ESPANJOL tuning velho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tobsi
  • Aloitettu Aloitettu
ei vittu mikä taukki tää kaveri o. viilaa sylinterikantta lohkon puolelta.
Silmä käteen. Ei edes ole lohkon puolelta, vaan ihan sylinterin puolelta. Mäntä on pyöreä ja tulee kannessa tolle tasaiselle alueelle. Sylinterin seinämä alkaa siis vasta noitten viilattujen kohtien jälkeen kun kansi on paikallaan.

Nyt en ymmärrä? Mitä kaveri tekee kannen osalta väärin? Ja jos noita uria tarkoitatte, niin googleen "singh grooves", niin ei tarvitse ihmetellä asioista mistä ei mitään tiedä. :david:

Mä oon ainakin pitänyt "perus sääntönä" turboauton kansissa että teräviä särmiä vältetään ,kerroppa sinä tietävämpänä mitä tolla fiilauksella voitetaan 2bar paineilla?

P.S.Googlettele sanaa "detonation"

Eikös se hajonnut kaksi (2) kertaa dynossa? :D Ensimmäisellä kerralla hajosi jotain (en tiedä, mitä palikkaa näyttivät) ja toisella kerralla meni turbo.

Veikkaisin et eka on turbon ja pakosarjan välinen tiiviste ja turbohan tuo näytti porsineen toisella kertaa.

Vaan itellä kyllä sydämmestä otti kun katteli tota nissania kun kylkiin lätkitty kymmeniä itsariruuveja ja vaikka mitä sen lisäksi :eek:

Mä oon ainakin pitänyt "perus sääntönä" turboauton kansissa että teräviä särmiä vältetään ,kerroppa sinä tietävämpänä mitä tolla fiilauksella voitetaan 2bar paineilla?

P.S.Googlettele sanaa "detonation"

No esimerkiksi jäännöskaasut ja palotilan pyörteily. Mitä vähemmän jäännöskaasuja, sitä vähemmän herkkä nakutukselle. Sama juttu ilman pyörteilyssä, edistää palamista. Näitä kahta asiaa voidaan suuresti edesauttaa noilla singh grooveseilla. Lämpötila laskee jne.

Tietenkin ongelmana "terävissä" kulmissa on se, että ne saattavat muodostaa hehkuvan kohdan (katso googlesta: "glowing edges" +detonation), joka saattaa aiheuttaa pintasytytyksenä tunnettua nakutuksen muotoa. Tämä on kuitenkin paljon pienempi paha, kuin varsinainen nakuttava äänennopeudella etenevä palaminen, joka yleensä rikkoo paikat kovan paineen ja lämmön takia.

Ja itse näiden singh groovesien keksijän mukaan riittää, kun noiden urien teräviä reunoja hieman pyöristää hiomalla. Toki, voihan hän olla väärässäkin. Patentit ja kaikki myönnetty tuolle keksinnölle, mutta minkäs teet...

Itse taidat ajella 10 AFR:llä takapuskuri mustana, kunhan vain on pitäjän isoin ahtopaine. :david:

Ao. kuvien mukaisesti toteutettuna Singh groovesit on varmasti toimiva ratkaisu. Ton nyrkkipajan tekemänä tulee melko varmasti hotspotteja.

2_ford20afr202_1.jpg

aj377023.jpg

No esimerkiksi jäännöskaasut ja palotilan pyörteily. Mitä vähemmän jäännöskaasuja, sitä vähemmän herkkä nakutukselle. Sama juttu ilman pyörteilyssä, edistää palamista. Näitä kahta asiaa voidaan suuresti edesauttaa noilla singh grooveseilla. Lämpötila laskee jne.

Itse taidat ajella 10 AFR:llä takapuskuri mustana, kunhan vain on pitäjän isoin ahtopaine. :david:

Juu,elikkäs noissa kuvissa ainakin oli terävät reunat "sight grooveissa".Mulle ainakin pisti pahasti silmään.Oletko itse tosiaan sitä mieltä että kuvien mukaisesti tehtynä tuovat parannusta?

Mulla ainakin tuli kuvia katsoessa mieleen että nyt on "fiilari" ollut tekemässä jotaan mielestään tosi hienoa.Ilman että perus tietous olisi ollut kunnossa. Olenko mielestäsi väärässä?

Tunnustan että luin ensimmäisen kerran "sight grooveista " kyseisestä threadista.Googletin kuitenkin asiaa selville ennen tähän treadiin kirjoittamista.Jos sinulta löytyy käytännön kokemusta aiheesta,olisi mukava kuulla.

P.S. Mulla ei ole edes autoa tällä hetkellä.Sen verran alan kirjallisuutta löytyy ihan kirjahyllystä ,että tuo viimeinen heittosi ritariässä merkkeineen taisi mennä väärään osoitteeseen?
Jos nyt kuitenkin olet erimieltä niin olisi mukava kuulla perusteluja !
p.p.s. mulla olis käytety seossuhdemittari kaupan,valitettavasti lambda ei tuu mukaan.jotaan muutakin sälää löytyy,voi laittaa privaa jos kiinnostaa...

