Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Joo, mutta "tätikävelyssä" ei olekaan kyse normaalista lampsimisesta vaan sellaisesta raivosta että tulee hiki jo pelkästä katsomisesta. Kävelyvauhtista hölkkää uskoisin kyseisten muidujen pistelevän menemään kevyesti, ihmettelenkin että miksi ovat valinneet kyseisen tien.

Tätikävely ei välttämättä kuitenkaan rasita niveliä samalla tavallla kuten esimerkiksi hölkkäys, jossa kuitenkin luultavasti enemmän tapahtuu hakkavaa yhtäjaksoista liikettä, jolloin nivelet on kovemmilla paineilla.

Katsos kun tädeillä on jo vanhat luut... :rolleyes:

Tätikävely ei välttämättä kuitenkaan rasita niveliä samalla tavallla kuten esimerkiksi hölkkäys, jossa kuitenkin luultavasti enemmän tapahtuu hakkavaa yhtäjaksoista liikettä, jolloin nivelet on kovemmilla paineilla.

Katsos kun tädeillä on jo vanhat luut... :rolleyes:
Jep, toi kävi mielessä itelläkin... mutta "tätikävelyä" harrastaa nuoret parikymppiset muijatkin! :)

Toivoisin että joku ilmoittaisi sen olevan ylivoimainen rasvanpolttomenetelmä vrt lenkkeily. Siinä vaiheessa meikäläinen lähtee meinaan "setäkävelemään".

Eiköhän siinä kävelyssä ole tarkotus yksinkertasesti saada mahdollisimman suuri hyöty irti liikunnasta, kun ei kuitenkaan haluta/jakseta jostain syystä hölkätä tai juosta.

Mikä mättää, kun hartioita pyöritellessäni tunnen "rutinaa" solisluun ympäristössä?

Toi on kyllä hyvä softa, mä olen printannu vaikka mitä mutta ongelma tulee siinä kun pitäisi teipata se 8x5 A4-arkin kokoinen kuva seinälle. :D

Itsekin olen tällä joskus tehnyt 7x7 kuvan seinälle ja kyllähän siinä oli värkkäämistä. Saakos pistekoon tässä niin pieneksi ettei niitä erota, sillä kuvani on luokkaa siluetti eli paikoin joko täysin musta tai täysin valkoinen enkä siten kaipaisi pisteitä sinne vaan pelkkää väriä. Toisaalta ensiksi tuo vektorimuodossa oleva tiedosto pitäs muuttaa sellaseks mitä toi rasterbator ymmärtää, mut eiköhän google auta

Renkaita täyttäessä saako sen ilmaletkun huoltsikalla jotenkin lukittua?

Jep, toi kävi mielessä itelläkin... mutta "tätikävelyä" harrastaa nuoret parikymppiset muijatkin! :)

Toivoisin että joku ilmoittaisi sen olevan ylivoimainen rasvanpolttomenetelmä vrt lenkkeily. Siinä vaiheessa meikäläinen lähtee meinaan "setäkävelemään".

Itsehän en suoranaista tätikävelyä harrasta, mutta melko rivakkaan tulee lampsittua. Nilkat kun ei kestä juoksemista :(
Eli veikkaisin, että tosiaan yritetään saada sitä hyötyä siitä mahdollisimman paljon irti, niinkun joku jo sanoikin.

Minne se pitäis lukita? Tottahan toki sen letkun päässä olevan liittimen saa kiinnitettyä renkaan venttiiliin painamalla sitä liittimen nappia/vipua ja tunkemalla venttiilin kiinni siihen.

Joko kysymys meni multa ohi tai sitten vastasin jo siihen.

Jos nyt oikein muistan niin ainakin tampereen seudulla taisi maksaa n. 2,5e kuutio. 1e puhtaasta vedestä ja 1,5e jäteveden puhdistukseen.

Edit. vertailuna nyt Helsingin vesi
"Veden käyttömaksu 0,61 eur/ m3 (veroton), 0,74 eur/m3 (verollinen)
Jäteveden käyttömaksu 1,00 eur/m3 (veroton), 1,22 eur/m3 (verollinen)"

Kannattaa varmaan selvittää omalta vesilaitokselta jos tarkempaa tietoa haluat, mutta tässä pari esimerkkiä nopeasti netistä poimittuna.

Helsingin Vesi 1,96 €/m3 (vesi 0,74 + jätevesi 1,22)
Tampereen Vesi 2,43 €/m3 (0,99 + 1,44)

Edit. Baabloo oli nopeampi ja oikeilla linjoilla.

Olen tilanteessa jossa minun erinäisistä käytännön syistä on kannattavampaa liittyä kunnan veteen kuin nostaa omasta kaivosta vaihtelevanlaatuista vettä pumpulla. Näin haja-asutusalueella ei ole mahdollista liittyä kuitenkaan kunnan viemäriin (koska sitä ei täällä edes ole), vaan jätevedet on käsiteltävä itse ja maksettava loka-auton käynneistä kuten tähänkin asti. Nyt ihmettelenkin, kun minulle on kerrottu, että minun pitää maksaa myös tuo jätevesimaksu, miten se on mahdollista?! Onko tämä ihan laillista toimintaa?:curs: Voiko tästä valittaa johonkin? Kuluttaja-asiamiehelle? Onhan tämä tälleen toiminut tähänkin asti tällä seudulla, mutta miksei nämä tampiot ole nousseet jo barrikadeille? Tämähän on väärin!

Sen rullan pitäisi lukittua kun nyppäsee "terävästi/lyhyesti" siitä letkusta. Tosin useimmilla asemilla sen lukkoon yrittäminen on täysin toivotonta.

Olen tilanteessa jossa minun erinäisistä käytännön syistä on kannattavampaa liittyä kunnan veteen kuin nostaa omasta kaivosta vaihtelevanlaatuista vettä pumpulla. Näin haja-asutusalueella ei ole mahdollista liittyä kuitenkaan kunnan viemäriin (koska sitä ei täällä edes ole), vaan jätevedet on käsiteltävä itse ja maksettava loka-auton käynneistä kuten tähänkin asti. Nyt ihmettelenkin, kun minulle on kerrottu, että minun pitää maksaa myös tuo jätevesimaksu, miten se on mahdollista?! Onko tämä ihan laillista toimintaa?:curs: Voiko tästä valittaa johonkin? Kuluttaja-asiamiehelle? Onhan tämä tälleen toiminut tähänkin asti tällä seudulla, mutta miksei nämä tampiot ole nousseet jo barrikadeille? Tämähän on väärin!

No eikö sitten kannata käyttää omaa kaivoa jos muuten joutuu maksamaan kunnan likavedestä vaikkei sitä käytäkään?

Back
Ylös Bottom