Ärsyttävät asiat liikenteessä

Nyppii ne niin hienot pimennykset takalasissa ja sivuikkunoissa. Onhan se hienoa että on oma K.I.T.T. On niin helppo lähteä esim. peruuttamaan ruudusta tielle, kun et näe sen auton läpi yhtään mitään. Sama jossain ruuhkassa, kun et näe edellä ajavan auton läpi yhtään mitään. Nuo pitäisi kieltää katsastuksessa. Mikä vitun funktio niillä on, paitsi näyttää kunnon teiniautolta. Tai ehkä ne peittää kuskin ruman naaman, joten ihan käytännöllistä sinänsä.

Keskustassa ihan ok, ettei jengi näe mitä kamaa autossa säilyttää. Mulla on tosin ryysitty autoon pelkkien parkkirahojen takia. Reilu vuoteen 3 murtoa...

Vittu kun ihmiset ei osaa ajaa omalla kaistalla. Vaikka se tie on kuinka kapea mutta jos siinä menee kaks kaistaa samaan suuntaan niin pysytään nyt perkele sillä omalla kaistalla eikä tulla siihen viereen säätämään. Äsken meinas tulla joku sankari melkein kylkeen.

Tää on varmaan miljoonas kerta tässä ketjussa, mut taas ärsyttää puskurissa kiinni ajavat. Joku vitun lehmä ajeli ihan takapuskurissa kiinni piiiitkän matkaa. Kaks kertaa löin liinat kiinni ja toisella kerralla se joutu väistämään kunnolla ettei tullu perään..harmi ku ei ajanu ojaan.. :curs:

Ei tuo jarrutelukaan kovin fiksua ole. Kukin tyylillään, mutta itse en ainakaan jaksaisi turhaan käydä sitä jälkipuintia, mitä peräänajosta seuraa.

Ei tuo jarrutelukaan kovin fiksua ole. Kukin tyylillään, mutta itse en ainakaan jaksaisi turhaan käydä sitä jälkipuintia, mitä peräänajosta seuraa.

Se on ainoa, millä ne idiootit tajuaa, ettei tarvi siinä perseessä ajaa. Itsekin tulee tuota tehtyä. Sitten jos tulee joku oikea tilanne niin se kaveri on sit sun perseessä ja siinä kivasti niska nytkähtää.

Se on ainoa, millä ne idiootit tajuaa, ettei tarvi siinä perseessä ajaa. Itsekin tulee tuota tehtyä. Sitten jos tulee joku oikea tilanne niin se kaveri on sit sun perseessä ja siinä kivasti niska nytkähtää.
Ehkä turhinta mitä voi melkein tehdä. Eräs henkilö koitti tehdä tätä itselle ku 100 alueella olin lähdössä ohittamaan onneksi lehmän reflekseillä väistin liikkeen :D

Tuohon puskurissa ajamiseenkin voi olla syy myös omassa ajossa jos sattuu ajamaan alinopeutta mikä ei sekään järin fiksua ole joustavan liikennöinnin kannalta tai hidastaa 300metriä ennen käännöstä taajamassa. No kukin tyylillään. Itse kyllä tunnustan ajavani puskurissa ja nään aina punaista kun mummo vetää 30km/h 50 alueella edessäni.

Itse pidän hyvän turvavälin edessä ajavaan, PAITSI jos edellä menevä matelee alinopeutta. Sit pikku hetken roikun perässä(oikeasti vähän aikaa) ja ohi, jos ei nosta nopeutta. Muuten menis hermo. :D Perässäajavat todellakin ovat perseestä, varsinkin ku se on joillain vaan ihan tapa. Sateellakin pyyhkijät heiluu hirveetä tahtia, mutta pakko ajaa puskurissa kiinni. Sitä en tule koskaan ymmärtämään.

Jos joku tulee vasemmalla kaistalla perseeseen kiinni, niin kannattaa miettiä hetken verran, että mahtaakohan siinä itse olla tiellä. Muilla voi olla kiire, eikä kenenkään siviilin tehtävä ole leikkiä poliisia. Eli paras vaihtoehto on vaan päästää ohi. Harvoin oman kokemukseni kukaan roikkuu perseessä kiusatakseen vaan viestittääkseen, että tekisi vähän mieli mennä ohi.

Itse pidän hyvän turvavälin edessä ajavaan, PAITSI jos edellä menevä matelee alinopeutta. Sit pikku hetken roikun perässä(oikeasti vähän aikaa) ja ohi, jos ei nosta nopeutta. Muuten menis hermo. :D Perässäajavat todellakin ovat perseestä, varsinkin ku se on joillain vaan ihan tapa. Sateellakin pyyhkijät heiluu hirveetä tahtia, mutta pakko ajaa puskurissa kiinni. Sitä en tule koskaan ymmärtämään.

Eikö sitä kannata ajaa nyt ihan suoraan ohi, eikä jäädä ehdoin tahdoin perseeseen roikkumaan?

Itellä kyllä on yleensä se tapana, että jos joku tulee perseeseen kiinni, niin tiputan nopeuden niin hitaaksi, että sillä turvavälillä on turvallista ajaa. Pääseepähän toinenkin helpommin ohi, ja jos ei tajua ohittaa, niin körötellään sitten hitaasti ja turvallisesti molemmat.

