Auton hankinta väliltä 9000-13000 EUR

Itsellä ei mazdaa vastaan mitään ole, mutta kaveri on mazda-huollossa töissä ja sanoi jokin aika sitten että ikinä ei kannata ostaa tota vanhakoppasta mazda6:sta. Siinä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon ruosteongelmaa, ettei tosikaan.

Itselläni joskus ford focus ollut ja ruosteongelmien takia se oli viidettä kertaa 2.5 vuoden aikana menossa takuukorjattavaksi. Joka ovi/luukku vaihdettiin tai korjattiin kerran ja toistakertaa osa. Siinä vaiheessa napsahti.

Ruoste on sellanen asia mikä hatuttaa meikäläisellä täysillä. Ei se tielle jätä, mutta silti.

Onneks nykyinen pösö ei ole ruostunut. Pösöt ei luonnollisesti ruostu. Mutta sitä ensimmäistä sähkövikaa odotellessa :D
Aina silti pitää muistuttaa itelle, että pösöllä on voitettu rallia :D En mä silti kellekkään sitä suosittele, vaikka ite tykkäänkin.

ruoste SUCKS!!! Toki jos hyvä yksilö löytyy, jonka historiakin on hyvin tiedossa, niin miksei mazda 6 kävisi..

Autot saa kyllä ihmisiltä niin paljon mielipiteitä ettei mitään rajaa. Aina on joku jolle tietty merkki ei kelpaa tai juuri se yksi merkki vain on paras kaikista. En ole ostamassa juuri nyt mitään autoa, mutta vertailen kyllä mielelläni ennen ostopäätöstä. Pitää varmaan ajella sitte taksilla.

Autot saa kyllä ihmisiltä niin paljon mielipiteitä ettei mitään rajaa. Aina on joku jolle tietty merkki ei kelpaa tai juuri se yksi merkki vain on paras kaikista. En ole ostamassa juuri nyt mitään autoa, mutta vertailen kyllä mielelläni ennen ostopäätöstä. Pitää varmaan ajella sitte taksilla.

On tossa kyl paljon tottakin, mutta kyllä huonojen autojen maine aina johonkin perustuu.

Itse olen omistanut 2 Fordia, yhden Fiatin, yhden Nissanin, yhden BMW:n ja yhden Audin. Avovaimolla on ollut Honda ja VW. Mistään en mitään pahaa kyllä voi sanoa. Kahdessa jälkimmäisessä (omassa) oli kyllä vittumaisen hintaiset huollot, mutta on niillä paljon mukavampi ajaakkin kuin muilla omistamillani autoilla.

Itsellä on 2003 mazda 6 farkku, ja viimesimmässä tarkastuksessa ei löytynyt ruosteen ruostetta..tosin tähän kyseiseen autoon tehtiin heti uutena laaja ruostesuojaus, ja aina pesujen yhteydessä on huolellisesti kuivattu oven ja takaluukun reunat,sekä tietysti muut kriittiset paikat.
kun ostin reilu vuosi sitte, oli ajettu vasta 18tkm.
Yksilöitähän nämä..
auto toiminut loistavasti. Ainoa miinus omassa on, ettei ole automaatti.

täytynee vielä tokaista pari sanaa tuosta ooppelista..3 ooppelin jälkeen foordin vaihtaessa jätkät vittuili että taisit mennä ojasta allikkoon :D olen siis kokenut yhteensä 6 yksilöä shellin baarin paskimmista automerkeistä ja kyllä pakko sanoa että jokaisen ihmisen mielipide on kuin persereikä..jokaisella on omansa. Ainoa mikä hieman tuotti huolta oli -93 corsa joka keitti kun flekti ei pelannut--> kansiremontti á 200€ joten ei paha. kyllä se auton kondis on 50% omistajasta kiinni..toiset 50% sitten yksilöstä. toki eri automerkkien välillä näitä maanantaimalleja saattaa olla määrällisesti enemmän tai vähemmän mutta kyllä eniten minulla vaakakupissa painaisi auton ominaisuudet kuin mahdollinen pelko varmuudesta..varsinkin kun puhutaan suhteellisen tuoreista autoista (2000lukulaisista).

Mitä mieltä porukat on Nissan Primerasta? Ainakin on järestään kolme-neljä tonnia halvempia ku vastaavat Avensikset ja Accordit. Mulla ei itellä oo ollenkaan kokemusta nissanista.

Kannattaa aina soitella edelliselle omistajalle jos ostaa käytettyä autoa autoliikkeestä.
Perheen lisäyksen takia piti vaihtaa saksalainen 3-ovinen isompaan.
Aina oon kans kiertäny ranskalaiset kaukaa, mutta autoliikkeessä tuli pösö 307sw eteen kaikilla mahdollisilla varusteilla (samoilla varusteilla saksalainen auto maksais yli 2* enemmän).
Soitin ed. omistajalle ja sano että lamput palaa pari kertaa vuodessa.
Nyt on auto ollu melkein kolme vuotta ja muutama polttimo palanu, mitää muuta vikaa ei oo ollu.
Mutta silti seuraava auto on saksalainen.....

Mä ottaisin nimenomaan Saksan tuonnin, eipä olisi altistunut tuolle perkeleen natriumkloridille.

Eipä altistu Suomessakaan natriumkloridille, tiesuola kun näet on kalsiumkloridia. Ja se, etteikö Saksassa suolattaisi teitä on harhakuvitelmaa. Luepa tästä Hupen selonteko teiden suolaamisesta Saksassa. Google kertoo aiheesta lisää.

