Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tähän oli kyllä pakko tarttua. Sen verran paksua tekstiä. Hyvin vähän kyllä väkisin mitään joutuu nuo mamut Suomessa tekemään. Ja tuosta slummissa asumisesta sen verran, että mamut kyllä alunperin pyritään hajasijoittamaan, mutta he automaattisesti hakeutuvat omiensa joukkoon ja näin ollen pikkuhiljaa tekevät itse sen slummin. Koita tossa nyt sitten integroitua, tosin itsehän he eivät sitä haluakaan. Sanotaan näin että kaikki jotka näissä maahanmuuttoasioissa osoittavat syyttävällä sormella kantaväestöä, voivat kyllä mun puolesta tehdä harakirin. On sen verta sokeeta touhua.

En usko, että hirveän iso prosentti mamuista haluu väkisin olla sosiaalipummeja. Yhtälailla he ovat työtätekeviä ihmisiä. En tiedä mitä ne mahdollisuudet olisivat. Esimerkiksi olis varmaan hyvä olla paikallisia sosiaalityöntekijöitä, jotka käyvät perheiden kotona jos siellä on ongelmia.

En usko, että hirveän iso prosentti mamuista haluu väkisin olla sosiaalipummeja. Yhtälailla he ovat työtätekeviä ihmisiä. En tiedä mitä ne mahdollisuudet olisivat. Esimerkiksi olis varmaan hyvä olla paikallisia sosiaalityöntekijöitä, jotka käyvät perheiden kotona jos siellä on ongelmia.

Sä quottasit mun tekstiä, mutta miten tää sun teksti siihen liittyy? Ja noita sosiaalityöntekijöitä kyllä onkin, ainakin joissain kaupungeissa. Mut onko sulla yleensäkin antaa jotain ratkaisuja vai haluatko sä vaan vängätä?

Sä quottasit mun tekstiä, mutta miten tää sun teksti siihen liittyy? Ja noita sosiaalityöntekijöitä kyllä onkin, ainakin joissain kaupungeissa. Mut onko sulla yleensäkin antaa jotain ratkaisuja vai haluatko sä vaan vängätä?

Pitäiskö miun sit kysyä, että haluatko vaan valittaa?

Jos käyttäytyy ja elää niinkuin kuuluu niin ei mitään väliä mistä on.

veit sanat suustani. Niin kauan kuin ulkomaalainen käyttäytyy maan pelisääntöjen ja lakien mukaan ei mitään ongelmaa. Kun kaveri tekee töitä ja elättää itsensä rehellisesti ja on lainkuuliainen niin se on ok. Mutta jos ei niin sitten saa painua takaisin mistä on tullut.

Kysy vaan. Vastaus on en. Olen myös tehnyt asioita joilla mamujen määrää Suomessa voitaisiin vähentää. Tähän kuuluu mm. oikeiden ihmisten äänestäminen vaaleissa, asian esille tuominen esim. isoilla nettiforumeilla, olen myös kirjoittanut lehtien yleisöosastoihin, olen myös lopettanut työskentelyn maahanmuuttajanuorten ja heidän perheidensä integraation parantamiseksi. Mitä sä olet tehnyt? Jorissut ympäripyöreitä? Kerrotko vielä miten se sun edellinen postaus liittyi siihen mun kirjoittamaan tekstiin jota sä quottasit?

Ehkä helpottaisi puhua samasta asiasta kuin muutkin eikä alkaa jotain "entäs jos" ja "eipäs" -vaihtoa joka kerta kun joku sanoo jotain?

Aiheesta: kansalaisuuteen en suhtaudu ennakkoluuloisesti, mutta monessa uskonnossa ja kulttuurissa on piirteitä, joista en perusta. Näitä ei kuitenkaan voi yleensä päätellä ilman ihmiseen tutustumista edes suunnilleen (henk. koht. tai vaikka lehdestä lukemalla henkilön mietteitä). Vituttaa olemattomat mahdollisuudet keskustella mistään konflikteista, kun useimmille ei mene jakeluun että ennakkoluuloisuus ei keskity ihonväriin tai kieleen.

Tänään muuten TV2 klo 21 Ajankohtainen Kakkonen: Turvapaikka Suomesta: lapsi edellä, perhe perässä.

