Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En osannut päättää kenen tekstiä quottaisin mutta oikeastaan sopii vastaukseksi lähes kaikkiin edellisen sivun kommentteihin. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että käsitys ihmisarvosta ei saa olla valikoiva. Jos sanotaan että meillä ihmisoikeudet on itseisarvo, niin silloin se on itseisarvo myös muslimien kohdalla. Jos muslimeista löytyy maltillinen joukko jotka eivät perseile, niin silloin ei saa yleistää tai loukataan näiden henkilöiden ihmisarvoa. Jos haluamme tuomita ja vaadimme maltillisiakin muslimeja tuomitsemaan terrorismin, tämän ajattelun soisi näkyvän myös ei-muslimien puolella. Kyllä, on "väärin" ja epärationaalista jos maltillinen muslimi antaa hiljaisen hyväksyntänsä väkivallalle jota tehdään uskonnon nimissä. Samalla tavalla on "väärin" ja epärationaalista jos ei-muslimi hyväksyy muslimia kohtaan tehdyn henkisen tai fyysisen väkivallan uskonnon perusteella.

Indica - mulla oli teininä kausi jolloin islam kiinnosti ja silloin tuli käytyä moskeijassa tunneilla. Ei tässä mun mielestä ole mitään väärää, avartaa ainakin ajatusmaailmaa kun näkee ja kuulee mitä muslimit puhuvat omiensa kesken. Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.

Miten voi puhua kulttuurista yleistämättä?

Se nyt vaan on fakta että kulttuuri vaikuttaa ihmisiin.

Miten voit puhua noin ihmisarvosta kun kuitenkin itse sitten jutuillasi vetäset vessan pöntöstä esim. amisten ihmisarvon, elitistisyydelläsi runttaat junttisuomalaiset alempaan kastiin? (itse olen edelleen sitä mieltä, että länkytyksellä ja mielipiteillä ei ihmisarvoon ole vaikutusta, eikä millään mullaan ole, se on vakio)

Itse olen sitä mieltä, että nimenomaan islam on "syyllinen" tuohon naisten alistamiseen. Jos ko. miehet olisi syntyneet tai vaikkapa adoptoitu kristilliseen / länsimaiseen kulttuuriin ja kasvatettu siihen, he todennäköisesti olisivat omaksuneet kristilliset / länsimaiset arvot, johon sisältyy tasa-arvo.

Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.

Älä yleistä, loukkaat minunkaltaisiani naisia kunnioittavia miehiä! Vaikutat vaihteeksi tekopyhältä argumenttiesi kanssa. :rolleyes:

edit: vaikutat ajatusmaailmaltasi todella stereotyyppiseltä vihreältä feministinaiselta. Ainakin sen perusteella, mitä olen nähnyt.

Kyllä se on niin, ettei moku-uskovaisen päätä käännä mikään argumentti. Sen voi tehdä ainoastaan karu totuus silloin, kun se osuu omaan nilkkaan. (Siitäkin tosin äärifanaatikot pystyvät jollain perverssillä tavalla syyttämään valkoista heteromiestä.)

Kylli on kyllä ihan vitusti enemmän ulkona, kuin se kuuluisa tamppoonin naru.

Eli siis, jos olen kristitty valkoinen mies niin olen automaagisesti väkivaltainen rasisti. Varsinkin, jos en tahdo muslimeita yms. Suomeen. Suomalaisia on kuitenkin vain noin 5 miljoonaa ja itse en todellakaan haluaisi olla vähemmistöä omassa kotimaassani. Itse ikävä kyllä pidän kulttuuristani ja haluaisin pitää tämän maan mahdollisimman suomalaisena. Toki voi seulonnan läpi ottaa koulutettuja ihmisiä tai opiskelemaan tulevia, mutta heille ei pitäisi mitään erikoisoikeuksia (valtaväestöltä kielletään esim. virsien laulu, koska ne loukkaavat muslimeita) jaella vaan saisivat sopeutua tähän kulttuuriin. Tietysti voivat edelleen olla muslimeita, hinduja tai ateisteja, mutta se ei saa aiheuttaa harmia valtaväestölle.

Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.

Jos naisten paska asema muslimimaissa ei kerta ole islamin syytä, niin kerropa, minkä syytä se sitten on? Äläkä vastaa mitään ympäripyöreitä "kyllä meilläkin" -juttuja, vaan kerro nyt vaikka oma näkemyksesi asiaan. Mistä se johtuu?

Itse olen ollut tekemisissä muutaman muslimimiehen kanssa täällä Suomessa ja heillä on todella hyvä kuri naisiinsa. Tiukassa talutushihnassa ja nyrkillä lyödään jos ei totella.
Mutta tuonkin naisen alistamisen he ovat toki oppineet Suomessa +10 asumisvuoden aikana.
Muutenkin työni puolesta oon aika läheltä saanut todistella näiden muslimimiesten naistenkäsittelyä (mm. tuntematonta naista jolta ei herunut suorilta turpaan ja sylkeä naamalle = yksittäistapaus ofc(näitä samalla kaavalla tosin olen todistanut 3x), joka on aika rajua, mutta niinhän ne suomalaiset miehetkin on. SUOMALAISET MIEHET OVAT PERSEESTÄ!
Voisin vielä tilittää naispuolisen tuttavani puolesta, joka on jossain mamukeskuksessa töissä, ja joka itkee itsensä joka ilta uneen kun nuoret muslimipojat käyttäytyvät häntä kohtaan todella halventavasti.. Mutta se onkin jo toinen tarina! :piis:

:kyynel:

OT: Kylli, saanko mä tupeerata, nuuhkia ja hiveskellä sun hiuksia? Oot niin ihana. :haart:

En osannut päättää kenen tekstiä quottaisin mutta oikeastaan sopii vastaukseksi lähes kaikkiin edellisen sivun kommentteihin. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että käsitys ihmisarvosta ei saa olla valikoiva. Jos sanotaan että meillä ihmisoikeudet on itseisarvo, niin silloin se on itseisarvo myös muslimien kohdalla. Jos muslimeista löytyy maltillinen joukko jotka eivät perseile, niin silloin ei saa yleistää tai loukataan näiden henkilöiden ihmisarvoa. Jos haluamme tuomita ja vaadimme maltillisiakin muslimeja tuomitsemaan terrorismin, tämän ajattelun soisi näkyvän myös ei-muslimien puolella. Kyllä, on "väärin" ja epärationaalista jos maltillinen muslimi antaa hiljaisen hyväksyntänsä väkivallalle jota tehdään uskonnon nimissä. Samalla tavalla on "väärin" ja epärationaalista jos ei-muslimi hyväksyy muslimia kohtaan tehdyn henkisen tai fyysisen väkivallan uskonnon perusteella.

Indica - mulla oli teininä kausi jolloin islam kiinnosti ja silloin tuli käytyä moskeijassa tunneilla. Ei tässä mun mielestä ole mitään väärää, avartaa ainakin ajatusmaailmaa kun näkee ja kuulee mitä muslimit puhuvat omiensa kesken. Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.

Tosta mä oon samaa mieltä. Tosin mä nyt olen ihmisarvoon kuuluvista asioista jossain määrin eri mieltä. Ihmisarvo mulle tarkottaa esim sitä, että ihan rändomilla ilman syytä ei saa tehdä toiselle väkivaltaa. En mä näe haukkumista tai yleistämistä ihmisarvoloukkauksena, koska tekoina em. teot on kuitenkin niin lieviä. Sinäsä ihmisarvon tulee siinä mielessä kuulua kaikille, että yhteiskunta menisi suht sekaisin, jos tietty joukko ihmisiä saisi ihan oman tahtonsa mukaan ruveta lahtaamaan muita.

