Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eiköhän se ole ihan siitä kiinni, että koetko pärjääväsi siellä harjoituksissa. En usko, että toimii ihan niin, että "en ole tulossa, koska olen B-mies."

Taisin muotoilla kysymykseni väärin, kysymys ei siis ole pärjäämisestä vaan siitä ovatko myös B-kuntoisuusluokan miehet lain mukaan velvoitettuja kertausharjoituksiin. Olin käsittänyt niin että rauhan aikana kuntoisuusluokkaa B ei kutsuta (ei voi kutsua) kertausharjoituksiin.

Taisin muotoilla kysymykseni väärin, kysymys ei siis ole pärjäämisestä vaan siitä ovatko myös B-kuntoisuusluokan miehet lain mukaan velvoitettuja kertausharjoituksiin. Olin käsittänyt niin että rauhan aikana kuntoisuusluokkaa B ei kutsuta (ei voi kutsua) kertausharjoituksiin.

Sanoisin, että monet B-miehet sijoitetaan sellaisiin tehtäviin, ettei tule kutsua. En kyllä tiedä mihin säännöksiin ylipäänsä palvelusluokat pohjautuvat. Löytääkö joku lakia missä on määritelty A,B,C,E palvelusluokat.

Mulla on sellainen käsitys, että vasta kuntoisuusluokka C:stä eteenpäin on vapautettu rauhanajan palveluksesta. Kaikki kertausharjoituksethan määräytyvät sen sodanajan sijoituksen mukaan. Onhan B-kuntoisuusluokan miehiä vaikka missä hommissa.

Kuinkahan paljon n. 3-4 ruokalusikallista suolaa sitoo nestettä kehoon? Tuli vaan mieleen kun aamulla pistin puuron sekaan, niin koulussa sai juosta joka välitunti vessassa. Ja kyllä sitä _eritettä_ tuli, ja paljon.

Viimeksi muokattu:
Epäilyksen varjo kalvaa, vastatkaas joku tietävä:
Tuli syötyä kanapihvi, missä oli muutama punertava kohta sisällä sekä jonkin luun lähellä sellaista punaista nestettä jonkin vähän. Nuo palaset kyllä leikkelin pois siinä vaiheessa kun huomasin ja itse liha kyllä näytti kiinteältä sekä maistui normaalilta. Kuulemma myös nuo on paistettu ohjeajan mukaisesti. Milläs todennäköisyydellä tästä on seurauksena salmonella?
Kana oli tosiaan suomalaista.

Tuli syötyä kanapihvi, missä oli muutama punertava kohta sisällä sekä jonkin luun lähellä sellaista punaista nestettä jonkin vähän. Nuo palaset kyllä leikkelin pois siinä vaiheessa kun huomasin ja itse liha kyllä näytti kiinteältä sekä maistui normaalilta. Kuulemma myös nuo on paistettu ohjeajan mukaisesti. Milläs todennäköisyydellä tästä on seurauksena salmonella?

Onko suomessa salmonellaa? Kanaa on kyllä tullu vedettyä monesti vähän raakana ja ei oo mitään ongelmia ikinä ollu. Ulkomailla kannattaa olla vähän enemmän huolissaan tosta..

e. http://www.ktl.fi/portal/suomi/tiet.../infektiotaudit/suolistoinfektiot/salmonella/ On sitä näköjään suomessakin vähäsen. Ikinä en oo kyllä siitä ollu huolissaan.

Kuinkahan paljon n. 3-4 ruokalusikallista suolaa sitoo nestettä kehoon? Tuli vaan mieleen kun aamulla pistin puuron sekaan, niin koulussa sai juosta joka välitunti vessassa. Ja kyllä sitä _eritettä_ tuli, ja paljon.

Ketjuun sopii hyvin kysymys miksi laitoit noin paljon suolaa puuroon ja pystyitkö tosiaan syömään sen?

Kävikö perinteiset sokerin ja suolan kanssa?:D

Tässä kuukauden sisään oli jossain tv-uutisissa, että kaikista kanoista salmonella-bakteeria on 5 prosentilla. Muistan tämän luvun, koska se kuulosti mielestäni aika suurelta. Suurin mahdollinen todennäköisyys on siis 0.05, mutta saattaa olla pienempikin riippuen siitä, oliko kypsennyslämpötila sittenkin riittävä bakteerien tuhoamiseen, vaikka punaista jäikin lihaan. En myöskään tiedä onko bakteerin tarttumisen todennäköisyys 1, jos bakteeri on lihassa. Eli todennäköisyys voi olla pienempikin, kuitenkin maksimissaan 0.05.

Ketjuun sopii hyvin kysymys miksi laitoit noin paljon suolaa puuroon ja pystyitkö tosiaan syömään sen?

Eiku huviksee vaa tein puuroa, jotta voisin heittää sen roskiin.
Emmä kato ikinä paljo pistän mitäki, kuha sielt purkista jotain lentää. Tais lentää pari palaa liikaa.

Koska salmonella elää siellä kanan suolessa, ei sitä yleensä ole eksynyt sinne lihan sisään. En olisi kovin huolissani jos luiden vieressä on ollut vähän raaempaa lihaa, vaikkakaan sitä ei ole kovin mukava syödä. Muniin sitä voi eksyä, koska linnun kloaakki on lähellä sitä reikää mistä ne munat tulee. Ihmisten käsistäkin tuota(kin) bakteeria leviää ja muihinkin kuin kanaruokiin.

mistä löytyy himmentimiä loisteputkille? biltemassa oli viel viime viikolla mutta eipä näy sivuilla enää ja googlellakaan en löydä.

Mites tarkkaa tuon viimisen käyttöpäivän kanssa on? Kolme päivää sitten ostin kanaa ja se vähän unohtu tuonne jääkaapin perukoille. Päiväys on kaks päivää sitten. Eihän tuossa tietenkään mitään näy eikä se haisekkaan mielestäni normaalia pahemmalta. Roskiin vaan?

Nimim. Kymppi hukkaan?

Back
Ylös Bottom