Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Siis ihan Windows XP:n WordPadilla kirjotin.
Saisi kyllä onnistua, vituttaa nimittäin nyt niin ankarasti ettei toista.

Vista experteille... kotona asiallinen Acerin valmispakettikone Vista Home:lla ja kylläpä kiintolevyllä tuntuu aktiiviteettiä olevan ainakin ekan puoli tuntia käynnistyksen jälkeen. Systeemi noin muuten käynnistyy nopeasti ja toimii mutta jotain kumma taustaajoa tuossa levyn osalta tapahtuu. Virus killerinä AVG joka ei tunnu tuota aiheuttavan ja haku indeksoinnista olen poistanut kaiken ja silti levy jotain ruksuttaa... eli mitä??

Vista experteille... kotona asiallinen Acerin valmispakettikone Vista Home:lla ja kylläpä kiintolevyllä tuntuu aktiiviteettiä olevan ainakin ekan puoli tuntia käynnistyksen jälkeen. Systeemi noin muuten käynnistyy nopeasti ja toimii mutta jotain kumma taustaajoa tuossa levyn osalta tapahtuu. Virus killerinä AVG joka ei tunnu tuota aiheuttavan ja haku indeksoinnista olen poistanut kaiken ja silti levy jotain ruksuttaa... eli mitä??

Vistan defragmentointi taitaa olla oletuksena niin, että tekee sen automaattisesti. Eli olisiko se?

edit:
toinen mikä Vistassa on on se, että se ikäänkuin "valmistelee" usein käytettyjen ohjelmien tietoja niin, että käynnistyvät mahd. nopeasti. Eli saattaa olla sitäkin.

edit2: tuo yllämainittu "valmistelu" on nimeltään Superfetch ja siitä löytyy tietoa mm. täältä:
http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-6039379.html?tag=nl.e040

Mulla on ollu jo pidemmän aikaa ongelmana, että kone heivaa mut ulos pakkikselta ja muiltakin foorumeilta kun suljen firefoxin. Viikko sitten vahingossa säädin jotain, ja sen jälkeen alkoi pelittämään niinkun pitää, eli aina foorumin avatessa olin jo sisällä, ilman uutta kirjautumista.

Nyt kone yht'äkkiä sammui, jonka jälkeen se on taas heivannut mut poies. Miten pystyn pysymään aina kirjautuneena? Kysyin tätä muinoin jo tuolla yleisellä puolella.

Mulla on ollu jo pidemmän aikaa ongelmana, että kone heivaa mut ulos pakkikselta ja muiltakin foorumeilta kun suljen firefoxin. Viikko sitten vahingossa säädin jotain, ja sen jälkeen alkoi pelittämään niinkun pitää, eli aina foorumin avatessa olin jo sisällä, ilman uutta kirjautumista.

Nyt kone yht'äkkiä sammui, jonka jälkeen se on taas heivannut mut poies. Miten pystyn pysymään aina kirjautuneena? Kysyin tätä muinoin jo tuolla yleisellä puolella.

Säästä keksit Fx:ssä

Ctrl+vaihto/shift+del <- kaikkia yhtäaikaa äläkä poista evästeitä.
Työkalut->poista yksityisyystietoja <-- pääsee katsomaan samaan paikkaan.

Säästä keksit Fx:ssä

Ctrl+vaihto/shift+del <- kaikkia yhtäaikaa äläkä poista evästeitä.
Työkalut->poista yksityisyystietoja <-- pääsee katsomaan samaan paikkaan.
Mulla on nyt ruksattuna kaikki muut paitsi "evästeet" ja "tallennetut salasanat". Silti se heivaa mut poies.

Missä vika, kun winampissa kuuluu videosta vain ääni, mutta kuva puuttuu. Latasin uusimman winampin eikä tilanne muuttunut. Tiedostotyyppi on nsv, jota yritän katsoa.

afrolicious - Ruksaa nekin :D Mikäli siis evästeetkin tallentuu ku sen ruksaa niinku tuolla sanottiin.

