Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/670548

Kyllä asiasta on tulossa vielä kova vääntö tulevaisuudessa eu-tasolla.

"Alunperin Ranska halusi vaatimuksen siitä, että maahanmuuttajat allekirjoittavat ns. integraatiosopimuksen, jossa he sitoutuvat oppimaan maan kielen ja hyväksymään sen arvot."

Ei kyllä yllätä, että tällainenkin on eu-tasolla liian kova vaatimus maahanmuuttajia kohtaa. Minusta nämä ovat päivänselviä asioita, jotka sopisivat itsellenikin jos muuttaisin toiseen maahan. Lisäisin tuohon vielä, että maksimissaan pari-kolme vuotta voisi maksimissaan hyötyä tulonsiirroista ja sen jälkeen rahaluukku menisi kiinni.

Ei vaan puhuin Ranskan kiellosta, tai ainakin tekeillä olleesta sellaisesta (en edelleenkään muista, menikö se läpi. Ei tainnut). En muista yksityiskohtia, siitä on jo aikaa kun luin siitä.

Enpä ole ikinä kuullutkaan enkä kekenkään mainitsevan ikinä kyseisestä asiasta.. voitko heittää linkkiä?

Kyllä se on pikku hiljaa tulossa vääräksi sielläkin.

Taitaa vielä vähän aikaa kestää. Mut eihän siinä mitään, häät naapurin sedän kanssa voi olla ihan kiva 1-vuotislahja. Mukavaa myös, että seksin aloittamisikään vaikuttavat ympäristötekijät ja perinteet eikä esim. 'morsiamen' ikä.

Saudiviranomainen: 1-vuotias voi olla morsian
26.6.2008 15:34

Saudiarabialaisen viranomaisen mukaan morsiamen iälle ei ole alarajaa.

Libanonilaisella tv-kanavalla esiintynyt saudiarabialainen vihkimisviranomainen, tohtori Ahmad al-Mu'bi kertoi katsojille, että 1-vuotiaan tytön kanssa voi mennä naimisiin. Al-Mu'bi lisäsi kuitenkin, ettei sukupuolielämää sovi aloittaa siinä vaiheessa.

- Naimisiin voi mennä 1-vuotiaan tytön kanssa, puhumattakaan 9-, 7- tai 8-vuotiaista, mutta on eri asia, minkä ikäinen tyttö on valmis seksiin. Siihen kysymykseen vaikuttavat ympäristötekijät ja perinteet, al-Mu'bi sanoi Fox News -uutiskanavan mukaan.

Profeetta Mehmettihän meni rakkaan Aishansa kanssa naimisiin tytön ollessa 6 wee ja alkoi tämän kanssa harrastaa yhdyntää Aishan ollessa 9 wee. Mikä on ihan jees! Kyllä minäkin monesti kattelen kolmosluokkalaisia tyttöjä sillä silmällä kun niitä nain, siis näen. Uimahallissa.. Siis unissa. :thumbs:

Somaleista globaalisti

Hmm. Vaikka menee hiukan offin puolelle, on pakko kommentoida hiukan tätä monikulttuurisuusaihetta. Monikulttuurisuudesta puhuessa on hyvä pitää mielessä, ettei se tarkoita 200 000 afrikkalaisen/muslimin lahtaamista Suomeen ja heidän elättämistään täällä. Myös muista länsimaista tulevat tuovat monikulttuurisuutta, samoin esim. korkeasti koulutetut muslimit. Itse en ainakaan näe yhtään syytä, miksi olisi huono asia saada ammattitaitoa ja sitä kautta uusia näkemyksiä/ideoita muualta. Esimerkiksi lempiopettajani on kanadalainen, opettaa ainetta, johon on vaikea saada Suomessa (englanninkielisiä) opettajia. En tunne inhimillistä kärsimystä tai koe joutuvani maksamaan ekstraa, päinvastoin. Olen enemmän kuin tyytyväinen saadessani ammattitaitoista opetusta, jota Suomessa ei muuten saisi.Toki Kanadan ja Suomen kulttuurit ovat hyvin samanlaisia, mutta monikulttuurisuutta sekin on, että nämä kaksi maata kohtaavat.

Ajattelussasi toistuu sama virhe jonka monikultturistit usein tekevät. Et ymmärrä suuruusluokkia. Otetaanpa esimerkki: Jos minä annan sinulle sata euroa, se hyödyttää sinua. Jos minä otan sinulta tuhat euroa, siitä on sinulle haittaa. Kumoavatko hyödyt ja haitat toisensa? Eivät tietenkään, mutta kun kyse on monikulttuurisuudesta, tämä yksinkertainen tosiasia ei monikultturistien mielestä enään olekaan totta. Kun monikulttuurisuus tuo tullessaan sata yksikköä hyviä asioita ja tuhat yksikköä huonoja asioita, jotenkin sata muuttuu yhtäkkiä suuremmaksi luvuksi kuin tuhat.

