Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Miksi ihmeessä minä tällaisia tarvitsisin? Ei ole täysin varmaa vielä, että tämä johtuisi koneen ylikuumenemisesta ja vaikka johtuisikin niin nämä ei poista itse ongelmaa. Kyllä läppärin pitäisi imo toimia ilman mitään lisävermeitä.

Miksi ihmeessä minä tällaisia tarvitsisin? Ei ole täysin varmaa vielä, että tämä johtuisi koneen ylikuumenemisesta ja vaikka johtuisikin niin nämä ei poista itse ongelmaa. Kyllä läppärin pitäisi imo toimia ilman mitään lisävermeitä.

Kyllähän sen tuntee koneen pohjaa koskettamalla johtuuko vika ylikuumenemisesta. Jotkut mallit vaativat "elintilaa" koneen pohjalle. Itellä on tällä hetkellä HP:n läppäri käytössä ja kone sammuili jatkuvasti kun pidin sitä tasaisella tietokonepöydällä. Joka kerta sammumisen jälkeen meinasi kädet palaa kun kokeilin konetta. Kokeilin ensin pitää läppäriäni cd-kasojen päällä (joka kulmaan pari cd:tä että ilma kiertää) koneeni ei ole sammunut kertaakaan. Sen jälkeen hankin HP:lle jäähdyttävän alustan eikä ongelmaa ole esiintynyt.

Acerin läppäriä tulee taas (kuulemma) säilyttää tasaisella alustalla. Omassa Acerissani tuuletus sivussa ja toimii mainiosti tasaisella alustalla.

Kyllähän sen tuntee koneen pohjaa koskettamalla johtuuko vika ylikuumenemisesta. Jotkut mallit vaativat "elintilaa" koneen pohjalle. Itellä on tällä hetkellä HP:n läppäri käytössä ja kone sammuili jatkuvasti kun pidin sitä tasaisella tietokonepöydällä. Joka kerta sammumisen jälkeen meinasi kädet palaa kun kokeilin konetta. Kokeilin ensin pitää läppäriäni cd-kasojen päällä (joka kulmaan pari cd:tä että ilma kiertää) koneeni ei ole sammunut kertaakaan. Sen jälkeen hankin HP:lle jäähdyttävän alustan eikä ongelmaa ole esiintynyt.

Acerin läppäriä tulee taas (kuulemma) säilyttää tasaisella alustalla. Omassa Acerissani tuuletus sivussa ja toimii mainiosti tasaisella alustalla.

Juuri äsken sammahti läppäri kun katsoin vain leffaa. Imurilla otin hieman noita pohjassa olevia räppänöitä, tuulettimen kohdalta tuli pois noin sormen kynnen kokoinen villakoira :D
AIna kun kone sammuu niin todellakin läppäri+pöytä ovat todella kuumia juurikin tuolta vasemmasta takalaidasta missä on tuo iso räppänä josta ilma näyttäisi pois tulevankin.

Herää kyllä kysymys miksi kone ei ennen näin tehnyt vaikka kuinka pelejä hakkasi? Miksi vasta nyt? mikään ei ole muuttunut, mitä nyt kiintolevy voi olla enemmän täynnä.

Jos koneesta todellakin olisi jotain mennyt rikki niin luulisi että se sammuisi koko ajan tietyn ajan kuluttua käynnistyksestä.

Juuri äsken sammahti läppäri kun katsoin vain leffaa. Imurilla otin hieman noita pohjassa olevia räppänöitä, tuulettimen kohdalta tuli pois noin sormen kynnen kokoinen villakoira :D
AIna kun kone sammuu niin todellakin läppäri+pöytä ovat todella kuumia juurikin tuolta vasemmasta takalaidasta missä on tuo iso räppänä josta ilma näyttäisi pois tulevankin.

Herää kyllä kysymys miksi kone ei ennen näin tehnyt vaikka kuinka pelejä hakkasi? Miksi vasta nyt? mikään ei ole muuttunut, mitä nyt kiintolevy voi olla enemmän täynnä.

Jos koneesta todellakin olisi jotain mennyt rikki niin luulisi että se sammuisi koko ajan tietyn ajan kuluttua käynnistyksestä.

