Making of Daniel Hill. Kuvia ja videoo.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän sama homma kun tehdään mikä tahansa haastattelu jostain alan ammattilaisesta/osaajasta. Jotkut kuvaajat haluavat laittaa vähän väriä henkilöön asettamalla hänet jos jonkinmoisiin asetelmiin. Tuota on tehty jo iät ja ajat. Kyllä tuo Dan varmaan tulee vielä uudestaan Suomeen ja Mike kuvaa treenisetit jonkun toisen körmyn kanssa!

ihan niinku täällä olis aina yks ja sama henkilö joka vinkuu miken tuotannoista mutta eri tunnuksilla :D Se kaveri tosiaan vois vähä kertoa omaa luovuuttaan vastineeksi sille, että kun vinkuu ettei muka kuvien ideat toimi ja kuvat olisivat rumia. :D

Mun mielestä, jos aloittaa tällasen negatiivisen arvostelun, pitäisi hemmolla liikeneä jonkin verran perustelujaki väitteilleen. :)

Aivan. On aika hassua vain "todeta" ettei toimi?? Nimenomaan aina Miken kanssa yritetään tehdä jotain erilaista ja tavanomaisesta poikkeavaa. Aina toki ei onnistuta ja jutun perimmäinen idea ei aukea katsojalle. Monet ideat usein toimivatkin paperilla hyvin, mutta toteutus ei lopputuloksena saa niitä sfäärejä kuin oltiin suunniteltu.

Rakentava kritiikki on aina hyvä asia ja sitä otetaan vastaan. Joskus täytyy muistaa kuitenkin missä maassa asutaan ja minkälainen budjetti on käytössä. Tässä kuitenkin Mike tekee sisällöntuottoa omalle forumilleen aivan omakustanteisesti ja hyvää hyvyyttään. Mitään rahallista hyötyä tällaisista kuvauksista ei hänelle siunaannu, sen voin rehellisesti kertoa!

Antakaa ideoita ja kertokaa mitä voidaan tehdä saadaksemme vieläkin mageempia ja omaperäisimpiä juttuja, ei vain tyyliin: "IMO ei toimi kuvat piste!"

Ihan loistavia kuvia on, hauska seurata kuvien edistymistä ja ukon turhautumista.
Nyt tuntuu löytyvän useita kriitikkoja, jotka osaavat perustella hyvin asiansa, niin sitä pitää!
Ihan hauskana lisänä ovat Making Of -pätkät, hauskaa suomalaishuumoria Danin ollessa pihalla kuin lumiukko. :)
Seuraavien kuvausten teemana voisi olla halonhakkaaja/metsuri jos tässä voi ehdotella.

Videot on nyt tollasta sisäpiirimukahauskaa..

Mut kuvat - Mitä vittuu!? Mikä noiden pointti on? Koko setissä yks mielenkiintonen/onnistunut kuva , imo.

Voisitko Mike yrittää avata noita kuvia. Miks ne on noin mitään sanomattomia? Joo, jykevä reisi - jykevä tolppa. Jep-jep, reeni kuvia perkele! Mis o verisuonet!?!?
Ei tuota nyt salille voinut viedä kun ei kunnossa ollut, joten paha vääntää suonia. Salikuviakin on galleriassa aikapaljon, joten sieltä vain selailemaan.

Mun mielestä, jos aloittaa tällasen negatiivisen arvostelun, pitäisi hemmolla liikeneä jonkin verran perustelujaki väitteilleen. :)

No eikös tämä jamppa sanonu haluavansa treenikuvia. Miten muuten sitä pitäis perustella...

Visuaalisesti kuvat ovat todella hienoja. Tosin itsekin haluaisin nähdä mielummin salikuvia, tai ainakin jotain sinnepäin. Olis edes osa niitä salikuvia. Laji on kehonrakennus ja ainakin ite halua nähdä ammattilaisten kuntoa. Mun mielestä nämä "normielämä" kuvat on tylsempiä, koska niissä kaikki asennot ovat noita ylitylsiä anatomisia. Näyttääki helvetin jäykältä. Erona vaan, että taustalle on tungettu auto/prätkä tms. Tietty noi teemakuvaukset sun muut on ihan ok, kun niissä on joku idea.

Jos mietitään ihan vaan valokuvauksen kannalta niin onhan tämä nykyinen "suuntaus" paljon hienompi. Mutta tietääkseni tämä on kehonrakennusfoorumi ja tuntuu aika oudolta kun täällä alkaa jengi valittaan jos joku ei tykkää siitä kun kehonrakennuskuvia ei tule enää. Ei jossain lätkäfoorumillakaan jaksettaisi loputtomiin katsoa kuvia tyyliin: Selänne kalassa/auton edessä seisomassa/talon edessä/ostoksilla/katsomassa telkkaria/lukemassa lehteä/luonnon helmassa suu mutrussa. Kyllä jossain vaiheessa tulee semmonen fiilis, että tulis jo niitä lätkänpeluukuvia.

Varmaan taas vedetään herneet nenään niin todetaan vielä kerran, että kuvat ovat todella hienoja, valokuvina. Kehonrakennusfoorumille taas perus mallikuvia muiden joukossa. Poikkeuksena se, että mallit ovat yleensä aika jäisiä :)

Mä ainakin pidän siitä, että myös kehonrakentajia ja fitnesskilpailijoita kuvataan muutenkin kuin aina puntit kädessä tai face front asennosta. Mutta joku ehkä ei. Kisakuvat ja treenikuvat ovat myös huippuja, sitten kun on niiden aika.