Hölmöintä tässä on se, että poliittisin päätöksin voisimme helposti muuttaa suhdelukuja, saisimme esim. vain 50 yksikköä hyviä asioita, mutta myös vain 10 yksikköä huonoja asioita. Tällöin suhdeluku olisi suomalaiselle yhteiskunnalle voitollinen ja vieraiden vaikutusten haaliminen kannatettavaa. Tämä ei kuitenkaan monikultturisteille käy, kaikki on otettava mitä saadaan.

Mikseivät kaikki kulttuurit sitten olisi samanarvoisia? Mikä tekee esim. Suomen kulttuurista paremman kuin muut? Kuka päättää ja kenellä on muka valtaa sanoa, että yksi on parempi toista?

Jos asiaa katsotaan järjestelmän (maapallon) ulkopuolelta, kaikkia kulttuureja voidaan hyvinkin pitää saman arvoisina. Käytännön elämässä eri kulttuurit mahdollistavat kuitenkin ihmisille eri asioita ja ovat siten eri arvoisia. Eurooppalainen kulttuuri tarjoaa ihmiselle islamilaista kulttuuria paremmat mahdollisuudet tehdä elämästä itselleen hyvä. Tämä on kiistaton tosiasia. Itse pidän lihavoimani kohdan periaatetta tärkeimpänä mittarina asettaa kulttuureja arvojärjestykseen ja ihmettelen jos olet kovasti eri mieltä. Tästä syystä kysynkin, miksi meidän pitäisi altistaa yhteiskuntamme omaamme huonomman kulttuurin vaikutukselle?

Kertokaahan nyt tyhmälle että missä Koraanin suurassa käsketään hakkaamaan ja raiskaamaan naisia?

Islam on valtauskonto monessa kehitysmaassa. Näissä kehitysmaissa on kehitysmaiden ongelmat ja miehet ovat usein tulkinneet islamia naisille epäedullisesti.

Vähän offopic mutta tuntuu että suomalaisetkin elävät eri todellisuuksissa. Voin avoimesti myöntää että olen kasvanut pumpulissa, en tunne ketään amista käynyttä ja ystäväpiirini olisi todennäköisesti ylempää keskiluokkaa jos Suomi olisi luokkayhteiskunta. Moni "suomalainen" asia on minulle kauhistus. En ole esim. koskaan ymmärtänyt suomalaisten juomista. Pidän sitä vähän pelottavanakin enkä mielelläni lähde ulos vappuna tai juhannuksena. Minulle on myös vierasta että eletään Vittulajänkkäläisessä pelon ilmapiirissä, jossa asioista ei voi puhua suoraan eikä saa olla eri mieltä. Jos jollain on pehmeät arvot niin hänet leimataan nössöksi, humanistiksi ja ties miksi. En myöskään ymmärrä, että juntti-Suomessa on noloa opiskella tai lukea tai olla kiinnostunut minkään sortin kulttuurista. Jos homogeeninen kulttuuri tarkoittaa tätä niin ei kiitos, taidan jättää väliin.

Voin avoimesti myöntää että olen kasvanut pumpulissa, en tunne ketään amista käynyttä ja ystäväpiirini olisi todennäköisesti ylempää keskiluokkaa jos Suomi olisi luokkayhteiskunta.

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy(vanha fraasi). Tasot erot alkavat pikku hiljaa saavuttaa ylisiedettävän rajan. Se tietää vittuuntuneiden liikehdintää ja vitutuksen purkua johonkin suuntaan. Suomi on luokkayhteiskunta. Ei tosin samanlainen kuin esim. Intia, missä kasti määrää:

"Jos olet köyhä niin olet koko elämäsi"

tahi jos olet

"Rikas niin sitten ole koko elämäsi"

Intia on monien vastakohtien maa. Siellä kohtaavat satumainen rikkaus ja ääretön köyhyys, modernit kaupunginosat ja kurjat slummit. Intiassa on paljon yliopistoja ja muuta korkeatasoista koulutusta, mutta kuitenkin vain puolet väestöstä osaa lukea.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Intia

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy(vanha fraasi). Tasot erot alkavat pikku hiljaa saavuttaa ylisiedettävän rajan. Se tietää vittuuntuneiden liikehdintää ja vitutuksen purkua johonkin suuntaan. Suomi on luokkayhteiskunta. Ei tosin samanlainen kuin esim. Intia, missä kasti määrää:

tahi jos olet

Intia: Ulosteenkerääjän elämä on kaukana ihmisarvoisesta
Intiaa :(

tahi jos olet

Anteeksi, ilmaisin kenties itseäni huonosti. En puhunut varallisuudesta vaan siitä että olen hyörinyt liikaa piireissä jossa on "vanhojen sukujen" ylikoulutettuja kullannuppuja.