Katotaas mitä siellä kerrottavaa näistä ankkurilapsista...

Kysy vaan. Vastaus on en. Olen myös tehnyt asioita joilla mamujen määrää Suomessa voitaisiin vähentää. Tähän kuuluu mm. oikeiden ihmisten äänestäminen vaaleissa, asian esille tuominen esim. isoilla nettiforumeilla, olen myös kirjoittanut lehtien yleisöosastoihin, olen myös lopettanut työskentelyn maahanmuuttajanuorten ja heidän perheidensä integraation parantamiseksi. Mitä sä olet tehnyt? Jorissut ympäripyöreitä? Kerrotko vielä miten se sun edellinen postaus liittyi siihen mun kirjoittamaan tekstiin jota sä quottasit?

Kirjoitit, ettei mamut halua integroitua yhteiskuntaan. Vastasin, että eiköhän hekin halua tehdä töitä, mutta jostain syystä se ei vaan toimi. Koulutus on varmaankin suurin ongelma.

Toinen ongelma on varmaankin Suomalainen tukijärjestelmä kokonaisuudessaan. On mahdollista elää pelkän tuen varassa jos haluaa. Jos tuet olisi jollain tavalla vastikkeellisia, niin eiköhän motivointi toimisi myös ongelma-mamujen kanssa.

Ehkä helpottaisi puhua samasta asiasta kuin muutkin eikä alkaa jotain "entäs jos" ja "eipäs" -vaihtoa joka kerta kun joku sanoo jotain?

Samasta asiasta täällä keskustellaankin. Enkä täällä ole kenenkään mielipidettä tyrmännyt, muttei taida toimia toiseen suuntaan. Täällä näkyy valitettavasti liikaa valivali-asennetta eikä edes yritetä suhtautua asioihin rakentavasti.

Kirjoitit, ettei mamut halua integroitua yhteiskuntaan. Vastasin, että eiköhän hekin halua tehdä töitä, mutta jostain syystä se ei vaan toimi. Koulutus on varmaankin suurin ongelma.

Toinen ongelma on varmaankin Suomalainen tukijärjestelmä kokonaisuudessaan. On mahdollista elää pelkän tuen varassa jos haluaa. Jos tuet olisi jollain tavalla vastikkeellisia, niin eiköhän motivointi toimisi myös ongelma-mamujen kanssa.

Samasta asiasta täällä keskustellaankin. Enkä täällä ole kenenkään mielipidettä tyrmännyt, muttei taida toimia toiseen suuntaan. Täällä näkyy valitettavasti liikaa valivali-asennetta eikä edes yritetä suhtautua asioihin rakentavasti.

Mutta jos he itse, omaehtoisesti hakeutuvat asumaan lähiöihin, joissa saattaa väestöstä esim. 70% olla mamuja, niin edesauttaako tuo integroitumista? Ei toi mun silmään ainakaan näytä siltä että kovin kummallista halua sopeutumiseen olisi. Sitäpaitsi työnsaantikin helpottuisi merkittävästi jos ensin koitettaisiin yleisestikin sopeuta valtayhteiskuntaan. Ei aina tarvi ensin olla sitä työtä.

Ton tukijärjestelmän kohdalla olen täysin samoilla linjoilla. Myös työttömyysrahaa pitäs muutenkin alentaa ja siitä irtoava osa käyttää opiskelutuen nostoon.

Itse henk.koht. yritin suhtautua tähän asiaan rakentavasti useita vuosia, kunnes silmäni aukesivat omien kokemusten kautta.

Mutta jos he itse, omaehtoisesti hakeutuvat asumaan lähiöihin, joissa saattaa väestöstä esim. 70% olla mamuja, niin edesauttaako tuo integroitumista? Ei toi mun silmään ainakaan näytä siltä että kovin kummallista halua sopeutumiseen olisi. Sitäpaitsi työnsaantikin helpottuisi merkittävästi jos ensin koitettaisiin yleisestikin sopeuta valtayhteiskuntaan. Ei aina tarvi ensin olla sitä työtä.

