Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mun oma tyhmä kysymys:

Miksi se naama pitäisi olla näkyvissä? Että voi sitten kuvitella silvotulle ruumiille oikeat kasvot kun kuolinsyyraportti julkaistaan? Bongailla galtsusta oikeaa naamaa? Mikä helvetti ihmisiä oikein vaivaa?
En tiedä olenko liian kyyninen vai mitä mutta minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään jonkun ruumiin kasvot tai muutenkaan koko asia. Kaikilla noilla "hän oli paras kaverini" -jutuilla myydään vaan lisää lehtiä ja rahaa tulee... En usko että näistä "suurista tragedioista" ennenkin kirjoitelleet paskalehtien toimittajat välittää juurikaan muusta kuin siitä miten saadaan lehtiä myytyä mahdollisimman paljon ja saako jotain bonuksia sitten siitä.
Toivottavasti kaikesta tästä koohotuksesta saataisiin oikeasti kiinnitettyä jotain huomiota nuorten mielenterveysongelmiin, mutta ainahan se jää sille "huono kasvatus ja videopelit, vanhempien vikahan tää oli, ei meidän Pertti olis ikinä.." tasolle.

Mihin se perustuu että kylmä kahvi kaunistaa? Väittäävät että ryppyjäkin silottaa mut miten muka?

ja tässähän nimittäin on perää!! olen juonu kylmää kahvia nyt kohta kaks viikkoo ja tuloksia havaittavissa:
-naapurin mies hymyili mulle normaalia pitempään
-baarissa miehet olivat tiiviisti kimpussa VAIKKA en ollut edes tanssimassa (ja tämä on ennenkokematonta)
-alkossa kysyttiin papereita <3 (tää oli kaikkein paras näistä tuloksista, kiitos alkon kassa <3<3<3)

ja tässähän nimittäin on perää!! olen juonu kylmää kahvia nyt kohta kaks viikkoo ja tuloksia havaittavissa:
-naapurin mies hymyili mulle normaalia pitempään
-baarissa miehet olivat tiiviisti kimpussa VAIKKA en ollut edes tanssimassa (ja tämä on ennenkokematonta)
-alkossa kysyttiin papereita <3 (tää oli kaikkein paras näistä tuloksista, kiitos alkon kassa <3<3<3)
Tai sitten kyseessä on placebo-vaikutus: olet juonut kylmää kahvia, jonka uskot kaunistavan. Siten koet itsesi kauniimmaksi ja tämä heijastuu käyttäytymiseesi ja saa sitä kautta miehet kiinnittämään sinuun enemmän huomiota kuin ennen. Ja alkon kassan kai kuuluukin kysyä paperit 20-vuotiaalta? Mutta joka tapauksessa, hieno juttu, että elämänlaatusi on parantunut kylmän kahvin juomisen ansiosta :thumbs:. Minua tämä tarina ei silti saanut muuttamaan käsitystäni siitä, että kahviin ei tule taikavoimia sen jäähtyessä :).

Tai sitten kyseessä on placebo-vaikutus: olet juonut kylmää kahvia, jonka uskot kaunistavan. Siten koet itsesi kauniimmaksi ja tämä heijastuu käyttäytymiseesi ja saa sitä kautta miehet kiinnittämään sinuun enemmän huomiota kuin ennen. Ja alkon kassan kai kuuluukin kysyä paperit 20-vuotiaalta? Mutta joka tapauksessa, hieno juttu, että elämänlaatusi on parantunut kylmän kahvin juomisen ansiosta :thumbs:. Minua tämä tarina ei silti saanut muuttamaan käsitystäni siitä, että kahviin ei tule taikavoimia sen jäähtyessä :).

