En osannut päättää kenen tekstiä quottaisin mutta oikeastaan sopii vastaukseksi lähes kaikkiin edellisen sivun kommentteihin. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että käsitys ihmisarvosta ei saa olla valikoiva. Jos sanotaan että meillä ihmisoikeudet on itseisarvo, niin silloin se on itseisarvo myös muslimien kohdalla. Jos muslimeista löytyy maltillinen joukko jotka eivät perseile, niin silloin ei saa yleistää tai loukataan näiden henkilöiden ihmisarvoa. Jos haluamme tuomita ja vaadimme maltillisiakin muslimeja tuomitsemaan terrorismin, tämän ajattelun soisi näkyvän myös ei-muslimien puolella. Kyllä, on "väärin" ja epärationaalista jos maltillinen muslimi antaa hiljaisen hyväksyntänsä väkivallalle jota tehdään uskonnon nimissä. Samalla tavalla on "väärin" ja epärationaalista jos ei-muslimi hyväksyy muslimia kohtaan tehdyn henkisen tai fyysisen väkivallan uskonnon perusteella.
Indica - mulla oli teininä kausi jolloin islam kiinnosti ja silloin tuli käytyä moskeijassa tunneilla. Ei tässä mun mielestä ole mitään väärää, avartaa ainakin ajatusmaailmaa kun näkee ja kuulee mitä muslimit puhuvat omiensa kesken. Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.
Indica - mulla oli teininä kausi jolloin islam kiinnosti ja silloin tuli käytyä moskeijassa tunneilla. Ei tässä mun mielestä ole mitään väärää, avartaa ainakin ajatusmaailmaa kun näkee ja kuulee mitä muslimit puhuvat omiensa kesken. Eikä islam mielestäni tee naisille mitään, vaan miehet pahoinpitelevät naisia ja sortavat heidän taloudellisia ja sosiaalisia oikeuksiaan itsekkäistä syistä.