Sensijaan vapaata asumisoikeutta ja suomeenmuutto-oikeutta mä en näe mitenkään liittyvän ihmisarvoon ja sensellaiseen. Suomeenmuuttaminen ei ole kenenkään automaattinen oikeus. Edelleen, mielestäni suomalaisilla ja suomen valtiolla tulee olla päätäntävalta siitä, ketä tänne otetaan, millä perusteella otetaan, vai otetaanko ollenkaan. Siitä ei pitäisi kellään olla mitään nokankoputtamista, jos me päätetään ottaa tulijoita vain tietyistä nimetyistä maista jne.

Edelleen, mä en näe ensinkään tarpeellisena väkisin monikulttuuristaa suomea, mä en näe eri etnisten ryhmien tuloa suomeen hyvänä, enkä eri uskontojen, varsinkaan niin voimallisten kuin Islamin, tuloa minään hyvänä juttuna, joka tuottaa hyvää meidän maalle.

Silti, mun mielestä Kyllin mielipiteet on virkistäviä erilaisuudessaan, ja oikeasti mun mielestä oisi kiva kuulla hänen perusteluja enemminkin, ja kuten täällä palstalla joskus oli threadi siitä, kenet pakkislaisen haluisi nähdä livenä, niin Kylli ilmanmuuta kuuluisi siihen kastiin, koska on oikeasti mielenkiintosta nähdä joku joka voi olla niin täydellisen eri mieltä elämän perusasioista kuin itse olen.

En edelleenkään epäystävällisenä vittuiluna sano tätä, mut mun mielestä on oikeesti tosi mielenkiintosta törmätä ihan 100% eri mielipiteisiin kuin itselläni.

ps. sen mä haluan kysyä, että mitä mieltä sun lähipiiri oli islam-kiinnostuksesta? jos mulla oisi tytär, niin mä kytkisin sen vaikka ketjulla seinään, tai muuttaisin huippuvuorille sen kanssa ennemmin kuin antaisin sen kävellä kuunaan 50 metriä lähempänä moskeijaa. Sama koskee kaikkia naispuoleisia läheisiä. Miten sun läheiset otti sen, ja miten ihmeessä ne anto sun mennä?

Jos naisten paska asema muslimimaissa ei kerta ole islamin syytä, niin kerropa, minkä syytä se sitten on? Äläkä vastaa mitään ympäripyöreitä "kyllä meilläkin" -juttuja, vaan kerro nyt vaikka oma näkemyksesi asiaan. Mistä se johtuu?

Paha kapitalistinen valkoinen heteromies on opettanut muslimitkin huonoille tavoille?

Kylli, kysyn uudelleen aiemmin esittämäni kysymyksen: Uskotko sinä monikulttuurisuuteen ja sen tulevaisuuteen. Uskotko jokaisen kulttuurin voivan sulautua yhteen ja silti - yhteen sulautumisesta huolimatta - ihanan kultturellisesti Rikkaan monimuotoisuuden säilyvän. Ja ennen kaikkea, vielä rauhassa? Ole hyvä ja kerro tulevaisuudennäkymäsi, kerran esim. islamin tänne tuonti ei ole ongelma.

Musta toi koko monikulttuurisuus on niin utopiaa kuin vaan voi olla, suorastaan paradoksaalista.

Tosta mä oon samaa mieltä. Tosin mä nyt olen ihmisarvoon kuuluvista asioista jossain määrin eri mieltä. Ihmisarvo mulle tarkottaa esim sitä, että ihan rändomilla ilman syytä ei saa tehdä toiselle väkivaltaa. En mä näe haukkumista tai yleistämistä ihmisarvoloukkauksena, koska tekoina em. teot on kuitenkin niin lieviä. Sinäsä ihmisarvon tulee siinä mielessä kuulua kaikille, että yhteiskunta menisi suht sekaisin, jos tietty joukko ihmisiä saisi ihan oman tahtonsa mukaan ruveta lahtaamaan muita.

