e: mistä näitä senttejä oikein tulee..?

Miks mun auton renkaat on aina samaan aikaan perillä vaikka ajaisin 100km pelkkää kaarretta? Miksi pikajuoksijoiden jalat tulee samaan aikaan maaliin vaikka oikee jalka juoksee pitemmän matkan?

Autossa tuota järjestelmää kutsutaan tasauspyörästöksi. Juostessa jalat tulee maaliin samaan aikaan kun ne on kiinni siinä juoksijassa.

tässä opiskelupaikan hankkiminen käynnissä ja heinäkuussa tulee tieto pääsenkö sisään, mutta 95% pääsen sinne mihin haluan :) tammikuussa edessä intti, jonka jälkeen sitten muutto tampereelle. Koska mun kannattais vuokrakämppää alkaa katseleen jos opiskelut alkaa 2010 syksyl, 2011 kevääl tai syksyl? Katsoo nyt kauan tuol intis joutuu oleen.

No viittis sitä kämppää nyt hommaa(ja maksaa alkuun vuokraa asunnosta jossa ei oikeesti asu), koska opiskelupaikkaan ob about 75km ja työpaikka on nyt tääl inttiin asti ja kaikenlisäks tulevaan palveluspaikkaan on 10km matkaa :D eikä sitä kämppää varmaan ihan heti kyl sais.

Inttihän maksaa kämpän vuokran inttiajalta, jos olet asunut asunnossa kolme kuukautta ennen intin alkua.
Kela sen maksaa oikeastaan, mutta lisäyksenä sen verran, että se maksaa vuokran myös 3kk jälkeen jos hommaat kämpän ollessasi asepalveluksessa. Eli 3 ekaa kuukautta joudut itse maksamaa vuokran ja sitten Kela maksaa.

En tiedä onko tätä kysytty jo, mutta kysynpä sitten uudestaan jos on :D

Mulla on sellainen vanhemman mallinen ajokortti (eli selkeästi isompi kuin se nykyinen malli), joka ei mahdu kunnolla lompakkoon. Senpä takia siitä on jo yksi kulma murtunut ja muutenkin aika heikossa hapessa koko kortti.

Nyt kun tuli eteen uuden passin hommaaminen niin ajattelin vaihtaa tuon samalla kertaa. Tartteeko siinä muuta kuin valokuvan ja sen vanhan ajokortin, eli passin hankkimisen yhteydessä voin vaan tilata uuden ajokortin?

Back
Ylös Bottom