Maastavedon aloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dety
  • Aloitettu Aloitettu
Tämän kuun lopussa tulee tasan vuosi, kun aloitin kuntosalilla käynnin ja ajattelin nyt pikkuhiljaa opetella ja ruveta tekemään maastavetoa.Tarvitsen vinkkejä(etenkin kokeneilta) miten päästä alkuun jne.Haluan päästä mahdollisimman nopeasti reenaamaan tätä liikettä ihan kunnolla, kunhan loukkaantumisia ei tule.Miten itse aloititte tekemään tätä liikettä?Autotalissa olen koittanut maksimia ns.vinyylipainoilla ja maksimi pyörii n. 60-70kg:n tienoilla.

Minkälainen on maastavedon tekniikka?Olisi hyvä jos jokaisesta ns.isosta liikkeestä tehtäisiin nastoitettu aihe jota aloittelijat voisivat lukea esim."Jalkakyykyn ABC"jne.Salilla jossa käyn tuskin on ketään ohjaajaa jolta saisin vinkkejä tähän liikkeeseen enkä viitsi häiritä muiden reenejä.(Jos teksti on epäselvä/huonosti kirjoitettu niin pahoittelen):)

Yks hyvä neuvo on että yrittää heti noston alkuvaiheesta asti ikään kuin työntää jalkoja mahdollisimman tehokkaasti lattian "läpi", eikä pelkästään keskittyä kiskomaan tankoa ylös hinnalla ja tyylillä millä hyvänsä. Näin nostoon saa automaattisesti jalat ja pakarat mukaan, ettei pelkällä kissan selällä nosta.

Vinkki joka eniten on minua auttanut on se, että heti noston alkuvaiheessa pyri "työntämään jalat tangon alle," eli kuvittele, että kitkaa ei ole ja kantapäät liukuu tangon alle. Englanniksi paljon järkevämpi selittää "wedge yourself under the bar." Eli väännä itsesi tangon alle. Nosto sujuu kuin itsestään.

Back
Ylös Bottom