Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ikävä kyllä asia ei ole noin. Otetaanpa esimerkiksi nämä Suomessa sijaitseva slummin esiasteet(esimerkiksi turussa lauste ja varissuo). Niissä tuo valtava ulkomaalaisten määrä on syntynyt ihan näitten mamujen omasta tahdosta. Itse he hakeutuvat omiensa pariín ---->slummi. Ei kukaan niitä heitä slummiin. Pakollinen hajasijoittaminen olisikin ainoa mahdollinen toimintamalli, jolla nämä kotoutumista karttavat mamut saataisiin väkisin kotoutumaan.

Eipä ole tuollaisia tullut vastaan. Onko ongelma suurempi kuin joidenkin paikkakuntien romanit? Onko joka toinen vastaantulija maahanmuuttaja?

Tosin esimerkiksi Espoon Suvela näyttää melkein siltä kuin olisi ulkomailla.

Pakollinen hajasijoittaminen olisikin ainoa mahdollinen toimintamalli, jolla nämä kotoutumista karttavat mamut saataisiin väkisin kotoutumaan.
Pohjasakin lykkääminen rikkaiden asuinalueelle (olivat sitten suomalaista, tai ulkomaista syntyperää) ei kyllä kuulosta miltään kuningasidealta omaan korvaani.

Eipä ole tuollaisia tullut vastaan. Onko ongelma suurempi kuin joidenkin paikkakuntien romanit? Onko joka toinen vastaantulija maahanmuuttaja?

Tosin esimerkiksi Espoon Suvela näyttää melkein siltä kuin olisi ulkomailla.

On. Ja enemmän kuin joka toinen vastaantulija on mamu. Ja toki tämä on vasta tuon kehityskulun alkua. Veikkaisin että tällä mallilla 2020 Varissuon väestöstä on mamuja n. 95%.

Pohjasakin lykkääminen rikkaiden asuinalueelle (olivat sitten suomalaista, tai ulkomaista syntyperää) ei kyllä kuulosta miltään kuningasidealta omaan korvaani.

Juu ei niin, siksi ihmettelenkin miksi näitä persaukisia Suomeen yleensä roudataan. Mutta mikäli niitä on kuitenkin pakko tänne tuoda, niin silloin hajasijoittaminen on ainoa toimiva malli jolla heidät saadaan integroitua yhteiskuntaamme. Tai toisena vaihtoehtona leirit, joissa heitä voidaan kontrolloida. Valitkoon ite.

Ei tartte mitään kuudetta aistia, että näkee mitä blogissa haetaan - puhdasta mustamaalausta, koska mitään positiivisia vasta-argumentteja ei oltu haettu. Ja viittasin vain juuri tuohon blogiin äärioikeistolaisena, koska siinä on hyysääjien ja kukkahattujen lailla hyvin pelkistettyä stooria ilman selkeitä alkuperäislähteitä (paria lukuun ottamatta). Ja ei tuollaista kukaan muu edes vaivautuisi kirjoittamaan.

Ihmettelen vaan, kuinka tuo tilasto on saatu näyttämään noin vääristyneeltä, koska oman kokemukseni perusteella olen vahvasti eri mieltä lähes joka kolmannen osalta. On Turkkia tullut kierreltyä ja kuunneltua ja käytyä keskusteluja ihmisten kanssa näistäkin asioista, joten jaksaa oikeasti hämmästyttää. Muuten en asiaan olisikaan takertunut.

Kunniamurhia toki riittää, mutta se on vanha perinne yhtä lailla kuin verikosto Välimeren maissa. Kunniamurha on eräänlainen jäänne, mutta se ei koske vain naisia, koska myös paljon miehiä lahdataan, kun ovat mukamas hairahtaneet hyvältä polulta (eikä koske välttämättä islamia millään lailla).

Ja turhaan näsäviisastelet, kun sun ainoat argumentit perustuu pitkälti lievään provoiluun ja jatkuvaan takerteluun epäolennaisiin kohtiin sivuttaen faktoja.

Ihan sama miten otat tämän - meikäläisen jänistämisenä, herrasmiesmäisenä vetäytymisenä tai whatever - mutta en jaksa enää kommentoida noihin mutuiluihin, kun joidenkin ihmisten mustavalkoiseen maailmankuvaan on turha lähteä muita mietteitä viemään.

Se, että vastustaa maahanmuuttoa, eikä käytä lähteitä teksteissään ei tee kenestäkään äärioikeistolaista. Sitä paitsi suuri osa tekstistä oli ihan yleistietoa Turkista ja islamista, eikä siihen tarvitse mitään lähdettä.

