Helmikuussa suuntana bangkok ja siita 3.5 viikkoa jossakin![]()
:kade:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helmikuussa suuntana bangkok ja siita 3.5 viikkoa jossakin![]()
ja varasin itselleni lahjaksi seuraavanlaisen retken(lähtöpäivä 24.06.09):No niin, nyt sitten iski pahanlaatuinen joulupimahdusja varasin itselleni lahjaksi seuraavanlaisen retken(lähtöpäivä 24.06.09):
Helsingistä junalla Moskovaan.
Moskovasta lentäen Kiovaan Ukrainaan. Kiovassa kuvausmatka Prypjat/Tšernobyl alueelle.
Lentäen Kiovasta Dubaihin.
Dubaista Nepaliin Kathmanduun.
Kathmandusta autoillen ja osin vaeltaen Lhasaan/Tibet.
Junalla Lhasasta Pekingiin.
Pekingistä lentäen Shanghaihin.
Shanghaista junalla Hong Kongiin.
Hong Kongista lennähdys Sydneyhin Australiaan.
Sydneystä Aucklandiin Uuteen Seelaantiin. Autoillen liikkeellä Uudessa Seelannissa maisemia ihastellen.
Aucklandista lento Argentiinaan Buenos Airesiin.
Argentiinasta Yhdysvaltoihin Los Angelesiin.
Los Angelesista Chicagoon Cadillacilla (Historical Route 66).
Chicagosta Suomeen.
Matkan lopullinen kesto on vielä suuri arvoitus, mutta kahdeksan viikkoa tuo nyt vähintään vie. Tarkoitus on lähteä matkalle vain reppu selässä ja kamerana Canon EOS 5D Mark II + sopiva määrä putkia.
Nii, kuis paljon tollanen kustantaa? Ei sitä että kauhistelisin hintaa, vaan oon mahottoman kateellinen.
Matkoihin meni rahaa vähemmän kuin alunperin arvelin eli pyöreät 3000 euroa. Tuo sisältää lennot, junat ja vuokratun cadillacin jenkeissä. Uuden Seelannin auton vuokraus on vielä auki. Lisäksi rehellisyyden nimissä sanottakoon, että suunnaton määrä vanhenevia lentopisteitä tarjosi kätevästi Chicagon kotimatkan lennon ilmaiseksi.Matkoihin meni rahaa vähemmän kuin alunperin arvelin eli pyöreät 3000 euroa. Tuo sisältää lennot, junat ja vuokratun cadillacin jenkeissä. Uuden Seelannin auton vuokraus on vielä auki. Lisäksi rehellisyyden nimissä sanottakoon, että suunnaton määrä vanhenevia lentopisteitä tarjosi kätevästi Chicagon kotimatkan lennon ilmaiseksi.
Asustamisen kustannukset ovatkin sitten hintahaarukassa jossa ääripäinä ovat ilmainen asuminen versus 400 euroa yö pahimmillaan. Osassa kohteissa olen vuokrannut jo valmiiksi asunnon ja osassa joudun tyytymään majapaikan etsimiseen paikanpäällä.
Ilmaista asumista sain järjestymään esimerkiksi Nepalissa, koska olen lupautunut vapaaehtoistyöhön opettamaan nuorille englantia eräässä luostarissa.
Karkeimmankin arvion mukaan voi laskea, että matkan kokonaisbudjetti lopulta on 10 000 euron tuntumassa ~hui~. Toisaalta elämyksiä on kyllä varmuudella luvassa.
Vaikka paljon matkustankin työkseni sekä näin harrastuspohjalta niin kieltämättä tämä matka nostaa hieman matkakuumetta. Uskallan väittää, että hieman jopa jännittää!
Teehan sitten reissusta kuvallinen rapsa! ja onnea matkaan. :kade:

Jin: jos et oo Roomaan menossa niin kandee muutama sana harjotella Italiaa, varsinkin ruokailuun liittyen. Voi muuten tulla kommunikaatio ongelmia hotellin ulkopuolella![]()
Jin: jos et oo Roomaan menossa niin kandee muutama sana harjotella Italiaa, varsinkin ruokailuun liittyen. Voi muuten tulla kommunikaatio ongelmia hotellin ulkopuolella![]()
Kyllä minä ainakin pärjäsin hyvin englannilla viime joulukuussa Rooman ravintoloissa.
Tai kiitin kyllä italiaksi, muuten puhuin englantia.
Hyvin ainakin mun kohdalle osuneissa ravintoloissa osattiin lontoota.