Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
kun liitän kannettavan hdmi liitännällä teeveeseen, jossa on kiinni stereot niin pitäskö äänet toimia myös sitte kannettavassa. eli jos pistän koneelta leffan tulemaan niin äänet kuuluu stereoista ja jopa teeveestä, eikä kannettavan paska kajareista.

koitin äsken niin divx leffassa ainakaan ääni' ei kuullut ku vaan kannettavan paska kaiuttimista.

No laitetaan nyt yön kunniaksi vielä toinenkin:

Tee ohjelma-luokka nimeltä Pankki. Ohjelma kirjoittaa pankkiautomaatilla suoritetun nostotapahtuman tiedot tositteelle. Määrittele luokkaan tarvittavat muuttujat. Anna muuttujille alkuarvot ja tulosta tosite.

public class Pankki {
public static void main(String[] args) {

String date="29.12.2009";
String kortinOmistaja="Sauli Niinistö";
int tilinSaldo=2402;

System.out.println("Pvm: "+date);
System.out.println("Nimi: "+kortinOmistaja);
System.out.println("Saldo: "+tilinSaldo+" euroa");
}
}

Kysyn kysymyksen vain nyt näin loppuun..

Eli opettaja ja kalvot opastaa jättämään tämän rimpsun loppuun

???? olio = new ????();
olio.aja();

Kuitenkin sinä ja myös oppikirja laittaa tuon
heti public classin alle?

Onko näillä nyt jotain merkitystä eli onko toinen väärin jne vai onko vain mielipidekysymys?
No siis toi main-luokka on pakko olla. Kun koodia aletaan suorittaa se on se lähtöpaikka.

Eiku joo :D Katoin tossa teidän esimerkkiä: http://myy.haaga-helia.fi/~ict1td002/OSIO_1/Luennot/Henkilotietoja.java
Opettaja on käyttäny metodikutsua "olio.aja();" tossa mainissa ihan alhaalla. Se pomppaa suoraan kohtaan public "void aja(){", joka on metodi :)

P.S: aika nopeesti teillä edetään kun jo ekoissa harkoissa pitäs olla metodit, olion luomiset ja Javan apin valmiit funktiot hallussa :D

^¨Eikös tuo ole vain asettelukysymys laittaako pääohjelman koodin loppuun vai alkuun? Itselle tuntuu luonnollisemmalta laittaa pääohjelma alkuun ja metodit loppuun, mutta ilmeisesti tuota esimerkissä olevaa asetteluakin jossain suositaan.

public class Pankki {

String date="29.12.2009";
String kortinOmistaja="Sauli Niinistö";
int tilinSaldo=2402;

System.out.println("Pvm: "+date);
System.out.println("Nimi: "+kortinOmistaja);
System.out.println("Saldo: "+tilinSaldo+" euroa");
}
}

No siis toi main-luokka on pakko olla. Kun koodia aletaan suorittaa se on se lähtöpaikka.

Eiku joo :D Katoin tossa teidän esimerkkiä: http://myy.haaga-helia.fi/~ict1td002/OSIO_1/Luennot/Henkilotietoja.java
Opettaja on käyttäny metodikutsua "olio.aja();" tossa mainissa ihan alhaalla. Se pomppaa suoraan kohtaan public "void aja(){", joka on metodi :)

P.S: aika nopeesti teillä edetään kun jo ekoissa harkoissa pitäs olla metodit, olion luomiset ja Javan apin valmiit funktiot hallussa :D

Mistäs koulun päättelit? ;)

Juu no kiitos taas, eiköhän tästä itse loput saada tehtyä.

Terve.

Mää haluan pelata pelejä.

Mulla on paska kone.

Selitän tässä kokonaan:

Mulla on tää "uus" kone, sain noin vuosi sitten. Tehot silti paskat, Ramia 1.5 gt, Prossu Pentium 4 2.6ghz, Näyttis Ati Radeon 2600HD XT.

Pelit tökkii ja paljon huonoillakin graffoilla.