Se, että sun kokemuksien mukaan olet eri mieltä, ei poista terrorismia, eikä vääristä millään lailla noita tilastoja. Vaikka läheskään kaikki eivät kannattaisi terrorismia, he kuitenkin voivat hyväksyä sen. Tästä oli yhdessä vaiheessa täällä useampikin tutkimus linkitettynä.

Ja millä tavalla se ei liity islamiin, jos nainen murhataan hänen perheensä toimesta, koska hän haluaa erota islamista ja länsimaalaistua? Ihan sama onko jäänne tai ei, niin ei se silti ole mitenkään "okei".

Enkä minä mitään provoile, se olet kyllä sinä. Ja onko se epäolennaista, jos mainitsen Turkin väestöstä 99,8% olevan muslimeita? Hienosti tosiaan taas vetäydyt pois keskustelusta niin kuin viime kerrallakin. Puun takaa aina ilmaannut tuon saman Turkki-saarnan kertomaan ja sitten häivyt, etkä pahemmin vaivaudu asiasta keskustelemaan. Taitaa sinun maailmankuvasi olla se, joka tässä on mustavalkoinen, kun et näe esim. noissa Turkin ihmisoikeusasioissa mitään ongelmaa. Se vaan sattuu olemaan yksi syistä, miksi Turkki ei kuulu EU:hun.

Tuota taitavat perussuomalaiset nyt yrittää, joten toivottavasti äänestit heitä.

Varmasti osalla maahanmuuttajista on sellainen asenne, että koska ei ole kotimaa niin voi käyttää systeemiä joka tavalla hyväkseen. Toki monet Suomalaisetkin tekevät niin. Mutta sitten kun he ovat kotiutuneet, niin eiköhän heilläkin oma maa ole mansikka. Sen takia heitä ei saa heittää jonnekin slummiin kuten Ranskassa mistä homma purkautuu muualle.

Eikä maahanmuuttajien tilanne ole niin huono kuin olen itsekään kuvitellut. Työttömyysprosentti oli 20 nurkilla kun jostain luin tilastoa.

En mä ajattele maahanmuuttajista yleisti noin, mutta siellä niitä radikaaleja (muslimeja) vaan sattuu olemaan joukossa. Ja joskus jos siitä purkautuu jokin isompi konflikti Euroopassa, niin ei ole vaikea arvata kummalla puolella kaikki ne muut muslimit on.

Tuosta työttömyydestä en tiedä tarkkoja lukuja, en ole seurannut. Mutta tietyillä ryhmittymillä se prosentti on erittäin korkea.

Oletko Sahaaja sanonut mitään positiivista Islamista tässä ketjussa? Voitko siis sanoa suhtautuvasi asiaan objektiivisesti? Asioista jankkaaminen tuhlaa vain jokaisen aikaa eikä sillä pääse missään asiassa eteenpäin.

Oletko Sahaaja sanonut mitään positiivista Islamista tässä ketjussa? Voitko siis sanoa suhtautuvasi asiaan objektiivisesti? Asioista jankkaaminen tuhlaa vain jokaisen aikaa eikä sillä pääse missään asiassa eteenpäin.

Tuskin olen. Mutta tuskin olen sanonut mitään positiivista mistään muustakaan uskonnosta. Pidän muutenkin uskonnonopetusta nykyisellään aivopesuna. Jokaisella on kuitenkin oikeus uskoa mihin haluaa ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (tasa-arvo, sharia yms.) Islam on uskonto siinä missä muutkin. Noita uutisia kun lukee (esim. väkivallanlietsonnat moskeijoissa Briteissä), niin on kuitenkin vähän vaikea suhtautua objektiivisesti Islamiin. En halua sellaista touhua Suomeen, enkä Eurooppaan. Vaikka kaikki eivät sellaisia olekaan.

Enkä muutenkaan ole mikään monikulttuurisuuden ja globalisaation kannattaja. On hienoa, että maailmassa on erilaisia kulttuureja, mutta eikö sitä voisi pitää sellaisena? Pian täällä ei ole kuin yksi yhtenäinen kansa, kulttuuri, kieli ja uskonto. Maahanmuutto on ihan ok, jos henkilöllä on siihen hyvät perusteet (työ, opiskelu tai vaikka ihan kiinnostus paikallista kulttuuria kohtaan). Ei mitään nykyisen kaltaista massavirtaa. Eikä ehdoin tahdoin maahanmuuttajia sellaisista kulttuureista, jotka tiettävästi eivät tule toimeen meidän kulttuurimme kanssa. Vaikka poikkeuksia on aina.

