Ruokavalio kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eizzei
  • Aloitettu Aloitettu
Viime kesänä aloitin reenaamaan salilla säännöllisesti, ja sitä kesti melkein puoli vuotta. Sitten sain harvinaisen pitkän flunssan ( 3kk ). Ja kunto laski kovaa vauhtia, enkä oo sen jälkeen kunnolla enää rennannu. Nyt kun alkaa kesäloma, niin on taas aikaa aloittaa kunnolla treenaamaan, ja ajattelin yrittää kehittyä niin kovaa vauhtia kuin mahdollista. Tarkoitus on saada vatsalihakset näkymään selvästi ja muille lihaksille ympärysmittaa.. :rolleyes:. Suunnittelin tämmösen ohjelman kesää varten:

Maanantai
Punttis
Lenkki (Kevyt)
Vatsat

Tiistai
Lenkki (Rankka)
Vatsat

Keskiviikko
Puntti
Lenkki (Kevyt)
Vatsat

Torstai
Lenkki (Rankka)
Vatsat

Perjantai
Puntti
Lenkki (Kevyt)
Vatsat

Lauantai
Vatsat
Vapaaehtoinen puntti

Sunnuntai
Vatsat
Vapaaehtoinen puntti

Ruokavalioista meikäläisellä ei sitten ole mitään aavistusta, ja tuntuu kyllä että nykyinen menee pahasti pieleen...:

Aamulla (n. 8.00 ) n. 4 ruisleipää pelkällä voilla, jugurtti, lasi maitoa ja c, ja monivitamiini tabletit.

Päivällä ( nyt vielä kouluruoka, klo. 12 maissa ) ja saattaa hyvinki mennä koulupäivän aikana esim. pussi karkkia kun tulee helposti uudestaan nälkä koulupäivän aikana, ja kaupan valikoima aika rajallinen...

Lounas ( n. 17.00 ) Saarioisten pikaruoka...

Iltapala ( n. 22.00 ) 4 ruisleipää pelkällä voilla, jugurtti, maitoa tai kaakaoo.

Eli nyt pitäis pistää niin nopee kehitys käyntiin kun vaan voi. :)

Voivoi.. menee kyllä metsään ja pahasti tämä..

Ensinnäkin millanen on sun treeniohjelmasi? Vatsat voi sisällyttää punttitreenin yhteyteen, eikä niitä tarvitse sen enempää treenata, kuin muitakaan lihaksia. Laitatko vielä sen treeniohjelmasi tähän. Ruokavaliosta sen verran, että proteiineja tulee aivan liian vähän. Etsi aloittelijoiden ketjuista joku ruokavaliomalli ja treeniohjelma, niin tulee tähänkin jotain tolkkua. Nopeimman kehityksen saat, kun laitat ruokavalion kuntoon ja hankit hyvän esimerkiksi 2-jakoisen treeniohjelman.

Tässä hyvä.

Aamul kaurapuuro vedel/maidol maito parempi runsas määrä kaurahiutaleita 4dl ja sit monivitaamini tabut

Päiväl maksalaatikko ja 200rammaa raejuustoa ja maitoa kyyti pojaks

lounas vedä vaikka sama satsiku päivä siitä 2h ja salille salilta heti palkkari malto hera

salin jälkee teet hyvän ruuan

iltapalaks tonnari.

Reeniohjelmaani oon ihan tyytyväinen, ja se on reilusti kokeneen kaverin kanssa katottu:

REENIOHJELMA

MAANANTAI: SELKÄ//HAUIS

SELKÄ:
Ylätalja eteen………………………………………8-10*, 8-10, 6-8, 4-6
Kulmasoutu………………………………………..10-12, 8-10, 6-8
Alaselkäliike………………………………………13-15, 8-10, 8-10

HAUIS:
Tanko……………………………………………... 10-12, 8-10, 6-8
Käsi.p. kierto istuen ja/tai keskitetty…………….... 10-12, 8-10, 6-8

KESKVIIKKO: RINTA//OLKAPÄÄT//OJENTAJA

RINTA:
Penkki……………………………………………... 10-12* 6*, 6-8, 3x1 15.sek välein
Sivuilta rutistus……………………………………. 10-12, 8-10, 6-8

OLKAPÄÄT:
Punnerrus ylös…………………………………….. 10-12, 8-10. 6-8
Vipunosto sivuilta………………………………… 10-12, 8-10, 6-8

OJENTAJA:
Ranskalainen punnerrus…………………………... 10-12, 8-10, 6-8
1.Käden ranskalainen punnerrus (istuen).………… 10-12, 8-10, 6-8

PERJANTAI: JALAT

JALAT:
Kyykky…………………………………………….. 15*, 12*, 10-12, 8-10
Ojennus……………………………………………. 10*, 10-12, 8-10
Koukistus………………………………………….. 10*, 10-12, 8-10

*lämppäri

Tosin toistomäärät laitoin ite.

Maksalaation sijasta käy varmaan muitakin ruokia, kuten makaronilaatikko, kana ja riisi, jne... Olis meinaan aika karua vetää joka päivä maksalaatikkoo :wtf:. :D Ja muissakin kohdissa onko jotakin vaihtoehtosesti yhtä hyviä ruokia, jos ei jokapäivä huvita syödä samat satsit?

Sitten vielä: Syönkö iltapalan liian myöhään? Jostain muistan kuulleeni ettei kuuden jälkeen saisi syödä... No se nyt ei olis mulle eikä varmaan monelle muullekkaan mahdollista, mutta pitäskö mun muuttaa ruokailu aikojani?

