Mistä tiedän paljonko saan kcal/pvä?

Laihdutus lähti viikonloppuna käyntiin ja sen teen yksinkertaisesti niin, että syön vähemmän mitä normaalisti (pienempiä annoksia) ja turhat mässyt, limut ym. nopeet hiilarit jättäny pois.

Ja nyt kun pitäisi alkaa tarkkailemaan noita päivittäisiä kalorien saantia ruuasta, jotta niistä voi sitten miinustaa aina -500kcal (tai joku muu määrä) että laihtuu.

Mutta miten ihmeessä minä tiedän paljonko mikäkin ruoka ja minun syömä annos sisältää kaloreita, protskua, hiilareita, rasvaa jne?

Ku nuo porukat tuota ruokaa aina valmistaa (kaikenlaista sapuskaa, vaihtuu päivittäin) ja mistä minä tiedän paljonko esim. tänään syömässäni makkarakeitossa oli noita ravinteita ja ottaen huomioon minkä kokoisen annoksen söin.

Leivät, jugurtit, juomiset ym. pikku syömiset saa kyllä vielä laskettua paljonko niistä kertyy kaloreita, mutta nuo ruuat on sitten se ongelma.

Eli vähän vinkkiä miten minä saan pidettyä nuo päivittäiset kalorit edes suuntaa-antavana.

Jep, eikun finelin avulla laskemaan.

ja jos ei aina jaksa netistä tsekata, niin protskuissa ja hiilihydraateissa on 4kcal/g, rasvassa 9kcal/g, joten siitä voi myös laskeskella ruoka-aineiden omien "per 100g" taulukoiden avulla. että melkoisen paljon simppelimpaa kyllä kalorilaskureiden sun muiden käyttö=) mutta sieltä ei kaikkea meinaa löytyä.

Kukaan ei tainnut vastata alkuperäiseen kysymykseen. Eli mistä tietää ravintoarvot äidin makaroonilaatikolle, kun ei ole nähnyt valmistusta. Ja vastaus on: ei mistään. Arvioimaan pystyy kuitenkin, mutta siinäkin mielestäni kehittyy vasta kun on jonkin aikaa kokkaillut itse omat ruokansa.

Jos nyt saat lanseerattua dieettisi koko perheen tietoisuuteen, niin ehkäpä se kokki suostuu kirjoittamaan ylös, että mitä ruoan tekoon käytettiin. Sen jälkeen tarvitset vielä keittiövaa'an ja dieetti pysyy kyllä kasassa, ellei kokin tyyliin kuulu nyrkillinen voita kattilaan sellaisena itsestäänselvyytenä, jota ei edes ilmoiteta.

Kukaan ei tainnut vastata alkuperäiseen kysymykseen. Eli mistä tietää ravintoarvot äidin makaroonilaatikolle, kun ei ole nähnyt valmistusta. Ja vastaus on: ei mistään. Arvioimaan pystyy kuitenkin, mutta siinäkin mielestäni kehittyy vasta kun on jonkin aikaa kokkaillut itse omat ruokansa.

Jos nyt saat lanseerattua dieettisi koko perheen tietoisuuteen, niin ehkäpä se kokki suostuu kirjoittamaan ylös, että mitä ruoan tekoon käytettiin. Sen jälkeen tarvitset vielä keittiövaa'an ja dieetti pysyy kyllä kasassa, ellei kokin tyyliin kuulu nyrkillinen voita kattilaan sellaisena itsestäänselvyytenä, jota ei edes ilmoiteta.

Joo tätä minä nimenomaan yritin hakea, nuo kalorilaskurit finellit ynnä muut ovat jo tiedossa mutta juurikin noin että mistä ne "äidin makaroonilaatikot" sun muut tietää paljonko niissä sitä kaloria on.

Mutta kiitos MrMacGyverille avustuksesta. Mistäs noita keittiövaakoja saa?

Back
Ylös Bottom