Riddler - Onko winampin asetuksista käyty valitsemassa et käyttää myös nsv.tä? Jos ei niin asetukset -> tiedosto tyypit -> tökkäse nappulaa "kaikki

Missä vika, kun winampissa kuuluu videosta vain ääni, mutta kuva puuttuu. Latasin uusimman winampin eikä tilanne muuttunut. Tiedostotyyppi on nsv, jota yritän katsoa.

Heivaa se winamp mäkeen ja lataa media player classic. Ei enää ikinä ongelmia koodekkien kanssa.

Heivaa se winamp mäkeen ja lataa media player classic. Ei enää ikinä ongelmia koodekkien kanssa.

media player classic sanoo, että "cannot render the file". Ei voi olla taas näin vaikeaa...

Winampista en löytänyt paikkaa, missä voisi valita ne tiedostotyypit. Asennuksen yhteydessä laitoin kyllä kaikilla musteilla menemään.

Winampista en löytänyt paikkaa, missä voisi valita ne tiedostotyypit. Asennuksen yhteydessä laitoin kyllä kaikilla musteilla menemään.

Itsekin joskus näin tein asennuksen yhteydessä ja nyt katoin ni ehkä 3/5 valittuna. Tiedä sitten miksin näin ja en niin välitäkkään kun bsplayeria käytän.

Itse asiaan kuitenkin eli winamp auki ja Ctrl+P ni aukee kyseinen öptiönssi.

media player classic sanoo, että "cannot render the file". Ei voi olla taas näin vaikeaa...

Saimpas oman winampin toimaan :D
Options->preferences->file types->all <--tuota klikkaat. Jollei niin ainakin vlcplayerin pitäisi noita toistaa, muistan kyl ku joskus ollu itellä samoja ongelmia ja joutusin hakemaan jostain jonkun .dll filun.
http://www.download.fi/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm <-- tossa on koodekkeja sisällä.

Ei sattuis kukaan tietämään mikä on vialla läppärissä, kun laittaa virransäästön päälle niin hetken päästä näyttö menee muutamaks sekunniks pimeeks ja se ilmottaa, että "Näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui"? Tätä se siis tekee noin 5min välein kunnes vaihtaa virransäästön pois päältä. Ei sinäänsä ihan mahoton ongelma, mutta kun ei oo kone kiinni verkkovirrassa ni ois kiva käyttää sitä virransäästöllä.

Läppäri on siis mallia hp pavillion dv6xxx (en tarkalleen muista) ja käyttöjärjestelmänä Windows Vista.

Mozillan seuraavan linkin näyttävä osoiterivi hukassa

No niin, pieni vikapainallus ja taas kusessa...

Eli nyt on mozilla firefox -selainta käytettäessä seuraavaa linkiä näyttävä osoiterivi kateissa. Eli kun menen jonkin linkin kohdalle, mutta en klikkaa sitä vielä, tulee siihen linkkiin johtava osoite näkyviin vasempaan alalaitaan... tai pitäisi tulla... tai on ainakin ennen tullut.

Siitä näki heti suoraan ilman klikkaamista onko sivu visiitin arvoinen vai ei. Nyt pitäis klikata summassa kun en näe mihin linkki vie. miten saan sen osoiterivin takaisin?

No niin, pieni vikapainallus ja taas kusessa...

Eli nyt on mozilla firefox -selainta käytettäessä seuraavaa linkiä näyttävä osoiterivi kateissa. Eli kun menen jonkin linkin kohdalle, mutta en klikkaa sitä vielä, tulee siihen linkkiin johtava osoite näkyviin vasempaan alalaitaan... tai pitäisi tulla... tai on ainakin ennen tullut...

miten saan sen takaisin?

Näytä -> Tilarivi

Back
Ylös Bottom