Peace:rock:

Sen verran vissiin amatööri liikkeellä et ilman hassua kielivirheittä en selvinnyt tälläkään kertaa.

Eli Singh groove taisi olla patentoidun keksinnön nimi...:)

Mitäs muuta se tekee väärin kuin että "singh groovet" on liian terävät? Kaikki vaan naureskelee, muttei kerro tarkemmin että miksi. Jos alkuperäisellä threadilla on melkein miljoona latausta, niin pitäisi varmaan koko tuunaushomma olla ihan perseelleen.

Noo ainakin nuo hitsisaumat ovat aika naurettavaa katseltavaa (ei, en osaa hitsata tigillä). Maalaustöissä ei ole tehty pohjatöitä ellei lasketa koria, jota oli ilmeisesti jonkun kuvan/videon mukaan pohjamaalattukin. Lisäksi oli taidettu maalata liikkuvia osiakin tukkoon ja kytkintä oli hitsattu (alkuperäisen tredin mukaan tuo kytkimeksi kutsuttu viritys on hengenvaarallinen).

edit. http://img295.imageshack.us/img295/1962/p1020816copiavk1.jpg turvallista?
edit2. http://img177.imageshack.us/img177/9553/cimg8742nq9.jpg tuossa vähän maalausta

Juu,elikkäs noissa kuvissa ainakin oli terävät reunat "sight grooveissa".Mulle ainakin pisti pahasti silmään.Oletko itse tosiaan sitä mieltä että kuvien mukaisesti tehtynä tuovat parannusta?

Mulla ainakin tuli kuvia katsoessa mieleen että nyt on "fiilari" ollut tekemässä jotaan mielestään tosi hienoa.Ilman että perus tietous olisi ollut kunnossa. Olenko mielestäsi väärässä?

Tunnustan että luin ensimmäisen kerran "sight grooveista " kyseisestä threadista.Googletin kuitenkin asiaa selville ennen tähän treadiin kirjoittamista.Jos sinulta löytyy käytännön kokemusta aiheesta,olisi mukava kuulla.

P.S. Mulla ei ole edes autoa tällä hetkellä.Sen verran alan kirjallisuutta löytyy ihan kirjahyllystä ,että tuo viimeinen heittosi ritariässä merkkeineen taisi mennä väärään osoitteeseen?
Jos nyt kuitenkin olet erimieltä niin olisi mukava kuulla perusteluja !
p.p.s. mulla olis käytety seossuhdemittari kaupan,valitettavasti lambda ei tuu mukaan.jotaan muutakin sälää löytyy,voi laittaa privaa jos kiinnostaa...

Peace:rock:

Kyllähän tuo auto on siis hieman liian ronskeilla työmenetelmillä kyhätty kasaan, vähän viilaa tohon ja höylää tänne. Eli ei ihme että leipoo jotain rikki vähän väliä. Pakko oli vain hieman avautua, kun monikaan ei noista sing grooveista ole kuullut, niin naureskellaan kaveria tyhmäksi.

Seosmittaria en tarvitse, kun omassa on laajakaistalambda ja mittari. Ja omassa ei ole noita uria, voisi olla mielenkiintoista kokeilla.

Mitäs muuta se tekee väärin kuin että "singh groovet" on liian terävät? Kaikki vaan naureskelee, muttei kerro tarkemmin että miksi. Jos alkuperäisellä threadilla on melkein miljoona latausta, niin pitäisi varmaan koko tuunaushomma olla ihan perseelleen.

No ihan ekaksi paistoi silmiin tuo 160 000 mailia ajettu kampiakseli, jonka laittoi paikalleen tekemättä mitään. Oli ilmeisesti ongelmia, joten osti uuden. Ei tasapainottanut, tai edes tarkistanut onko suora jne. Standardi laakerit, standardi kansipahvi, pylväsporakoneeseen pistää venttiilit pyörimään ja siinä "sorvaa" niitä, nakutusjälkiä valmiissa kannessa, jolla ilmeisesti ajettu monta kertaa maapallon ympäri, kardaani maalattu punaiseksi? :) Ja nuo kaikki vain seitsemältä ensimmäiseltä sivulta poimittuja...

+Konehuone on maalattua melko surkeasti ja maalia on saanut puslat yms jotka sitä maalia ei välttämättä haluaisi.

Kyllähän tuo auto on siis hieman liian ronskeilla työmenetelmillä kyhätty kasaan, vähän viilaa tohon ja höylää tänne. Eli ei ihme että leipoo jotain rikki vähän väliä. Pakko oli vain hieman avautua, kun monikaan ei noista sing grooveista ole kuullut, niin naureskellaan kaveria tyhmäksi.

Seosmittaria en tarvitse, kun omassa on laajakaistalambda ja mittari. Ja omassa ei ole noita uria, voisi olla mielenkiintoista kokeilla.

Ihan oli sun avautuminen paikallaan.Huomas tuolta threadistakin että moni heppu naureskeli ihan turhastakin.Se ei ainakaan harrastelua edistä.Kovat on kyllä tavoiteet jos noilla meinataan päästä 900hp ja 10.000rpm reviireille.

Back
Ylös Bottom