BB Thomas Askeland

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kuvat julkaistaan Pakkotoiston galleriassa, niin se on sisällöntuottoa. Silloin malli saa kuvaukset ilmaiseksi, mutta yleensä silloin kyllä on kutsuttu kuvauksiin tai malli on niin kova, että se galleriaan pistetään. Jos taas menee lehtiin, niin lehti maksaa. Ei kehtaa kyllä ottaa fyrkkaa ulkomailta tulevilta, ovat valmiita maksamaan kaiken itse ja niinkauan kuin kuvat tulevat käyttöön meitsillä, niin homma on bueno. Privaatit kuvaukset sitten maksavat aivan normaalisti.

Jos kuvat julkaistaan Pakkotoiston galleriassa, niin se on sisällöntuottoa. Silloin malli saa kuvaukset ilmaiseksi, mutta yleensä silloin kyllä on kutsuttu kuvauksiin tai malli on niin kova, että se galleriaan pistetään. Jos taas menee lehtiin, niin lehti maksaa. Ei kehtaa kyllä ottaa fyrkkaa ulkomailta tulevilta, ovat valmiita maksamaan kaiken itse ja niinkauan kuin kuvat tulevat käyttöön meitsillä, niin homma on bueno. Privaatit kuvaukset sitten maksavat aivan normaalisti.
Teetkö jonkun sopparin ettei edes pro saa myydä kuvia eteenpäin?

Ei tartte tehdä sopparia. Jos sopparia ei ole, niin automaattisesti tekijänoikeudet säilyvät meitsillä. Tosin mailitse aina hyväksytän reilusti ehdot jokaiselta mallilta jotka ulkomailta tulevat. Eli kolmansien osapuolien kaupallinen käyttö ei ole sallittua. Thomaksen kohdalla tein poikkeuksen ja sanoin, että ihan sama, tunge joka paikkaan vapaasti kunhan kuvaaja mainitaan.

Toki näitä kuten huomataan, tulee kokoajan lisää, eli nimeä tulleepi, joka on hyvä asia.

Kyllä Miken kuvat tunnetaan aika hyvin, etenkin pohjoismaissa. Yleensä, kun tulee ulkomaalaisten kanssa juttua Suomen kehoskenestä, niin porukka tietää Jerry Ossin ja Sirénin kuvat nuo galleriat ovat kyllä oikeasti kovassa käytössä. Kyllä nuo kuvat ovat aikalailla levinneet (jopa body-building.RU foorumilla on Miken kuville avattu ketju) ja olihan Mikestä ja kuvista muutaman aukeaman juttu viime vuonna Ruotsin BODY:ssä.

Eipä noita minun kautta Mikelle kuvattavia ole paljoa tarvinnut pyydellä. Jotkut ottavat yhteyttä minuun varta vasten pyytääkseen Miken yhteystietoja (minä kun olen sähläämässä joka paikassa:lol2:) - kuten Ahmad, osa löytää tiensä suoraan Mikelle, kuten Homan ja Linda, osan kanssa olen muutenkin tekemisissä - haastattelut tai muut syyt - ja jossain vaiheessa tulee aina puheeksi Suomen kehopiirit, kuvauspolitiikat sun muut, ja kun linkin annan tuonne Miken kuviin, niin aika hyvin kiinnostusta löytyy. Sitten vaan puhelua Mikelle ;) Jotkut taas kosahtaa kieliongelmiin, kuten Roelly.. vaikuttavia venäläisiä olis mukava saada, mutta harva niistä englantia osaa.

Menee taas vähän ohi varsinaisen kuva-aiheen, mutta näyttää menevän muutenkin joten ... Thomasiin liittyen pitää vielä sanoa... porukka "kentällä", ainakaan Norjassa, ei tunnu pitävän tuota Arnold amateurin kuudetta sijaa oikein minään. No, onhan se myönnettävä, ettei hän parhaassa tikissään läheskään ollut (ero 2007 PM ja NM kuntoon merkittävä), mutta kun katselee noita kavereita tuossa sarjassa .. sieltähän löytyy muun muassa paljon hypetetty brittimestari Shaun Taverner, moninkertainen maailmanmestari Kamal (2005,2006 ja 2008 - voitti viime syksynä MM-kisoissa alle 85 kilon sarjan), East European Championships over all 2008 Dimitry Klimov, Ukrainan Vitaliy Grechukhov (MM-kisoissa neljäs 2008, alemman sarjan Euroopan mestari vuodelta 2002).. joten LHW sarja Arnold Amateurissa oli todella laadukas. Ja eipä Thomasilla tässäkään vertailussa ole mitään hävettävää (ok, ehkä kunnon puolesta..)

Askeland - Grechukhov - Klimov - Taverner

Liitteet

• arnoldamateurlhwvertailu.webp
    arnoldamateurlhwvertailu.webp
    69,4 KB · Katsottu: 594
Kaikki taustakuvat ovat jatkossa vip-puolella. Siellä on kaikenmoista taustakuvaa ja lisää tulee kokoajan.

Tämä siksi, etten halua jakaa isoja kuvia enää, koska jatkuvasti nussivat meitsin ottamia kuvia jonnekin muualle ja leikkaavat kuvaajan nimen pois.

Liitteet

• t2.webp
    t2.webp
    172,7 KB · Katsottu: 413
  • t1.webp
    t1.webp
    176,6 KB · Katsottu: 439
Back
Ylös Bottom