Sensijaan vapaata asumisoikeutta ja suomeenmuutto-oikeutta mä en näe mitenkään liittyvän ihmisarvoon ja sensellaiseen. Suomeenmuuttaminen ei ole kenenkään automaattinen oikeus. Edelleen, mielestäni suomalaisilla ja suomen valtiolla tulee olla päätäntävalta siitä, ketä tänne otetaan, millä perusteella otetaan, vai otetaanko ollenkaan. Siitä ei pitäisi kellään olla mitään nokankoputtamista, jos me päätetään ottaa tulijoita vain tietyistä nimetyistä maista jne.

Edelleen, mä en näe ensinkään tarpeellisena väkisin monikulttuuristaa suomea, mä en näe eri etnisten ryhmien tuloa suomeen hyvänä, enkä eri uskontojen, varsinkaan niin voimallisten kuin Islamin, tuloa minään hyvänä juttuna, joka tuottaa hyvää meidän maalle.

Silti, mun mielestä Kyllin mielipiteet on virkistäviä erilaisuudessaan, ja oikeasti mun mielestä oisi kiva kuulla hänen perusteluja enemminkin, ja kuten täällä palstalla joskus oli threadi siitä, kenet pakkislaisen haluisi nähdä livenä, niin Kylli ilmanmuuta kuuluisi siihen kastiin, koska on oikeasti mielenkiintosta nähdä joku joka voi olla niin täydellisen eri mieltä elämän perusasioista kuin itse olen.

En edelleenkään epäystävällisenä vittuiluna sano tätä, mut mun mielestä on oikeesti tosi mielenkiintosta törmätä ihan 100% eri mielipiteisiin kuin itselläni.

ps. sen mä haluan kysyä, että mitä mieltä sun lähipiiri oli islam-kiinnostuksesta? jos mulla oisi tytär, niin mä kytkisin sen vaikka ketjulla seinään, tai muuttaisin huippuvuorille sen kanssa ennemmin kuin antaisin sen kävellä kuunaan 50 metriä lähempänä moskeijaa. Sama koskee kaikkia naispuoleisia läheisiä. Miten sun läheiset otti sen, ja miten ihmeessä ne anto sun mennä?

Tosta sun tekstistä oikein paistaa perseennuolenta. Sun tavoittees on selkeesti vain kerätä pisteitä Kylliltä, kun olet samaa mieltä hänen kanssaan ja niin kiinnostunut, eikä esittää mitään oikeita mielipiteitä/väitteitä. Lähetä postikortti, soita läähätyspuhelu tai jotain, mutta älä pilaa keskustelua tolla. Todella läpinäkyvää.

Tosta sun tekstistä oikein paistaa perseennuolenta. Sun tavoittees on selkeesti vain kerätä pisteitä Kylliltä, kun olet samaa mieltä hänen kanssaan ja niin kiinnostunut, eikä esittää mitään oikeita mielipiteitä/väitteitä. Lähetä postikortti, soita läähätyspuhelu tai jotain, mutta älä pilaa keskustelua tolla. Todella läpinäkyvää.

:hyvä: Itse meinasin valittaa, että Indica saisi opetella kirjoittamaan... Mutta tarkemmin ajatellen viestin sisältö vastaa aika hyvin sen ulkoasua.
Olisi kyllä kiva kuulla Kylliltä kerrankin suora vastaus JerryS:n kysymykseen... :rolleyes:

Elä vitussa.

Eiku oikeesti, mä oon sitä mieltä et iha turha joukkoteilata sen takia, ettei mielipiteet osu yks yhtee omien kanssa. Jep, oon itsekin kansallismielinen, mua sylettaa ihan vitusti että tässä maassa asuu muslimeja, mä en ikipäivänä ottaisi yhtään afrikkalaista/muslimia töihin enkä ikipäivänä suostuisi sellaista hyväksymään sukuuni tai tapaamaan koskaan, jos joku sukulainen sellaisen ottaisi. Mä edelleenkin äänestän kokoomusta ja jos multa kysyttäisiin, lyötäisiin ei-valkoisilta rajat kiinni suomeen.

