Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Löysin tämmösen.

Kun mittaat volttimittarilla ( mittari DC –asennossa ) puhelinpistokkeen kahdestalähimmästä toisiaan olevasta navasta, tulisi jännitteen olla 48 – 52V:n välillä. Josjännite on < 45V:a, ovat maassa olevat puhelinkaapelit todennäköisesti päässeetkastumaan tai muuten vaurioituneet

0 näyttää.

VITTU.

Mistä näkee paljonko on ram-muistia koneessa:nolo:? Oon ettiny joka paikasta muttei osu silmään.

Käynnistysvalikosta esim. Oma tietokone -> oikea hiiren nappi -> properties -> ja heti aukeavalla välilehdellä pitäs olla koneen tiedot.

Oon myymässä nvidian geforce 8800 GTS 640mb 220e. Onko hyvä diili mun puolesta vai ei?

Tuolta oon etsiny, mutta siellä näkyy vaan prosessori. Pitäiskö se näkyä siinä "yleiset" kohdassa?

Juu "yleiset" kohdassa pitäisi olla tosiaan prossu ja ramit. Tämä siis XP:ssä. Jos sulla on vista niin en ole saletti. Toinen mikä ainakin xp:ssä toimii on, että kirjoitat runiin "dxdiag". Heittää todnäk. ekalla kerralla jonkun ikkunan, mutta siihen ok niin näät koneen tiedot.

Oon myymässä nvidian geforce 8800 GTS 640mb 220e. Onko hyvä diili mun puolesta vai ei?

Tsekkaile esim. huuto.netistä hintoja niin antaa suuntaa mitä pummata.

Voi se kai mennä ADSL paskaksi. Sitä en tiennyt, että ne voi softa resetillä tehdä linjan jännitteelliseksi.

Kävin hakemassa uuden motukan ja huomenna sen ihmettelyä.

Helvetinmoinen tuuri, että voi naapurin WLAN:lla surffailla.

Helevetin helvetti.

Pelasin tossa cz, tuli error ja ruutu jäi paikoilleen hetkeksi. Sitten ruutu palasi normaaliin, peli kaatui ja tuli ilmoitus "device error - device unplugged"

Sitten en pääse mihinkään D: aseman tiedostoihin/kansioihin, samaa valittaa. Vähän ajan päästä tuli "device replugged" aivan itsestään. Noh, vähän ajan päästä tuli TAAS sama ongelma.. Ja se on vieläkin.

Mikä vialla/miten korjaan?

Helevetin helvetti.

Pelasin tossa cz, tuli error ja ruutu jäi paikoilleen hetkeksi. Sitten ruutu palasi normaaliin, peli kaatui ja tuli ilmoitus "device error - device unplugged"

Sitten en pääse mihinkään D: aseman tiedostoihin/kansioihin, samaa valittaa. Vähän ajan päästä tuli "device replugged" aivan itsestään. Noh, vähän ajan päästä tuli TAAS sama ongelma.. Ja se on vieläkin.

Mikä vialla/miten korjaan?
Kerros nyt alkuun mikä laite tuo on? usb-muisti, ulkoinen kovo, sisäinen kovo? Millä liitännällä? Pata, Sata, esata, usb, firewire?

Arvonta-automaatti tuotti näillä tiedoilla vastaukseksi vioittuneen kaapelin, mutta palataan asiaan, kun kerrot hieman tarkemmin tuosta.

Jaa, en tiedä mikä oli ongelma ku en muuta sanottu kuin tuo error, mutta asia kuitenkin ratkesi taas itsestään ajan kuluessa. Toivottavasti ei käy uudestaan

Sain toimimaan, mutta en tiennyt ettei ADSL:n asentaminen ole mitään plug & play touhua. Mitenköhän kukaan keskivertojamppa saa ne toimimaan jos ostaa kaupasta.

Kertokaas nyt viisaammat ja tietävämmät minulle mistä on kyse.

