Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Unohdit konfata järjestelmän tuota uutta peliä varten.
Eiköhän se mun järjestelmä ole jo aikoja sitten konffattu :D
Your point was?

Mähän sanoin, että ajureita pitää päivittää jos pelaa. Mä pelaan joten päivitän ja se ei ole mulle ongelma.

Ei kun luulin, että sun kone on konfattu "jo aikoja sitten". Nyt sitä sitten pitääkin päivitellä jos meinaat pelailla uusia pelejä eikä pelkkä out-of-box pelailu onnistukaan.:D

Ei kun luulin, että sun kone on konfattu "jo aikoja sitten". Nyt sitä sitten pitääkin päivitellä jos meinaat pelailla uusia pelejä.:D

Ei niitä uusia ajureita päivittäin ilmesty ;) Pääsääntöisesti ajureita ei tartte päivittää muuten kuin silloin, jos on jotain ongelmia. Itse päivitän sen takia aina kuin mahdollista, kun esim. näytönohjaimen ajurit yleensä vaikuttaa suorituskykyyn jne.

Mulla on toi Paralles +Vista tuossa mäkissä ja ihan buenosti pelittelee.
En laske Winukkaa nettiin kuin pyynnöstä ja sen sallitut osoitteet lista on aika lyhyt - päivityssivut.

Eli tällä pystymiselläsi viittaat siihen, että aiheeseen liittyy jotain haasteita jota kaikki eivät osaa?
Mielestäni tuo on juuri sitä säätöä mistä keskusteltiin.

Mäkillä OSX päivittää ne ajurit puolestasi eikä sinun tarvitse edes tietää asiasta - saati "pystyä" tekemään sen suhteen jotain.

Tässä mielessä OSX ei varmasti ole sinulle vaihtoehto, koska enää et voisi ajureita päivitellä.
Ellet sitten ehtisi tekemään sitä juuri ennen automaattista päivitystä.
Mitä automaattisia päivityksiä? Mun on ainakin joka helvetin päivitysten yhteydessä hyväksyä sitä sun tätä, siitä on automatiikka aika kaukana...

Mitä automaattisia päivityksiä? Mun on ainakin joka helvetin päivitysten yhteydessä hyväksyä sitä sun tätä, siitä on automatiikka aika kaukana...
Mitähän teet väärin. Meitsi vain painaa yhtä nappia ja homma menee siitä eteenpäin. Joskus tarttee bootin jos on isompi päivitys.

Mitähän teet väärin. Meitsi vain painaa yhtä nappia ja homma menee siitä eteenpäin. Joskus tarttee bootin jos on isompi päivitys.
Sitä minäkin jäin ihmettelemään. Ei mulla tee muuta kuin SoftwareUpdaten ääni kysyy nöyrästi, lähes anteeksipyyntäen taustalta että olis vähän asiaa sit ku kerkiit. Jos sitä klikkaa se kertoo että päivityksiä on tullut, haluukko nähdä mitä vai pannaanko pakettiin samantien vai asennellaanko joskus toiste - jos sulla on niinku jotain muuta meneillään.

Siihen voi sitten klikata joskus toiste ja se ei enää tänään vittuile uudestaan - toisin kuin winkkari joka huutaa kuin vanha akka 5 minuutin päästä samasta asiasta.

Tai antaa asentaa jolloin se kertoo etukäteen jos pitää boottailla.

Siihen voi sitten klikata joskus toiste ja se ei enää tänään vittuile uudestaan - toisin kuin winkkari joka huutaa kuin vanha akka 5 minuutin päästä samasta asiasta.

Jaa-a, mulla on Vistassa asetukset niin, että se ilmoittaa jos uusia päivityksiä on saatavilla, itse valitsen milloin ladataan / asennetaan. Eikä se siitä mitään huutele, ainoastaan yksi kuvake oikeassa alakulmassa kertoo, että päivityksiä olisi. Samaa kuvaketta klikkaamalla pääsen suoraan päivittämään.

Eli onko tuo nyt sitten niin erilainen tapa?

Mulle tuli just päivitysasiaa pieni boksi ruudun eteen, mutta sanoin sille että ei kiitos nyt.

Kannattaako "10.5.4-päivitys parantaa Macin vakautta, yhteensopivuutta ja turvallisuutta ja sitä suositellaan kaikille Mac OS X Leopardin käyttäjille." päivitys asentaa? Joku täälläkin sanoi, että olis ongelmia sen kanssa.

Mikä tossa hiiren kiihdytyksessä oikeen mättää? Monet siitä itkee, mutten ole itse huomannut viimisen 9 päivän aikana uudella iMacilla enkä Mac Prolla sitä ennen kun olen duuniasioita hoitanut.

