Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Thaimaan ilmailukulttuurista sen verran, että tuolla lentoyhtiöissä taitaa oikeasti olla eroja. Hyllytetyn One-Two-Go-firman lisäksi välttäisin kyllä Phuket Airia ja Orient Thaita. Esimerkiksi Phuket Airista löytyy Pprunelta - jonne muutama ammattilaispilotti jopa kirjoittaa - aika hurjaa tekstiä.

Kaikkea ei maailmassa ei tarvitse pelätä, eikä kaikkea nettiin kirjoitettua uskoa. Kuitenkin:

"The current CP has only been such for less than 30 days, and with 2 engine fire warnings in a row,(dump fuel and return), a cargo fire warning with an evacuation, 2 incidents of altitude busts, (gross altitude busts with partial loss of aircraft control) , flying thru TRW with no wx radar and almost stalling the aircraft, crew consuming alcohol during flight (that's the operating crew mind you) and the management looks the other way"

(CP = Chief Pilot)

Lisäksi samasta ketjusta löytyy viesti otsikolla "10 reasons to stay away from Phuket Air", jossa mm. kohta "Dont get caught following the MEL, will be terminated."

(MEL = minimum equipment list, koneen valmistajan listaus järjestelmistä, joiden on on toimittava lentäessä, sisältäen myös tiedon siitä, koska huolto pitää viimeistään suorittaa.)

Koko One-Two-Go:n onnettomuutta käsittelevä ketju on meilenkiintoista luettavaa, kannattaa aloitta loppupäästä.

Mikäli palstalle kirjoittaa joku ilmailualan ammattilainen, näkemyksiä olisi hauska kuulla. Itse en tietenkään lentopelkoisena halua tilanteeseen, jossa tontti yllättävästi lähenee ja vitsit vähenee.

En muista olenko kysynyt tätä jo aiemmin...

Minkä hintaisia ovat suurinpiirtein lennot Bangkok-Bali-Bangkok ja mitkä firmat ovat halvimpia?

(aion kyllä googlettaa, kun ehdin paremmin)

Kuala Lumpurista pääsee törkeen halvalla Balille. KL on Airasian kotikenttä. Hommaat ittesi ensin sinne.

Paljonkos lento Bangkokista Kuala Lumpuriin maksaa? Keskimäärin.

Ajattelin itse niin, että Suomesta edullisin tapa Aasiaan on varmaan lentää ensin Bangkokiin ja siitä sit eteenpäin muihin maihin.

Ajattelin itse niin, että Suomesta edullisin tapa Aasiaan on varmaan lentää ensin Bangkokiin ja siitä sit eteenpäin muihin maihin.

Itse asiassa lennot BKK:n on kalleimmasta päästä...kato vaikka sieltä finnairin sivuilta halvempi aasian lentoja

Oikeesti? Mä olen saanut yleensä ostettua liput Bangkokiin 500-700 eurolla (meno-paluu Finnairilla) ja olen kuvitellut, että noihin muihin maihin lennot olisivat kalliimpia. Tosin en ole asiaa tarkastanut.

joo esim. Kantoniin nyt 499€ tai Finnair Plus jäsenille alk. 299 €+10 000 pistettä...

Joo, ton Kiinan mä olen jo itse asiassa huomioinut. Mietin, että pitäiskö lähteä sinne tossa joulukuussa.

Haluaisin tehdä yhdistelmäreissun huhtikuussa, Thaimaa-Indonesia tai Thaimaa-Vietnam tai joku muu siinä lähellä. Mun ei ole pakko mennä Thaimaaseen, mutta kaveri haluaisi.

Parin viikon päästä bangkokkiin ja siitä thaikkujen sisäsellä lennolla toiseen kohteeseen.. Liput makso vajaa 800€ menopaluu ja thaikkujen sisänen oli jotain pyöreet 200€.

Parin viikon päästä bangkokkiin ja siitä thaikkujen sisäsellä lennolla toiseen kohteeseen.. Liput makso vajaa 800€ menopaluu ja thaikkujen sisänen oli jotain pyöreet 200€.
Minne lentää Thaimaan sisällä 200e? Millä lentoyhtiöllä? Aika kalliilta kuulostaa.

Samuin lennot ovat kalleimpia, mutta tuohon hintaan lentää jo 3 tyyppiä sinne. Tietty Thailla taitaa päästä first-classissa (tai ainakin busineksessa) esim. BKK-Chiang Mai.

Samuin lennot ovat kalleimpia, mutta tuohon hintaan lentää jo 3 tyyppiä sinne. Tietty Thailla taitaa päästä first-classissa (tai ainakin busineksessa) esim. BKK-Chiang Mai.

Samuille juuri.. Vajaa 200€ oliki pyöristetty aika ylös.. :D

Oikee hinta oli 135€.

Mitä olette mieltä, notta uskaltaako lähteä reissuun pelkästään eurojen kanssa ja vaihtaa paikalliseen valuuttaan vasta Bangkokin kentällä? Vai olisiko parempi ostaa jonnin verran Bahteja Forexilta Suomesta varmuuden vuoksi?

Muutenhan olisi sama tehdä koko vaihto-operaatio Suomessa mutta kun katselee esim. Bangkokin pankin valuuttakursseja niin siellä vaihtokurssi on huomattavasti edullisempi. Ajattelin ostaa Bahteja parilla-kolmella tuhannella eculla ja jos oston tekisi vasta paikan päällä niin tämänhetkisten kurssien mukaan siinä pärjäisi noin 100 ecun verran.

Suvarnabhumin kentältä vaikuttaisi kyllä löytyvän rahanvaihtopisteitä mutta kuinkahan sujuvasti se rahanvaihto käytännössä siellä sujuu ettei joudu kusetetuksi siinä kaiken härdellin keskellä...?

Itse vaihtasin esim. 50-100 euroa jo Suomessa niin ei tarvitse saman tien ettiä pankki ja vaihtaa siellä. Voit rauhassa juoda yhden Singhan ja miettiä mihin pankkiin kannattaa mennä.... "Häviät" 50 euron vaihdossa muutaman sentin.

Itse vaihtasin esim. 50-100 euroa jo Suomessa niin ei tarvitse saman tien ettiä pankki ja vaihtaa siellä. Voit rauhassa juoda yhden Singhan ja miettiä mihin pankkiin kannattaa mennä.... "Häviät" 50 euron vaihdossa muutaman sentin.

Joo, tuo kuulostaa järkevältä. Jos vaikka 100 euroa vaihtaisi niin sillä maksaisi kevyesti taksin Pattayalle ja kunnon sapuskat. Hotellilla pitäisi olla myös rahanvaihtopiste, joten siellä lienee kävisi helpoiten vaihto-operaatio.

Mun mielestä on turha alkaa säätää Suomen päässä rahanvaihtojuttujen kanssa. Euroja vaan mukaan, ja ei varmasti tule kusetetuksi missään lentokentällä. Kai nyt kaikki osaa laskea, kuinka paljon rahaa pitää saada mistäkin summasta?

Mitä olette mieltä, notta uskaltaako lähteä reissuun pelkästään eurojen kanssa ja vaihtaa paikalliseen valuuttaan vasta Bangkokin kentällä? Vai olisiko parempi ostaa jonnin verran Bahteja Forexilta Suomesta varmuuden vuoksi?

Itse en vaihtais rahaa ollenkaan koska thaimaassa saa nostettua bateja automaatista kortilla joka puolella myös Suvarnabhumin kentällä. Kentällä saa myös vaihdettua ne mahdolliset ylimääräset batit euroiksi sit pois lähtiessä.

Back
Ylös Bottom