Mä en kaipaa pisteitä yhtään keltään, mä oon vaa sitä mieltä että ihan turha on teilata joku mielpiteiden vuoksi, asiat riitelee, ei ihmiset. nii sen pitäisi olla. Siin mielessä musta on vaa helvetin hyvä että täällä on tälläsiä Kyllejä, jotka heiluttelee vähän näitä yleisiä totuuksia.

Vaikka mä oonki sitä mieltä, et jos mä saisin päättää, karkotettaisiin joka ainoa Somali aika viipymättä takasin banaanilaivalla takasin afrikkaan, ja työvoimapula ratkastaisiin työllistämällä niitä aitoja ja oikeita suomalaisia, eikä mitään helvetin mullaheita.

Silti mä hyväksyn sen, ettei kaikki oo mun kanssa samaa mieltä rotukysymyksistä tai politiikasta tai taloudesta jne. miten voi edes olettaa että suuri yleisö hyväksyy ns rasistit, saatikka miten vastapuoli tulee ikinä meitä hyväksymään, jos itse ei suostu hyväksymään vastapuolta henkilöinä. Ainakin jollain tasolla.

e: sitäpaitsi väittelemällä tän vastapuolen edustajien kanssa julkisesti, palstalla mitä lukee kuitenkin vissii joku 40 000 ihmistä, muodostaa tahtomattaankin käsitystä itsestään ja näkökantansa edustajista suurelle yleisölle. Ja jos antautuu pelkästään teilaamaan henkilöä ja haukkumaan, ja nälvimään ja kyselemään säädyttömyyksiä.. Sillon kääntyy helposti monen muuten meidän-mielisen mielipide vastapuolen puolelle, vastapuolen argumenteista riippumatta.. Herrasmiesväittelyä täs vaa perääkuulutan.

Ilmaisinpa itseäni taas huonosti. Yritetään uudestaan: Islam ei tee naisille mitään, vaan ne miehet jotka vetoavat islamiin pahoinpitelevät naisia jne. Siis en nyt yleistänyt tätä kaikkiin miehiin, vaan hain takaa sitä että islam ei voi olla tekijä, vaan tekijänä on aina ihminen. Vaikka uskoisi mihin, niin aina ihmisellä on vastuu omista teoistaan. Sitä paitsi kaikki muslimit eivät käyttäydy sillä tavalla kuin nämä henkilöt jotka puolustelevat tekojaan uskonnolla, joten ilmeisesti väkivalta ei kuitenkaan ole islamin kuudes pilari.

Taskuamatsoni - en ole vetässyt vessanpöntöstä amisten ihmisarvoa. Olen vain todennut ettemme kaikki ole samanlaisia. Se että on samanarvoinen ei tarkoita sitä että olisi samantasoinen osaamiseltaan tai kyvyiltään. Jostain syystä kärhämöinti on nimenomaan alempien luokkien juttu.

Indica - kyllä lähipiirini oli suoraan sanottuna kauhuissaan koko islam-innostuksesta ja sain eräältä sukulaiselta vielä pari vuotta sen jälkeenkin synttärilahjaksi jotain huivin takaa -kirjallisuutta. ;)

JerryS - en usko siihen että paimentolaiselämään tottunut ihminen joka ei eläissään ole käyttänyt liettä voisi hirveän kauan jatkaa tuota elämäntyyliään Suomessa. Jos puhutaan pienemmistä kulttuurieroista niin mikäs siinä, olen koko ikäni elänyt sellaista elämää mikä täällä varmaan haukuttaisiin monikulttuuriseksi, ja ihan hyvin menee. Kulttuurit eivät ainakaan saman sukupolven aikana "sulaudu" yhteen - tähän asti en ole nähnyt montakaan ihmistä, joka suostuisi täysin hylkäämään oman kulttuurisen identiteettinsä. Kyllä meilläkin väännetään himassa ainakin kerran kuussa että pitäisikö jokin asia tehdä täkäläisittäin vai suomalaisittain - usein ei ole oikeasti mitään väliä kummin päin tehdään.

