Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Ennen kokeilua taisi tulla mielipide ja nyt yritat vakuuttaa etta kokeilit ohjelmaa. Ma en ainakaan usko;)

Duunikaverin läppärillä kokeilin. Ensin tuli mielipide joo, mutta senkin muodostin videon pohjalta joka kyllä antoi tasan tarkkaan samanlaisen kuvan kys. työkalusta kun omakohtainen kokeilukin. Sen verran yksinkertainen työkalu tuo on. Se taas minua ei voisi vähempää kiinnostaa että uskotko sinä. :rolleyes:

Voisit sitten samalla kertoa salihanskalle mista kyseinen ohjelma loytyy niin salihanskakin paasee vahan printscreenailemaan.

No vähän paha kun sitä ei tosiaan ole ollenkaan Home Basicissa.

http://graphicssoft.about.com/od/microsoft/ht/snippingtool.htm

"Note: The Snipping tool is not available in Windows Vista Home Basic Edition. It comes with Vista Home Premium, Business, Enterprise, or Ultimate Editions."

"Note: The Snipping tool is not available in Windows Vista Home Basic Edition. It comes with Vista Home Premium, Business, Enterprise, or Ultimate Editions."
Ei jumalauta noita Microsoftin aivoituksia. :D

Kas kun muromiehet eivät ole kommentoineet yhtään mitään tähän.

Duunikaverin läppärillä kokeilin. Ensin tuli mielipide joo, mutta senkin muodostin videon pohjalta joka kyllä antoi tasan tarkkaan samanlaisen kuvan kys. työkalusta kun omakohtainen kokeilukin. Sen verran yksinkertainen työkalu tuo on. Se taas minua ei voisi vähempää kiinnostaa että uskotko sinä. :rolleyes:

Jep jep, mika siita tekee huonomman kuin OSX:n nappainyhdistelmakikkailu?

Se on hienoa etta kirjoitetaan mielipiteet ohjelmasta ennen kokeilua. Sun mielipiteeseen voi aina luottaa :D

Ei jumalauta noita Microsoftin aivoituksia. :D

Kas kun muromiehet eivät ole kommentoineet yhtään mitään tähän.

Kovat on tutkimukset pojilla. Onkohan ne kaynyt tekemassa kyselyn macstoressa?:)

Se on hienoa etta kirjoitetaan mielipiteet ohjelmasta ennen kokeilua. Sun mielipiteeseen voi aina luottaa :D

Jälleen kerran sinulle täytyy vastata erään nigerialaisen hammaslääkärin kuolemattomalla lausahduksella:

Dr. Alban sanoi:
Look who's talking now
Look who's talking comon comon
Look who's talking shut your mouth

Jälleen kerran sinulle täytyy vastata erään nigerialaisen hammaslääkärin kuolemattomalla lausahduksella:
crimi, taa keskutelu ei liittynyt sunhun yhtaan joten ala jaksa huudella typeryksia, taas.
ja ihan sullekin tiedoksi etta olen sentaa kayttanyt maccia aikasta paljonkin.

Ihan hieno peli macci on mutta sen takia vaannan taalla koska inhoon niiden faneja yli kaiken. Vahan niinkuin himouskovaisia.

Jep jep, mika siita tekee huonomman kuin OSX:n nappainyhdistelmakikkailu?

No voi jumalauta nyt sentään. Ennen tätä henkkoht. mielipiteen muodostamista katsoin monta videota kyseisen äärimmäisen yksinkertaisen ohjelman käytöstä ja sen jälkeen vielä kokeilin sitä itse, ja se kokeilu ei paljastanut ohjelmasta mitään uutta vaan se toimi juuri niin kuin videot kertoivat. Mitä ihmettä mun pitäisi vielä tehdä ennenkun voin kertoa mielipiteeni siitä? Takaisinmallintaa se ja tutkia sen syvintä olemusta?

