Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Haittaako jos merkintä roinan käytöstä? Ihan laillisesti käytin Thaimaassa jossa kamat laillisia.....
Kouluun hakemassa. :rock:

Kysyisin täällä olevilta henkilöiltä jotka ovat päässeet poliisikouluun tai vasta miettivät mahdollista hakemista kuluvan vuoden sisään: minkälaisella treeni- ja liikuntataustoilla lähditte hakuprosessiin ja kuinka kauan siinä hakuun ilmoittautumisen ja itse liikuntakokeen on välillä aikaa?

Itse olen 24-vuotias, omasta mielestäni vielä hieman rapakunnossa parin vuoden säännöllisen salilla käymisenkin jälkeen. Ehkä vuosi vielä treeniä ja sitten hakuprosessiin, poliisin ammatti olisi minulle se unelma jota tässä koitetaan lähteä elämään.

Silloin kun itse hain kouluun niin ei paljon urheilutaustasta voi puhua. Kamppailulajeja olin tosin harrastanut melkein kymmenen vuotta ja puntilla ja lenkillä kävin toisinaan. Pääsykokeisiin treenasin juoksemalla ja käymällä uimassa. Tosin ei pääsykokeistakaan tullut kuin kaksi pistettä viidestä.

Jos oikein muistan niin tammikuussa kävin jättämässä hakupaperin ja ensimmäinen vaihe oli joskus toukokuussa.

^^

Mä olin treenannut jo pidempään ja olin tuohon aikaan aika hyvässä kunnossa kaikilta muilta osin, paitsi juoksukunnon osalta. Hölkällä käymisen aloitin siinä vaiheessa, kun jätin hakupaperit. Tosin kunto ei kylä kasvanut kohisten, koska kävin liian harvoin hölkällä. Päämääränä oli päästä juoksutestistä ylipäätään läpi ja tietty niin hyvällä tuloksella, kuin mulle oli mahdollista.

Lihasvoiman osalta mulla ei ollut mitään ongelmia ja tein naisten puolella ryhmien parhaimpia tuloksia. Loppuajan pääsykokeisiin harjoitellessa keskityin salitreenissä niihin liikkeisiin, mitä tuossa testissäkin oli.

Uintikaan ei tuottanut ongelmia, joten sitä en pahemmin treenannut. Vauhditonta pituutta treenailin hyppäämällä sitä sekä tekemällä tanko+painot selässä pomppuja salilla. Nukenkantoa testasin muutaman kerran vetelällä n. 80 kiloisella ukolla eikä sekään tuottanut mitään ongelmia. Halusin vaan tarkistaa oikean tekniikan.

Jos en olisi ikinä pahemmin treenaillut, aloittaisin sen varmaan ainakin vähintään 1/2 vuotta aiemmin säännöllisesti, jos aikoisin kouluun hakea. En jättäisi sitä viimeiseen muutamaan kuukauteen enkä luottaisi liikaa omiin kykyihini. Esimerkiksi yksi jalkapalloilijatuttu ei päässyt fyysisistä läpi, kun ei treenannut etukäteen lainkaan. Luotti liikaa siihen, että on hyvässä kunnossa fyysisesti. Tais kait jäädä punttijutuista kiinni.

Taisin päästä testit läpi pisteillä 4/5.

Haittaako jos merkintä roinan käytöstä? Ihan laillisesti käytin Thaimaassa jossa kamat laillisia.....

Poliisista en ole satavarma, mutta esim. tulliin sinulla ei olisi mitään mahdollisuuksia päästä. Huumeita, hormoneja ja muita droppeja koskien tullissa on nollatoleranssi.

Ihmetyttää kyllä hieman tuo kertomasi. Minkälainen merkintä sinulla siitä on? Kuinka sen sait? Mielikuvitukseni ei riitä kertomaan, että miten voit saada minkäänlaisia merkintöjä siitä, että jossakin toisella mantereella olet jotakin käyttänyt?

Ettei vaan ollut matkatavaroihin eksynyt "vahingossa" kohtuullisesti varustettu kotiapteekki?

Mitenhän karsiva vamma on tuommoinen vanha patella murtuma.. Kun noita sivustoja luki niin oli vain maininta että fyysiset rajoitteet ovat karsivia tekijöitä.. Kummiskaan ei ongelmattomana voi tuosta polvestakaan puhua. Kummiskin nyt pääsykokeisiin pyrkimässä siitä piittaamatta. Olisi hyvä tietää että meneekö tämä ihan peruskuntoreeninä, vai onko oikeitakin saumoja sisään moisella polvella?

Ihmetyttää kyllä hieman tuo kertomasi. Minkälainen merkintä sinulla siitä on? Kuinka sen sait? Mielikuvitukseni ei riitä kertomaan, että miten voit saada minkäänlaisia merkintöjä siitä, että jossakin toisella mantereella olet jotakin käyttänyt?
?

Jäänyt kiinni dopingaineista testeissä?

Jäänyt kiinni dopingaineista testeissä?

Tuo on toki yksi mahdollinen skenaario, mutta puhuukohan hän nyt viranomaisen rekistereissä olevasta merkinnästä vaiko jostakin lajiliiton rekistereistä?

Poliisikouluun tehtävään turvallisuusselvitykseen ei hankita tietoja ties mistä käsipallo- tai kuviokelluntaliiton dopingrekistereistä.

Käsittääköhän tuo 3- vaiheen lääkärintarkastus myös dopingtestin kun virtsanäytekin otetaan, tuntuis ihan loogiselta ettei hormoonihöyryisiä valita kouluun..? :rolleyes:

Back
Ylös Bottom