Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Suosittelen tsekkaamaan ne privatetrackerit jos haluaa kaistan täydeltä tavaraa hetkessä. Mutta siellä joutuu seedimään sen verran mitä lataat. Ja syynhän sinä kerroit jo tuossa, seedaajia on paljon vähemmän mitä lataajia... Lataa sellaisia missä on seedaajia huomattavasti enemmän kuin lataajia niin tulee suht. nopeasti.
No nyt esim. lataan tuota ufc 92:sta, jossa pitäisi olla parisentuhatta lataajaa... Ja eikös tuo torrent toimi sillä tavalla, että voin itse ladata samalla muiltakin lataajilta -> tuolla lataajamäärällä pitäisi jo hyvinkin siirtyä mullakin latausta? Silti tulee jollain kehnolla parin kb/s vauhdilla...

No se vähäse riippuu miten kukin seedaa. Ite aina julkiselta trackerilta laitan uploadiks joku 3kt/sek vaan koska en näe mitään syytä seedata sinne. :D Kokeiles ihan huvikseen ladata jotain missä on vaikka 500 seedaajaa ja 200 lataajaa. Luulis tulevan suht hyvää nopeutta. Ja jätä yöks päälle latautumaan, se voi nopeutua sillon kun noi torskut on aina hieman hitaasti käynnistyviä. :|

Löytyykö mistään HD-näytöohjaimia PCI-väylään ? Kaikki mitä olen löytänyt on ollut PCI-E väylään ja tätä minulta ei tietty löydy :( Olisin kiitollinen jos joku minulle semmoisen löytäisi alle 70€ hintaan:)

todennnäköisesti jos löytyy pci väylä niin löytyy myös vapaa agp väylä
kerro mikä emo sulla on, niin helpompaa löytää

No se vähäse riippuu miten kukin seedaa. Ite aina julkiselta trackerilta laitan uploadiks joku 3kt/sek vaan koska en näe mitään syytä seedata sinne. :D
Ihan pakko kommentoida tätä asiaa.

Jos kaikki ajattelis samalla tavalla ku sinä niin koko torrent-systeemin idea kuolisi. Onneksi näin ei kuitenkaan ole. Hit 'n' Runnerit vielä ymmärrän public-trackereilla, koska yleensä vaikka jonkun 5 gigan tiedoston lataamiseen menee aika pitkä tovi, niin siinä päivän parin aikana on yleensä kerennyt lähettämään paljon enemmän kuin on itse ladannut. Joten sen torrentin voi minun mielestä sammuttaa heti ku valmistuu.

ps. Ja jos, et tiennyt niin tuo oman upload-kaistan rajoittaminen hidastaa myös omaa latausnopeutta ;) Kokeileppa iha piruuttaan rajottaa se upload kaista n. 80% sun teoreettisesta maksimista. Sillon saavutetaan paras latausnopeus torrenteille.

Noh itellä kyllä tulee aina tarvittaessa sitä 80- 130kt/sek megasella enkä ole nähnyt syytä jäädä seedailee. :) Käytän privatrakkereita ja niille seedaan, vaan ne harvat ja valitut public torrentit jää aina vaan hit'n'runiks omalta osaltani. Ruottalaiset seedatkoon mulle, minä en niille.

Koneellani on leffa, jonka ruutunopeus on 25fps. Ikävä kyllä sille nopeudelle ei ole tehty tekstityksiä. Kaikki ovat 23,976fps. Olisiko mahdollista säätää jollain helpolla poppaskonstilla tekstitykset oikealle nopeudelle? Käyttöjärjestelmänä Linux ja leffa soittimena VLC.

Koneellani on leffa, jonka ruutunopeus on 25fps. Ikävä kyllä sille nopeudelle ei ole tehty tekstityksiä. Kaikki ovat 23,976fps. Olisiko mahdollista säätää jollain helpolla poppaskonstilla tekstitykset oikealle nopeudelle? Käyttöjärjestelmänä Linux ja leffa soittimena VLC.
En tiedä toimiiko toi Subtitle Workshop ohjelma linuxilla, mutta ite käytän sitä winukassa. Avaa ohjelman. Raahaa teksitykset ohjelmaan. Laittaa sivussa oleviin kenttiin Input FPS kohtaan sen arvon jolle tekstitykset on tehty ja FPS kenttään laittaa sen arvon johon haluat, että ohjelma ne muuntaa.

Tää nyt on konsolipuolen ongelma, mutta jospa joku osaisi auttaa.

Eli PS3 ja Guitar Hero Legends of Rock ja se pirun langaton kitara...

Miten ihmeessä sen kitaran saa toimimaan?
Langaton möllykkä on on PS3:ssa kiinni --> painan siitä virtanappia --> painan kitaran päälle "PS"-nappulasta --> renkkaan ja näpyttelen eri järjestyksissä eri pituisilla painalluksilla kaikkia mahdollisia nappuloita niin pelitilassa kuin ilman peliä eikä se vaan toimi. :curs:

Normiohjain toimii langattomasti sillä, siinä vilkkuu yksi valo mukavan tasaiseen tahtiin.
Kitarassa vilkkuu vähän mitä sattuu.
Hermo menee.

Kumpi on rikki, kitara vai minä?

Ohjekirja?

Herrat/Rouvat nörtit. Miten määritän CSS:ssä formin input/textarea boxien fonttikoon? Täytyis saada isompaa fonttia kuin default. Toki voi olla selaimestakin kiinni, mutta tämä ei tunnu toimivan.

input {
font-size: 16pt;
}

Ohjekirja?

Herrat/Rouvat nörtit. Miten määritän CSS:ssä formin input/textarea boxien fonttikoon? Täytyis saada isompaa fonttia kuin default. Toki voi olla selaimestakin kiinni, mutta tämä ei tunnu toimivan.

input {
font-size: 16pt;
}

Tee erillinen luokka ja aseta se formin elementeille erikseen käyttöön, inputin tyylin määrittäminen globaalisti taitaa kusta.

esim.

CSS
Koodi:
.luokannimi {
    font-size: 16px;
    padding: 3px;
    border: 1px solid #CCCCCC;
}

HTML
Koodi:
<form>
<input type="text" class="luokannimi" name="tekstikentta" />
<input type="submit" name="submit" value="Lähetä" />
</form>

Jos Modifiedin "ohjekirja" oli mulle tarkoitettu, niin tsekkasin senkin.
Enkä löytänyt ratkaisua.
Ajattelin, että jos joku olisi painiskellut samanlaisen ongelman kanssa ja jopa ratkaissut sen ja sitä kautta pystyisi jeesaamaan.

Jos Modifiedin "ohjekirja" oli mulle tarkoitettu, niin tsekkasin senkin.
Enkä löytänyt ratkaisua.
Ajattelin, että jos joku olisi painiskellut samanlaisen ongelman kanssa ja jopa ratkaissut sen ja sitä kautta pystyisi jeesaamaan.

Oletko painanut sitä nappia siinä kitaran "tukiasemassa"? Mulla sitä tosin ei ole tarvinut edes painaa, pleikkari vaan päälle ja kitarasta PS-nappia niin pelittää. Kuulostaa oudolta.

Back
Ylös Bottom