Sitä minäkin jäin ihmettelemään. Ei mulla tee muuta kuin SoftwareUpdaten ääni kysyy nöyrästi, lähes anteeksipyyntäen taustalta että olis vähän asiaa sit ku kerkiit. Jos sitä klikkaa se kertoo että päivityksiä on tullut, haluukko nähdä mitä vai pannaanko pakettiin samantien vai asennellaanko joskus toiste - jos sulla on niinku jotain muuta meneillään.

Kertokaas nyt mullekkin että millä tavalla tuo eroaa Windowsin päivityksistä? Ei sitten yhtään millään tavalla.

Niin ja voi asennuksen jälkeenkin olla boottaamatta jos haluaa, antaa päivitysten asentua sitten seuraavan käynnistyksen yhteydessä itsekseen. Windows sen sijaan käynnistää maailmanlopun laskurin ja jos sitä ei 5 minuutin välein klikkaile pois niin se päättää käynnistää koneen itse.

211809645_0eb47d1608.jpg

Tuon featuren saa kyllä group policyistä miljoonan valinnan takaa kytkettyä pois päältä (tai ei oikeastaan, mutta aikavälin millä ikkuna pomppailee saa laitettua vuorokauden mittaiseksi maksimissaan), mutta se on sitten sitä säätämistä.

Niin ja voi asennuksen jälkeenkin olla boottaamatta jos haluaa, antaa päivitysten asentua sitten seuraavan käynnistyksen yhteydessä itsekseen. Windows sen sijaan käynnistää maailmanlopun laskurin ja jos sitä ei 5 minuutin välein klikkaile pois niin se päättää käynnistää koneen itse.

211809645_0eb47d1608.jpg

Ei ole mulla ainakaan tuollaista laskuria. Se kyllä kertoo, että pitää rebootata (jos on ollut päivitys, joka sen vaatii), mutta reboottaa vasta, kun itse niin valitsen. Eikä tartte klikkailla mitään tms. siinä välissä.

edit: XP:hän taitaa tuota laskuria vilautella.

Ei ole mulla ainakaan tuollaista laskuria. Se kyllä kertoo, että pitää rebootata (jos on ollut päivitys, joka sen vaatii), mutta reboottaa vasta, kun itse niin valitsen. Eikä tartte klikkailla mitään tms. siinä välissä.

Tuo tuleekin vasta sen jälkeen kun on ensimmäisen kerran klikannut että ei halua bootata. Vistassa tuota ei onneksi enää taida olla.

Tuo tuleekin vasta sen jälkeen kun on ensimmäisen kerran klikannut että ei halua bootata. Vistassa tuota ei onneksi enää taida olla.

Oletan, että puhut XP koneesta?
Mulla siis Vista Ultimate ja siinä ei tuollaista häiriötekijää ole.

XP:stä juurikin. Unohdin mainita alunperin.

Mulla taas ei ole XP kokemuksia lähiajoilta, kun tässä duunikoneessa tulee vähän eritavalla noi päivitykset. Tässä on sentään neljän tunnin laskuri :D

Jotain hyväksymis juttuja tuli viimeksi useampi ikkuna mihin piti vastata kyllä kyllä...
Tuli varmaan uusi iTunes ja sen EULAn joudut hyväksymään (appStoren takia).
Aivan kuin winkkarilla kun IE:stä tulee uusi major-versio.

Basso; Just toi maailmanlopunlaskuri (lol) on se mikä XP:ssä syö miestä. Jos nyt vaan sattuu olemaan jotain kesken eikä kerkee boottailemaan niin on se nyt kumma kun kone ei tajua olla jankuttamasta samasta asiasta 5 minuutin välein.

Tuli varmaan uusi iTunes ja sen EULAn joudut hyväksymään (appStoren takia).
Aivan kuin winkkarilla kun IE:stä tulee uusi major-versio.

Basso; Just toi maailmanlopunlaskuri (lol) on se mikä XP:ssä syö miestä. Jos nyt vaan sattuu olemaan jotain kesken eikä kerkee boottailemaan niin on se nyt kumma kun kone ei tajua olla jankuttamasta samasta asiasta 5 minuutin välein.
Saatto olla, tullut tosin joka kerta kun on päivityksiä tullut vähintään yksi tuollainen kysely.

Sen takiahan se huutelee siellä vähän väliä, kun ei sillä päivityksellä juuri mitään virkaa ole ennenkuin se kone on buutattu.

Back
Ylös Bottom