Taskuamatsoni - en ole vetässyt vessanpöntöstä amisten ihmisarvoa. Olen vain todennut ettemme kaikki ole samanlaisia. Se että on samanarvoinen ei tarkoita sitä että olisi samantasoinen osaamiseltaan tai kyvyiltään. Jostain syystä kärhämöinti on nimenomaan alempien luokkien juttu.

Tässä on hyvä syy jättää ne savimajoissa kyykkivät omaan maahansa.

No ei tässä nyt varmaa oo kyse siitä että mitä suljettujen ovien takana yksityisasunnoissa tapahtuu, vaan siitä, että pitääkö MEIDÄN, alkuperäisasukkaiden luopua omasta kulttuuristamme, siksi kun olemme Valkoisia eurooppalaisia länsimaalaisia, jotka ovat mädännäisiä sortajia, maailmanrauhan pilaajia, ydinpommin keksijöitä ja kapitalisteja.

Sekä siitä, että mikä velvollisuus meillä muka on ottaa meidän maihimme meitä halveksuvia musuja?

Mun mielestä sellasta velvollisuutta ei ole. piste. Mitä tulee luokkaeroihin, mun tuttavapiirissä ei ole yhtään edes yliopistossa sisällä käynyttä ihmistä allekirjoittanut poislukien, ja aika samoilla linjoilla mennään, toki itse olen kaveripiirissäni selkeästi konservatiivisin ja oikeistolaisin. Ei välttämättä koulutus ja liberaalius kulje käsi kädessä..

e:jep, mä en näe minään itsetarkoituksena ylevöittää itseäni sillä, että tuon uuden alaluokan alapuolelleni. Mä haluan nousta yhteiskuntaluokissa itse absoluuttisesti, enkä suhteellisesti sillä, että haluan importata viissataatuhatta lukutaidotonta persaukista mustaa miestä.

Ok. Voi olla että minä olen kasvanut jollain tosi poikkeuksellisella paikkakunnalla, mutta mulla on sellainen mielikuva nuoruudestani että meillä meni poikkeuksetta peruskoulussa lähes puolet tunnista siihen että opettaja yritti saada luokan sankareita kuriin. Nyt nämä ihmiset ovat (hieman sukupuolesta riippuen) joko työttömänä, vieroituksessa, teiniäitejä jne. Itse menin eri lukioon joten en seurannut näiden henkilöiden kehitystä kauhean läheltä enää myöhemmin, mutta veljeltäni kuulen tietysti juttua että kuka nyt on raskaana tai kuka vonkaa alaikäisiä tyttöjä. En pysty tuntemaan mitään syvää kunnioitusta näitä ihmisiä kohtaan ja kun suomennan itselleni iltalehtien juttuja siitä miten suomalaisnuoret ottivat yhteen somaliporukan kanssa, tuntuu ilmeiseltä että väkivalta ei ole yhtä yleistä kaikissa sosiaaliluokissa. Asenteet taas ovat eri juttu, varmasti mennään sitä konservatiivisemmaksi mitä enemmän on tuloja ja/tai koulutusta. Mutta miksi minun pitäisi ajaa perussuomalaisten asiaa ulkomaalaisten maastapoistosta, kun minä en ole se jolle tämä aiheuttaa ongelmia? Jos jonkun juntin mielestä omassa käytöksessä ei ole mitään vikaa vaan ongelma johtuu (insert here kenestä et tykkää), niin demokratian hengessä hänen tulee tietysti vakuuttaa muut omasta kannastaan.

