Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ja mitähän on "minunkaltaiset ihmiset"? Ilmeisesti kuljen myöskin nokka pystyssä ja mitä muuta täällä vielä onkaan esitetty. Ihmiset voivat joskus olla eri mieltä eikä se varmaan ole mikään peruste demonisoida ketään. Voi jopa olla että minäkin käyn töissä ja teen kovaa duunia, vaikka en laskekaan kuinka monta senttiä maksamistani veroista menee minkäkin ongelmaryhmän hoitoon.

Sinähän se lähinnä täällä olet yliopistosta vinkunut ja somaleista nyt ei tahdo keksiä mitään positiivisia seikkoja edes yrittämällä.

Joku alkoi vinkumaan suomalaisesta kulttuurista ja minä vinguin takaisin että meitä on moneksi.

Ja mitähän on "minunkaltaiset ihmiset"? Ilmeisesti kuljen myöskin nokka pystyssä ja mitä muuta täällä vielä onkaan esitetty. Ihmiset voivat joskus olla eri mieltä eikä se varmaan ole mikään peruste demonisoida ketään.

Erimieltä olemisessa ei ole lähtökohtaisesti mitään vikaa, ratkaisevaa ovat perustelut. Minä olen heti valmis kääntämään takkia kun osoitat, että muslimien maahanmuutosta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Et kuitenkaan ole tarjonnut mitään perusteluja asian puolesta, vaan olet keskittynyt vikojen etsimiseen suomalaisista. Odottaisin hieman tasokkaampaa debattia, olethan sentään yliopistotason nainen.

Voi jopa olla että minäkin käyn töissä ja teen kovaa duunia, vaikka en laskekaan kuinka monta senttiä maksamistani veroista menee minkäkin ongelmaryhmän hoitoon.

Tämä on lähinnä huonoa talouden pitoa. Toivottavasti et sentään ole VM:llä töissä.

Monikulturismi _ääri-ilmiönä_ on tasapäistämistä ja loppujen lopuksi tavoitteena on vaan muussata kaikista ihmisistä samanlaista aivotonta massaa, ja näitten ymmärtäväisten bättre folkin päästä loistamaan autuuttaan. Liekkö niillä ymmärrettävillä "reppanoilla" tässä vaiheessa merkitystä, pääasia että itse saa päteä. No kuitenkin: Suomalaisten intellektuällejen mamun paapojan ensimmäisenä kulttuurina tuholistalla on suomalainen kulttuuri.

Minun Suomeni saattaa olla juntti, mutta sori vaan, en ole huomannut suomalaisten käytös- tai juomatavoissa suuremmin ongelmia. Ystävällisiäkin vielä ovat, prkl! Amislaiset, amk:t ja suurin osa yliopiston käyneistäkin on siedettäviä (ne tekniikan puolta opiskelleet). (toim. huom- saattaa johtua porukoista joissa liikun... Sitä tosin ihmettelen missä nämä hienoperseet ovat jotain deekuja nähneet!)

Kai tälle hiljaiselle perinteiselle suomi-kulttuurillekin on paikkansa, edes täällä kylmässä pohjolassa jonne edes kukaan ei oikeesti voi haluta! Siis ainakin kaikki mitään mistään tajuavat intellektuällit luokan priimukset lähtevät jonnekin fiinimpään, kuten Ranskaan tai Saksaan. Vähintään.

Islamiin en tällä kertaa sekaannu, en ole perehtynyt tarpeeksi kommentoidakseni muuta kuin: maassa maan tavalla!

edit: sori hoono soomi, mutta olen amis. Ei kun amkin käynyt. miten se meni.

Ja mitähän on "minunkaltaiset ihmiset"?

Sellaiset ihmiset, joiden yksisilmäisyyden yli käy vain heidän ylimielisyytensä.

Ilmeisesti kuljen myöskin nokka pystyssä ja mitä muuta täällä vielä onkaan esitetty.

En olisi kauhean yllättynyt, ainakin kun kadulla tulee vastaan joku rasvanäppi amis, tulee lienee pakottava tarve nostaa nokka pystyyn ja lisätä vähän askellusta. Kenties olisi myös hyvä saada Suomeenkin kadut paremmille ihmisille, jotta et vahingossakaan joutuisi kävelemään samalla kadulla jonkun likaisen amiksen kanssa.

Noh ehkä on hieman väärin olla tyly Kyllille, kuitenkin hän toi ainakin minun mieleeni sen vanhan viisauden, että Suomessa on aina ollut älymystöä viisaampi rahvas:)

Tämä keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että islam leviäisi ympäri Eurooppaa maltilliseksi naamioituneena. Kun en ole tästä mitään todisteita nähnyt, niin en ymmärrä mistä puhutaan.

Minua huolestuttaa lähinnä se, että kulttuurin/etnisen alkuperän/uskonnon alle listataan asioita jotka eivät sinne kuulu. Tämä on ainakin minun kokemukseni kun olen viimeisen vuoden ajan ollut mamu. Valtaväestö saa puuttua sinussa mihin tahansa ja miten tahansa - sana on vapaa. Et voi puolustautua, koska silloin vastustat valtaväestöä ja se tekee tilanteen vaan pahemmaksi. Vaikka välillä on ollut rankkaa, niin silti olen kiitollinen tästä kokemuksesta koska se on tehnyt minusta inhimillisemmän. Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta olen vasta nyt tajunnut kun itse olen kohteena, että jokainen verbaalinen lyönti sattuu. En jotenkin ymmärtänyt tätä ennen kun puhuin mamuista ja luulin että minulla on suomalaisena oikeus sitä ja oikeus tätä.

