Ärsyttävät asiat liikenteessä

Itse huvitan itseäni ajamalla vaikkapa kehä-III-lla vasenta kaistaa noin 3 km/h sallittua nopeutta kovempaa. Perään yleensä jossain vaiheessa liimautuu joku ylinopeushurjastelija, joka haluaisi kovasti ajaa kovempaa. Tämä ei onnistu, koska minä tukin vasemman kaistan ja hitaammat autot tukkivat oikean kaistan. Siellä ne sitten käkkivät ja yrittävät antaa merkkejä, jotta ymmärtäisin väistää. Mutta kun en vaan voi sallia sitä ylinopeushurjastelua.

Olet kyllä fiksu ihminen :jahas:

Trollaa, ei kukaan voi olla noin idiootti.

Se vituttaa niin perkeleesti kun kusipää kuskit eivät osaa näyttää vilkkua kun liikenne-ympyrästä käännytään pois!

vilkku on suht turha liikenneympyrässä. se vilkku kun on siellä ulkoreunalla niin eihän sitä vilkkua edes näe ennenkun auto on poistumassa ympyrästä. vois melkeen vituttaa kusipäät jotka ottaa hirveetä pulttia täysin turhista asioista liikenteessä, onneksi ei vituta.

vilkku on suht turha liikenneympyrässä. se vilkku kun on siellä ulkoreunalla niin eihän sitä vilkkua edes näe ennenkun auto on poistumassa ympyrästä. vois melkeen vituttaa kusipäät jotka ottaa hirveetä pulttia täysin turhista asioista liikenteessä, onneksi ei vituta.
Kyllä minä ainakin näen sen vilkun jos se on päällä jo ennen kuin toinen on kääntynyt pois ympyrästä. En tiedä millainen puusilmä sä olet mutta jos et sitä vilkkua havaitse se johtuu siitä, että ihmiset eivät sitä käytä tai sitten sun paikkas tuolla näöllä ei ole liikenteessä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, sitä vilkkua ei kyllä nää silloin kun toinen on aivan toisella puolella ympyrää mutta sen käyttö poistuttaessa ympyrästä näkyy kyllä seuraavalle ympyrään tulijalle ja tällöin liikenne ympyrässä sujuu huomattavasti paremmin, kun toinen voi lähteä liikkeelle jo ennen kuin tämä toinen on jo poistunut ympyrästä.

Itse huvitan itseäni ajamalla vaikkapa kehä-III-lla vasenta kaistaa noin 3 km/h sallittua nopeutta kovempaa. Perään yleensä jossain vaiheessa liimautuu joku ylinopeushurjastelija, joka haluaisi kovasti ajaa kovempaa. Tämä ei onnistu, koska minä tukin vasemman kaistan ja hitaammat autot tukkivat oikean kaistan. Siellä ne sitten käkkivät ja yrittävät antaa merkkejä, jotta ymmärtäisin väistää. Mutta kun en vaan voi sallia sitä ylinopeushurjastelua.
Mutta sähän itsekin ajat ylinopeutta tuossa tilanteessa. Mä olenkin ihmetellyt mistä ne ruuhkat kehillä johtuu. Vittu jos siellä on tällaisia dorkia liikenteessä niin ei ihmekään, että ruuhkia syntyy. Sitten itketään kun toiset ajaa perseessä kiinni. Jos ei osaa autolla ajaa niin varmaan kannattaisi jäädä kotiin.

Nämä kyläpoliisit ovat kyllä joskus niin huvittavia. Monesti kun ohitan tuollaisen hituroijan niin sitten torvi soi. No seuraavissa valoissa olen monesti kysynyt, että mikäs siinä oli kun piti torvea soittaa. Niin vastaukseksi tulee, että kun ohitit tuollai. Sanon niille, että siinä kohdassa ei ollut ohittaminen kiellettyä tms. niin sit änkytetään jotain milloin mitäkin, harvoin mitään järkevää.

Mutta sähän itsekin ajat ylinopeutta tuossa tilanteessa. Mä olenkin ihmetellyt mistä ne ruuhkat kehillä johtuu. Vittu jos siellä on tällaisia dorkia liikenteessä niin ei ihmekään, että ruuhkia syntyy. Sitten itketään kun toiset ajaa perseessä kiinni. Jos ei osaa autolla ajaa niin varmaan kannattaisi jäädä kotiin.

Nämä kyläpoliisit ovat kyllä joskus niin huvittavia. Monesti kun ohitan tuollaisen hituroijan niin sitten torvi soi. No seuraavissa valoissa olen monesti kysynyt, että mikäs siinä oli kun piti torvea soittaa. Niin vastaukseksi tulee, että kun ohitit tuollai. Sanon niille, että siinä kohdassa ei ollut ohittaminen kiellettyä tms. niin sit änkytetään jotain milloin mitäkin, harvoin mitään järkevää.

