Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Onko totta, että Thaimaassa lomaillessa/asuessa niska-hartia-seudun kivut ja jäykkyydet katoaa? Miten nopeasti suunnilleen? Tai jossain muussa vastaavassa lämpimässä paikassa..

Iniassa ainakin maaseudulla laittoivat aina kysymatta hieman oopiumia teehen. rentouttaa ja nukkuu hyvin, vahan huonommassakin majassa :)

Joo, olin puol vuotta terveenä Thaimaassa ja kun muutettiin Saksaan, olen ollut puoli vuotta sairaana.
Niin, tai sitten on vatsa sekaisin 8 kuukautta putkeen. :dance:

Käyny noin 9 kertaa lääkärissä, ei muista enään.

Vois melkeinpä lähteä rentoutumaan ensi syksyllä.. Mitenhän siellä on noiden hyönteisten kanssa? Onko samanlaisia toukkia yms mitä Afrikassa? :/
e: Oopiumia teehen on jo vähän liian ronski rentoutumiskeino näin kiltille tytölle :D

Mitenhän siellä on noiden hyönteisten kanssa? Onko samanlaisia toukkia yms mitä Afrikassa? :/

Syödä meinasit? On siellä keikenlaista pikkuötökkää kadulla myynnissä. Toukkia, koppiksia, muurahaisia, scorpioneja, torakoita, pikkusammakoita ja tietysti parhaana kaikista heinäsirkat. Noista skopioneista pitää muistaa ottaa se ottaa se piikki ja myrkkypallo pois ettei sitä syö. Kerran oli tarttunut semmonen piikki johonkin vaateisíin kun niitä skorppareita nassuttelin kävellessä ja tippunu sitten huoneen lattialle siitä ja tietysti astuin päälle ja piikki meni jalkaan mut eipä siitä mitään myrkkyä tullu...tai ainakaan en huomannu mitään.

Ruoka23.jpg

Ruoka26.jpg

Ruoka27.jpg

Syödä meinasit? On siellä keikenlaista pikkuötökkää kadulla myynnissä. Toukkia, koppiksia, muurahaisia, scorpioneja, torakoita, pikkusammakoita ja tietysti parhaana kaikista heinäsirkat. Noista skopioneista pitää muistaa ottaa se ottaa se piikki ja myrkkypallo pois ettei sitä syö. Kerran oli tarttunut semmonen piikki johonkin vaateisíin kun niitä skorppareita nassuttelin kävellessä ja tippunu sitten huoneen lattialle siitä ja tietysti astuin päälle ja piikki meni jalkaan mut eipä siitä mitään myrkkyä tullu...tai ainakaan en huomannu mitään.

hei.. EN TOD ajatellut syödä! :D Meinasin nyt sitä, kun mulla on aikamoinen kammo noita ötököitä kohtaan, että jos pystyisin viimeiseen asti välttämään noita.. Eli onko niitä siellä ulkona rannoilla yms paikoissa kiusaksi asti? Mulla menee koko rentoutuminen ihan käsille, jos koko ajan murehdin jotain tissimatoja yms..

hei.. EN TOD ajatellut syödä! :D Meinasin nyt sitä, kun mulla on aikamoinen kammo noita ötököitä kohtaan, että jos pystyisin viimeiseen asti välttämään noita.. Eli onko niitä siellä ulkona rannoilla yms paikoissa kiusaksi asti? Mulla menee koko rentoutuminen ihan käsille, jos koko ajan murehdin jotain tissimatoja yms..

Mä olen käyny Thaimaassa kahdesti, enkä kummallakaan kerralla ole mitään eriskummallisia mönkiäisiä nähnyt. Pieniä liskoja ja meduusoja, siinäpä ne mun näkemäni oliot.

hei.. EN TOD ajatellut syödä! :D Meinasin nyt sitä, kun mulla on aikamoinen kammo noita ötököitä kohtaan, että jos pystyisin viimeiseen asti välttämään noita

Ai jaa...No jospa se kammo lähtis kun huomaat miten hyvälle ne ötökät maistuu. Muurahaiset kuuluu käärästä semmoseen puun lehteen, tulee syötyä niitä terveellisiä kasviksia samalla ;)

Ihan ok ne heinäsirkat jne ovat. Itellä maha oli sekasin aika hyvinkin. Kaduilta ostaessa ruokaa ei aina tiedä mitä saa, mutta yleensä ne on ihan hyvää tavaraa. Hyvä muistisääntö on, että siellä missä paikalliset syö, sinne kannattaa mennä.

Ja pian takas Taikamaahan. Bujasakaaaa!!!

En mä usko, että suuhuni oon mitään ötököitä laittamassa :D Luin thaiklupin sivuilta, että ulkoilmaravintoloissa saattaa käydä siellä pöydän alla aikamoinen kuhina kun vaikka minkä näköistä ötökkää siellä :urjo: Joku myrkyllinen tuhatjalkainenkin ilmeisesti melko yleinen siellä? Noita liskoja mä haluisin kyllä nähdä. Ne vois olla ihan söpöjä. Joillain oli hotellihuoneeseenkin sellanen eksyny :wtf:

Eniten mua on omilla reissuilla thaikuissa vituttanu ne itikat. Joka ilta 3-5 uutta puremaa ja muut ei saanu mitään. Kai mä vedän verenimijöitä puoleeni.