Mitä Danieliin ja treenikuviin tulee, niin MM kisoista puolen vuoden vedätyksen jälkeen hän tiesi itsekkin, ettei ole siinä kunnossa, että siitä mihinkään rajuihin treenikuviin olisi. Oli itse ainakin äärimmäisen tyytyväinen hieman erilaisiin kuviin.. ja varmasti tulee sitten kisakuntoisena uudelleen kuvattavaksi, mikäli kuvaajaa kiinnostaa. Ainakin minä pidin jokaisesta setistä aivan törkeästi. Kertakaikkisen hyvät ideat jokaiseen.

Katsii ostaa Flex, siellä on enemmän salikuvia. Ketäs tässä nyt salilla kuvaisi edes? Fitnesstyttöjä?

Olen nyt mansessa, kuvasin tänään Minna Pajulahden vielä ennen em-kisoja.

Mitä veikkaatte, kumpi teema tulee alkuviikosta Minnasta?

A: Salikuvia, hauiskääntöä, pystysoutua ja penkkiä.
B: Cheerleadervaatteet päällä Tampereen jäähallin pihassa hyppyjä ja poseerauksia huiskat käsissä.

Tämä on aika paljon muutakin kuin kehonrakennusforum. Ja mitä kuviin tulee, niin ei yksinkertaisesti kiinnosta kuvata salilla kuin vain kaikista kovimpia ja parhaimmassa kunnossa jos silloinkaan. Niitä kuvia on nähty jo Arnoldin ajoista lähtien, ei vain riitä motivaatio samaan sapluunaan enää. Kuvaan siis missä aina tykkään kuvata, joten siihen on kaikkien tyydyttävä.

Ja mun pitää myös miettiä malleja itseään, ei heitä kiinnosta saada itselleen salikuvia, niitä nyt on kaikilla aina. Kun pääsevät mun kuvauksiin, niin kyllä kaikki käyttävät tilaisuuden hyväkseen ja teemme jotain erilaista, siitä jää sitten kivoja kuvia muistoksi kaikille.

"Ja mun pitää myös miettiä malleja itseään, ei heitä kiinnosta saada itselleen salikuvia, niitä nyt on kaikilla aina. Kun pääsevät mun kuvauksiin, niin kyllä kaikki käyttävät tilaisuuden hyväkseen ja teemme jotain erilaista, siitä jää sitten kivoja kuvia muistoksi kaikille."
Aika kova luotto itseen:) Kun pääsevät minun kuvauksiin... Eiköhän noihin sun kuvauksiin pääse, kun lyö hintaa tiskiin. Oikeesti, ketä todella kovia nimiä sun kuvauksissa on ollut, jotka ovat itse yhteyttä ottaneet ja olleet siitä valmiita maksamaan sulle?

En ota kyllä kisaajilta rahaa joiden kuvat julkaistaan Pakkotoistolla, valitsen heidät ihan diktatuurimaisesti. Mutta sovitaan niinpäin, että kuvauksiin tulevat ne, jotka huolii mut kuvaajaksi.

Lehdet maksaa rahaa 120 euroa tunti + alv kuvauksesta ja käsittelystä. Samoin myös yksityiset henkilöt, joiden kuvia ei koskaan lisätä galleriaan.

Mutta varsin negatiivinen asenne muutamalla, jotka kaikesta huolimatta kaistaa kyllä kuluttavat katsellen ilmaisia kuvia ;)

Oikeastaan sillä ei ole väliä että king-curly kuvaa, vaan se että saa näkyvyyttä pakkiksella :) Se varmasti kiinnostaa jokaista itsetietosta kehonrakentajaa ja fitnesstyttöä. Jos minä olisin yber-iso ja kunnossa, niin ensimmäikseksi tulisi Mike mieleen.

Njoo, kyllä tuntuu oudolta, miten joku valokuvaaja jaksaa motivoida itseään kuvaamaan salikuvia uudestaan ja uudestaan. Eli jos kuvaajana meinaa kehittyä tai ainakin motivoida itseään niin tuntuu kyllä pakolliselta kuvata vähän laajemmalla skaalalla.

120e tunti?? oho tossahan tienaa ihan hyvin.
edit. Pystyisitkö elättämään itsesi tolla kuvaamisella?

Täytyy nyt todeta tähän, että varsin kohtuullisella veloituksella irtoaa. Laitteisto, ohjelmistot ym. maksavat ja kuvaajana kehittyminenkin vie aikansa.

Onhan noita lukuisia alojakin missä ihan pelkkää aivotyötä ei alle satasen / tunti enää mistään irtoa.

Täytyy nyt todeta tähän, että varsin kohtuullisella veloituksella irtoaa. Laitteisto, ohjelmistot ym. maksavat ja kuvaajana kehittyminenkin vie aikansa.

Onhan noita lukuisia alojakin missä ihan pelkkää aivotyötä ei alle satasen / tunti enää mistään irtoa.
Juu, ei tuo ole laisinkaan kova hinta siitä mitä se kattaa. Kun kokonainen kuvaus tehdään, niin onhan tuo aika säätämistä ja jos laitteiden hinta otetaan huomioon, niin niitäkin kuoletellaan aikansa ja aina tulee lisää laitteita kuoletettavaksi.

Itselle noi ei vaan toimi. Kaveri mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja tekee mitä tekee. Onhan tossa 'tarinaa', mut mallilla on se yks ja sama ilme about joka kuvassa - tapahtu mitä tapahtu. Onhan sillä komiat purulihakset ja pro kortti, mut ku ei toimi, ni ei ja IMOt siihen päälle.

Back
Ylös Bottom