Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yoon vs Mousasi kylläkin vähän hidas matsi.Mä taas oon jotenki varmaan sairas mut nautin joka kerta ku sakua piestään, se oli niin vitun "GRACIE HUNTTERIA" yhteen aikaan..

Tyydyttävää aikaa, hyvä matsi on sellainen jossa brassi häviää.![]()

edit. Unohtui melkeen mainita. Kun jutellaan noista idän pojista niin itse en ole oikeen nähnyt mitään ihmeellistä niiden osalta. Kevyemmässä sarjassa on Aokia ja Gomia,mutta silti ei ole oikeen vakuuttanut minua. Tietysti kovia miehiä ovat,mutta terävintä kärkeä?? Enpä oikeen tiedä...
Idän poikien pieni puolustus:
Median ja yleisön huomio keskittyy useasti painavimpiin sarjoihin, Jenkeissäkin vasta reilun vuoden ollut taas Zuffalla kevyempien miesten sarjat. Aasialaisten fyysiset ominaisuudet eivät usein riitä painaviin sarjoihin luonnostaan (Japanilaisten miesten keskipituus alle 170cm). Väittävät, että harva Japanilainen harrastaa kovia painovetoja ja kemiallinen valmennus ei olisi niin yleistä, kuin muualla. Montako alle 145 paunan ottelijaa pystyt nimeämään? Näissä sarjoissa kumminkin esim. japanilaiset ottelijat ovat eniten edustettuina rankingeissä.
Sitten on vielä nämä syvällisemmät kulttuurilliset tekijät esim. voittaminen ei ole ainoa päämäärä ja bushidot ym. ym.
145 paunaisia....hmmm. Urijah Faber,Jeff Curran,Antonio Carvalho tuli nyt nopeasti mieleen,tosin ei ole japseja joka on sanomattakin selvää. Kyllä japanilaisilla on myös ylemmissä painoluokissa ottelijoita(185 paunaisista alas päin) ja varmasti enemmän mitä esim. Suomalaisilla. En missään nimessä halua dissata japanilais-ottelijoita. Ei vaan ole ikinä oikeen iskenyt nuo japsi/korea-akselin ottelijat muhun.
Menee OT,mutta olisi kiva kuulla mistä maasta tulee porukoiden mielestä parhaimmat ottelijat,kun huomioidaan kaikki painoluokat??
Maailman paras
-65kg on Japanista
-70kg on Japanista
-77kg on Kanadasta
-83kg on Brasiliasta
-93kg on Brasiliasta
+93kg on Venäjältä
Mitenkäs se olikaan?![]()

-70kg Japanista :wtf: ????? Skulle inte tro det, va? Kyllä se maailman ylivoimasesti paras -70kg kaveri tulee Hilosta![]()