http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1645027 äänestetään Halla-aho suosituimmaksi suomalaiseksi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

tuo halla-aho on muuten ihan asiallinen kaveri mutta sivari:down:
Mättäminen selostettu yllä.No vaikka näin:
1) Tehdään luettelo eri maiden ongelmista.
2) Laitetaan kaikki ongelmat suuntaa-antavaan tärkeysjärjestykseen.
3) Mietitään mitkä näistä on todennäköisimmin ratkaistavissa.
4) Mietitään kustannuksia
5) Tehdään vaikeita valintoja
Sä et edelleenkään esitä mitään määreitä, joiden perusteella sitä apua annettaisiin. Mitä ongelmia? Riittääkö Italian jätehuolto-ongelmat? Kuka määrittelee tärkeysjärjestyksen? etc.
Omiin hourailuihini? Sä kysyt asioita joihin mä olen vastannut useampaan kertaan? Sä syytät mua viestini manipuloimisesta jälkikäteen koska et ole löytänyt niitä?
Editoit viestiäs mun vastauksen jälkeen.
Kun mä sanon ettei kapteeni planeettakaan siinä auta, jos apua annetaan typerästi, mä vetoan sun mielestäsi kapteeni planeettaan?
"--ei tietenkään alkaa holhoamaan, mutta nostaa omille jaloilleen." -minä kolme sivua aiemmin.
Eli auttaa pärjäämään omillaan.
Milloin pärjätään omillaan? Kun BKT on tietyllä tasolla? Mitä, kun elintaso romahtaa avun lopettamisen jälkeen? Afrikkaanhan on syydetty miljardeja ja taas miljardeja ilman mitään vaikutusta. Miksi tästä päivästä eteenpäin asiat olisivat toisin?
"Rahat tulee viime kädessä meidän molempien taskuista." Miksi on oleellista, että mä tiedän mistä ne rahat on leikattu? Montako kertaa olen maininnut, että noita tukirahoja pitäisi lisätä?
Mun mielestä se on oleellista, koska silloin voi arvioida paremmin omaa suhtautumistaan "empatiaihmisten" auttamiseen kun tietää, että esim. julkisten terveydenhuoltopalveluiden taso laskee "empatian" vuoksi.
Uskon raha- ja ruoka-almujen vain opettavan koko maan kerjäämään.
Täysin samaa mieltä.
Totta kai musta olis kiva jos me voitais auttaa kaikkia, mutta samaan hengenvetoon myönnän ettei voida.
Hyvä, että tämä tuli selväksi. Ettei siellä pilvilinnoissa sentään asuta.
Miksi tämä ärsyttää sua niin suunnattomasti?
Alunperin se ärsytti siksi, että sä tulit tänne arvostelemaan ihmisten kriittistä suhtautumista maahanmuuttajiin ym. ja esitit asiasi niin, että kaikkia pitää sinisilmäisesti auttaa esittämättä mitään perusteluita, miksi näin pitäis tehdä.
Mikä tässä mättää niin pahasti?
Mun mielestä kehitysmaatukea pitää antaa, mutta sitä pitää antaa nykyistä järkevämmin. Niiden ihmisten jotka päättävät näistä asioista työkseen pitäisi puntaroida niitä päätöksiään helvetin tarkkaan.No vaikka näin:
1) Tehdään luettelo eri maiden ongelmista.
2) Laitetaan kaikki ongelmat suuntaa-antavaan tärkeysjärjestykseen.
3) Mietitään mitkä näistä on todennäköisimmin ratkaistavissa.
4) Mietitään kustannuksia
5) Tehdään vaikeita valintoja
Sä et edelleenkään esitä mitään määreitä, joiden perusteella sitä apua annettaisiin. Mitä ongelmia? Riittääkö Italian jätehuolto-ongelmat? Kuka määrittelee tärkeysjärjestyksen? etc.
Jos avunantotapoja ei muuteta niin tuskin mikään. Musta vähän tuntuu siltä että tossa rahan antamisessa Afrikkaan on ollut aivan liian pitkälle kyse omantunnon hoitamisesta: annetaan rahaa rahana sen kummempia miettimättä vaan ettei itselle tule paha mieli.Afrikkaanhan on syydetty miljardeja ja taas miljardeja ilman mitään vaikutusta. Miksi tästä päivästä eteenpäin asiat olisivat toisin?