Ensimmäiseen kysymykseen vastasin jo aiemmin. Kyse ei ole nyt paremmuudesta/huonommuudesta vaan ihan henkilökohtaisesta preferenssistä, ts. makuasiasta. Joten voitaisiinko lopettaa väittely tähän ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Enkä väittänyt että OSX:n kuvankaappaus olisi absoluuttisesti Snipping toolia parempi (sen tosin sanon että print screeniä parempi se on), varmasti se on monien mielestä ihan yhtä hyvä, mutta minä koen sen kätevämmäksi kun saan valintatyökalun heti ruudulle paria nappia painamalla. Ei tarvitse avata erillistä ohjelmaa eikä tallentaa kuvaa erikseen kaappauksen jälkeen. Mutta varmaan Vistassakin saa jonkun pikanäppäimen asetettua Snipping Toolille?

No voi jumalauta nyt sentään. Ennen tätä henkkoht. mielipiteen muodostamista katsoin monta videota kyseisen äärimmäisen yksinkertaisen ohjelman käytöstä ja sen jälkeen vielä kokeilin sitä itse, ja se kokeilu ei paljastanut ohjelmasta mitään uutta vaan se toimi juuri niin kuin videot kertoivat. Mitä ihmettä mun pitäisi vielä tehdä ennenkun voin kertoa mielipiteeni siitä? Takaisinmallintaa se ja tutkia sen syvintä olemusta?

Ensimmäiseen kysymykseen vastasin jo aiemmin. Kyse ei ole nyt paremmuudesta/huonommuudesta vaan ihan henkilökohtaisesta preferenssistä, ts. makuasiasta. Joten voitaisiinko lopettaa väittely tähän ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Noniin, kiitos.

Ohjelma on yksinkertainen sen TAKIA etta tyhmempikin %$%$#% osaa kayttaa sita. Ja siina on jopa enemman valinnan varaa kuin macin nappainyhdistelmahelvetissa.

"Tämä nyt ei ollut mikään the juttu mikä tekee mäkistä parhaan, mutta juuri tälläisten pienten detaljien takia OSX:n käytettävyys on omaa luokkaansa IMO."

Winukassa on sentaan jotain toimintoja toisin kuin macissa.

Ihan hieno peli macci on mutta sen takia vaannan taalla koska inhoon niiden faneja yli kaiken. Vahan niinkuin himouskovaisia.
Eikös Mac-miehet oo enemmänkin herätyksen kokeneita ateisteja, jotka on oppinu ajattelemaan omilla aivoillaan yleisten normien vastaisesti? Ja Windows-miehet on sitten niitä tapauskovaisia, jotka vaan kulkee lampaina mukana, kun kaikki muutkin tekee niin. :D

Mutta se on kyllä taivahan tosi, että monet Apple-tilaisuudet vaikuttaa enemmän herätysliikkeen kokouksilta kuin miltään tietotekniikkahäppeningeiltä. :D

Minä olen käyttänyt 14 vuotta Windowsia, ja mäkkejä kolmasosan siitä, joten en lähtisi yleisesti ottaen puhumaan siitä että teen johtopäätöksiä vailla mitään käyttökokemusta.

Sinähän se yleistämällä tunnut höpöttävän täällä... Kokemusta on aikaisemmasta muttei nykyisestä, ja arviot laaditaan sitten sen perusteella. Häh, oletko oikeasti tosissasi ?

Sinähän se yleistämällä tunnut höpöttävän täällä... Kokemusta on aikaisemmasta muttei nykyisestä, ja arviot laaditaan sitten sen perusteella. Häh, oletko oikeasti tosissasi ?
Nooh, useimmilla muromiehistä ei oo Maceista mitään kokemusta tai sitten joku on jopa saattanut nähdä Macin joskus OS 9:n aikoihin. Silti ollaan niin kovin tietäväisiä Macin huonoudesta joka asiassa.

