Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
:wall: Hohhoi...sainpahan taas masennettua itteni näin aamutuimaan...

Miten v***ssa saa poistettua privaviestin? En löydä mitenkään päin mitään nappia/linkkiä/ohjetta.

I feel like an ass. :nolo:

Siitä privaviestien päävalikosta ruksaat ne poistettavat viestit, sitten siitä viestilistan alapuolella olevasta dropdown-valikosta otat Delete ja painat Go-nappia. :)

hum. puhunko nyt ihan oikeasta asiasta. elikkäs tuossa missä näkyy "visitor messages". liekkö sitten sama asia? ei mitään ruksattavaa näy. linkit alhaalla "view conversation" ja "report"

kyllä on hyvät hermot taas tänään. joutuu kohta näyttämään näppikselle kuka täällä käskee...

ei löydy köyttä, taidanpa mennä laittamaan uunin päälle.

Juu ne profiilisivun vierailijoiden viestit on eri asia, mutta näköjään samalla tavalla pystyy (ainakin minulla) poistamaan... Viestin oikeassa reunassa laatikko ruksia varten, ja sitten sivun alaosasta voi valita niiden poistamisen.

Niin ja tuo on siis oman profiilin viesteille, en tiedä pystyykö muiden profiileihin jättämiä omia viestejä itse poistamaan.

Edit: Ellei sitten ole vain vipeille? Tiedä sitten miksi tuo olisi jätetty peruskäyttäjiltä pois, mutta ei tuohon oikein muutakaan äkkiseltään keksi.

Outo ongelma. Netissä jos jotain kirjotan niin selain kaatuu kun painan välilyöntiä minkä tahansa kirjaimen jälkeen. Kaikki on pitäny kirjottaa PDF:ssä ja kopsata selaimelle. Veikkaan että syy ois kovossa, mutta ei virheentarkistus auttanu. Mitenkä tän ratkasis?

Mulla on ulkonen kovalevy joka on melkeen aina kiinni tossa koneessa. Yks päivä irrotin sen ja ku pistin sen takas kiinni ni se ei suostunu toimimaa. Se ois pitäny kuulemma alustaa. Jos sen alustaa ni sieltä häviää kaikki tiedostot. Pystyykö sitä mitenkään saamaan takasin toimintaan poistamatta tiedostoja sieltä?

Ja yrittäkää vastaa mahollisimman yksinkertasesti, en oikeen tietotekniikasta ymmärrä mtn :).

Vista ja HP läppäri.. Isoja ongelmia!!!

Hyvät foorumilaiset, ongelmani on aika v%#mainen, Käsissäni on noin puolivuotta vanha HP läppäri kaikkine hienouksineen tekee sellaista että tasan 11 minuutin jälkeen internet yhteys lopettaa toimista täysin. verkko ei toimi lainkaan millään selaimella!

Verkko ja jakamiskeskuspuolella näyttää tältä 11 minuutin jälkeen:

PC-----verkko2--X--Internet

Eli modeemin ja PC:n välillä on yhteys! Koneessa on Avast virustorjunta ja ongelma ei häviä, vaikka sen ottaa pois päältä tai laittaa moduulit taukotilaan! Koneessa on aluksi kokeiltu ZoneAlarmia, muta se on poistettu ja poistaminen näyttää onnistuneen. Voisiko se kummitella taustalla jotenki? Vai mikä voisi olla vikana!!?? Eli koneen merkki ja malli on HP Pavillion dv7 ja käyttis on Vista home premium..

Kiitos jo etukäteen

Jos vika ei ole alkanut asetusten muuttamisesta; ajuriongelma, laitevika tai vika palveluntarjoajalla? Modeemin ja koneen välillä nyt toimii käytännössä aina yhteys.

Jos vika ei ole alkanut asetusten muuttamisesta; ajuriongelma, laitevika tai vika palveluntarjoajalla? Modeemin ja koneen välillä nyt toimii käytännössä aina yhteys.

palveluntarjoajassa ei voi olla vikaa, koska mulla on toinenkin läppäri samassa motukassa, ja myös PS3 ja niiden yhteyksissä ei ole mitään ongelmia. Ja kyseistä läppäriä olen käyttänyt myös kaverini motukassa ja eri palveluntarjoaja, niin ongelma on silti sama. Ja myös langattomassa verkossa on sama ongelma.

Mitähän ajureita mulla kannattaisi lähteä asentamaan uudestaan?

Joo oma kone on nyt kuopattu ja sain kaverilta koneen raadon johonkaa muut osat löytyvät paitsi virtalähde. Tarkoitus on selvitä johonkin loppu vuoteen tuolla ja ostaa sitten uusi kunnollinen eli ei viitsisi hirveästi rahaa uhrata virtalähteeseen. Pixmaniasta löytyi 18€ hintainen vekotin mutta riittääköhän tuo nytten kone on joku 4v vanha "pelikone" osista ei ihan tarkkaa tietoa mutta jäähdyttimiä on ainakin reilusti joka puolella mikä viestii kovahkosta virran kulutuksesta...