Itseasiassa en todella uskonut kylmän kahvin vaikutukseen.. joten en ollut mitenkään varma sen toimivuudesta.. En sit tiiä, saattohan tässä vähän placeboakin olla.. Ja ei se alkon kassa aina niitä papruja kysy.. nyt kysyi <3 vaikka ostin laimeita <3<3<3 :)

Minusta taas on ammattiauttajan paikka, jos ei pysty kokemaan aitoa empatiaa näkemättä sitä nättiä naamaa. Samat kysymykset tulevat mieleen. Edelleen, itse en haluaisi antaa oman omaiseni kuvaa julkiseen levitykseen, jos tämä olisi ollut jonkun veriteon uhrina. Vaikka itse ei sellaisia visioisikaan, maailmassa on (ja vielä erittäin paljon) kaiken maailman gorepervoja, jotka mielellään näillä mässäilevät. Se, että minä sen tiedostan ei mielestäni vaadi vielä soittoa pollatohtorille, mutta olet toki oikeutettu mielipiteeseesi.
Fakta nyt vaan on että on huomattavasti helpompi sivuuttaa jokin traaginen tapahtuma kun se ei henkilöidy sen tarkemmin kehenkään. Helpoiten sen vaikutuksen huomaa juuri näissä aiemmin manitsemissani tuhansia ihmishenkiä vaatineissa katastrofeissa. Ei ne dokumentin tekijät huvikseen sieltä poimi niitä yksittäisiä kohtaloita ja tarinoita. Nehän ovat kokonaisuuden kannalta vai hiekanjyvä autiomaassa. Noissa tapauksissa tarkoitus lienee kuitenkin vedota ihmisiin ja herättää ihmiset tilanteen vakavuuteen.

Jos jokaisessa mahdollisessa kuvan julkistamisessa aletaan miettimään, että maailmasta löytyy varmasti joku friikki, joka käyttää tätä kuvaa hämäriin mielihaluihinsa, niin ei täällä näkyisi enää kuvia ollenkaan.

Pollatohtorille voi toki soitella vaikka uniensa puolesta (tms pikkuasian jos siltä tuntuu), joten ei ehkä kannata ottaa tota mainintaani sen suuremmin itseensä. Esitit itse kommenttisi melko kärkkäästi joten hyvien tapojen mukaisesti vastaus noudattaa samaa kaavaa.

Olen muutaman kerran (hieman huvittuneenakin) katsellut joidenkin naisten harrastamaa "tätikävelyä". Kyseinen kävelymuoto on jossain harmaalla alueella kävelyn ja hölkän välimaastossa. Ihmettelenkin että mikseivät he samantien alkaisi hölkkäämään kun senkin luulisi luonnistuvan noin vauhdikkaan lajin harrastajalta (pikakävelijöistä ei ole kuitenkaan kyse). Tuntomerkit kyseiselle harjoitteelle ovat siis: kuntoiluvarusteet, käsien voimakas heilutus puolelta toiselle, pään nyökyttely edes takas, ponnarin heiluminen puolelta toiselle (mikäli löytyy), pitkät ja vauhdikkaat askeleet ja Justiinamainen (Pekka ja Pätkä) tomeruus.

Mikä tämän touhun virallinen nimi on (esim. "power-walking" tms) ja onko siinä jotain etuja esim. hölkkään verrattuna? :)

Olen muutaman kerran (hieman huvittuneenakin) katsellut joidenkin naisten harrastamaa "tätikävelyä". Kyseinen kävelymuoto on jossain harmaalla alueella kävelyn ja hölkän välimaastossa. Ihmettelenkin että mikseivät he samantien alkaisi hölkkäämään kun senkin luulisi luonnistuvan noin vauhdikkaan lajin harrastajalta (pikakävelijöistä ei ole kuitenkaan kyse). Tuntomerkit kyseiselle harjoitteelle ovat siis: kuntoiluvarusteet, käsien voimakas heilutus puolelta toiselle, pään nyökyttely edes takas, ponnarin heiluminen puolelta toiselle (mikäli löytyy), pitkät ja vauhdikkaat askeleet.

