Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Saako noilla kennoilla siepattua virtaa sisätiloissa vai minkälaiseen valoon nuo perustuu? Käytännössähän olisi useimmille tärkeintä saada virtaa keinovalosta ettei tarvisi laturia raahata mukana. Harvemminhan ulkotiloissa pannaan puhelin/vekotin pöydälle ja istutaan vieressä katsomassa palkkien nousemista.

Auringon säteilee kyllä sisätiloihinkin kunhan ikkunat on auki, mutta heikompana luonnollisesti. Suora auringonvalo paras valo.

Lisää spämmiä it-viikosta. Saattaapi olla wanha, mutta kuitenkin mielenkiintoinen uutinen.
IBM selvittää Mac-ympäristöön siirtymistä

Hyvin vanha.

Lisää spämmiä it-viikosta. Saattaapi olla wanha, mutta kuitenkin mielenkiintoinen uutinen.
IBM selvittää Mac-ympäristöön siirtymistä
.
Neljän kuukauden testijakson jälkeen näiltä 24 käyttäjältä kysyttiin heidän mielipiteitään Maceista. Pienen koeryhmän palaute oli lähes yksinomaan myönteistä, joten testiohjelmaa laajennetaan tänä vuonna. Taustalla vaikuttaa IBM:n halu vapautua Microsoftin ylivallasta ja laajentua kunnolla niin Linux- kuin Mac-ympäristöihin.
Niin sitä pitää.

Itsekin pidän asiaa positiivisena, mutta se on selvä, että jos muutokseen lähdetään, se on aivan saatanan pitkä ja hankala prosessi.

Jep! Kyllä tuossa on jo yritystä! Microsoftilla on työn alla monia mielenkiintoisia systeemeitä, mutta saas nähä miten ne käytännössä tulee toimimaan.

No pitäisihän tuo jo tietää, että perseelleen tulee menemään. :D

OSX päivittyi, paketin koko on noin 500 megatavua ja asentaminen vaatii levytilaa reilut 3 gigatavua. :eek:

OSX päivittyi, paketin koko on noin 500 megatavua ja asentaminen vaatii levytilaa reilut 3 gigatavua. :eek:

Paketti sisältää kaikki aiemmatkin päivitykset.

Pitääpä päivitellä kun pääsen kotiin. :) Jos ärsyttävä Photoshopin vilkkuva työkalu -bugi olisi vihdoin korjattu. Tosin voi olla että siihen joutuu odottamaan fiksiä Adoben puolelta.

Niinhän se on. Mikkisoftan ikeestä on vittumaista vapautua. Mutta sitten kun homma on ohitse, niin oi kun hommat toimii.

ps. pätee myös yksilötasolla tämä

Microsoftin järjestelmillä nuo suuryritykset pyörivät, ja helvetin hienosti. Mutta jos IBM ottaa osaa Applen kehitykseen yritysohjelmistojen/palvelinsoftan tarjoajana, voi tästä syntyä oikeasti jotain.

No pitäisihän tuo jo tietää, että perseelleen tulee menemään. :D

Puhumme yrityspuolesta tällä hetkellä. Jos oikeasti ei tiedä tuon taivaallista, parempi pitää naama kiinni :) MS on todellakin rakentanut aivan helvetin hyvät palvelinkäyttikset ja AD:n kaveriksi, yhdistelmä on aivan jumalainen.

Puhumme yrityspuolesta tällä hetkellä. Jos oikeasti ei tiedä tuon taivaallista, parempi pitää naama kiinni :)

Sen kun puhutte, minä tarkoitin Windows 7:ää ja sen "uusia" ominaisuuksia.

Sen kun puhutte, minä tarkoitin Windows 7:ää ja sen "uusia" ominaisuuksia.

Toiset dissaa käyttistä jota ei ole kokeillut toiset dissaa käyttistä jota ei ole vielä edes julkaistu. Eiköhä sieltä tule uusia linux-distroja, mitä voit koodailla, niin ei tarvitse vaivata päätään windowsin julkaisuilla.

Tuo on vaan M$:n tapauksessa nähty niin monta kertaa. Jokainen uusi Windows tulee ennakkotietojen mukaan olemaan jotain uutta ja ennennäkemätöntä, mutta lopputuloksena on aina sama vanha :kakka: uusilla karkeilla kuorrutettuna.

Tuo on vaan M$:n tapauksessa nähty niin monta kertaa. Jokainen uusi Windows tulee ennakkotietojen mukaan olemaan jotain uutta ja ennennäkemätöntä, mutta lopputuloksena on aina sama vanha :kakka: uusilla karkeilla kuorrutettuna.