En tiedä toimiiko esim Varissuon malli? Onko ainoa vaihtoehto, että heillä on oma kommuuninsa, missä kaupat ja muut palvelut on hoidettu oman väen avulla. Toki kukaan ei tiedä mitä siitä pidemmän päälle seuraa ellei mallia halua katsoa esimerkiksi Ranskasta.

Enpä usko, että kukaan muu tuota osaa ratkaista kuin nuo henkilöt itse. Ei varmaan kukaan halua, että mamuista tulee uusia romaneja.

Asia on ihan ok, kunhan osaavat käyttäytyä. Liika on kuitenkin liikaa. En halua lapsenlapseni näyttävän afrikkalaiselta. Mutta jos näen esimerkiksi mannelyylin paahtavan kaupassa menemään kansallispuku päällä, en voi välttyä ajatukselta, että mitähän kaikkee tuolta alta löytyy vagiinan lisäksi. Datsuni vähintään.

Kaveriporukalla oltiin pari vuotta sitten kesällä Helsingissä ja muutama somalipoika innostui hieman "ahdistelemaan" lievästi muutamaa kaveria. Ei mitään suurta, mutta kuitenkin ne naispuoliset kaverit joutuivat huutamaan minut paikalle ihan varmuuden vuoksi. En halua että suomalaiset joutuvat pelkäämään ulkomaalaisia Suomessa. Jos näin on, menee asia liian pitkälle, enkä sitä itse hyväksy.

En tiedä toimiiko esim Varissuon malli? Onko ainoa vaihtoehto, että heillä on oma kommuuninsa, missä kaupat ja muut palvelut on hoidettu oman väen avulla. Toki kukaan ei tiedä mitä siitä pidemmän päälle seuraa ellei mallia halua katsoa esimerkiksi Ranskasta.

Enpä usko, että kukaan muu tuota osaa ratkaista kuin nuo henkilöt itse. Ei varmaan kukaan halua, että mamuista tulee uusia romaneja.

No toi sama tilanne mikä esim. Ranskassa on nyt, tulee olemaa myös meillä Suomessa jos sama meno jatkuu. Jos noita nyt on Suomessa pakko pitää, niin nyt sitten viimeistään luukut kiinni ja lisää ei oteta. Ja nämäkin mitkä täällä jo ovat, pitäisi tarvittaessa PAKKO sijoittaa ympäri Suomen. Eiköhän rupeis pikkuhiljaa suomen kieli, sininen lenkki ja sauna kiinnostamaan. Toisaalta sanot tossa että et usko että kukaan muu kuin mamut itse ei voi tuota ongelmaa ratkaista. Olen samaa mieltä, ja heitä ei tuon onglemanratkaisu taas tunnu kiinnostavan.

Täähän on nähty modifiedin kohdalla jokaisessa ketjussa, joissa puhutaan maahanmuuttajista. Kaveri ei pysty perustelemaan yhtäkään mielipidettään, jonka jälkeen ei enää vastatakaan kysyttyihin asioihin vaan ruvetaan jankuttamaan jotain turhanpäiväisiä kysymyksiä, että huomio hänen omasta surkeudestaan kääntyisi muualle.

Tähän kaveriin ei järkipuhe ja loogiset perustelut tehoa. Ennen arvostin kaveria talousasioita koskettavien ketjujen vuoksi, mutta kyllä on osoittautunut aika säälittäväksi pelleksi näissä maahanmuuttajakeskusteluissa.

Ai hakeutuvat?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...+suomalaisenlapsiperheen/HS20081003SI1KA01oj1

Edit. Vielä artikkelin ydinsanoma hälle ken ei jaksa latailla linkkiä.

"Suurin osa maahanmuuttajista haluaisi asua suomalaisen kantaväestön kanssa samalla asuinalueella. Mieluisin naapuri olisi suomalainen lapsiperhe.

Sisäministeriön torstaina julkistaman selvityksen mukaan pienituloisten maahanmuuttajien keskittyminen tietyille alueille ei johdu tietoisesta hakeutumisesta. "

Kaapeli, niin varmaan. Ihan varmaan haluaa asua vieraskielisten ja maalaisten ihan täysin eri kulttuuripiiristä olevien ihmisten keskellä. Johan se on nähty että maahanmuuttajat kerääntyvät asumaan samoihin kaupunkeihin, samoille alueille keskenään. Ymmärtäähän sen. 10 000 kilometriä kotoa, ei kielitaitoa, ei kavereita, mieluummin asuu oman porukan keskellä, jossa voi puhua omaa kieltä ja on niitä kavereita ja ystäviä.