Mullakin alkoi toi sammuilu n. vuoden päästä ostohetkestä. Laiska kun olin, en ikinä jaksanut selvittää vian(?) todellista syytä, vaan hommasin tuulettimen. :)

Villakoira on saattanut vaikuttaa kuumenemiseen, tarkkaile konetta miten se jatkaa elämistään. Yksi vaihtoehto on, että jos takuuta on jäljellä niin kysäset myyjältä onko vastaavia tapauksia enemmänkin. Sillä voitaisiin ainakin sulkea pois ns. käyttäjän aiheuttama kuumenemisongelma.

Voin kyllä suositella noita jäähdyttimiä, ei ole hirveän iso investointi. Tosin vievät yhden USB-paikan ja saattavat hieman hidastuttaa koneen käyttöä (ei huomaa peruskäytössä).

kiitos. Toi lagaaminen on ainakin sellasta että hiiri alkaa juosta itsestään johonkin tiedostoihin ja klikkailemaan niitä. Ja sen saa loppumaan vaan painamalla koneen nopeasti kiinni. Osaatko tuohon sanoa mitään?

Voi olla harmitonta sekoilua ajurin/hiiriraudan tms taholta, mutta voi myöskin tarkoittaa sitä, että konettasi etähallitaan. Jos kyse on jälkimmäisestä niin 100% varmuuden rakkineen puhtaudesta saat enää formatoimalla ja asentamalla uudelleen. Ennen verkkojohdon kiinni laittoa on sitten oltava suojaukset kunnossa jos sen jälkeen aikoo pitää vehkeet puhtaana.

-k

Millainen kone on HP Compaq nx9030, vieläkö tommosesta kannattaa xp:llä maksaa 150e? tarvis halvan ja kohtuulisesti toimivan läppärin..

Tossa bluescreenissä oli maininta MEMORY_MANAGEMENT. Pääseekö sillä jäljille?

Jos ei niin nappaan seuraavan kerran siitä kuvan ja pistän tänne näytille...

Heittäkääpä joku arvausta onko kenties dvd-soittimieni Firmware liian vanha tjsp. kun tilasin Nierleltä nipun dvd rw+ levyjä ja ne eivät suostu toimimaan kuin ps3. 2 muuta standalone soitinta eivät tunnista levyjä ollenkaan.

Läppäristä on kiintolevy paskana ja saatan joutua itse korvaamaan huollosta koituvat kulut. Osaisko joku sanoa, paljon jossain Acerin huollossa maksaa uuden laittaminen kaiken kaikkiaan? Uudehko kone kyseessä. Itse en ala asentelemaan.

Ei varmaan erikseen tartte mainita vitutuksen määrää...

Läppäristä on kiintolevy paskana ja saatan joutua itse korvaamaan huollosta koituvat kulut. Osaisko joku sanoa, paljon jossain Acerin huollossa maksaa uuden laittaminen kaiken kaikkiaan? Uudehko kone kyseessä. Itse en ala asentelemaan.

Ei varmaan erikseen tartte mainita vitutuksen määrää...

En tiedä oonko vielä sun ignoressa, mutta vastaan kuitenkin.

Tohon sisältyy uuden kovalevyn hinta jonkun maahantuojan oman varaosahinnaston mukaan + työ päälle, johon varmaan se tunti on minimi. Voin heittää arvion, että 150-200e tulee kustantamaan, jos koko paskan joudut itse maksamaan.

Mulla oli kone itestään sammunut viime yön aikana. Nyt kun käynnistän Winampin, niin tulee tällanen:
"Bad directsound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078."

Mitäääh... Meniks mun äänikortti nyt paskaks?

Täytyy kyl tunnustaa, etten oo boottinu uusiks sen jälkeen...
Tuli näköjään ihan sama ongelma itellä vastaan, kuin Qanilla jokin aika sitten. Eli kysymys kuulukin nyt, että mitä pirua tässä pitäisi tehdä? Olen niin käsi näiden koneiden kanssa, että vääntäkää, please, ne ohjeet rautalangasta...

Edit. Auttakee nyt, hyvät ihmiset, miestä mäessä. :(

Back
Ylös Bottom