Vatsat teen noilla liikkeillä: http://www.youtube.com/watch?v=GYLbaqsw2GM&feature=related ( tiedän juu ettei tule kyllä 3 minuutissa :D:D) Mietin kyllä että vois vähän uudistaa tota vatsaohjelmaakin ja pistää mukaan esim. voimapyörää ja joitakin liikkeitä painojen kanssa.

kiitos nopeista vastauksista :).

No minä oon syony maksalaatikkoo 4kk että sillee, sehän riippuu monelt menee nukkumaan toi iltasyöminen ja ei se kelloo kato millonko voi tonnarin vetästä alas.

Aamupala :
Ehrmann 250g + mehukeittoa + mysliä
2x Ruisleipä päällisineen
5dl Rasvatonta maitoa

Lounas:
Kouluruoka

Välipala:
Ehrmann 250g + ananasta/persikoita/yms...

Päivällinen:
Kotiruokaa

Iltapala:
Ehrmann 250g, hedelmiä/kasviksia.

Palkkari:
Hera+Malto -setti heti salitreenin jälkeen. Palautusjuomista on foorumilla paljon inffoa.

Siinä olisi aikalailla normaalit päivän aterioinnit.
Tärkeää on aamulla saada proteiiniä ja hiilihydraatteja. Iltapalalla vuorostaan ei pitäisi nauttia hiilihydraatteja paljoa. Jotein leivän syöminen illasta kannattaisi jättää pois. Karkit, mehut, limpparit, sipsit ja roskaruuan voit unohtaa. Light limpparia juon silloin tällöin itsekkin, mutta sitäkään ei kannattaisi. Vettä, vischyjä ja maitoa.

Vatsoja voit tehdä 2-4 krt/vk. Ja vaihtele liikkeitä ja vastuksia esim. joka viikko tai joka treeni. Koska lenkkeilet noin paljon , olet varmaan laihduttamassa? Silloin sinun kannattaa laskea päivän kalorit ja päivän kulutus. Kulutus > kaloreiden saanti = rasvojen häviäminen, noin kiteytetysti.

Ruokavalio on juurikin sellainen, miten itse syön ja se _EI_ ole ainut oikea. Mutta periaatteena on, että aamulla hiilihydraatit + proteiinia. Päivän mittaa päivän proteiinitarve täyteen (n. 2xOMA PAINO) ja ruokana ravintoarvoiltaan hyvää sapuskaa. Illalla protskuja, ei hiilareita.

Koska lenkkeilet noin paljon , olet varmaan laihduttamassa?

Vatsalihakset näkyy alhaisilla rasvaprosenteilla, eikös näin? noin 4kk sitten minulla näkyi vatsat ihan tyydyttävästi, mutta laiskottelujakson jälkeen on kertynyt vähän rasvaa päälle. En siis kuitenkaan ole lihava. :) Lenkkeilen myös sen takia että halauan kasvattaa ja ylläpitää kestävyyttä ( cooper tulosta )

Lisäksi mulla on kreatiini purkki, ja vähän epäröin nyt sen käytön aloittamisessa kun ei tekisi mieli saada mitää finniagne hyökkäystä naamaan.

Lounaaksi ei enää kauaa ole kouluruokaa koska koulu loppuu viikon sisään ja nyt on enään koejakso.

e: ja palautusjuomaa mulla on tällä hetkellä olemassa, on muuten maailman hirveimmän makuista litkua :urjo:

Vatsalihakset näkyy alhaisilla rasvaprosenteilla, eikös näin? noin 4kk sitten minulla näkyi vatsat ihan tyydyttävästi, mutta laiskottelujakson jälkeen on kertynyt vähän rasvaa päälle. En siis kuitenkaan ole lihava. :) Lenkkeilen myös sen takia että halauan kasvattaa ja ylläpitää kestävyyttä ( cooper tulosta )

Joo tottahan se on, että alhaisella rasvaprosentilla palat pilkestelevät. Itsekkin pudottelen rasvaprosenttia tällä hetkellä :). Vuoden alussa ei vielä edes tutunut vatsalihaksia rasvan alta. Nyt näkyy kahdet ylimmäiset. Vielä on kuitenkin tekemistä koko kesäksi. Itse lenkkeilen 3 kertaa viikossa 7-15km lenkkejä kovalla sykkeellä (keskisyke 170-175). Lenkkeilyn aloitin vasta 1,5kk sitten. Sitä ennen treenasin lihaksille kokoa, että olisi jotain mikä voisi näkyäkin. Olen vedellyt n. -500 kcal/pv. Ehkä kerran kuussa päivä, jolloin en ole kaloreita katsellut.

Ei muutakun tsemppiä treeneihin! :thumbs: Muistathan kuitenkin myös levätä, ettet pala loppuun.

Ainiin, kesällä tulee muuten Varmasti nautittua alkoholia aika paljon, sekin taitaa hidastaa reenin kulkua melkosesti...

e: ehdit laittaa ensin :D

Ainiin, kesällä tulee muuten Varmasti nautittua alkoholia aika paljon, sekin taitaa hidastaa reenin kulkua melkosesti...

Tämäpä juuri... krapulassa ei kannata koskaa treenata. Ja alkoholista tulee järkyttävä määrä kaloreita. Itse olen nyt ollut kuukauden juomatta (normaalisti tulee lähes joka vkl käytyä) ja olen saanut uskomattomia tuloksia, lähinnä juuri vatsan seudulle.

Back
Ylös Bottom