Mikä tämän touhun virallinen nimi on (esim. "power-walking" tms) ja onko siinä jotain etuja esim. hölkkään verrattuna? :)

kaikkien kunto ei välttämättä kestä hölkkäämistä.. kävely rasittaa vähemmän

mikä sen wanhan liiton futaajan nimi oli millä oli ihan hervoton kiharatukka

Oisko ollut Rudi Völler?
Tai sitten Ruud Gullit, mutta ei taida omata ihan kiharoita, enemmänkin rastat

Miksi peltojen keskellä on usein järjettömän kokoinen kivikasa? Ilmeisesti peltoa muokatessa isot kivet kerätään pois, mutta miksi ne kerätään pellon keskelle eikä esim. jonnekin reunaan pois pellolta? Luulisi olevan helpompi tehdä peltotöitäkin kun ei tarvitse varoa jotain kivikkoa. Vai onko tuolla kivikolla joku tarkoitus? Maalaiset vastatkaa :)

Miksi peltojen keskellä on usein järjettömän kokoinen kivikasa? Ilmeisesti peltoa muokatessa isot kivet kerätään pois, mutta miksi ne kerätään pellon keskelle eikä esim. jonnekin reunaan pois pellolta? Luulisi olevan helpompi tehdä peltotöitäkin kun ei tarvitse varoa jotain kivikkoa. Vai onko tuolla kivikolla joku tarkoitus? Maalaiset vastatkaa :)

Ne kivethän sitten haetaan traktorilla pois, joten periaatteessa sama mihin sen kasan tekee. Mutta kun käsin ne sieltä (rahaa keräävät futisjunnut) kerätään niin lyhin matka se on siihen keskelle se kasa muodostaa :) Joku vielä maalaisempi korjatkoon jos meni väärin

edit. Enpäs tiedäkään menikö tuo vastaukseni oikein..Joskus sotien jälkeen kun ite olin kiviä keräämässä junnuna pellolta niin se traktori ajoi samaan aikaan siinä vieressä ja heiteltiin suoraan sinne lavalle..

^Kyllä tuo kuulostaa loogiselta ja tuli itselläkin mieleen. Ne kivikasat jotka on aikoinaan käsin kerätty (tai peräti hepo apuna), on varmaan sitten vaan jääneet sinne keskelle koska se ala jonka ne peittää ei ole ollut vaivan väärti että ne kivet olisi haettu sieltä pois. Tietenkään pellon laidalta niitä ei olla lähdetty roudaamaan sinne keskelle, vaan ne on jääneet sinne laidoille? Mutta koska eivät muodosta kekoa vaan ennemminkin rivistön, niin ne vaan ei pistä silmään. Ja sieltä ne on ehkä viitsitty hakea poiskin, edes osittain. Ennenhän noita käytettiin talojen perustuksissa yms.

Jos haluan tulostaa vektorigrafiikkaa, jota haluaisin suurentaa useamman arkin kokoiseksi niin millähän ohjelmalla se onnistuu helpoiten? Eli niin että kuvan voi jakaa vaikka 3x3 arkille

Usein nuo "pysyvät "kivikasat syntyy kohtiin joissa on kallio tai muita suuria kiviä pinnassa. Loppujen lopuksi näissä paikoissa ei ole paljoakaan väliä onko siinä 1 vai 100 kiveä koska se kylvämättä jäävä pinta-ala on kuitenkin hyvin pieni ja farmarin ei kannata alkaa nysväämään parin neliön takia, vieläpä koneiden hajoamisen uhalla.
Samalla nuo kasat toimii vähän varotusmerkkinä, vieraampi kuskihan ei niitä yksittäisiä kiviä tiedä ulkoa eikä välttämättä huomaa.
Yleensä nuo kivet muokatessa heitetään johonkin pellon reunoille tai muualle ja keskemmällä olevat kivet tulee kerättyä ohjaamoon niin voi jossain reunassa taas heitellä pois kun on hytti täynnä. :D

kaikkien kunto ei välttämättä kestä hölkkäämistä.. kävely rasittaa vähemmän
Joo, mutta "tätikävelyssä" ei olekaan kyse normaalista lampsimisesta vaan sellaisesta raivosta että tulee hiki jo pelkästä katsomisesta. Kävelyvauhtista hölkkää uskoisin kyseisten muidujen pistelevän menemään kevyesti, ihmettelenkin että miksi ovat valinneet kyseisen tien.

Back
Ylös Bottom