Ongelma on siis seuraavanlainen, omistan 8/1 laajakaistan ja operaattorina toimii mikäs muukaan kuin SONERA. Ongelma on siis semmoinen, että netti pätkii satunnaisesti ympäri vuorokautta. Pätkiminen on sellaista, että ADSL valo sammuu boksista noin 20-40sec ajaksi ja yhtäkkiä itsestään syttyy takaisin päälle ja netti pelaa jälleen. Pätkäsyitten aikana en edes aina kerkee tippumaan IRCistä tai MSN Messengeristä, mutta selain ja lataukset lyövät aina nollaan. Tätä tapahtuu päivän aikana aivan uskomattoman paljon, syö sitten miestä niin uskomattoman paljon. Muutamaan otteeseen olen soneran "asiakaspalveluun" soittanut, mutta en ole sieltä saanut juuri mitään irti. Aina vain seuraavanlaisen kommentin "Ongelma ei ole meidän päässä". Tarkoittaako tämä sitten sitä, että minun ADSL-modeemi kusee vai mitä? En pysty tuotakaan ymmärtämään kun se muuten pelaa, mutta yhtäkkistä pätkimistä tulee välillä. Kertokaas nyt asiantuntevat mielipiteenne, että mistä tämä mahtaa johtua. Käynkö ostamassa uuden ADSL-modeemin? Teenkö soneralla vikailmoituksen ja maksan 80 euroa, että joku jäbä tulee tutkiin asian?

Olen umpikujassa.

Kertokaas nyt viisaammat ja tietävämmät minulle mistä on kyse.

Ongelma on siis seuraavanlainen, omistan 8/1 laajakaistan ja operaattorina toimii mikäs muukaan kuin SONERA. Ongelma on siis semmoinen, että netti pätkii satunnaisesti ympäri vuorokautta. Pätkiminen on sellaista, että ADSL valo sammuu boksista noin 20-40sec ajaksi ja yhtäkkiä itsestään syttyy takaisin päälle ja netti pelaa jälleen. Pätkäsyitten aikana en edes aina kerkee tippumaan IRCistä tai MSN Messengeristä, mutta selain ja lataukset lyövät aina nollaan. Tätä tapahtuu päivän aikana aivan uskomattoman paljon, syö sitten miestä niin uskomattoman paljon. Muutamaan otteeseen olen soneran "asiakaspalveluun" soittanut, mutta en ole sieltä saanut juuri mitään irti. Aina vain seuraavanlaisen kommentin "Ongelma ei ole meidän päässä". Tarkoittaako tämä sitten sitä, että minun ADSL-modeemi kusee vai mitä? En pysty tuotakaan ymmärtämään kun se muuten pelaa, mutta yhtäkkistä pätkimistä tulee välillä. Kertokaas nyt asiantuntevat mielipiteenne, että mistä tämä mahtaa johtua. Käynkö ostamassa uuden ADSL-modeemin? Teenkö soneralla vikailmoituksen ja maksan 80 euroa, että joku jäbä tulee tutkiin asian?

Olen umpikujassa.

Mulla oli tasan samanlaisia ongelmia Elisan 8/1 kanssa. Ostin jopa uuden ADSL-modeemin, jos vaikka pätkiminen olisi loppunut siihen. Eipä sekään auttanut ja vaihdettiin KYMPNet 1 megaseen niin tämä on paljon parempi kun se _kokoajan_ pätkivä Elisa.

Vaihda operaattoria. Ei kannata uutta boxia ostaa, tuskin toimii.

jarkkou: Voi olla että kyse ei ole ohjelmallisesta viasta vaan esim puhelinjohto adsl:ään on huonolla liitoksella varustettu.

Itelläni oli aikoinaan welho pro kaapelimodeemi ja olin sitten kesän pois kotoa ja kun tulin takaisin niin kaapelimodeemi oli mennyt rikki. Se oli rikki niin että kun se oli ilman sähköä ollut 2kk niin siinä palo kaikki valot tuon (ei olis pitäny palaa) 2kk jälkeen kun sitten pistin sähköt. Eli jonkinlainen komponenttiongelma.

Minkäs merkkinen on sun adsl laite? Voitais googlata sen malli ja sitten katsoa onko muilla tullut samanlaisia ongelmia. Jos on niin kyse varmasti laitteesta, huono softa laitteessa tai liitäntä.

jarkkou: Voi olla että kyse ei ole ohjelmallisesta viasta vaan esim puhelinjohto adsl:ään on huonolla liitoksella varustettu.

Itelläni oli aikoinaan welho pro kaapelimodeemi ja olin sitten kesän pois kotoa ja kun tulin takaisin niin kaapelimodeemi oli mennyt rikki. Se oli rikki niin että kun se oli ilman sähköä ollut 2kk niin siinä palo kaikki valot tuon (ei olis pitäny palaa) 2kk jälkeen kun sitten pistin sähköt. Eli jonkinlainen komponenttiongelma.

Minkäs merkkinen on sun adsl laite? Voitais googlata sen malli ja sitten katsoa onko muilla tullut samanlaisia ongelmia. Jos on niin kyse varmasti laitteesta, huono softa laitteessa tai liitäntä.

Boksina toimii ZyXEL 660H-61.

Back
Ylös Bottom