Mutta ei tuo jankkaaminen täältä lopu. Samaa se on ollut koko ajan. Osa on vastaan ja osa ei. Osalle Turkki on koko elämä. :D

Eiköhän Sahaaja suhtaudu asiaan ihan yhtä objektiivisesti kuin sinä tai Stander.

Vai asioiden jankkaaminen...muistaakseni mä oon tässä viime sivujen aikana lukenu aika vitun monta kertaa sun vänkkäävän jostain saharan pohjois- ja eteläpuolisista asukeista. Että elä niinkuin sarnaat tai pidä turpas kiinni.

Minkä takia Sahaajan pitäis sanoa jotain positiivista islamista? Mikset sä sano jotain negatiivista siitä? Mitä positiivista siitä on sanottavaa?

Kyllä rationaalisimmat perustelut täällä on tullu Sahaajan suusta. Sinä ja Stander jankkaatte joistain merkityksettömistä pikkuasioista, kun ette pysty muuten Sahaajan perusteluihin vastaamaan.

Tarkoitatko että ei voi suhtautua asiaan objektiivisesti, jos asiaan suhtautuu negatiivisesti? Jos Sahaaja haluaa olla maahanmuuttokriittinen (tai mitä hyvänsä), hänen täytyy suhtautua asiaan negatiivisesti. Muuten hän ei pääse asiassa eteenpäin.

Tarkoitatko että ei voi suhtautua asiaan objektiivisesti, jos asiaan suhtautuu negatiivisesti? Jos Sahaaja haluaa olla maahanmuuttokriittinen (tai mitä hyvänsä), hänen täytyy suhtautua asiaan negatiivisesti. Muuten hän ei pääse asiassa eteenpäin.

Onko sinun mielestäsi kritiikki hyvää keskustelua? Jos joku suhtautuisi alkoholiin esimerkiksi samalla asenteella, niin jaksaisiko kukaan keskustella sellaisen ihmisen kanssa?

Olen sanonut, että varmasti Islam tökkii Suomalaisessa yhteiskunnassa monessa kohtaa. Voi herättää esimerkiksi työnantajassa pienellä paikkakunnalla ottaa töihin ihminen joka pitäisi huivia päässä. Tämäkin johtuu kylläkin punaniskaisista junteista.

Islam, Suomen maahanmuuttopolitiikka, maahan muuttajien sopeutuminen Suomeen ovat kaikki aivan eri asioita. Se, että jos annetaan vaan ymmärtää, että Islam on perseestä, niin selvä, mutta ei siinä ole sitten mitään keskusteltavaa jos asenne on se.

Ei tässä ole kyse siitä kuka on oikeassa tai väärässä vaan avoimesta keskustelusta. Tuolla jo kirjoitin sitä, että ei kukaan jaksa väitellä ja siltä tämä liian usein kuulostaa.

Onko sinun mielestäsi kritiikki hyvää keskustelua? Jos joku suhtautuisi alkoholiin esimerkiksi samalla asenteella, niin jaksaisiko kukaan keskustella sellaisen ihmisen kanssa?
Oletko itse mielestäsi esittänyt sitä "hyvää keskustelua"? Ei noi sun jorinat sen säihkyvämpiä ole kuin Sahaajankaan.

Vai millä kannuksilla sä jakelet täällä tuomioita, kuka osaa keskustella ja kuka ei?

Noi sun sahara-jorinat oli suurempaa skeidaa kuin mitä Sahaajalta on tähän mennessä tullut.

Oletko itse mielestäsi esittänyt sitä "hyvää keskustelua"? Ei noi sun jorinat sen säihkyvämpiä ole kuin Sahaajankaan.

Vai millä kannuksilla sä jakelet täällä tuomioita, kuka osaa keskustella ja kuka ei?

Noi sun sahara-jorinat oli suurempaa skeidaa kuin mitä Sahaajalta on tähän mennessä tullut.

Se on voi voi jos et ymmärrä, mutta ei ole minun asiani saada sinua sitä ymmärtämään.

Se on voi voi jos et ymmärrä, mutta ei ole minun asiani saada sinua sitä ymmärtämään.
Eikä sulle mene perille Sahaajan sanoma.

Oliko tämä jälleen esimerkki sun loistavasta keskustelutaidosta?