Mutta miksi minun pitäisi ajaa perussuomalaisten asiaa ulkomaalaisten maastapoistosta, kun minä en ole se jolle tämä aiheuttaa ongelmia? Jos jonkun juntin mielestä omassa käytöksessä ei ole mitään vikaa vaan ongelma johtuu (insert here kenestä et tykkää), niin demokratian hengessä hänen tulee tietysti vakuuttaa muut omasta kannastaan.

Tämä on kait sitten sitä maailmankansalaisuutta, jos ainoat kärsimykset mitkä kiinnostaa ovat omia. Tietty tämä poistaa humanitäärisen syyn ottaa lisää pakolaisia Suomeen. Minusta vain ei oikein muita syitä humanitääristen lisäksi olekkaan.

Itse asiassa täällä on myös vihjattu siihen suuntaan ettei maltillista islamia ole olemassakaan vaan kaikki muslimit ovat oikeasti sekopäitä.
Minä en vihjaa, vaan väitän aivan suoraan, että maltillista islamia ei ole olemassakaan.

Jos muslimi käyttäytyy normaalin ihmisen lailla, hän käyttäytyy siten nimellisesti tunnustamastaan (muttei aktiivisesti harjoittamasta) uskosta huolimatta, ei sen ansiosta.

Ei h*lvetti tää on jotain käsittämätöntä. Sun mielestä ei ole ookoo sanoa, että muslimit ovat *piip*, mutta jos ei ole käynyt yliopistoa, on ehdottomasti *piip*. Mielestäsi muslimit pitää ottaa jokainen ennakkoluulottomasti vastaan kuin tyhjä taulu, mutta ns. alemmat luokat olet rankannut tiettyyn muottiin jo valmiiksi. Jos minä sanon, että islam on väkivaltainen kulttuuri, sinun mielestäsi minä sorran maltillisia muslimia. Jos sinä taas sanot, että amikset ovat hieman vähäjärkisiä reppanoita, jotka rettelöi päivät pitkät, se sortaa ihan samalla lailla sitä joka aamu omaan firmaansa töihin menevää autonasentajaa.

SILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ OSAAMISEN JA KYKYJEN, EIKÄ VARSINKAAN ÄLYKKYYDEN KANSSA, ETTÄ MITÄ KOULUA ON KÄYNYT.

En tosiaan tiedä missä olet lapsuutesi ja nuoruutesi viettänyt, mutta itse olen kotoisin kohtalaisen hmmm... vähävaraiselta seudulta. Luokassa oli ongelmia vain harvoin. Kuitenkin ne, jotka myöhemmässä elämässä ovat esim. deekuiksi tai kriminaaleiksi ruenneet, ovat niitä jotka eivät peruskoulun jälkeen mitään kouluja käyneet (joko ollenkaan tai keskeyttivät lukion/amiksen). Lukion käyneistä osa tippui kärryltä valmistumisen jälkeen -> kaupan kassalla tai siivoamaan, osa lukion jälkeen yliopistoon ja sen jälkeen päämäärätöintä hilipatihippan elämää, amk:n käyneet tainneet parhaiten sulautua kristillisen työmoraalin omaavaan yhteiskuntaan, samoin amikset. Näin pääosin, poikkeuksia tosin on. Mielestäni tästä koulutushommasta on turha vetää yleistyksiä (toisin kuin islamista), koska jakauma menestyksen/käyttäytymisen suhteen on niin laaja.

Jos mielestäsi alemmat luokat on jotain paskaa, niin miksi haluat sieltä bambumajasta ihmisiä tänne? Ei ne ole yliopiston käyneitä, tuskin amistakaan ovat käyneet. Ihan tarpeeksi täällä on tämän "alemman luokan" (itse en viittaa tällä amiksiin tai amk:n käyneisiin) kansalaisia ilman maahanmuuttoakin.

Back
Ylös Bottom