"Rahat tulee viime kädessä meidän molempien taskuista." Se mitä mä yritän tällä lauseella sanoa on, että mä kyllä ymmärrän sanotaan nyt vaikka julkisten terveydenhuoltopalveluiden tason laskevan. Suomen valtion budjettia voi kuitenkin leikata niin monesta eri paikasta, että niiden luetteleminen tänne olisi pelkkää ajanhukkaa. Tommonen vastaus säästää aikaa ja vaivaa ja on vaan järkevämpi. Toivon sun ymmärtävän mitä ajan takaa."Rahat tulee viime kädessä meidän molempien taskuista." Miksi on oleellista, että mä tiedän mistä ne rahat on leikattu? Montako kertaa olen maininnut, että noita tukirahoja pitäisi lisätä?
Mun mielestä se on oleellista, koska silloin voi arvioida paremmin omaa suhtautumistaan "empatiaihmisten" auttamiseen kun tietää, että esim. julkisten terveydenhuoltopalveluiden taso laskee "empatian" vuoksi.
Mistä sä olet tällaisen kuvan saanut? Mä en edes ole aivan varma omasta kannastani maahanmuuttoon ja kannatan ilman muuta sitä, että siitä keskusteltaisiin nykyistä järkevämmin. Käy lukemassa sieltä halla-aho topicista mun viestit sivuilta 150-152 ja jatketaan tätä kahdenkesken vaikka privassa jos jokin jää vielä epäselväksi.Miksi tämä ärsyttää sua niin suunnattomasti?
Alunperin se ärsytti siksi, että sä tulit tänne arvostelemaan ihmisten kriittistä suhtautumista maahanmuuttajiin ym. --
Mun mielestä auttamiselle ei tarvitse olla perusteita. En tunne syyllisyyttä, omaatuntoa ei kolkuta, olen ateisti enkä ole hankkimassa itselleni taivaspaikkaa.--ja esitit asiasi niin, että kaikkia pitää sinisilmäisesti auttaa esittämättä mitään perusteluita, miksi näin pitäis tehdä.
Sä syytät mua viestini manipuloimisesta jälkikäteen koska et ole löytänyt niitä?
Editoit viestiäs mun vastauksen jälkeen.
Rankkuri 14.11:Perhana ehdit just ennen tota mun edittiä laittamaan tän.
Viittaat nyt aivan selkeästi maahanmuuttoon ja pakolaisten vastaanottamiseen.
Quote:
Niitä auttamistapoja saa ja ilman muuta pitääkin vielä kehittää.
Miten sä voit tulkita tämän pakolaisten vastaanottamiseksi? Tämä quote on ensimmäisestä viestistäni tässä topicissa
Tämä oli mun toinen viesti. Editoin sitä kyllä lisäämällä yhden lauseen ja kirjoitin "edit:" sen eteen. Jos olisin ehtinyt tehdä sen ennen kuin quottasit et olisi kysynyt muutamaa asiaa turhaan. Ymmärsitkö nyt?Miten sä voit tulkita tämän pakolaisten vastaanottamiseksi?
Jätkähän on ku AKV: Sun alkuperäinen viestis kuului näin:
Quote:
No sanotaan syyksi vaikka empatia. Meillä on tällä pallolla joukko maita jotka alkaa olla niin syvällä omien ongelmiensa kanssa, että ne ei oikeen meinaa enää nousta sieltä omin voimin. Jos ne ei voi nousta sieltä itse, niitä pitää auttaa. Sellaiset maat millä on varaa auttaa, pitäisi olla myös vastuu auttaa.
Joku olkinukkehan se on keksittävä, ettei vaanm jouduttais sattumaan maahanmuuton ongelmien todellisiin syihin.Kauankos tämä taantuma nyt on ollut päällä? Joku 6 kk? Ja nyt sitten tämä maahanmuuttajakritiikki johtuu taantumasta. Täyttä paskaa sanon minä.
http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=1&d=51535
Tänään sivistin itseäni tämän päivän äänestyksestä eli tänään ilmeisesti äänestetään siitä, onko lain sisältö hyväksytty vai pitääkö muutoksia vielä tehdä. Jos tehdään niin seuraavalla kierroksella äänestetään jälleen, onko sisältö ok ja sen jälkeen vasta äänestetään lain hyväksymisestä...tai jotain...eli tänään ei välttämättä vielä naulata viimeistä naulaa arkkuun. Tai sit naulataan...Aletaanko veikkaamaan minkä verran tästä tulee mediaan? Toimittajien esittämiin haastattelupyyntöihin vastataan kieltävästi ja kiiruhdetaan ohi häpeillen. Nooh, onneksi kunkin edustajan äänestyskäyttäytymisen näkee ja muistaa sitten ensi vaaleissa..
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...nyt+j%E4%E4m%E4st%E4+alueelleen/1135243585251
Hmm, saadaan varmaan kohta kaveri takasin.