Aina oon kans kiertäny ranskalaiset kaukaa, mutta autoliikkeessä tuli pösö 307sw eteen kaikilla mahdollisilla varusteilla (samoilla varusteilla saksalainen auto maksais yli 2* enemmän).
Soitin ed. omistajalle ja sano että lamput palaa pari kertaa vuodessa.
Nyt on auto ollu melkein kolme vuotta ja muutama polttimo palanu, mitää muuta vikaa ei oo ollu.
Mutta silti seuraava auto on saksalainen.....
Miksi? Minä olen ajatellut että seuraava pirssi voisi olla just tuollainen 307SW facelift, eli taitaa olla 2005-> Peugeot palstalla olen lukenut että facelift malleissa laatu olisi parempi!?

Miksi? Minä olen ajatellut että seuraava pirssi voisi olla just tuollainen 307SW facelift, eli taitaa olla 2005-> Peugeot palstalla olen lukenut että facelift malleissa laatu olisi parempi!?

Facelift on käsittääkseni aika paljon parempi joka suhteessa. Ja äänenvaimennukseen on panostettu. Itselläni on vanhempikoppainen 307 ollut 2 vuotta, enkä ole pahaa sanaa kunnolla vielä päässyt sanomaan. Siksi en ole sitä vielä poiskaan vaihtanut, vaikka pari kertaa on ollut tosi kova autokuume. Ajotuntuma ja ulkonäkö autossa kuitenkin kun vielä miellyttää, niin miksi sitä vaihtais pois. Varsinkin jos tietää vielä kuinka hyvin huollettu ja muutenkin hyvä yksilö on kyseessä.

Ajovalot pösössä saa tosiaan vaihtaa 1-2 kertaa vuodessa. Mutta niitähän saa about 5e kappale, jos nyt ei jotain +90% valoteholamppuja osta. En näkisi syyksi olla ostamatta.

Ilmainen vinkki: Jos pösöön päädyt, niin testaa penkinlämmittimet, että ne toimii. Niitä pösöissä hajoilee usein. Jos ei toimi, niin sovi kaupanteossa että ne pistetään merkkiliikkeessä kuntoon. Maksaa nimittäin 600e per penkki, koska vastuksia ei pystytä vaihtamaan, vaan käytännössä vaihdetaan koko penkin verhoilut ja kaikki. Itse sain omassani korjattua vuosi sitten talvella penkinlämmittimen pienellä johdonpätkällä ja kolvilla. Mutta tänä talvena se oli taas hajonnut jostainpäin. Enää en ryhtynyt korjaamaan, vaan joulupukki toi 20e hintaisen tupakansytytinpistokkeeseen laitettavan penkinlämmittimen :) Rumahan se on, mutta hei... se 2-3kk vuodesta mitä sitä tarvii, niin aivan sama.

Vikakoodien (OBD) luku-/nollauslaitekaan ei olisi pahitteeksi, niin koeajon aikana voisi samalla lukasta onko vikakoodejan auton tietokoneeseen jäänyt muistiin. Itse tilasin tällaisen 23e:lla postikuluineen ja odottelen sitä saapuvaksi.

307sw -04 meillä, hyvin toiminut oon nyt ajanut 20k kilometriä 90-110k ei mitään ylimääräistä vikaa, määräaikaishuollot tehty autoon vaan. Helppo ajettava ja sisätilat tilavahkot. Kaiken kaikkiaan oon ollut tyytyväinen.

Ford Mondeo-farkku koeajettu (-05 malli, manuaali). Ainakin erittäin tilava ja miellyttävä ajaa.

Mitäs mieltä muut on Mondeosta? Puolesta ja vastaan-kommentteja haluaisin kuulla.

-00vm 306 Pösö täällä ja sillä rullaillut nyt 50 000km (n.150 000 ajettu).

Huomioita:
- penkinlämmittemet hajonneet, korjaus ei oikein onnistu
- ajovalot palaa 2-3kk välein, helpot tosin vaihtaa eikä maksa maltaita
- ilmastointi hajosi, korjaus maksaisi maltaita (putkessa reikä yms. joutuisi purkamaan koko ohjaamon)
- moottoritienopeuksissa ottaa helposti tuulta ja vähän "vaappu"
- etupenkit alkaa olemaan jo aika kuluneet ja verhoilut alkaa revetä saumoista

Ihan ok vehje ja kooltaan tosi kiva, ainakin omaan käyttöön.

Ford Mondeo-farkku koeajettu (-05 malli, manuaali). Ainakin erittäin tilava ja miellyttävä ajaa.

Mitäs mieltä muut on Mondeosta? Puolesta ja vastaan-kommentteja haluaisin kuulla.
Alusta noissa taitaa eniten oikkuilla(luut, puslat ja alkaa "pomputtamaan rengasta ylös alas aika helposti jos alkaa sutimaan). Muuten oli ihan kelpo peli, kannattaa ne ruosteet tarkastaa ovista ja takaluukusta.

^
Joo, tuosta ruostumisesta olen kuullu. Tässä kyseisessä kappaleessa ainakaan ovien saumojen luona ei ruostetta näkynyt. Tämä tosin on melko uusi auto (-05), joten ehkä tilanne on toinen 2-3 vuoden päästä, mut sittenhän voi taas vaihtaa uuteen...

Ja voi olla että se kitti on vaihdettu jo parempaan noin uudessa autossa...

Mondeoissa ja focuksissa sitä kittisaumojen korjaustapaa muutettiin 3 vuoden aikana 5 eri kertaa. Siis annettiin erilaiset korjausohjeistukset. Silti ne eivät saaneet sitä kuntoon. Mutta 04 05 vuosimallien pitäisi jo olla kunnossa.
Itsellä oli focceri 01 jonka luukkuja paikkailtiin puolen vuoden välein, kunnes meni hermot :D Muuten oli hyvä auto. Mondeosta ei pahaa sanottavaa. Suht iso auto ja käytettynä edullinen.

Back
Ylös Bottom