Itikanpuremiin kannattaa ostaa setiritsiinia, allergialaaketta. Auttaa kutinaan ja paukamiin. Saa apteekista yleensa 20-40 bahtia / 10 tabua

Mä oon ehtinyt kokeilla kaikki karkoitteet, napit ja voiteet, mutta olen niin naurettavan allerginen ötökänpuremille, että ei ne ole koskaan auttaneet.
Löydettiin yhtä melko tehokasta karkotetta, en kuollaksenikaan saa päähäni sen oikeaa nimeä mutta kutsuttiin sitä tuttavallisesti vaan Skeletoniksi :D

Ihan ok ne heinäsirkat jne ovat. Itellä maha oli sekasin aika hyvinkin. Kaduilta ostaessa ruokaa ei aina tiedä mitä saa, mutta yleensä ne on ihan hyvää tavaraa. Hyvä muistisääntö on, että siellä missä paikalliset syö, sinne kannattaa mennä.

Ja pian takas Taikamaahan. Bujasakaaaa!!!

Eikös se ole just niin että siellä missä paikalliset syö niin taatusti menee maha sekaisin? Mutta tosiaan itse olen kanssa popsinut mitä sattuu eikä ole mahaa mikään vaivannut. Heinäsirkat on kieltämättä melkoinen herkku!

Aasiassa pakettimatkailleista harva kertoo törmänneensä elukoihin, sensijaan dommareissa törmäs elukoihin harva se päivä. Käärme hotellialueella lähellä altaita, meni mun shortseihin stana, hämähäkki ~20cm hotellihuoneessa, liskoja, iguaaneja. Vaarattomiahan noi lähinnä ovat mutta jos kammoksuu niin kurjaltahan semmoiset tuntuu.

EDIT: lisäsin pakettimatkaajat, tietysti indonesiassa törmää vähintää vihaisiin apinoihin.

Eikös se ole just niin että siellä missä paikalliset syö niin taatusti menee maha sekaisin? Mutta tosiaan itse olen kanssa popsinut mitä sattuu eikä ole mahaa mikään vaivannut. Heinäsirkat on kieltämättä melkoinen herkku!

Aasiassa pakettimatkailleista harva kertoo törmänneensä elukoihin, sensijaan dommareissa törmäs elukoihin harva se päivä. Käärme hotellialueella lähellä altaita, meni mun shortseihin stana, hämähäkki ~20cm hotellihuoneessa, liskoja, iguaaneja. Vaarattomiahan noi lähinnä ovat mutta jos kammoksuu niin kurjaltahan semmoiset tuntuu.

EDIT: lisäsin pakettimatkaajat, tietysti indonesiassa törmää vähintää vihaisiin apinoihin.

Hyi saamari, vaikka en voi sietää hämähäkkejä, niin sitä enemmän kammoksun apinoita, hrrr:evil:

Kyllä siellä Pattayallakin on paljon mukavaa ajanvietettä sen kaiken pinnallisuuden alla. Sitä pitää vain osata etsiä. Kun pysyy poissa walkkarilta niin se on jo paljon. Tietty kyllähän tuo Pattayakin suositeltava kohde on, onhan se varmasti jo sinänsä nähtävyys mitä ei missään muualla maailmassa voi kokea.

Ensimmäisenä tulee mieleen helkkarin hyvä uimaranta Pattayalla. Joo, sellainenkin on, mutta kuinkas moni niistä tietää?
Walkingstreetin PERÄpäässä on iso laituri josta lähtee lauttoja 20thb hintaan edestakaisin Koh Larn -saarelle. Huom, hinnassa koittavat laiturin veijarit kusettaa 100% varmasti, tuolla kannattaa vain kävellä suoraan laivaan laiturin päähän, rahastaja ottaa sinulta 20thb ja antaa lipun jolla pääsee myös takaisin. Saarella kaikki palvelut mm 7/11 hieman kalliimmilla hinnoilla tosin, eli omia bissejä ei tartte sinne viedä. Vesi on kirkasta ja turkoosia ja hiekka valkoista.

Näppärän näköinen paikka, kiitti vinkistä. Tulevan kesän reissulla täytyy ehdottomasti tsekata. Muutenkin tällä kertaa voisi laajentaa vähän ympyröitä kun viime kerralla tuli nähtyä käytännössä vain Walking Street ja Soit 6, 7 ja 8 eikä mitään muuta :D

Mihinkäs aikaan vuodesta siellä on eniten niitä taifuuneja? Onko kenelläkään kokemusta sellasista?

Filippiineillä ainakin on aika yleisiä noi yks kaveri jäi pikkuveneellä tommosen sisään ja kuvasi vielä tapahtuman videolle vaikka pelkäsi henkensä edestä :eek:, mutta thaimaassa en ole minäkään koskaan kuullut niistä.

Back
Ylös Bottom