Joo ruuhkat syntyy siitä, kun ei voi ajaa ylinopeutta:david::david::david:

Ihan samanlaisia poliiseja ne perseesen änkeävätkin ovat, ikäänkuin sillä painostavat toisen pois kaistalta. Jos ei 10-20 km/h nopeammin riitä ohitukseen niin on se kumma.

Ja kuten Henchmani tuossa sarkastisest totesi, ne ruuhkat ei todellakaan poistu millään ylinopeudella, on kyllä ihmisillä yksinkertainen kuva liikenteestä jos luulee että se kaahailulla vältetään. Juuri se perseessä roikkuminen ja haitariliike on niitä jotka sen aiheuttaa.

Ihan samanlaisia poliiseja ne perseesen änkeävätkin ovat, ikäänkuin sillä painostavat toisen pois kaistalta. Jos ei 10-20 km/h nopeammin riitä ohitukseen niin on se kumma.

Ja kuten Henchmani tuossa sarkastisest totesi, ne ruuhkat ei todellakaan poistu millään ylinopeudella, on kyllä ihmisillä yksinkertainen kuva liikenteestä jos luulee että se kaahailulla vältetään. Juuri se perseessä roikkuminen ja haitariliike on niitä jotka sen aiheuttaa.
Mikäs poliisi se on jos haluaa ohi eikä toinen päästä.

Ja mikähän tällaisessa tilanteessakin aiheuttaa sitä perässä roikkumista ja haitariliikettä, jos syy perässä roikkumiseen on se, että toinen ei tahallansa päästä ohi. Pitäkööt jokain huolen omasta ajonopeudestaan, sillähän me parannetaan liikennettä, että jarrutellaan muiden nopeuksia jos ne mielestämme ajaa liian nopeasti.

Edit: Ja miksi tämän kyläpoliisin (joka ajelee vasemmalla kaistalla hidastelemassa muiden kulkua) laiton toiminta on hyväksyttävää kun taas muunlainen laiton toiminta (esim. pienen ylinopeuden ajaminen) on sitten äärimmäisen paheksuttavaa. Mikä on se taho joka päättää mikä laiton toiminta milloinkin on sallittavaa. Onko se se kyläpoliisi itse? Jos näin on, minä alan myös kyläpoliisiksi ja sallin itsellenin pienen ylinopeuden. Mitä jos kaikki alkavat kyläpoliiseiksi ja rikkovat tämän verukkeella lakia?

Pitäkööt jokain huolen omasta ajonopeudestaan, sillähän me parannetaan liikennettä, että jarrutellaan muiden nopeuksia jos ne mielestämme ajaa liian nopeasti.

nimenomaa. niitä kaistoja kun on vain rajallinen määrä niin ymmärretään se että muutkin haluavat ohittaa mutteivät silti yhtä rivakasti kuin muut.

Pitäkööt jokain huolen omasta ajonopeudestaan, sillähän me parannetaan liikennettä, että ahdistellaan muita tienkäyttäjiä jos ne mielestämme ajaa liian hitaasti.

Pakko sanoa itsekin, että vilkku liikenneympyrässä on kyllä kaikkea muuta kuin turha. Tietysti riippuu aika paljon liikenneympyrän koostakin miten ajoissa sen vilkun näkee, mutta yleisesti ottaen pidän aika hyödyllisenä tapana vilkuttamista liikenneympyrästä poistuttaessa.

Ja se mitä tässä ei huomioitu, on kevyen liikenteen turvallisuus. Heille se vilkun näkeminen kun on vielä tärkeämpää. Katsot, että: "Jaa, kukaan ei näytä poistuvan ympyrästä. Kävelenpä nyt yli..." Ja samalla hetkellä sieltä hyökkää joku ilman vilkkua ja ajaa varpaille.

nimenomaa. niitä kaistoja kun on vain rajallinen määrä niin ymmärretään se että muutkin haluavat ohittaa mutteivät silti yhtä rivakasti kuin muut.

Pitäkööt jokain huolen omasta ajonopeudestaan, sillähän me parannetaan liikennettä, että ahdistellaan muita tienkäyttäjiä jos ne mielestämme ajaa liian hitaasti.
Minä viittasin tuolla viestilläni tähän joka ilmoittaa tukkivansa vasemman kaistan tahallansa eikä vain ohittaakseen.

Joo, vitun kiva siinä pyörän kanssa arpoo suojatien edessä että uskaltaako mennä:jahas:

E. Powerhousuhan näköjään jo sano.

aamulla meni hermot, kun satasen alueella ajetaan n.80km/h... Kolme autoo joutu ohittaan ajamalla nopeusrajoitusten mukaan. Jos pieni sade pelottaa, niin vittu jääköön kotio...

Back
Ylös Bottom