HS:n aka. Pravdan maahanmuuttaja-asenteet on jo nähty, ja henkilökohtaisesti lehden toimituksellisen linjan myötä olen alkanut tulkita kaiken HS:n maahanmuuttokirjoittelun siten, että kun sanotaan yhtä, totuus löytyy tasan vastakkaisesta suunnasta.

Olisinpa niin rikas, että voisin perustaa ihan oman tv-kanavan ja sanomalehtiä joissa sanotaan asiat niinkuin ne on, eikä hyysätä tippaakaan ulkomaalaisia. Tai paremminkin toiseutta edustavia. Ällöttää nykyinen yltiöliberaalius tietyissä muotiasioissa.

e: Halla-Ahoa siteerataan varmaankin lähinnä siksi että hän nyt on ainoa joka koko maassa uskaltaa julkisesti edustaa realistista maahanmuuttopolitiikkaa realistisin ehdoin. Demokratiassa pitäisi olla vapaus olla mitä mieltä tahansa asioista, mm. maahanmuutosta. Kertoo paljon suomen demokraattisuudesta.. Halla-Aho on myös hyvin uskottava ja älykäs mies. Muut jotka kritisoivat monikulttuurisuutta julkisesti, esimerkiksi amerikassa oleileva Henrik Holappa, ei ole kovin uskottavia poliittisesti. Maahanmuuttoasioita pitäisi saada kritisoida. Maahanmuuttokritiikki ei tarkoita sitä että henkilö olisi natsi, eikä kukaan järkevä maahanmuuttokriitikko oikeasti puhu juutalaisten kv-salaliitosta ym. settiä.

Täähän on nähty modifiedin kohdalla jokaisessa ketjussa, joissa puhutaan maahanmuuttajista. Kaveri ei pysty perustelemaan yhtäkään mielipidettään, jonka jälkeen ei enää vastatakaan kysyttyihin asioihin vaan ruvetaan jankuttamaan jotain turhanpäiväisiä kysymyksiä, että huomio hänen omasta surkeudestaan kääntyisi muualle.

Tähän kaveriin ei järkipuhe ja loogiset perustelut tehoa. Ennen arvostin kaveria talousasioita koskettavien ketjujen vuoksi, mutta kyllä on osoittautunut aika säälittäväksi pelleksi näissä maahanmuuttajakeskusteluissa.

Kaikkiin asioihin ei ole vastauksia vai oletko eri mieltä? On vaan todella rasittavaa käydä jotain joukkoraiskaus- tai muslimit on hirveitä-keskusteluja. Mihin noi sitten perustuu? Jotkut taas lainailevat esim Halla-ahon blogia tuomatta ollenkaan omia näkemyksiä esille.

Kiitos kuitenkin:kippis1:.

Kaikkiin asioihin ei ole vastauksia vai oletko eri mieltä?

Lisää kysymyksiä...MOT.

On vaan todella rasittavaa käydä jotain joukkoraiskaus- tai muslimit on hirveitä-keskusteluja.
Älä osallistu niihin.

Mihin noi sitten perustuu?
Kts. eka vastaus.

Jotkut taas lainailevat esim Halla-ahon blogia tuomatta ollenkaan omia näkemyksiä esille.

Kiitos kuitenkin:kippis1:.
Ole hyvä.

Ai hakeutuvat?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...+suomalaisenlapsiperheen/HS20081003SI1KA01oj1

Edit. Vielä artikkelin ydinsanoma hälle ken ei jaksa latailla linkkiä.

"Suurin osa maahanmuuttajista haluaisi asua suomalaisen kantaväestön kanssa samalla asuinalueella. Mieluisin naapuri olisi suomalainen lapsiperhe.

Sisäministeriön torstaina julkistaman selvityksen mukaan pienituloisten maahanmuuttajien keskittyminen tietyille alueille ei johdu tietoisesta hakeutumisesta. "

Eli sossun pitäisi hommata omakotitalotkin heille...

Back
Ylös Bottom