Mulla pulmana kuitenkin että aattelin ostaa näyttiksen viime kesällä, halvalla sain tällasen ku "BFG Nvidia GeForce 8800 GTS 640mb". Ton ostin mutta sehän oli sitten PCI-E (?) väylänen tai joku vastaava eli se ei mulle kelvannu koneeseen, mutta kun poistomyynnistä sain niin en halunnut palauttaakaan.

Nyt sitten on ongelma että ostaako kokonaan uuden koneen vaikka on jo näyttis ostettu vai sitten uus koppa, emo, kovot, prossu ja muistit..? Vanhastan varmaan voisi toisaalta RAMit ottaa talteen.

Vituttaa tää tilanne ja koko konekki ku 2004 julkaistu Counter-Strike:Sourcekin pätkii välillä... -.-

Please Help meh.

kun liitän kannettavan hdmi liitännällä teeveeseen, jossa on kiinni stereot niin pitäskö äänet toimia myös sitte kannettavassa. eli jos pistän koneelta leffan tulemaan niin äänet kuuluu stereoista ja jopa teeveestä, eikä kannettavan paska kajareista.

koitin äsken niin divx leffassa ainakaan ääni' ei kuullut ku vaan kannettavan paska kaiuttimista.

Jos kannettavan HDMI-lähtö tukee myös äänenlähettämistä niin saat äänet telkkariin,
mutta et telkkarissa kiinni oleviin stereoihin.

Vedä oma piuha läppäristä stereoihin niin saat äänet sitä kautta tulemaan.

Voisin sanoa, että tuolla koneella ei tee enää mitään pelikäytössä.
Ja muistitkaan tuskin on DDR2 800Mhz, joten kaikki myyntiin.

Ok pitää kattoa jos joku siitä ois valmis maksamaan :D

Eli pitäskö sit vaa kokonaan uusiks ostaa kone ja myydä toi näyttis vai mites

Eli pitäskö sit vaa kokonaan uusiks ostaa kone ja myydä toi näyttis vai mites

Valmiita pakettikoneita kannattaa yleensä välttää viimeiseen asti, joko ne ovat täyspaskoja pelaamista varten (kodinkoneliikkeiden), tai sitten ylihinnoiteltuja(mm. mitä nämä muutamat nimeltämainitsemattomat suomalaiset konekaupat "huippupelikoneina" myyvät).

Halvemman ja paremman saat itse valitsemalla osat, ja melkein kaikki nettiliikkeetkin kokoavat koneen valmiiksi muutamalla kympillä jos et itse halua.

Mitähän mahtaa tarkoittaa kun langaton netti aina parin tunnin välein ilmoittaa "rajoitettu yhteys" ja lakkaa toimimasta? Saa toimimaan taas normaalisti kun käynnistää tietokoneen uudestaan. Ilmeisesti koneessa jotkut asetukset perseellään, kun toisella tietokoneella toimii normaalisti.

Mitähän mahtaa tarkoittaa kun langaton netti aina parin tunnin välein ilmoittaa "rajoitettu yhteys" ja lakkaa toimimasta? Saa toimimaan taas normaalisti kun käynnistää tietokoneen uudestaan. Ilmeisesti koneessa jotkut asetukset perseellään, kun toisella tietokoneella toimii normaalisti.

Saisko tietää tukiaseman ja (USB?) WLANin mallit?
Miten salattu yhteys?
Paljonko etäisyyttä tukiaseman ja koneen välillä? Paljonkin seiniä?

Ilman muita tietoja voisin veikata, että WLAN tikussa on virransäästöasetuksen päällä.

Mitähän käy sille kaverille joka on sotkenut Googlen? Google varoittaa tällä hetkellä, että KAIKKI hakuosumat voivat vahingoittaa tietokonetta =) Joku harjoittelija saa kyytiä...

Hitto, itsekkin olin pakkikselta tulossa hakemaan apua, ylläriylläri että täällä aiheesta oli jo...

Back
Ylös Bottom