Joka tapauksessa olisi hyvä säilyttää valinnanvara. Suomi ei ole kyllä tippaakaan homogeeninen ja meillä tulee tukalat oltavat jos juntti-Suomi ja intelligentsia joutuvat löytämään yhteisen määritelmän maan tavasta elää.

Islam on valtauskonto monessa kehitysmaassa. Näissä kehitysmaissa on kehitysmaiden ongelmat ja miehet ovat usein tulkinneet islamia naisille epäedullisesti.

Onko sellaisiakin maita olemassa, joissa islamin tulkinnat ovat jotain muuta kuin naisille epäedullisia?

Anteeksi, ilmaisin kenties itseäni huonosti. En puhunut varallisuudesta vaan siitä että olen hyörinyt liikaa piireissä jossa on "vanhojen sukujen" ylikoulutettuja kullannuppuja.

Joka tapauksessa olisi hyvä säilyttää valinnanvara. Suomi ei ole kyllä tippaakaan homogeeninen ja meillä tulee tukalat oltavat jos juntti-Suomi ja intelligentsia joutuvat löytämään yhteisen määritelmän maan tavasta elää.

Tästähän löytyi yksi ongelman syistä... Kyllin kaltaiset ylikoulutetut vanhasta suvusta periytyvät kultturellit ihmiset joilla ei ole "yhtään amista" ystävänä jne. pitävät Suomea "juntti-Suomena" ja "juntti-Suomeen" pitää raahata monikulttuurista porukkaa, että "juntti-Suomi" ei ole enää "juntti-Suomi" eikä edes "Suomi".
Suurinosa moku asiaa ajajista elelevät jossain toisessa ulottuvuudessa.

:offtopic:

Sitten tästä maasta vielä löytyy kaikenmaailman vasemmistolais-viherpiipertäjiä, jotka myötäilevät maahanmuuttajien vaatimuksia.
Terveisiä vasemmisto viherpiiperolta... Meitäkin on monenlaisia. ;)

Kertokaahan nyt tyhmälle että missä Koraanin suurassa käsketään hakkaamaan ja raiskaamaan naisia?
Ei missään, koraani kieltää selkeästi väkivallan (muslimi)naisia kohtaan. Kyllä koraanista löytyy paljonkin sen kaltaista tekstiä, että naista pitää kunnioittaa ja kohdella hyvin mutta siltikin naisen suoja pahoinpitely- tai raiskaustapauksissa on erittäin kyseenalainen ja eräissä aviorikostapauksissa naisten todistusta ei edes kuunnella. Näin ollen länsimainen käytäntö: "Kaikki ovat tasa-arvoisia lain edessä" ei juuri toteudu. Voidaan tietysti myös muistaa, että muslimimaissa raiskauksesta kiinnijäänyt ja tuomittu mies yleensä teloitetaan.

Myös tämä oikeudellinen kehitys hieman arveluttaa Sharia-laissa, jota tämä islamilainen puolue on tänne ajamassa. Lakiteksti määritellään jumalan antamaksi, ainoaksi oikeaksi ja ikuiseksi. Sitä ei kyseenalaisteta, muuteta ja ajantasaistamisenkin kanssa taitaa olla vähän niin ja näin.

Mun mielestä olisi vähintään kohtuullista että maassamme elävät muslimit käyttäisivät keskuudessaan shariaa. Raiskareilta munat pois ja niin pois päin.

Ja sä luulet, että kun ne raahataan tänne, niin se tulkinta jotenkin muuttuu?

Tästähän löytyi yksi ongelman syistä... Kyllin kaltaiset ylikoulutetut vanhasta suvusta periytyvät kultturellit ihmiset joilla ei ole "yhtään amista" ystävänä jne. pitävät Suomea "juntti-Suomena" ja "juntti-Suomeen" pitää raahata monikulttuurista porukkaa, että "juntti-Suomi" ei ole enää "juntti-Suomi" eikä edes "Suomi".
Suurinosa moku asiaa ajajista elelevät jossain toisessa ulottuvuudessa.

