Enslaved - Vertebrae

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Norjan Enslaved julkaisee Vertebrae albuminsa joulukuussa.

“Vertebrae” is Enslaved’s most important achievement to date, and will convince through haunting songs, the most powerful production and unmatched integrity.

Tätä odotellaan mielenkiinnolla. Tykkäsin RUUNista, vaikka vokaalit ei ehkä ihan parhaat ole. Ne taitaa kuitenkin olla vähän Enslavedin tavaramerkki ja tuskin muuttuvat paljoakaan.

Nyt tätä pääsee kuuntelemaan: http://fi.myspace.com/enslaved

Parin biisin perusteella ihan mielenkiintoista settiä taas, mutta Enslaved on sellaista musiikkia, jota ei pidä arvioida ennen kuin on useemman kerran kuunnellut koko levyn kunnolla keskittyen. Jotain seikkoja tietysti voi mainita eli musiikki hivenen kevyempää, progempaa, tunnelmallisempaa ja puhtaita lauluja lisätty RUUNiin verrattuna. Ensivaikutelma ehdottoman positiivinen.

Tämä ei muuten toimi kuulokkeilla ollenkaan. Olen ennakkotilannut tuon ja jätän arvioinnit siksi, että saan kuunneltua kunnolla, epäilyttävän ohuelta kuulosti tuolla rävelöllä. Tykkäsin kyllä, mikä ei ollut yllätys.

Mistäs Elslavediin tutustuminen kannattaisi aloittaa?? Eikös tässä soita/soittanut Emperorin rumpali Trym?

Goole on rikki...:)

Viimeksi muokattu:
Mistäs Elslavediin tutustuminen kannattaisi aloittaa?? Eikös tässä soita/soittanut Emperorin rumpali Trym?

Goole on rikki...:)

Eikähän tämä ole aika pitkälle makuasia. Bändi on kuitenkin elänyt aika laajan kaaren, itselleni uppoaa kyllä kautta linjan mutta auttaisi tietää mitä yleensä kuuntelet. Aloita vaikka lukemalla tuolta muutama arvostelu. Omasta mielestäni esimerkiksi Ruuniin on todella helppo päästä sisälle ja on aivan saatanan kova levy, mutta toisaalta Frost on aika samalla viivalla oma suosikki. Ei sitä tiedä kuin kuuntelemalla, suosittelen kyllä kaikkia levyjä jos ei muuten niin ainakin siksi, että voit itse päättää.

Mitä tuohon uuteen levyyn tulee niin olen ehkä jotenkin semi-pettynyt. Ei se huono ole missään nimessä, mutta jotenkin "ohut", kuten tuossa kirjoitinkin. Voi vaatia useamman kuuntelukerran, ja asennevamman korjaamisen.

Varmaan joku alkuaikojen levy, esim Frost. Mun mielestä tää uusi tyylisuunta on tylsä, soundeista lähtien.
Näinpä, uus ei vaan iske ainakaan muhun. Vikingligr Veldi on mielestäni yks mielenkiintoisempi levyjä bändiltä kun vaan jaksaa kuunnella.

...itselleni uppoaa kyllä kautta linjan mutta auttaisi tietää mitä yleensä kuuntelet...

Kautta linjan kiinnostaa kanssa, mutta hakusessa olisi semmoinen Emperor-tyylinen hanuriinveto. Roskaset soundit ja hyvä tunnelma kiinnostaa. Arvostelut on luettu aikaa sitten. Suosittelette vaan parasta levyä niin sillä lähdetään alkuun.

EDIT: Siis Frost hankintaan.

Viimeksi muokattu:
The Watcher biisistä kuvataan video. Patric Ullaeus (Dimmu Borgir, Keep Of Kalessin, In Flames) toimii kuvaajana.

Back
Ylös Bottom