Ei se nyt ihan niinkään ole... kyllä esim. XP:ssä ja Vistassa on oikeasti aika paljon muutakin eroa kuin Aero. Sen huomaa sitten, kun on molempia tarpeeksi käyttänyt. Mulla työkoneella XP Pro, kotikoneella Vista Ultimate 64bit ja kyllä tuo Vista hakkaa XP:n ihan jokaisella osa-alueella, ainakin mun kokemuksien mukaan. Ja tuo mun oma kokemus onkin ainoa asia, jolla mulle oikeastaan on merkitystä tässä asiassa.

Toiset dissaa käyttistä jota ei ole kokeillut toiset dissaa käyttistä jota ei ole vielä edes julkaistu. Eiköhä sieltä tule uusia linux-distroja, mitä voit koodailla, niin ei tarvitse vaivata päätään windowsin julkaisuilla.

:D nimenomaan.

Ja tuo mun oma kokemus onkin ainoa asia, jolla mulle oikeastaan on merkitystä tässä asiassa.
Jep, jostain syystä mullakaan ei ole vistasta valittamista, ehkä tää johtuu vaan siitä että mä en odota käyttikseltäni jompaakumpaa näistä:
1) se on ilmainen
2) Applen valmistama

Eikös just tuossa männäviikolla uutisoitu Gatesin tiedottaneen kuinka järjettömän pieni ja kevyt Windows 7:n ydin tulee olemaan? Kauanhan siinä kestikin ennen kuin peruivat puheensa. ;)

Ja tuo mun oma kokemus onkin ainoa asia, jolla mulle oikeastaan on merkitystä tässä asiassa.
Juuri näinhän sen pitääkin mennä! Mutta auta armias, jos Applen käyttäjä kertoo omista kokemuksistaan. Muromiesten mielestä se on vain fanipoikien hömpötystä. :D

Juuri näinhän sen pitääkin mennä! Mutta auta armias, jos Applen käyttäjä kertoo omista kokemuksistaan. Muromiesten mielestä se on vain fanipoikien hömpötystä. :D

Mä olen varmaan mac käyttäjien mittapuulla "Muromies" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan :D), mutta enpä mä pahemmin ole mäkkejä tai osx:ää dissaillut. Oon vaan todennut syyt, joiden takia mac tai osx ei ole mua varten.

Tajusin toki mitä tarkoitit, samaa ilmenee molemmin puolin :)

Mä olen varmaan mac käyttäjien mittapuulla "Muromies" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan :D), mutta enpä mä pahemmin ole mäkkejä tai osx:ää dissaillut. Oon vaan todennut syyt, joiden takia mac tai osx ei ole mua varten.

Tajusin toki mitä tarkoitit, samaa ilmenee molemmin puolin :)
Paitsi että suurimmalla osalla OSX käyttäjistä on vahvaa kokemusta Windowsista, mutta päinvastoin taas ei ole juuri koskaan. OSX käyttäjillä on yleensä verrokkina OSX:lle windows ja kyllä sen nyt apinakin tajuaa sitten kun käyttää kumpi on parempi käyttöjärjestelmä.

Mutta kuten sanottu, se windows omine vikoineen tuntuu tosi hyvältä ja mukavalta niinkauan kuin erehtyy testaamaan OSX:sää.

Paitsi että suurimmalla osalla OSX käyttäjistä on vahvaa kokemusta Windowsista, mutta päinvastoin taas ei ole juuri koskaan. OSX käyttäjillä on yleensä verrokkina OSX:lle windows ja kyllä sen nyt apinakin tajuaa sitten kun käyttää kumpi on parempi käyttöjärjestelmä.

Se, että käyttöjärjestelmä toimii hyvin, mutta ei tue käyttämiäni softia, ei tee siitä parempaa minulle.
Mä olen tuota yrittänyt selittää jo ties kuinka monta kertaa, joten ei siitä sen enempää.

Sanoin jo tämän ketjun alkuvaiheilla, että kone tarpeen mukaan ja sillä linjalla edelleen.

Mac+OSX on varmasti helvetin hyvä kombo esim. siihen työhön jota sinä teet, mutta mun hommissa sillä ei valitettavasti tee yhtään mitään. Jos olisikin sopiva mun työhöni niin ehdottomasti testaisin, ei mulla ole mitään Applea vastaan, mutta samalla ei ole mitään Microsoftiakaan vastaan.

En mä Windowsia mitenkään rakasta, kyllähän sen kaikki tietää, että siinä on omat vikansa. Mun kotikoneessa kuitenkin Vista toimii hyvin, ei kaatuile eikä hidastele, joten ei mulla siitä valittamistakaan ole. Duunikoneen XP:ssä on paljonkin itkemistä, mutta se johtuu enemmän firman käyttämistä liian raskaista ohjelmistopaketeista kuin itse XP:stä.

Back
Ylös Bottom