Mkä tässä nyt on niin vaikeaa? Minä en ole rikas enkä ylikoulutettu. Osan opiskeluistani olen maksanut käymällä täyspäiväisesti töissä siinä sivussa, vaikkakin viimeisen vuoden olen nostanut opintotukea. Olen tehnyt tosi paljon duunia sen eteen että olen päässyt tähän missä nyt olen, eikä vieläkään ole valmista. Ei ole minun vikani, jos jotkut suomalaiset eivät käytä oikeuttaan ilmaiseen koulutukseen tai ilmaisiin kirjastopalveluihin.

Minä en myöskään ole missään vähemmistössä. Katsohan ympärillesi niin aika paljon sieltä löytyy ajattelevia ihmisiä. Minä en halua että minulle työnnetään kurkusta alas joku yhden sosiaalisen ryhmän mielikuva suomalaisuudesta. Minä itse asiassa tarvitsen monikulttuurisuutta kyseenalaistamaan tiettyjä "suomalaisia arvoja", jotta kulttuurimme kehittyisi eteenpäin. Minulle junttisuomalainen on ulkopuolinen, en koe että jakaisimme saman kulttuurin. Rymyävä suomalainen pussikaljajengi joka pienessä sievässä ajaa pillurallia on minulle yhtä uhkaava kuin nuorten somalipoikien joukko viikonloppuna asemalla. Keski-ikäinen äijä jonka suusta lentää 50-lukulaisia naisia alentavia kommentteja ja joka ei halua keskustella mistään koska "ei tästä ny tartte tehrä numeroo" on samaten silmissäni ihan yhtä irrationaalinen ja yksinkertainen kuin maahanmuuttaja-isä jonka todellisuuteen ei mahdu muuta kuin riisibisnes ja vaimon pitäminen neljän seinän sisällä.

Ja sä luulet, että kun ne raahataan tänne, niin se tulkinta jotenkin muuttuu?

Emmehän tuomitse myöskään kaikkia juutalaisia sen perusteella miten paikallisesti naapureitaan kohtelevat.

Niistä menestystarinoista emme varmaankaan kuule, koska maltilliset muslimit jotka elävät Euroopassa sopusoinnussa täkäläisten kanssa eivät pahemmin pidä meteliä uskostaan. Mutta kyllä, eurooppalaisten käännynnäisten islam keskittyy yleensä enemmän islamin teeseihin kuin arabimaailman perinteisiin, ja tänne muuttavien uskokin tuntuu "laimentuvan". Tämä oli ainakin oma kokemukseni, että monet eivät Euroopassa ollessaan noudata omia tapojaan kovin orjallisesti ja moskeijjassakin käydään lähinnä tavan vuoksi ja tapaamassa tuttuja.

Mkä tässä nyt on niin vaikeaa? Minä en ole rikas enkä ylikoulutettu. Osan opiskeluistani olen maksanut käymällä täyspäiväisesti töissä siinä sivussa, vaikkakin viimeisen vuoden olen nostanut opintotukea. Olen tehnyt tosi paljon duunia sen eteen että olen päässyt tähän missä nyt olen, eikä vieläkään ole valmista. Ei ole minun vikani, jos jotkut suomalaiset eivät käytä oikeuttaan ilmaiseen koulutukseen tai ilmaisiin kirjastopalveluihin.

Minä en myöskään ole missään vähemmistössä. Katsohan ympärillesi niin aika paljon sieltä löytyy ajattelevia ihmisiä. Minä en halua että minulle työnnetään kurkusta alas joku yhden sosiaalisen ryhmän mielikuva suomalaisuudesta. Minä itse asiassa tarvitsen monikulttuurisuutta kyseenalaistamaan tiettyjä "suomalaisia arvoja", jotta kulttuurimme kehittyisi eteenpäin. Minulle junttisuomalainen on ulkopuolinen, en koe että jakaisimme saman kulttuurin. Rymyävä suomalainen pussikaljajengi joka pienessä sievässä ajaa pillurallia on minulle yhtä uhkaava kuin nuorten somalipoikien joukko viikonloppuna asemalla. Keski-ikäinen äijä jonka suusta lentää 50-lukulaisia naisia alentavia kommentteja ja joka ei halua keskustella mistään koska "ei tästä ny tartte tehrä numeroo" on samaten silmissäni ihan yhtä irrationaalinen ja yksinkertainen kuin maahanmuuttaja-isä jonka todellisuuteen ei mahdu muuta kuin riisibisnes ja vaimon pitäminen neljän seinän sisällä.

Jaa jaa.. käyppä kysymään kummaltakin jengiltä vaikka kyytiä kotiin nii katotaan mitä käy.. :D

Back
Ylös Bottom