Edit: niin joo se linkki http://www.pixmania.com/fi/fi/569892/art/advance/pc-virtalahde-atx-5012-48.html

mikä vittu tossa maikkarin netti tv:ssä on, kun yrittää kattoa ohjelmaa nii ilmottaa virheellinen kaistanleveys. netin pitäs olla nopee ja kaikkee mutta ei. :curs:

Joo oma kone on nyt kuopattu ja sain kaverilta koneen raadon johonkaa muut osat löytyvät paitsi virtalähde. Tarkoitus on selvitä johonkin loppu vuoteen tuolla ja ostaa sitten uusi kunnollinen eli ei viitsisi hirveästi rahaa uhrata virtalähteeseen. Pixmaniasta löytyi 18€ hintainen vekotin mutta riittääköhän tuo nytten kone on joku 4v vanha "pelikone" osista ei ihan tarkkaa tietoa mutta jäähdyttimiä on ainakin reilusti joka puolella mikä viestii kovahkosta virran kulutuksesta...

Edit: niin joo se linkki http://www.pixmania.com/fi/fi/569892/art/advance/pc-virtalahde-atx-5012-48.html

HMmm... ilmeisesti vanha powerikin käy sittenkin. Ongelma on vaan siinä että kun siinä on emolle vain 20pinninenliitin vaikka emossa on 24 pinninentöpseli mutta muronpalstalta luin että yleensä toimii ihan vaan tuollaisenaankin ilman adaptereita tai mitään.

Tarttis rippaa cd-levy koneelle mp3 muotoon ja tarvis siihen tarkotukseen jonkun helppokäyttösen ja spywarettoman ohjelman. Oisko jollain suositella jotain tiettyä?

palveluntarjoajassa ei voi olla vikaa, koska mulla on toinenkin läppäri samassa motukassa, ja myös PS3 ja niiden yhteyksissä ei ole mitään ongelmia. Ja kyseistä läppäriä olen käyttänyt myös kaverini motukassa ja eri palveluntarjoaja, niin ongelma on silti sama. Ja myös langattomassa verkossa on sama ongelma.

Mitähän ajureita mulla kannattaisi lähteä asentamaan uudestaan?

Käytännössä LAN ja WLAN-ajurit kannattaa päivittää ensimmäisenä. Zonealarm voi myös sotkea taustalla vielä asioita, joten tarkasta ohjauspaneelin ohjelmista-kohdasta zonealarmin varmasti poistuneen. Mikäli ei auta, on varmin/helpoin vaihtoehto heittää koneelle recoveryasennus menemään, eli käyttis uusiksi.

Nyt tarvii apua. Olen aivan peukalo keskellä kämmentä näittein tietokoneitten kanssa.
Tota miten mä saan kuvan näkymään vlc playerillä tai Power dvd:llä???
Äänet kuuluu, mutta kuva on vihreä.
Mediaplayeri ei enään suostu toimimaa, sillä katoin enne leffat.
Kyseessä ihan perus dvd:leffa. Tartten apua! Etin vastausta netistä ja täältä ei löytyny, joten jospa tästä threadita joku vois jeesata

Ei auttanut, mutta kokeilen päivällä uudestaan. Voi olla et nyt väsyneenä kikkailen jotain ihan omiani. Kiitos kumminkin Terminato2 vinkeistä.

Asennat uudet tai sitten eri versioiset näytönohjaimen ajurit. Jos codekeissa ei ole vikaa niin 90% varmuudella näyttiksen ajureissa.

Hyvät foorumilaiset, ongelmani on aika v%#mainen, Käsissäni on noin puolivuotta vanha HP läppäri kaikkine hienouksineen tekee sellaista että tasan 11 minuutin jälkeen internet yhteys lopettaa toimista täysin. verkko ei toimi lainkaan millään selaimella!

Eli modeemin ja PC:n välillä on yhteys! Koneessa on Avast virustorjunta ja ongelma ei häviä, vaikka sen ottaa pois päältä tai laittaa moduulit taukotilaan! Koneessa on aluksi kokeiltu ZoneAlarmia, muta se on poistettu ja poistaminen näyttää onnistuneen. Voisiko se kummitella taustalla jotenki? Vai mikä voisi olla vikana!!?? Eli koneen merkki ja malli on HP Pavillion dv7 ja käyttis on Vista home premium..

Kiitos jo etukäteen

Tsekkaappa virransäästö asetukset...ota pois kaikki verkkohommiin liittyvät.

Back
Ylös Bottom