Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^ liittyykö tuo laskutoimitus jotenkin laajakuvatelkkariin :D?

Krhm.. projektina rakentaa valkokangas. :) Pää niin jumissa nykyään, että ihan pelottaa.

Et muista? Eihän tuossa tarvitse muistaa mitään. Riittää kun kirjoittaa ongelman yhtälöiksi.

Yhtälöpari:

(kateetti_1)^2 + (kateetti_2)^2 = hypotenuusa^2
kateetti_1 / kateetti_2 = 16/9

Ratkeiskos nyt?

Saadaanko me tästä nyt yhtälöksi: 16x^2+9x^2=228,6^2 ? Ei mulla oo näistä enää mitään käryä, ja MAOL:kin on kotona. :nolo:

EDIT: Vittu! Hakkaa pää niin tyhjää! :itku: Vuosi intissä ja tässä tulos, päässä pyörii jotain hataria muistikuvia jostain sini- ja cosinikaavoista joilla saatiin ratkaistua kolmion kylkien pituuksia kun tiedettiin yksi sivu ja vastakkainen kulma jne. Auttakaa ny miestä mäessä!

Paljonko päivässä on turvallista juoda nesteitä?
(vettä,mehua,pepsi maxia) ??
Suositus oli jotain 2 - 2,5 litraa. Sen sijaan muistaisin jonkun tutkimuksen perusteella että esim. 5l:n juominen saattaa jo alkaa olemaan huono homma elimistön kannalta (tietty urheilusuoritukset yms muuttavat asiaa).

Voisko joku antaa linkin missä oli 10(vai 20?) kysymystä liittyen b-kortin kirjallisiin? En nyt keksi millään mitään hakusanaa mikä olisi antanut sen.

Oisko mun pitänyt laittaa enemmän tyhmän kysymyksen näköiseksi? :D Taitaa olla eka kerta kun en pakkikselta saanut nopeasti vastausta.

Noh, juon päivässä 3l pepsi maxia, litran verran mehua ja ehkä maitoa. vois ehkä vähentää.

Ainakin osa nesteistä kannattaisi vaihtaa esim. veteen. Pepsi Maxissa on kofeiinia > toimii nesteenpoistajana. Lisäksi hiilihappo tekee pahaa hampaille. Tuoremehussa on limpparia vastaava määrä energiaa ja aiheuttaa myöskin melkoisen happohyökkäyksen.

Noh, juon päivässä 3l pepsi maxia, litran verran mehua ja ehkä maitoa. vois ehkä vähentää.
Eikös pepsissä ole mukana kofeiiniä, joka osaltaan poistaakin nestettä kehosta? Aika määrän sitä myrkkyä vedät joka tapauksessa. :D

Saadaanko me tästä nyt yhtälöksi: 16x^2+9x^2=228,6^2 ? Ei mulla oo näistä enää mitään käryä, ja MAOL:kin on kotona. :nolo:
Et sä mitään sinikaavoja tai MAOLia tarvitse. Ne on luusereille.

Ratkaise vain kateetti_1 tuosta toisesta yhtälöstä, sijoita se ensimmäiseen yhtälöön ja ratkaise kateetti_2:n numeroarvo sieltä. Kateetti_1:n numeroarvon saat sijoittamalla kateetti_2:n arvon takaisin toiseen yhtälöön.

Vesi vois olla aika kova juttu tuossa mukana :) Määrällisestihän tuo ei ole mitään älytöntä, itse vedän helposti 4l vettä päivässä + maidot.

Kuten tuossa jo todettiin, kofeiini poistaa nestettä ja hampaat on kovilla :D Myös nuo pepsi maxin makeutusaineet on käsittääkseni aika kova pala leegoille..

Minulle tuntemattoman maailman tyhmä kysymys :D

Voinko pistää ihan normaaliin pyykkiin emännälle messiin t-paidan jossa on tekstit: Tumble dry low, wash cold, do not iron, 100% puuvillaa.

Kysytäänpäs uudestaan, kun aiemmin ei tullut vastausta, eli mikä on grimmari? Kohdistuu siis henkilöön tyyliin: "Tuo henkilö on kaupungin x kovin grimmari."

Suorakulmaisen kolmion hypotenuusan pituus on 228,6cm. Kateettien pituudet ovat toisiinsa nähden 16:9 (korkeus 9 ja leveys 16) Kuinka pitkät kateetit siit ovat? Ja miten tämä lasketaan, ei voi enää muistaa! :D Muistan vaan etta kateetti^2+kateeetti^2=hypotenuusa^2. :)
Leveys on 199cm ja korkeus 112cm.
Saadaan nimeämällä kateetit x:ksi, koska suhdeluku on sama (16:9).

Pythagoraan lauseella (16x)^2+(9x)^2=228,6^2

Siitä ratkaisee x:n ja kertoo sitten sen 16:lla ja 9:llä.

Simple, isn't it?

Leveys on 199cm ja korkeus 112cm.
Saadaan nimeämällä kateetit x:ksi, koska suhdeluku on sama (16:9).

Pythagoraan lauseella (16x)^2+(9x)^2=228,6^2

Siitä ratkaisee x:n ja kertoo sitten sen 16:lla ja 9:llä.

Simple, isn't it?
Eli olin oikeilla jäljillä. Suuret kiitokset, arvon herra! :kippis1:

e: On kyllä niin tyystin unohtunu kaikki noi, etten saisi itse koko yhtälöä ratkaistua. :nolo: Pitkä matikka sentään kirjotettu ja kaikki... huh huh.

Mistähän tämä on lähtenyt liikkeelle kun tulee sähköpostiviestejä joissa kerrotaan Mikkisoftan jakelevan rahaa??? Joku ääri-linux-uskonnollinen vissiin ollut asialla... :curs: Lopettakaa se mikkisoftan mollaaminen ja virusten teko. Minuakin vituttaa kun systeemit ei toimi, mutta en jaksa viruksia enkä linuksia enkä mikrosoftin piilottamia vakoiluohjelmia enkä muitakaan foliohattu-tason juttuja.

Käytössä hihaton paita. Pitäiskö vetää kainalokarvat veks vai eikö pitäisi? Siinä pulma.

Yleisen siistiyden vuoksi pitää, ja muutenkin! Aika epäsiistin näköistä jos dödöklimppiset tupot heiluu kainaloista ja se näkyy kaikille... :urjo:

Wash cold tarkoittaa normaalia pesua 30 asteessa.

100% puuvilla kestää silti käytännössä aina vaikka 60 asteen pesun, itse asiassa puuvillaa ei edes saa täysin puhtaaksi alle 60:ssa asteessa. Noi 30 asteen pesuohjeet ovat nykyään jostain ihmeen syystä varmuuden vuoksi esim. farkuissa. Kuka oikeasti uskoo, että farkut puhdistuisivat hyvin 30:ssa asteessa?

Back
Ylös Bottom