Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

joku homo osotti mua jollain vitun laservalolla parvekkeelta ku olin ulkona kävelemässä. En tiedä osuko silmään ainakaan ei oo mitään kipuja. Mutta muualle vartaloon osui. Eikö noi valot oo aivan saatanan vaarallisia. Voiko aiheiuttaa jotain vammoja vartaloon, silmiin yms. tollasessa tilanteessa?

Eipä taida vartalolle tehdä mitään, varsinkaan vaatekerroksen läpi olettaen ettet alasti kävellyt ja silloin en ihmettele, jos joku sinua laservalolla osoitti :D Silmiin kylläkin, riippuen etäisyydestä hyvin pitkälti, aivan läheltä ei saisi katsoa edes heijastusta.

Edit:

"Laserin vaarallisuus perustuu laserin pitkään kantamaan ilmassa (ts. säde ei leviä ja hajoa tavanomaisen valokeilan tavoin). Jo pienen tehon (~1 mW) laserin säteily voi aiheuttaa näkövaurioita. Aallonpituuksilla, joilla sarveiskalvo ja linssi kohdistavat hyvin valoa, koherentti ja kapea lasersäde voi fokusoitua hyvin pienelle verkkokalvon alueelle aiheuttaen nopeasti kudosvaurioita.

Laserit on turvallisuusluokiteltu luokkiin I-IV. Luokan I laser on turvallisin mutta turvallisuusluokan IV laser voi polttaa iholle palovamman hetkessä."

Lähde: Wikipedia.

Tuli mieleen noista laservaloista "hauska" juttu, kun tuttavaperheessä oli käymässä joku vieras itänaapurista. Perheen naapurista joku nulikka osoitti tätä ulkomaalaista laservalolla ihan vain pilaillakseen. Venäläinen vieras luuli, että joku tähtää sitä snipulla rintaan. Se täris ja itki siinä olohuoneessa. Rauhoittu sitten kun sille kerrottiin, mikä tilanne oikeasti oli. Varmaan aika shokki sille.

joku homo osotti mua jollain vitun laservalolla parvekkeelta ku olin ulkona kävelemässä. En tiedä osuko silmään ainakaan ei oo mitään kipuja. Mutta muualle vartaloon osui. Eikö noi valot oo aivan saatanan vaarallisia. Voiko aiheiuttaa jotain vammoja vartaloon, silmiin yms. tollasessa tilanteessa?

:hyvä:

kiitos päivän nauruista :D

Luultavasti sulla on ens yön aikana palanut, niihin kohtiin joihin valo osui, mustat raidat ja näytät aamulla seepralta. Tuollaiset laserosoittimethan höyrystävät ihmisen jopa seinien läpi jos oikeassa kulmassa sattuu osumaan. Lasermiekat ovat hyvä väline tuollaisten torjumiseen, sillä pystyy pysäyttämään lasersäteen ja taitavimmat miekan käyttäjät osaavat heijastaa lasersäteen uudelleen haluamaansa kohteeseen. Osta tuolta ja sit kaverin kanssa harjoittelemaan. http://www.lelukeisari.fi/product_info.php?cPath=11_1120&products_id=2162

Edit: tää kaveri on aika guru tuollaisen miekan käsittelyssä. Kokeileppas ottaa yhteyttä ja kysyä josko hän alkais sun senseiksi.
http://www.youtube.com/watch?v=3GJOVPjhXMY&feature=related

No mitä vittua te nauratte. oon ihan tosissani. Mut kiitti superille vastauksesta. Hyvä että edes joku vastas kunnolla. Ei kai tosta sitten mitään damagea tullut jos ei kerta vaatteiden läpi aiheuta vahinkoa. Näytti vaan ihan saatanan voimakkaalta se valo. Onneks tajusin kääntää pään heti pois. Kai senki sitten huomais jos tosta ois joku vamma tullut silmään.

No mitä vittua te nauratte. oon ihan tosissani. Mut kiitti superille vastauksesta. Hyvä että edes joku vastas kunnolla. Ei kai tosta sitten mitään damagea tullut jos ei kerta vaatteiden läpi aiheuta vahinkoa. Näytti vaan ihan saatanan voimakkaalta se valo. Onneks tajusin kääntää pään heti pois. Kai senki sitten huomais jos tosta ois joku vamma tullut silmään.
Joo no kyl sen varmaan huomaa kun silmä ottaa damagea. Ihan mielenkiinnosta, että missä kellarissa olet oikein elellyt? Olin meinaa ihan varma että toi sun vaatteiden läpi polttaa-juttu oli läppä.

Joo no kyl sen varmaan huomaa kun silmä ottaa damagea. Ihan mielenkiinnosta, että missä kellarissa olet oikein elellyt? Olin meinaa ihan varma että toi sun vaatteiden läpi polttaa-juttu oli läppä.
No empä nyt tiedä, oon kuullu vaan että on vaarallisia. Saihan joku jätkä jonkin aikaa sitten tommosesta jonku semipahan silmävamman. Ehkä vähän ylireagoin.