Ja kuten lähes joka päivä saadaan eri uutisista lukea, XP on se Windows. Vista on vain epäonnistunut, hemmetin kallis välivaihe. :thumbs:

Anteeksi mutta miten minä olen yleistänyt? Vistasta on kyllä kokemusta mutta laajemmalti vain Home Basicista, joten en voinut tietää että tuollainen kaappaussofta siinä on kun siinä sitä ei ole. Ei ihme ettei ole tullut vastaan kun olisi pitänyt ostaa kalliimpi Vista. :jahas: Onneksi Leopardista on vain yksi versio missä on kaikki, kaksi jos Server-käyttis lasketaan erikseen. Ja se vielä maksaakin vaan sen Vistan perusversion verran.

Juu, en minäkään ymmärrä tuota MS:n filosofiaa työntää markkinoille sata eri versiota samasta käyttiksestä ja sitten jättää just tommosia pikku featureita pois niistä "halvemmista" versioista. Btw. tällä viikolla varmaan tähänkin torppaan tulee eka macci, mac minin muodossa. Muutaman kuukauden päästä pääsee varmaan tekemään jo syvä luotaavaa analyysiä XP:n Vistan ja Macin (tosin tigerin, jos ei jostain leopardia saa) eroavaisuuksista... ;)

Ja älytön vääntö yhestä helvetin ruudunkaappauksesta taas saatiin aikaan... :hyvä: Mitähän seuraavaksi...

Btw. tällä viikolla varmaan tähänkin torppaan tulee eka macci, mac minin muodossa. Muutaman kuukauden päästä pääsee varmaan tekemään jo syvä luotaavaa analyysiä XP:n Vistan ja Macin (tosin tigerin, jos ei jostain leopardia saa) eroavaisuuksista... ;)
Odotan mielenkiinnolla. Olis hauska kuulla kommentteja Tiikeristä, mutta suosittelen kyllä päivittämään Leopardiin jossain vaiheessa. eBaysta ainakin saa laillisia paketteja tosi halvalla, sieltä minäkin omani hommasin.

Ja älytön vääntö yhestä helvetin ruudunkaappauksesta taas saatiin aikaan... :hyvä: Mitähän seuraavaksi...
Kyllä! On tämä loistavaa viihdettä jopa näin kesällä! :hyvä:

Noi on ihan hauskoja juttuja ja osaltaan pitää paikkansa. Melkoinen osa Macin fanaattisimmista käyttäjistä pitää itseään vähän parempina ihmisinä jostain ihmeellisestä syystä. Ehkä markkinointi on tehnyt tehtävänsä, jos toistellaan Macin mainoksissa tutuksi tulleita lauseita argumenttina Macin ylivertaisuudesta? Itse en Macista ole saanut mitään uskonnolliseen hurmokseen viittaavia kokemuksia, mutta joidenkin Mac-hehkuttajien juttujen perusteella Mac on jotain aivan ylimaallista, suorastaan jumalaista! "Kaikki vaan toimii" on kuitenkin ihan paskapuhetta. Esim. moni ilmaisohjelma toimii paljon paremmin Windowsissa kuin Macissa. X11-alustalla pyörivät ohjelmat ovat minulla tuottaneet eniten päänvaivaa suorituskyvyn suhteen. Linuxissa ne toimii parhaiten, mutta ei Windows paljoa siitä jälkeen jää.

Juu, oli mulla kysyttävääkin. Mac-fanaatikot vastannee...

Olen importannut joitakin levyjä CD:iltä iTunesin kirjastoon. Levyn kannet kuitenkin puuttuu librarystä ja iTunes sanoo, että tarvin iTunes-tilin saadakseni kannet iTunesiin. Saako nuo kannet ilmaiseksi vai olisiko helpompaa/halvempaa skannata levyn kannet skannerilla ja nimeän kunkin tiedoston nimellä cover.jpg tai jotain?

Back
Ylös Bottom