Tuntuuko olo vähän tekopyhältä?

Eikä sulle mene perille Sahaajan sanoma.

Oliko tämä jälleen esimerkki sun loistavasta keskustelutaidosta?

Tuntuuko olo vähän tekopyhältä?

Kuka se kirjoitti eilen, että "mitä väliä?"

Sahaaja kirjoitti ettei hänellä ole mitään sanomaa, hän suhtautuu vain kriittisesti asioihin. Joten eihän siinä ole mitään keskusteltavaa jos ei ole mitään sanottavaakaan.

Kuka se kirjoitti eilen, että "mitä väliä?"

Mitäs tuolla on tekemistä minkään kanssa?
Sahaaja kirjoitti ettei hänellä ole mitään sanomaa, hän suhtautuu vain kriittisesti asioihin. Joten eihän siinä ole mitään keskusteltavaa jos ei ole mitään sanottavaakaan.
Jos ei ole mitään keskusteltavaa niin mä ihmettelen kauheasti, että mitä sä koko illan sit vänkkäsit vastaan?

Suomessa on huutava työvoimapula. Tarvitsemme ensi vuonna omien laskujeni mukaan ainakin 167500 maahanmuuttajaa, jotka voisimme ottaa pääasiassa islamilaisista maista, joista tulevilla on lähes poikkeuksetta ollut kova halu työntekoon ja suomalaiseen yhteiskuntaan integroitumiseen. Näkisin, että meidän täytyy perustaa ilmasilta ja rekrytointikeskus Somaliaan, jotta saisimme sieltä pikavauhtia tulevaisuuden tekijöitä yhteiskuntaamme. Olen myös sitä mieltä, että kunnioittaaksemme tulijoiden kulttuuria ja uskontoa voimme luopua omistamme.

Vaikka suhtautuu kriittisesti asioihin, niin se ei tarkoita etteikö olisi mitään sanottavaa. En tiedä mitä sä tuolla keskustelulla oikein tarkoitat? Kiivaasti tässä on keskusteltu aika monen sivun verran jo. Se, että en ole samaa mieltä kanssasi kaikista asioista, ei ole sama asia, kuin minulla ei olisi mitään sanomaa tai että haluan vain kritisoida kaikkea.

Sinä olet sitä mieltä ja minä olen eri mieltä, eikö se juuri ole keskustelua? Vai pitäisikö kaikkien olla asiasta samaa mieltä? Sitten tässä olisi 184 sivua täynnä "kyllä kyllä" ja "näin on" viestien kaltaisia myötäilyjä. Ja yhtä hyvin voisin kääntää tuon toisinpäin, että sulla ei ole mitään sanomaa. Suhtaudut vain kriittisesti asioihin, etkä näe mitään negatiivista Islamissa.

Vaikka suhtautuu kriittisesti asioihin, niin se ei tarkoita etteikö olisi mitään sanottavaa. En tiedä mitä sä tuolla keskustelulla oikein tarkoitat? Kiivaasti tässä on keskusteltu aika monen sivun verran jo. Se, että en ole samaa mieltä kanssasi kaikista asioista, ei ole sama asia, kuin minulla ei olisi mitään sanomaa tai että haluan vain kritisoida kaikkea.

Sinä olet sitä mieltä ja minä olen eri mieltä, eikö se juuri ole keskustelua? Vai pitäisikö kaikkien olla asiasta samaa mieltä? Sitten tässä olisi 184 sivua täynnä "kyllä kyllä" ja "näin on" viestien kaltaisia myötäilyjä. Ja yhtä hyvin voisin kääntää tuon toisinpäin, että sulla ei ole mitään sanomaa. Suhtaudut vain kriittisesti asioihin, etkä näe mitään negatiivista Islamissa.

Jos et huomaa niin tämä on ihan samalainen asia kuin se "lyhyet sarjat lihottaa." Sinun pointtisi on vain sanoa, että asia ei ole niin. Se ei ole keskustelua, että yrität osoittaa minun olevan väärässä.

Keskustelu on sitä, että keskustellaan konkreettisesti jostain eikä siitä, että kritisoidaan Islamia yleisesti.

Tuleeko siitä hyvää keskustelua, jos kaikki samaa mieltä (negatiivisia tai positiivisia)? Kritiikki on mielipiteen esittämistä. Tärkeintä on, että pyrkii perustelemaan mielipiteensä, ei se että miellyttääkö kaikkia. Tuo alkoholiesimerkki ei auennut, valitettavasti.

Back
Ylös Bottom