Kysyn nyt vielä kerran että miksi tämä valitusvirsi pitää ulottaa kaikkiin maahanmuuttajiin tai kaikkiin muslimeihin tai kaikkiin värillisiin maahanmuuttajiin, eikä vaan niihin jotka ovat toistuvasti poliisin kanssa tekemisissä? Eikö maahanmuuttaja joka maksaa veroja Suomeen ja noudata lakeja ole ansainnut paikkansa?

Ymmärtävät, suvaitsevaiset, haihattelijat, suhteellisuuden- ja todellisuudentajun menettäneet.

Veikkaisinpa että noita paria viimeistä ei ole vielä kerinnyt täydellisesti edes kehittyä. Ihan katsomalla ikää profiilissa...

Eikö maahanmuuttaja joka maksaa veroja Suomeen ja noudata lakeja ole ansainnut paikkansa?

Tietenkin on. Ongelma on se, että monista maahanmuuttajaryhmistä vain pieni osa on tälläisiä. Mitä isompi kulttuuriero niin sitä vähemmän on näitä paikkansa ansanneita. Kuten sanottu niin joistain somaleista tälläisiä on alle 10%.

Tietenkin on. Ongelma on se, että monista maahanmuuttajaryhmistä vain pieni osa on tälläisiä. Mitä isompi kulttuuriero niin sitä vähemmän on näitä paikkansa ansanneita. Kuten sanottu niin joistain somaleista tälläisiä on alle 10%.

Ok, fair enough ja olet varmaankin oikeilla jäljillä. Sitten olisi kuitenkin hyvä rajata arvostelun kohteena olevaa ryhmää pienemmäksi. Maahanmuuttaja ei taida olla oikea termi ollenkaan. Voi tuntua pilkunviilaukselta, mutta jos vastustamme yleensä kaikkia jotka ovat vaikka islaminuskoisia, niin sehän antaa viestin että maahanmuuttaja/muslimi ei koskaan tule kelpaamaan meille, riippumatta siitä miten elää. On muutenkin resurssien haaskausta koulia koko yhteisöä jos Helsingin poliisi tuntee suunnilleen nimeltä ne todelliset ongelmatapaukset. En sitten tiedä onko jotenkin poliittisesti epäkorrektia ruveta osoittelemaan sormella...?

Helsingin poliisi tuntee suunnilleen nimeltä ne todelliset ongelmatapaukset. En sitten tiedä onko jotenkin poliittisesti epäkorrektia ruveta osoittelemaan sormella...?

Tunteekohan Pariisin, Madridin, Lissabonin, Tukholman, Berliinin, Amsterdamin, jne. poliisi myös suunnilleen nimeltä ne todelliset ongelmatapaukset....:jahas:

Minua huolestuttaa lähinnä se, että kulttuurin/etnisen alkuperän/uskonnon alle listataan asioita jotka eivät sinne kuulu.

Niii-i ja suomalaiset voi kaikki niputtaa raisistisiksi naistenhakkaajajunttihomoamiskänniääliöjne..lokeroon.

On muutenkin resurssien haaskausta koulia koko yhteisöä jos Helsingin poliisi tuntee suunnilleen nimeltä ne todelliset ongelmatapaukset.

Jos Suomessa on näin lonkalta sanottuna kymmenen tuhatta somalia, jotka tekevät Suomen ryöstöistä 12% ja joista 9000 ei ole mukana työelämässä niin tämä on huomattavasti isompi ongelma kuin poliisin nimeämät ongelmatapaukset.
Suomi kestää tämän 10 000 somalia. 100 000 voisi olla jo iso ongelma. 1000 000 tuhoaisi suomalaisen yhteiskunnan ja Suomi alkaisi muistuttamaan Somaliaa. Sanan somali paikalle voit laittaa ihan minkä tahansa etnisen ryhmän, vaikka mustalainen, joka kuluttaa enemmän yhteiskunnan varoja kuin tuottaa.

Tunteekohan Pariisin, Madridin, Lissabonin, Tukholman, Berliinin, Amsterdamin, jne. poliisi myös suunnilleen nimeltä ne todelliset ongelmatapaukset....:jahas:

Jotenkin alkaa menemään kettuilun puolelle. Miten sinä nyt sitten ratkaisisit tämän ongelman? Kaikki jotka puhuvat muuta kuin savvoo kovvoo ja hiljoo ulos maasta...?

Miten sinä nyt sitten ratkaisisit tämän ongelman?

Länsimaihin päästetään vain ja ainoastaan ihmisiä, joilla on tiedossa työpaikka.
Mikä tässä on niin vaikeaa?

Jotenkin alkaa menemään kettuilun puolelle. Miten sinä nyt sitten ratkaisisit tämän ongelman? Kaikki jotka puhuvat muuta kuin savvoo kovvoo ja hiljoo ulos maasta...?

Ymmärsit intellektuellina yliopisto-opiskelijana kuitenkin pointin. Hyvä. Tuosta Cthulhun postista voisit vaikka jatkaa pohdiskelua.

Back
Ylös Bottom