No empä nyt tiedä, oon kuullu vaan että on vaarallisia. Saihan joku jätkä jonkin aikaa sitten tommosesta jonku semipahan silmävamman. Ehkä vähän ylireagoin.
Niin, silmä vammoja kyllä pahimmassa tapauksessa aiheuttavat, mutta eivät ne kyllä vartalo vammoja tuota. Ellei sitten ole joku huipputehokas leikkuu laser.

Joo ei oo tosiaankaan mikään naurun asia, jos pelkästään t-paitasillaan on. Kannattaa ens kerralla lähtee vaa juoksemaan siksakkia valosta pois päin. Suosittelen myös pyörimään samalla, näin minimoit ajan, jonka polttava laser-säde viettää yhdessä vartalon kohdassa.

Tuolta varmaan löytyisi neivoja miten aidon puun saisi pidettyä hengissä, mutta eipä alan "harrastajat" taida suosia muovisia puita :D

Noh, voishan tuolta tietysti kysäistä..

joo ihan totta muuten, se voi olla et pitää sua ihan menetettynä tapauksena jos käyt kyselee muovipuista :D vähän ku menis vauvapalstalta kyselee nukkea..

Lyhyesti: ns. Rikos tapahtui Kajaanissa, Kuulustelut oli Sotkamossa, Käräjäkäsittely Kajaanissa, Asianomaisista 3 asuu Oulussa, 1 Kemissä, yhdestä en tiedä.
Onko mahdollista saada käräjäkäsittely tänne Ouluun?
Ei oo VIP niin en päässyt Lakitoimisto-osioon.

Ja jos ei ole mahdollisuus saada käsittelyä Ouluun, maksanko omasta pussista junalipun Kajaaniin?

Joo voi vittu mikä spede^^ jätetään tää nyt tähän, ilmeisesti oli tyhmä kysymys
Jatketaan nyt sen verran vielä, että laser voi olla kyllä vaarallinen, mutta laserkynä ei. Lasereitakin on monta eri teholuokkaa. Eihän noita laserosoittimia saisi edes myydä jos niillä saisi pahaa vahinkoa aikaiseksi. Taitaa kolmosluokan laser olla voimakkain mitä suomessa saa myydä tollasena laserosoittimena.

Itsellä on nyt tässä kädessä tällainen luokan 3R laserosoitin, ja tällä jos saa ihoon jäljen tunninkaan osoittamisella, niin ihmettelen. Sentin päästä ei tunnu edes lämpöä. Silmille tämä tosiaan voi olla vaarallinen, vähän etäisyydestä riippuen, mutta parissakaan sekunnissa ei tee mitään. Vaaditaan vähän pidempää altistusta.

Tosiaan siis jonkinasteista ylireagointia oli huolesi. Ei nämä nyt niin vaarallisia ole.

E: Oma tyhmä kysymys: Onko vistassa joku kuvien esikatseluohjelma jossa näkyy myös animoidut GIF-kuvat? Toi Windowsin valokuvavalikoima missä se noi avaa, näyttää kyllä GIFit, mutta ei niiden animointia. Kumma juttu, kun XP kyllä näytti noi, mutta Vista ilmeisesti ei. No, eipä windows osaa näköjään vieläkään purkaa rareja. Piti sitäkin varten sitten hakea purkuohjelma.

E: Oma tyhmä kysymys: Onko vistassa joku kuvien esikatseluohjelma jossa näkyy myös animoidut GIF-kuvat? Toi Windowsin valokuvavalikoima missä se noi avaa, näyttää kyllä GIFit, mutta ei niiden animointia. Kumma juttu, kun XP kyllä näytti noi, mutta Vista ilmeisesti ei. .

Itse sain näkymään IE:llä vain :jahas:

Lyhyesti: ns. Rikos tapahtui Kajaanissa, Kuulustelut oli Sotkamossa, Käräjäkäsittely Kajaanissa, Asianomaisista 3 asuu Oulussa, 1 Kemissä, yhdestä en tiedä.
Onko mahdollista saada käräjäkäsittely tänne Ouluun?

Muistelen, että rikospaikka määrää käsittelypaikan.

Mistä voisi ostaa muovisia bonsai puita? Aito kun ei varmaan kauan omassa hoidossa eläisi :D

Ikeassa kävin juuri (vaimo pakotti). Siellä oli muovisia bonsaipuita. Ja halvalla. Piti oikein kokeilla oliko aito vai ei. Ihan hyvän näköisiä.

Meillä kun on kaksi kissaa, jotka rakastavat kasvien syöntiä, niin kaikki kasvit ovat muovisia. Etolassa on todella hyvä valikoima "parempia" muovikasveja. Niistä ei todellakaan näe, onko aito. Bonsai puitakin saattaa siis olla Etolassa.

Back
Ylös Bottom