Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^
^
^
Hyvännäköisiä sneilejä. Voisikohan noita pihamaalla toisinaan kirmaavia etanoita muuten pannutella?
Pannukakku
4 munaa
7dl maitoa
5dl vehnäjauhoa
2rkl sokeria
1tl suolaa
1/2 dl sulatettua margariinia
2tl vaniljasokeria
Sotke munat astiassa, laita maito päälle ja sekoita hyvin. Lisää joukkoon jauhot ja sekoita. Lopuksi joukkoon lisätään sokerit, suolat ja margariinit. Laita uuni päälle 225 asteeseen. Anna taikinan hautua sen aikaa että uuni lämpiää, hämmennä taikina vielä kerran ja kaada pellille ja paista sopivan ruskeaksi.
Oho, tein tota äsken hieman soveltaen. Tosi hyvä setti oli. Tuossa kannattaa muistaa että noi pitää duunata oikeastaan kaikki. Maut tukevat loistavasti toisiaan. Esim. pelkkä kanaruoka + riisi on aika shaissea paljaltaan. Aika reippaasti tuli tuota currytahnaa, oli varmaan stydimpää kuin ohjeessa käytetty.Tänään tuli tehtyä tuhti setti inkkarisafkaa. Kuvia en valitettavasti ehtinyt räpsiä. Ohjeet löytyivät kaikki netistä:
Palak Paneer ja korianteri Rai
Garam Masala perunat
Kanaa Korma
Naan leipää
Mango lassi
ja basmati riisiä tietty.
Eihän nää mitään autenttisia reseptejä olleet, mutta olen Suomessa syönyt "intialaisessa ravintolassa" monta kertaa huonompaa pöperöä. Intiassakin on tullut sen verran monta kertaa syötyä viime vuonna ettei nämä nyt ihan metsässä olleet maun suhteen verrattuna aitoon asiaankaan.
tosiaan mieluiten jauhelihan kanssa mut kanakin käy... oon vaan nii hulluna tohon jauhelihaan nyt :DDuunaa vaikka toi:Oisko jotain vinkkejä jauhelihapastan tekoon? Oon nyt tosi monesti käyttäny noita Maggin pasta bologneese ja tomaatti mozzarella valmiita settejä ja lisänny sit sekaan vaa jauhelihan+valkosipulia ja aurajuustoo. Ihan OK makusia ollu, mut nyt rupee tulemaan korvista ulos :urjo: eli jotain vaihtelua pitäs elämään saadatosiaan mieluiten jauhelihan kanssa mut kanakin käy... oon vaan nii hulluna tohon jauhelihaan nyt :D
Mikään ei ole niin kamalaa sontaa kuin esim. Amica-keittiöiden poronkäristys, joka onkin usein "riistakäristys" nimellä. Juurikin tuollaista paksua kikkaretta joita ei voi edes pureskella kun on rustoja niin paljon.
edit. Vielä vinkki vaalean kalan ystäville. CM:ssä (ainakin tääläpäin) on saatavissa Pangasius fileetä kohtuu hintaan (8.95kg). Ainakin mun makuun aikalailla vastaa suomi ahventa, mutta tosiaan hinnaltaan nuo nahattomat fileet n.3x halvempia kuin ahvenen.
edit2. ZweCCo: -Eikö vain toimikin tuo piirakka systeemi. Ihan ruokanakin esim. salaatin kanssa, mutta varsinkin tuollaiseen naposteluun ihan omiaan.
Ja ohjeet siis sen mukaan, miten muistelin sen tehneeni. Mutta joo, pitää pyrkiä tarkempiin selvityksiin jos vielä sattuu kirjaileen tänne.Tekisi mieli tehdä jotain hyvää kalaruokaa. Thaimaalaiset reseptit eivät nyt iske, joten heittäkääpäs jotain hyvää reseptiä! Mielellään jotain monimutkaista, eli uunilohi ja grillattu kalafile on pois laskuista.
Lohikermaperunasipulisekoitusvuoka ei ole edes resepti. Se on uusavuttomien tekemä elossapitoväline. (tosin ihan hyvä sellainen)