Suomalainen mies on hieno eläin. Se kouluttaa muita. Jos toinen ajaa liian hitaasti niin sitten tullaan perseeseen kiinni - eihän se toinen muuten opi. Ja se edellä ajava alkaa tahallaan jarruttelemaan - eihän se toinen muuten opi. Ja kumpikaan ei opi paskaakaan. Ainoat jotka kärsivät ovat muut takana tulevat, kun eivät voi ennakoida että mitä helvettiä ne taistelevat metsot seuraavaksi tekevät.

Sitten kun ohi päästään niin toinen kiihdyttää ettei varmasti toinen pääse ohi. Ja ohittaja kostaa yrittämällä ajaa mahdollisimman läheltä toisen puskuria takaisin kaistalle. Ehkä vielä lopuksi pari jarrutusta siihen kirsikaksi kakun päälle. Parhaassa tapauskessa kumpikin ajaa metsään. Josseivät kuole niin pääsevätpähän sairaalaan samalle osastolle tappelemaan telkkarin volymistä ja kuorsaamisesta. Eihän se toinen muuten opi.

Jos joku tulee vasemmalla kaistalla perseeseen kiinni, niin kannattaa miettiä hetken verran, että mahtaakohan siinä itse olla tiellä. Muilla voi olla kiire, eikä kenenkään siviilin tehtävä ole leikkiä poliisia.

Eikä kenenkään siviilin tehtävänä ole ylinopeushurjastelu. Jos ajan nopeusrajoitusten mukaan, niin en ala vasemmalta kaistalta ylinopeushurjastelijoita väistelemään.

Oikeasti on tullut testattua myös turvallisempi tapa. hakee omistajan tiedot ja soittaa. Tosin kyseessä pitemmällä matkalla suoritettu vuoroin ohittelu. Kertokaa vaan ihmeessä turvallisempia tapoja kuin tuo perässä kiinni ajelu, millä edellä menevä ymmärtäisi siirtyä pois edestä? Hyvin monesti kun ihmiset tajuasivat väistää jo ennenkuin se toinen on persiissä kiinni, kiireisempi pääsisi sujuvasti ohi ja omaakaan nopeutta ei tarvisi laskea.

Entä jos ei voi väistää? Esim olet motarilla ohittamassa rekkaletkaa. 120 mittarissa ja takalasiin liimautuu audimies valoja välkyttelemään.

Jos joku tulee vasemmalla kaistalla perseeseen kiinni, niin kannattaa miettiä hetken verran, että mahtaakohan siinä itse olla tiellä. Muilla voi olla kiire, eikä kenenkään siviilin tehtävä ole leikkiä poliisia. Eli paras vaihtoehto on vaan päästää ohi. Harvoin oman kokemukseni kukaan roikkuu perseessä kiusatakseen vaan viestittääkseen, että tekisi vähän mieli mennä ohi.

Vittu mikä apina. Mikäs oikeus sulla on kuumottaa toista ajamaan ylinopeutta, jotta itse pääsisit nopeammin perille?

Joo, ei ole mulla tapana olla tientukkona. Harvoin mua ohitellaan, johtuu varmaan ajotavasta. :D
Mutta oikeasti mä päästän ja annan tietäkin, jos jollain on kiire. Sitä en tajua, miks osa ei ajattele muita. Miten se on multa pois, jos joku menee ohi? Ei mitään. Ja monesti pikku hetki perässäroikkumista auttaa, jos joku ajatuksissaan ajaa alinopeutta. Kyl toi toimii sillon tällön. Sit se ei toimi, jos edessä on joku "mummo" tai "pappa", eihän sellaset uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan.
Ja hemmmo:lle, aina ei kuule pääse ohi heti, vaikka miten haluais ja vaikka ois miten tehokas auto alla. Siks yleensä odotan hetken. Tottakai jossain matka-ajossa menen ohi samalla vauhdilla, jos vastaantulevia ei näy.

Sit se ei toimi, jos edessä on joku "mummo" tai "pappa", eihän sellaset uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan.

Tuli mieleen Teuvo Maanteiden Kuningas. "Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään" jne...Mutta onhan se toki dilemma jos toinen ajaa jo rajoitusnopeutta, eikä ohikaan pääse. Sitten on kai pakko olla metrin päässä takapuskurista.

Toi alle nopeusrajoitusten ajaminen rupes tänään vituttamaan aamuruuhkassa kehällä. nopeusrajoitus on siinä kohdassa 70km/h niin joku vitun uuno ajoi 50km/h. Joo, onhan siinä toki mutkia ja on betoniporsaita mutta jos ei helvetti uskalla ajaa niin käyttäköön julkisia. Kiva sitten yrittää ohitella siinä. Noin niitä ruuhkia just syntyy, ei siinä montaa idioottia tarvita ja sitten se jumi on valmis.

Liikenneturvallisuus kärsii jos päästää ylinopeushurjastelijan hurjastelemaan.
Etkö sä jo kertaalleen ollut vääntämässä tätä samaa paskaa tässä threadissa, vai muistanko nimimerkin väärin? Muuten voisi luulla trollailuksi, mutta kun tällaisia kusipäitä tuntuu liikenteessä riittävän :) Kai niistä jotkut nettikeskusteluihinkin päätyvät :)

Näitä vasemman kaistan hinaajia kyllä on kehä kolmosella töihin ajellessa lähes päivittäin. Onneksi oikealta pääsee ohi. Siis tietenkin niitä rekkoja saa ohitella sitä mittarisatasta jos haluaa, mutta miksi helvetissä sinne oikeanpuoleiselle kaistalle ei voi palata kun siellä ei enää ole ohitettavia?

Back
Ylös Bottom